Auteur Topic: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops  (gelezen 46502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline brinkerik

  • ******
  • Berichten: 2633
  • Geslacht: Man
  • Moi
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #800 Gepost op: 10 oktober 2017, 21:10:54 »
Misschien vind ik het origineel nog het mooist.  De originele grill, en de originele cockpit.   Dat smurfen Blaauw is wel super dik!
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #801 Gepost op: 12 oktober 2017, 21:33:26 »
Opvolger Alfa Romeo Giulietta wordt mondiaal model
11 OKTOBER 2017 21:05




Nu er een bewijs naar buiten is gekomen dat Alfa Romeo de naam Giulietta in de VS heeft laten vastleggen, kunnen we voorzichtig aannemen dat de opvolger van de huidige generatie een meer intercontinentale rol zal spelen.

Ook mogen we wel concluderen dat de volgende generatie Giulietta, binnen redelijk afzienbare tijd een feit zal zijn. We gokken op eind 2019. Zogenaamde ‘insiders’ melden dat tijdens de presentatie van FCA’s volgende industriële plan op 7 mei 2018, exact bekend zal worden gemaakt waar dit model precies in de pijplijn zit. Of de eerste variant een klassieke hatchback zal zijn of een Crossover, zal dan ook blijken, evenals de productielocatie. We verwachten wat dat laatste betreft dat dit Pomigliano d’Arco zou zijn, omdat Marchionne zelf dit al min of meer heeft toegezegd ten tijde van de lancering van de Giulia.

Dit lijkt dus te berusten op enkele feiten, al blijft het voorlopig vooral ook koffiedik kijken wat FCA’s plannen betreft. Geruchten zijn er verder meer dan ons lief is. Er is zelfs een wild gerucht dat Alfa’s topmodel in Genève volgend jaar alvast getoond zal worden aan het publiek. We gaan niet uit van een productiemodel gezien het korte tijdsbestek, maar we kunnen misschien beter stellen dat we helemaal nergens vanuit gaan, wat deze smeuïge ‘roddel’ betreft. Volgens eerdere geluiden was het topmodel, in de wandelgangen ook wel ‘Alfetta’ genoemd, eerder uitgesteld richting 2021. Mocht er toch een verrassing in petto zijn, dan rekenen we op een concept.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #802 Gepost op: 26 oktober 2017, 22:20:47 »
Als Alfa meer samen gaat werken met Mazda, worden we daar dan blij van?

























"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline ScriptMania

  • ******
  • Berichten: 13271
  • Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #803 Gepost op: 26 oktober 2017, 23:24:57 »
Als Alfa meer samen gaat werken met Mazda, worden we daar dan blij van?



















Wat een monster [emoji32]

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #804 Gepost op: 27 oktober 2017, 17:49:30 »
Dit is de Mazda Kai concept. Als je de buitenmaten bekijkt weet je dat deze nooit wordt gemaakt
maar o wat is deze mooi.

https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-wordt-de-nieuwe-mazda3-103507#post-103507

De Kai is 4,42 meter lang, 1,86 meter breed en 1,38 meter hoog.

ter vergelijk de Mazda 3: 4460 mm lang, 1795 mm breed, 1450 mm hoog.

Prima platform voor de nieuwe Giulietta toch?





https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-niet-de-nieuwe-alfa-giulietta-101502













« Laatst bewerkt op: 06 april 2018, 04:33:54 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #805 Gepost op: 27 oktober 2017, 18:03:59 »
Ook leuk, een Giulietta Crossover.


"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #806 Gepost op: 30 oktober 2017, 17:40:58 »
Wat is Alfa Romeo van plan met de naam Giulietta?
Autonieuws • 12 oktober 2017 • Tekst: Bob Kroese



Alfa Romeo Giulietta

De Alfa Romeo Giulietta staat in Nederland in de prijslijst als hatchback, maar dat zou in de toekomst zomaar eens kunnen veranderen. Keert de naam terug op een coupé of sedan?

Alfa Romeo heeft in de Verenigde Staten de merknaam Giulietta laten registreren. De opvallende move is opgemerkt door het Amerikaanse Car and Driver. De Giulietta zoals we die in Europa kennen wordt niet de V.S. verkocht en er zijn voor zover bekend ook geen plannen om dat wel te gaan doen, ook niet als binnen enkele jaren de opvolger verschijnt. Een mogelijkheid is dat er van de volgende generatie Giulietta een sedanuitvoering komt, die wél naar Amerika wordt verscheept.

Maar er zijn meer opties, laat de geruchtenmolen maar draaien. Alfa Romeo zou plannen hebben om een coupé-versie van de Giulia op de markt te brengen, die mogelijk de naam Giulietta krijgt. Een andere optie is dat het merk een studiemodel met die naam presenteert op een Amerikaanse autoshow. Dat model zou dan de voorbode kunnen zijn van een cross-over onder de Stelvio.

Vooralsnog is het gissen naar de reden van de merkregistratie. Begin volgend jaar komt er (waarschijnlijk) meer duidelijkheid, als Alfa Romeo zijn nieuwe vijfjarenplan presenteert.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2017, 17:41:23 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #807 Gepost op: 07 november 2017, 01:05:02 »
http://johndagys.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2017/10/alftcrUSA.jpg



Alfa TCR racecar


The Alfa Romeo Giulietta TCR car is set to make its North American debut in both IMSA Continental Tire SportsCar Challenge and Pirelli World Challenge competition next year, as part of a new project spearheaded by former American Le Mans Series entrant Tim Munday.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #808 Gepost op: 04 april 2018, 03:41:24 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #809 Gepost op: 04 april 2018, 21:50:36 »
Alfa Romeo’s gamma groeit vanaf 2020 maar zonder Giulietta vanaf 2022
13 DECEMBER 2017 20:14

bron: https://www.autoedizione.nl/alfa-romeos-gamma-groeit-vanaf-2020-maar-zonder-giulietta-vanaf-2022/




Via een Italiaans forum zou een deel van FCA’s plannen die pas volgend jaar gepresenteerd zullen worden zijn uitgelekt. We zien een fragment van een sheet met een modelplan voor Alfa Romeo tot 2024.

Of dit daadwerkelijk het plan is van Lingotto is nog maar de vraag en zal t.z.t. moeten blijken. Mocht het waarheidsgetrouw zijn, dan toont het ons dat tot 2020 de koek voorlopig op is. Drie magere jaren met enkel een coupé versie van de Giulia ergens in 2019 als we de laatste geruchten mogen geloven. De tweedeurs Giulia is mogelijk in Genève volgend jaar al te zien en debuteert dan gedurende de eerste helft van 2019. Automotive News maakte in september reeds bekend dat er voor 2020 verder niets te melden valt, wat op dit strookje sheet ook te zien is. De Giulia coupé is een modelvariant die niet terug te zien is overigens in deze plannen. Een Sportwagon versie van de Giulia is niet in zicht momenteel, maar zou dus theoretisch gezien ook gewoon ingepland kunnen worden, mits alles voldoende rendabel zal zijn.

De MiTo gaat ons volgend jaar na 10 jaar trouwe dienst verlaten en de 4C krijgt een update alvorens eind volgend jaar met pensioen te gaan. Dat laatste vinden we nogal opmerkelijk, maar gezien de lage productieaantallen kan het zijn dat FCA besloten heeft om een voorraad op te bouwen in de periode augustus-december 2018. In 2020 zien we dus pas een belangrijke nieuwkomer in het massasegment, in de vorm van de C-segment SUV, die vrijwel zeker uit Pomigliano d’Arco zal komen. In datzelfde jaar debuteren ook nog een nieuwe sportwagen met de inspirerende initialen 6C en een E-segment SUV (uit Mirafiori). In 2021 is het dan eindelijk de grotere broer van de Giulia aan de beurt, oftewel de langverwachte opvolger van de Alfa 166. De Giulia krijgt een grondige update in 2022, wat zelfs als nieuw model wordt aangeduid.



Eigenlijk wisten we dit allemaal al, maar wat best verrassend is, is het definitief terugtrekken van de Giulietta eind 2022. Een grondige update (mogelijk met ingrijpende facelift) volgt volgend jaar, waarna het model nog vijf jaar onder ons zal blijven alvorens van het toneel te verdwijnen. Of dit wil zeggen dat Alfa Romeo in dit segment ook daadwerkelijk geen klassieke hatchback meer wil maken, is nog wat gissen. Er is namelijk weinig fantasie voor nodig om te bedenken dat de zogenaamde ‘C-UV’ uit 2021, ook als meer conventionele vijfdeurs ooit het daglicht zal zien. Maar zoals het nu lijkt zal dit niet binnen afzienbare tijd gebeuren.

In de eerste jaren erna zijn er updates gepland voor de C-segment SUV, die dus nog eerder dan de Stelvio zal worden aangepast. Alfa’s grote SUV zal dan in 2024 aan de beurt zijn.

Het plan kan misschien in bepaalde opzichten als enigszins behoudend aangemerkt worden, maar feit blijft wel dat er gestaag meerdere segmenten aangeboord zullen worden voor Alfa Romeo. Gestage uitbreiding is dan ook wellicht de enige degelijke optie voor FCA. Daarbij wordt er telkens zo mondiaal mogelijk geredeneerd. Een Giulia coupé, een 6C en de grotere modellen in het hoogste segment vormen belangrijke toevoegingen, die tevens op andere continenten kunnen aanslaan. Zelfs een compacte SUV kan overzees aan de man gebracht worden, al zal voor dat model Europa de belangrijkste afzetmarkt vormen.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #810 Gepost op: 04 april 2018, 22:15:34 »
Alfa Romeo Giulietta en MiTo: hier zijn de speciale Veloce S-series

Nieuwe "collector" -versies voor Giulietta en MiTo in Duitsland

di Davide Raia
28/03/2018, 18:07


 
Tijdens de vandaag, heeft Alfa Romeo onthulde de nieuwe online Alfa Romeo Giulietta Veloce S en Alfa Romeo MiTo Veloce S. Het zijn twee speciale serie, respectievelijk, op basis van de Giulietta MiTo Veloce en Veloce (voormalig Quadrifoglio Verde), die zijn aangekondigd, althans voorlopig, uitsluitend in Duitsland.

De nieuwe versies Veloce S MiTo en Giulietta, zoals gemeld in het persbericht van Alfa Romeo in Duitsland, zal worden gebouwd in een beperkte oplage voor een totaal van slechts 200 eenheden, waarschijnlijk gelijk verdeeld tussen Giulietta en MiTo. De verkoop van deze twee speciale series wordt over de hele wereld verwacht, of op zijn minst in alle markten waarin Alfa Romeo aanwezig is met de twee modellen. Alfa benadrukt dat de twee limited edition-series een speciaal voorjaarsaanbod zijn, speciaal bedoeld voor verzamelaars en liefhebbers van het merk, over de hele wereld. Op dit moment is het niet duidelijk of de twee Veloce S beschikbaar zullen zijn voor aankoop in Italië.

Wat betreft de prijs, echter, is de informatie, altijd gerelateerd aan Duitsland, al beschikbaar. De Giulietta Veloce S komt op de markt met een prijs van 38.550 euro terwijl de MiTo Veloce S 26.900 euro kost. Bedenk dat in Italië de Giulietta Veloce begint bij 33.450 euro terwijl de MiTo Veloce begint bij 21.900 euro. Beide auto's kunnen worden aangepast met tal van extra pakketten.




 
Laten we teruggaan naar de twee nieuwe speciale series. De Giulietta Veloce S wordt standaard geleverd met lichtmetalen velgen 18 inch klassieke ontwerp met mat zwart behandeling, andere bijzonderheden van het lichaam, inclusief voor raster, de kappen van de buitenspiegels en side skirts zijn carbon look. Er is geen gebrek aan exclusieve insignes en details in Rosso Alfa.

In het passagierscompartiment heeft de Giulietta Veloce S verwarmde sportstoelen, gemaakt van leer en alcantara, met contrasterende rode stiksels. De deurpanelen en het dashboardframe zijn gemaakt van koolstofvezel. De apparatuur omvat het Alpine-multimediasysteem met een hoge resolutie TFT-monitor met 7-inch display en Bluetotth-ondersteuning, DAB-radio, VS en Aux In. Ook aanwezig in de achteruitrijcamera. Het systeem is compatibel met Apple CarPlay en Android Auto.

Om de apparatuur compleet te maken vinden we de elektrisch inklapbare buitenspiegels en regensensoren. Gelet op alle opties die in de prijs zijn inbegrepen, biedt de Giulietta Veloce S gebruikers een totale besparing van 40% voor extra apparatuur. De speciale serie kan natuurlijk rekenen op de krachtige 1,7-liter viercilinder turbobenzinemotor die een maximaal vermogen van 240 pk levert. De motor wordt gecombineerd met de Alfa TCT automatische dubbele koppelingstransmissie.

Laten we nu verder gaan met de MiTo Veloce S. De speciale serie is voorzien van lichtmetalen wielen met donkere behandeling en een klassiek 18-inch ontwerp, Brembo rode remklauwen en carbonlook-carrosseriedelen. Het lichaam bevindt zich in Nero Alfa met details gemaakt in Rosso Alfa. Binnen in de cabine is er ruimte voor sportstoelen, met verstelbare lendesteun, gemaakt van zwarte stof en Alcantara, lederen stuurwiel, automatische dual-zone klimaatregeling en centrale armleuning.

Ook in dit geval vinden we het Alpine-multimediasysteem met 7-inch monitor. De speciale serie biedt een voordeel van 23% ten opzichte van de inbegrepen opties, in vergelijking met de catalogusprijzen, voor de klant. De MiTo Veloce S kan rekenen op de boost van de 1.4-liter 170 pk sterke turbomotor in combinatie met de Alfa TCT-transmissie met dubbele koppeling.

Verdere details over een mogelijke aankomst in Italië van de nieuwe "collectible" speciale serie Giulietta en MiTo zouden de komende uren moeten verschijnen. Blijf ons volgen voor alle updates.
« Laatst bewerkt op: 06 april 2018, 04:37:52 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #811 Gepost op: 06 april 2018, 04:36:24 »



"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #812 Gepost op: 20 augustus 2018, 04:58:01 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline ScriptMania

  • ******
  • Berichten: 13271
  • Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #813 Gepost op: 02 september 2018, 17:22:10 »
https://www.autoweek.nl/nieuws/blik-to-the-future-alfa-romeo-giulietta/

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk


Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #814 Gepost op: 08 november 2018, 21:57:52 »
Als Alfa meer samen gaat werken met Mazda, worden we daar dan blij van?



























MAZDA TOONT IETS MEER VAN NIEUWE 3



« Laatst bewerkt op: 08 november 2018, 22:05:27 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #815 Gepost op: 23 december 2018, 03:39:58 »
Nieuwe Giulietta


Autojaar 2019 telt honderdtachtig nieuwe modellen. Nooit eerder zijn er in één jaar zoveel nieuwigheden voortgebracht. Een bloemlezing uit al het moois dat volgend jaar over ons wordt uitgestort.

Erik Kouwenhoven 22-12-18, 06:00 Laatste update: 08:48



Alfa Romeo
Alfa Romeo komt begin 2019 met de nieuwe Giulietta op de markt. Het unieke is dat de auto wordt geleverd met een in lengte geplaatste motor en achterwielaandrijving. De kans bestaat dat de auto wordt gebouwd op een verkort Giulia-platform. Compleet uniek, zeker nu BMW voor de 1 Serie overschakelt op voorwielaandrijving.

bron: https://www.ad.nl/auto/dit-zijn-de-nieuwe-auto-s-van-2019~a317f2ac/
« Laatst bewerkt op: 29 december 2018, 23:50:36 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #816 Gepost op: 23 december 2018, 03:42:08 »
https://www.autoweek.nl/nieuws/blik-to-the-future-alfa-romeo-giulietta/

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk



VERDER WAAR DE 1-SERIE STOPT
BLIK TO THE FUTURE: ALFA ROMEO GIULIETTA




JAN LEMKESAUTONIEUWS
2 september 2018 13:06

bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/blik-to-the-future-alfa-romeo-giulietta/

Dossier:BLIK TO THE FUTURE: 'Blik to the Future' is de glazen bol van onze visionaire kunstenaars die, op basis van spionagebeelden en/of goed geïnformeerde bronnen, vooruitblikken op wat ons aan moois te wachten staat.
Met de Giulia en de Stelvio heeft Alfa Romeo laten zien dat het er weer bovenop wil komen, maar sinds de introductie van die twee modellen blijft het weer akelig stil. Toch zou er wel degelijk een nieuwe Giulietta in het vat zitten. Die auto moet niet alleen Alfa-liefhebbers, maar in het bijzonder ook BMW-rijders verleiden.

Liefhebbers van Alfa Romeo moeten inmiddels wel over een ijzeren geduld beschikken, want de Italianen weten de levensduur van hun modellen doorgaans op te rekken tot ver voorbij de oorspronkelijke houdbaarheidsdatum. Met de moderne, fraaie en goed in de smaak vallende Giulia en Stelvio heeft het merk zichzelf ontegenzeggelijk weer op de kaart gezet, maar naast die nieuwe modellen valt de hoge leeftijd van de compacte Mito en Giulietta extra op. De Mito krijgt naar verluidt geen opvolger, maar voor de Giulietta moet op termijn wel degelijk een vervanger verschijnen. Dat is ook nodig, want Alfa Romeo heeft de ambitie om de jaarlijkse verkoopcijfers tussen nu en 2022 van 170.000 naar 400.000 op te krikken.

De huidige Giulietta verscheen in 2010 en kreeg in 2016 voor het laatst een update, maar de verschillen met het origineel zijn minimaal. Hoog tijd voor opvolging dus, en die nieuwkomer komt volgens Alfa op het platform van de Giulia te staan. Daarmee wordt Alfa's compacte hatchback naar alle waarschijnlijkheid de enige achterwielaandrijver van zijn segment, want de BMW 1-serie komt na de eerst volgende generatiewissel op BMW's voorwielaangedreven UKL-platform te staan. Voor 1-serie-rijders die gehecht zijn aan het traditionele aandrijfconcept lijkt de nieuwe Giulietta dan ook een aantrekkelijke optie, maar ook voor andere liefhebbers van sportief autorijden is de andere lay-out goed nieuws.



De Giulia kennen we als een bijzonder dynamische auto, voor de Stelvio geldt in het SUV-segment hetzelfde en er is dan ook geen enkele reden om aan te nemen dat de Giulietta op rijgebied zal tegenvallen. Er zijn echter meer voordelen aan de achterwielaandrijving. De in lengterichting geplaatste motor drukt nadrukkelijk zijn stempel op het zijaanzicht van een auto en resulteert ook in dit geval in een wat langere neus en een korte overhang voor. De combinatie met typische Alfa-designkenmerken geeft de Giulietta een nog krachtiger en agressiever voorkomen dan voorheen en dat valt in de duurdere hoek van de compacte klasse doorgaans goed in de smaak. Keerzijde van de medaille is dat de binnenruimte ongetwijfeld wat te lijden heeft van de aanwezige aandrijfas en de ver naar achteren gepositioneerde motor, maar dat strepen Alfa-kopers ongetwijfeld graag weg tegen de voordelen.


SUV
Onder die lange motorkap komen alleen benzinemotoren te liggen, want Alfa Romeo neemt net als een aantal andere merken nadrukkelijk afscheid van de dieselmotor. In plaats daarvan valt ook in Italië het woord 'elektrificatie'. Alfa zet vooral in op plug-in hybrides en wil in de komende vijf jaar zes PHEV's op de markt brengen. De kans dat de Giulietta daarbij zit, lijkt groot en in dat geval zal ook de hoogpotige variant van die auto met een deels elektrische aandrijflijn op de markt verschijnen. Jawel: Alfa zegt te werken aan een compacte SUV. Het kleine broertje van de Stelvio zou de strijd aangaan met onder meer de BMW X1 en X2, Jaguar E-Pace en Volvo XC40 en zal zich net als de Giulietta onderscheiden van die concurrenten door een nadrukkelijk sportief karakter. Alfa kreeg het ook met de Stelvio voor elkaar om een hoge, relatief zware auto bijzonder dynamisch te laten rijden, dus dan moet de compacte variant van die auto helemaal geen probleem zijn. Naast achterwielaandrijving zal ook vierwielaandrijving tot de mogelijkheden behoren voor het geheel nieuwe model. Voor beide nieuwkomers geldt dat ze voor 2022 op de markt moeten verschijnen, maar concreter dan dat is Alfa Romeo op dit moment helaas niet.
« Laatst bewerkt op: 23 december 2018, 03:51:01 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Alfa 147 Ti

  • ****
  • Berichten: 153
  • Geslacht: Man
  • Alfa Giulia 2.0 T Super
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #817 Gepost op: 23 december 2018, 16:06:28 »
Dat er een nieuwe komt dat geloof ik wel maar wanneer dat is de vraag en die stellen de dealers ook en die weten het ook niet meer, je zou maar dealer van dit merk zijn, dan mag je hopen dat je nog een goed merk bij hebt wat verkoopt anders kan je beter iets anders gaan doen want de autobrance is al geen vetpot.
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn vorige auto’s
Alfa 159 1750 TBI S.W 90-RNP-2 Alfa 159 2.2 S.W 59-XF-TZ 2007 Alfa 147 43-PN-KG 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #818 Gepost op: 31 december 2018, 17:42:34 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #819 Gepost op: 31 december 2018, 17:49:31 »


« Laatst bewerkt op: 31 december 2018, 17:59:09 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 991
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #820 Gepost op: 03 februari 2019, 17:29:57 »
Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
3 FEBRUARI 2019 15:06


https://www.autoedizione.nl/alfa-romeo-lepelt-2-0-van-175-pk-in-giulietta-my2019/



Alfa Romeo zegt de 1750 TBi vaarwel en laat de geëvolueerde 2.0 uit de Giulia en Stelvio nu ook in de Giulietta plaatsen. Het nieuwe benzinemodel is onderdeel van het nieuwe gamma voor 2019 en zal verkrijgbaar zijn voor de Veloce. Deze zal een vermogen hebben van (slechts) 175 pk. De Veloce wordt een stuk minder snel om duidelijk commerciële redenen.
   De Giulietta Veloce (S) met 240 pk sterke 1750 TBi werd het afgelopen jaar voor de zekerheid al als gelimiteerd model aangeboden (200 stuks). Daaruit mag je concluderen dat de investeringen in een extra sterke Giulietta veel lager lagen dan voorheen. De ideale volgende stap is volgens Alfa Romeo dus deze mildere maar wel nieuwe Veloce 2.0 met 175 pk.



Goed nieuws dat Alfa Romeo de hatchback uit 2010, waarvan maandelijks toch een paar duizend worden verkocht, niet helemaal laat versloffen. Stiekem hopen we natuurlijk dat dit een inleiding is naar een compleet nieuw model of bijna geheel nieuw model (MCA).
Men zegt dat de directe opvolger van de Giulietta in eerste instantie een SUV zal zijn in dit segment. Een strategisch belangrijk model dat tegen 2021 in Pomigliano d’Arco in productie zal zijn. Overigens staat er (nog) geen Giulietta op het menu met 1.3 Firefly. De reden kan zijn dat deze pas vanaf 2020 in productie zullen gaan in de motorenfabriek van Termoli. De rest van het gamma blijft dus hetzelfde, voorzien van 1.4 benzine- en 1.6 dieselmotoren.



Een nieuwe motor dus, maar ook enkele nieuwe kleuren (zoals het Verde Visconti hierboven), velgen en bekleding voor het interieur, zullen de Giulietta MY2019 kenmerken. Alle modellen krijgen voortaan het spoilerpakket van de Sport en de Veloce. Ook de zakelijke dus (Super en Business), die gekenmerkt zal worden door een gesatineerd chromen lijntje. Intussen is die op de Sport standaard rood en optioneel geel. Geel wordt de standaard steunkleur voor het topmodel Veloce, inclusief de remblokken.




« Laatst bewerkt op: 03 februari 2019, 18:45:57 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 981
  • Geslacht: Man
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #821 Gepost op: 04 februari 2019, 09:14:42 »
Vreemd dat ze dat blok voor de Giulietta nog even aanpassenzodat hij dwars geplaatst kan worden, terwijl er al een nieuwe Giulietta (met vermeende achterwielaandrijving) op stapel staat. En dan ook nog met andere (lagere) specs dan in de Giulia/Stelvio.

Maar dit betekent dus ook het einde van de 1750.
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

Offline Alfa 147 Ti

  • ****
  • Berichten: 153
  • Geslacht: Man
  • Alfa Giulia 2.0 T Super
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #822 Gepost op: 04 februari 2019, 21:24:03 »
Ik denk dat er helemaal geen opvolger komt.
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn vorige auto’s
Alfa 159 1750 TBI S.W 90-RNP-2 Alfa 159 2.2 S.W 59-XF-TZ 2007 Alfa 147 43-PN-KG 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.

Offline Don F.

  • ******
  • Berichten: 1499
  • Geslacht: Man
    • http://www.powergymdeplank.be/
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #823 Gepost op: 05 februari 2019, 08:43:31 »
Ik geloof ook niet in een opvolger. Helaas. Had graag een nieuwe Giulietta gezien met achterwielaandrijving. Dat was wel een opvolger geweest voor die wat we nu hebben.

Blij dat ik nog de QV heb met TCT en heerlijk 1750 blok.

Vond de verandering van QV naar Veloce al niet echt geweldig en nu krijgt iedere Giulietta dus ook nog eens het veloce pakket. Nog minder onderscheidt dus en nu ook nog eens een veloce met "maar 175" pk. Zal prima te tunen zijn, maar dat telt niet.

Vind het jammer, net zoals bij alle andere merken, dat je een instapmodel kunt laten uitzien als het topmodel..... Als je vroeger bijvoorbeeld M of AMG zag dan wist je het wel. Nu moet je al goed kijken of het er wel echt een is.

Ben benieuwd wat Alfa nog op de weg gaat zetten.....
http://www.powergymdeplank.be/

La mia nuova bellezza!

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 981
  • Geslacht: Man
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013