Auteur Topic: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops  (gelezen 32760 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #270 Gepost op: 06 juli 2017, 01:47:17 »
Stelvio first edition interieur



"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #272 Gepost op: 30 september 2017, 14:29:05 »
Ook Alfa Romeo Stelvio snelste op de Nürburgring [7:51:7]
29 SEPTEMBER 2017 13:55







Dat ook de Alfa Romeo Stelvio technisch gezien de meeste interessante in z’n soort is, wordt bevestigd door de behaalde recordsnelheid op de Nürburgring. De Stelvio Quadrifoglio, die begin 2018 op de markt zal debuteren, heeft er slechts 7 minuten, 51 seconden en 7 tienden over gedaan om zich een weg door ruim 20 km ‘groene hel’ te banen. Testpiloot Fabio Francia mocht het na zijn ervaringen met de Giulia Quadrifoglio (7:32) nu ook met de Milanese SUV proberen en deed dat met succes. De eerste Italiaanse D-segment SUV ooit, blijkt direct de snelste op het Duitse circuit en volgens vele media de best rijdende in z’n klasse te zijn. Echt vergelijken doen we bij AutoEdizione natuuurlijk niet, maar we kunnen bevestigen dat de onderhuidse techniek waar we al veel over schreven, voor exceptionele rijeigenschappen zorgt. Een waar zou je het dan in hemelsnaam nog meer over moeten hebben, als dat al buitengewoon is. Lees dit weekend onze eerste review van de Stelvio.



De Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio is momenteel een van de weinige modellen van FCA die zeer uitvoerige tests ondergaat alvorens in de showroom aan te komen. Hij is direct te herkennen aan z’n ‘luchthappers’ op de motorkap. Een auto die weliswaar oogt als een SUV, maar rijdt als een GT of sedan met ideale gewichtsverdeling (50/50). De 2.9 V6 (met een hoek van 90°) 24v Twin-Turbo van 510 pk (600 Nm koppel) heeft ervoor gezorgd dat de Stelvio Quadrifoglio met Q4 aandrijving een concurrent als de Porsche Macan met ruim 8 seconden het nakijken geeft. De Stelvio Q is dus ook daadwerkelijk een sportieveling en niet enkel een ‘uv’. Dit zeer lichtvoetige topmodel bezit het Alfa DNA Pro systeem met vier standen inclusief ‘Race’ modus, Het Torque Vectoring systeem en de adaptieve ophanging zorgen onder andere voor de exceptionele eigenschappen op de weg. Een systeem dat de cilinders activeert en uitschakelt zorgt tevens voor een optimaal verbruik van de brandstof. Alfa Romeo laat met deze super SUV zien dat het technisch tot de meest innovatieve automerken ter wereld hoort. Ook vandaag.
« Laatst bewerkt op: 30 september 2017, 17:16:55 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #273 Gepost op: 01 oktober 2017, 17:44:21 »
Alfa Romeo Stelvio: SUV voor puristen
1 OKTOBER 2017 13:44





Dit is de Alfa Romeo Stelvio 2.2 diesel met 210 pk en Q4 aandrijving… Volgens sommige automobieljournaille -die het leven als nogal vermoeiend beschouwen- een voetnoot in de massa der SUV’s, maar voor wie écht van autorijden houdt, een zeer welkome herinterpretatie van een fenomeen waar de Italiaanse inbreng redelijk lang op zich liet wachten. De Stelvio doet net als de Giulia, dankzij het vooruitstrevende technisch inzicht van diens makers, de consument in het D-segment positief verbazen. Want wie had gedacht dat op deze markt, waar weinig ruimte is voor fouten en de lat bovendien redelijk hoog ligt, uitgerekend uit Italië in korte tijd twee creaties konden komen, die als het ware een nieuwe standaard neerleggen. Knowhow was er uiteraard in voldoende mate, maar zie er maar eens in een race tegen de klok het juiste product uit te persen. Alfa Romeo deed het, en hoe. Er stond veel op het spel en gewoon goed, zou niet goed genoeg zijn. De Stelvio is niet alleen een cruciaal model voor Alfa Romeo’s toekomst, de Stelvio is de basis voor het aankomende Italiaanse massaproduct in het hogere segment. Dat intussen bij Ferrari en Maserati ook flink aan de weg getimmerd wordt, draagt uiteraard op positieve wijze bij aan deze belangrijke ontwikkeling. In die zin wordt het wiel niet zozeer opnieuw uitgevonden, maar vallen puzzelstukken eindelijk op de juiste plek en zien we ook vandaag waarom in het verleden een merk als Alfa Romeo hoge ogen gooide.



Een SUV was tot de komst van deze Alfa Romeo enkel en vooral een slimme marketingterm waaraan een iets hoger uitgevoerde personenauto werd gekoppeld. BMW deed dat reeds met succes vanaf het eerste uur, pak ‘m beet 15 jaar geleden. Maar nooit lag de nadruk op de rijbeleving en dat is nu in Alfa’s voordeel. In al die jaren werden er in Turijn door geldgebrek op dit vlak enkel wat stijloefeningen gefabriceerd. Mogelijk heeft men bij Porsche een auto als de Stelvio om die reden ook nooit echt zien aankomen. De Giulia bewees reeds dat een Italiaanse sedan met sportieve aspiraties, ook na jaren van afwezigheid in dit segment (lees achterwielaangedreven D-segment) uit een uniek soort hout is gesneden. De Stelvio vormt vervolgens de ideale vertaalslag naar een segment, waar een hoop meer te verkopen valt. Reden ook dat elke euro eerst nog naar dit project is gegaan, in plaats van naar bijvoorbeeld een Sportwagon-variant van de Giulia. Wat dat betreft kunnen de grote Teutoonse concurrenten zich vooralsnog een hoop meer permitteren dan wat men in Lingotto wenst te ontwikkelen en produceren. Intussen is ruimtelijk gezien het ontbreken van een Sportwagon geen groot gemis, aangezien de Stelvio achterin zeer ruim is en een kofferbak van 525 liter meer dan toereikend is.




Die nadruk op kwaliteit in plaats van kwantiteit heeft echter ook een erg positieve kant. Het project van de Stelvio, resulteert zelfs in de perfecte SUV en rijdt ook als diesel als een auto voor liefhebbers en fijnproevers. Een knap stukje ingenieursschap waar zelfs de grootste ‘Alfisti’ op voorhand redelijk sceptisch over waren. Bovendien is een knap bedachte vorm van Italiaanse schoonheid, ook nog eens als een fraaie jas om dit concept heen gegoten. Net als bij de Giulia is het een design dat gaande weg steeds meer gaat boeien, terwijl alternatieven op deze markt enkel verouderen. Zelfs in SUV-land Duitsland erkent men dit en kennen 16.000 lezers van het magazine Auto Motor und Sport de “Autonis 2017” prijs toe aan de Stelvio voor mooiste grote SUV.



De enige kritiek die je in dit segment kunt uiten op de Stelvio, heeft eens niet met de kwaliteit van het product te maken (hoewel sommigen tegen beter weten in dit blijven poneren), maar met de uitgebreidheid van het softwarematige aspect. Maar ook dat zal spoedig tot het verleden gaan horen, wanneer Apple Carplay en Android Auto na een milde update zullen worden opgenomen samen met andere tijdsgevoelige details. Intussen is op het gebied van veiligheid wél alles aanwezig en scoort de Alfa SUV hoog in de NCAP. Zoals gezegd is het juist de Stelvio die de lat nu hoog legt voor de concurrent en niet andersom. Het verbruik van de 2.2 diesel is bijvoorbeeld optimaal (ongeveer 4,8 liter per 100 km en 127 g/km aan CO²) mede dankzij de geavanceerde onderhuidse techniek van deze ruim 1659 kg wegende auto.



De prachtige grote 19 inch gematteerde Competizione-velgen, contrasteren mooi met de gele remklauwen erachter en de donkergrijze ‘Grigio Vesuvio’ lak van onze test-Stelvio. De grote sloffen en uitgesproken uitlaatmonding op de hoeken, vormen het optische visitekaartje van geweldige prestaties. In 6,5 seconden staat de 100 al op de teller (470 Nm bij 1750 t/min), maar de grootste verassing blijkt in het bochtenwerk op lagere en hoge snelheden. De 469 cm lange Stelvio kleeft aan het asfalt en nodigt uit om sportief te rijden, wat dankzij de zeer responsieve fijne achttrapsautomaat nog meer voldoening geeft. Goedkoop is de rijke uitvoering (Driver Assistance Pack PLUS, Power Seats Pack, Sound Pack en Convenience Pack) die wij reden uiteraard niet met een afleverbedrag van ruim 74.000 euro, maar deze Stelvio is dan ook een topmodel. De belangrijkste conclusie rond dit model, is dat alle argumenten buiten de vaker genoemde grote voldoening op het gebied van rijdynamiek, totaal ondergeschikt zijn. Zelfs onze ervaringen met de veelgeprezen Giulia (lees binnenkort onze korte impressie met de Veloce) overstijgen eigenlijk niet het plezier met deze SUV. Daarmee dopen we de Stelvio tot SUV voor puristen.











"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops Stelvio
« Reactie #274 Gepost op: 09 oktober 2017, 01:55:54 »
Nieuwe kleur Verde Visconti op Alfa Romeo Stelvio
6 OKTOBER 2017 19:13

bron: https://www.autoedizione.nl/nieuwe-kleur-verde-visconti-op-alfa-romeo-stelvio/




Het chique flessengroen wat we op de per abuis getoonde Stelvio in Genève zagen heet ‘Verde Visconti’ en is gewoon leverbaar vanaf nu. Deze deftige tint heeft een passende statige naam uit de geschiedenis van Milaan. Visconti verwijst naar het adellijke geslacht dat in de middeleeuwen de Lombardijse hoofdstad en het uitgebreide gebied eromheen regeerde. Het wapen van de Viconti’s was -hoe kan het ook anders- de bekende kronkelende slang met Saraceense jongeling in de bek.





Deze mooie overeenkomst met een merk als Alfa Romeo, maakt ook dat Visconti nog weleens de ideale naam van Alfa’s toekomstige E-segment sedan of SUV kan zijn.  Het is al eens gebruikt op een concept van Giugiaro uit 2004. Voor een grote sedan boven de Giulia wordt echter vooral over de naam ‘Alfetta’ gesproken, een verwijzing naar de machtige 158/9 Grand Prix auto van weleer, of een sedan die lange tijd Alfa’s grootste was, totdat de nog majestueuzere de Sei/6 toch nog aantrad.

« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2017, 18:04:58 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Stelvio / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #275 Gepost op: 31 oktober 2017, 18:12:16 »
Truck Trend Leader Interview: Pieter Hogeveen, Director of Alfa Romeo North America
Gary Witzenburg –  Oct 30, 2017



http://www.trucktrend.com/features/truck-trend-leader-interview-pieter-hogeveen-director-of-alfa-romeo-north-america/



Photographers: Courtesy of the Manufacturer

Pieter Hogeveen grew up in the Netherlands as a car-loving son of a Citroen dealer. By age 12, he was working at the dealership cleaning garbage cans, later doing oil changes and eventually selling cars. He went to the Netherlands’ IVA Driebergen automotive business school and graduated in 1999 with a bachelor’s degree in automotive management.


Then he came Stateside to continue his education at Northridge University in Midland, Michigan. “I did my junior and senior year there in one year,” he relates,” and got my Bachelor of Business Administration in 2000, then went back to the family business in the Netherlands.”

Hogeveen’s goal was to have a car dealership, and he soon returned to the U.S. at the invitation of the National Automobile Dealers Association (NADA). “They have a dealership management training program in McLean, VA, they accept one foreign student each year, and they asked if I was interested. So I went to there for a year while also working at a Volvo-Subaru dealership in Annapolis, MD. And that's when I fell in love with America. I said, ‘Wow this is a great country!’ I liked how fast-paced it is. And people don't just order cars here, they buy $70,000 cars and pick them up the same day. I thought that was so impressive.” He completed that program in 2001 but had to go back home when his VISA expired. He worked as service manager at his father’s dealership through 2003, then told his dad he was returning to America. “‘Where in America?’ he asked. ‘Detroit.’ ‘I think there are more people leaving Detroit now than going there,’ he said. I said, ‘That sounds like an opportunity.’”

He worked for Kroymans, the Ferrari importer for Belgium, Luxembourg and the Netherlands, for nearly a year launching GM’s Cadillac CTS and Corvette C6 in Europe, then moved to the U.S. in late 2004. “I got hired by BBDO, Chrysler's advertising agency, doing brochures, catalogs and product information. But I wanted to work for an automaker.” That wish came true when Chrysler hired him in 2010 to be brand manager for Dodge Avenger and Journey. He moved to Chrysler’s Great Lakes Business Center regional office (covering Michigan, Ohio, Indiana, and part of Kentucky) in 2013 as a sales manager and later senior marketing manager. Then, he says, “I was very fortunate when Alfa Romeo came to the U.S. and [FCA head of Alfa Romeo and Maserati] Reid Bigland asked if I wanted to work on this brand. I said, ‘Sure, I can start tomorrow.’ I was excited!”

Truck Trend: Relaunching Alfa Romeo here is a major challenge. It was gone for many years and had a poor reliability reputation before it left.
Pieter Hogeveen: For sure. The 4C [mid-engine sports car] created curiosity and brand interest. We spent a lot of time going to events and shows to show that off and build brand awareness. That was followed by Giulia, a major launch for us. And now here I am fortunate enough to be in charge for North America. It is very exciting, but we have a long road ahead.

What is the biggest challenge of this job? Our competitors have 380-400 dealerships in this country. We have 168, working toward 215 by the end of this year. The challenge is to get someone used to going to those premium stores to visit an Alfa Romeo store, so we spend a lot of time working with our dealers to make sure customers get the same experience. Also making people aware of Alfa Romeo, not just our vehicles but where we fall within the segment in pricing and positioning.


How much influence do you have on North American versions of your vehicles? We have a lot of input. We are here, we know the market, and we have a lot to say about development. The strength of Alfa Romeo's return is looking at every market, and this Stelvio is a good example. We spend a lot of time on research on what each vehicle needs to be. For example, no one uses remote start in Europe, but we made it standard here.
What were the top priorities for Stelvio in North America? Top of the list was performance. That is why people buy Alfa Romeos. We needed a very high-output two-liter engine, so we have a 280-hp gasoline four-cylinder. Also, maximizing the space available in the vehicle with an American-like cockpit design that is very wide open, not claustrophobic like some European vehicles. Number three was all-wheel drive, which is very important for our market, so we decided to make it standard.

How do you get 280 hp with 28 mpg highway? That's where the focus was. It was very high priority, and from day one everyone knew what they needed to do. We have a dedicated team in Italy working just on Alfa Romeos, so there is no distraction. We gave very clear parameters: this is what we need to do, this is what we need to deliver, and the team did an outstanding job. It's in the Alfa Romeo DNA. And you can go to Dynamic mode to maximize performance, including 5.4 seconds 0 to 60.

You have quality and reliability baggage from the past to overcome. Are you confident that these vehicles will do as well as your German, domestic and Asian competitors? Yes, I am very confident. In this segment, in this part of the industry, there is no room for error. You have to be dead on, and I think the performance of the vehicle, the handling, the styling and the interior are all there. And one benefit that we have in this segment is that leasing is very popular. That should help people overcome any concerns.

Anything you would like to add? I think the timing is perfect for Alfa Romeo to return here, and I am very fortunate to be part of it. Every day is a great day. It's a passion and a very fun time. For us, this is like graduation.
« Laatst bewerkt op: 09 november 2017, 22:46:10 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Stelvio / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #276 Gepost op: 31 oktober 2017, 19:40:56 »
Consumerreports test de 2018 Alfa Romeo Stelvio



https://www.consumerreports.org/suvs/2018-alfa-romeo-stelvio-review-bred-to-thrill/

Handling is the Stelvio’s real strength. It turns through corners expertly, with quick, precise steering that rewards drivers who want to explore new roads—especially those that twist and turn. While the ride feels slightly jittery in general, the suspension does a good job of absorbing bumps. This sporty compact SUV was built for the racetrack, not for suburban side streets or grocery-store parking lots. In stop-and-go traffic, the touchy brake pedal makes it a challenge to stop smoothly.

Dewegligging is de echte kracht van de Stelvio. Hij rijdt vakkundig door hoeken, met snelle, precieze besturing die bestuurders beloont die nieuwe wegen willen verkennen, vooral die die draaien en keren. Hoewel de rit in het algemeen enigszins schokkerig aanvoelt, heeft de ophanging een goed effect bij het opvangen van hobbels. Deze sportieve compacte SUV is gebouwd voor de racebaan, niet voor zijstraten in de buitenwijken of parkeerplaatsen voor supermarkten. Bij stop-en-go verkeer maakt het zachte rempedaal het een uitdaging om soepel te stoppen.
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2018, 15:36:55 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Stelvio / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #277 Gepost op: 31 oktober 2017, 19:45:23 »
https://www.carthrottle.com/post/alfa-romeo-stelvio-review-the-alluring-suv-we-wish-was-better/


Alfa’s first ever entry into the world of SUVs is likeable enough, but after spending a week with one in the UK, we have some reservations…

By MATT ROBINSON, 29th October 2017
An Alfa Romeo SUV has seemed inevitable for a long time. We’re already in a world where we have high-riding cars from the likes of Porsche, Maserati, Bentley and soon even Ferrari, and since Alfa Romeo’s grand rebirth kinda hinges on a few people actually buying a few cars, there simply has to be one in the Italian maque’s still rather empty stable. But don’t worry, as what’s been cooked up is rather easy on the eye.


knip




So, while the Stelvio is a sign Alfa Romeo has finally returned to screwing together cars that drive properly (body control issues nearer the limit aside), you still have to accept compromises when buying one. You have to understand that the equivalent Audi, BMW or Mercedes is going to be better rounded, better built and generally a more sensible choice. Fine in something like the Giulia Quadrifoglio, which is deliriously good to drive, but in this mid-weight petrol Stelvio, that’s a potential deal-breaker.

Alfa Romeo - Alfa Romeo Stelvio Review: The Alluring SUV We Wish Was Better - Features
So in a way it’s a continuation of age-old Alfa ‘tradition’ of making vehicles that are alluring but nowhere near class leading, but with a better - if still flawed - car at the centre. Which is frustrating, but at the same time there’s a warmth of familiarity to it all. So if you see one of these things rolling by, give the owner a nod of respect for accepting the foibles in order to be just a little different. If our roads are to continue filling up with SUVs, a few might as well be interesting ones…

« Laatst bewerkt op: 09 november 2017, 22:46:52 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #278 Gepost op: 31 oktober 2017, 19:59:20 »
Verkeerde draad gebruikt.  :-[
« Laatst bewerkt op: 03 november 2017, 03:30:25 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #279 Gepost op: 31 oktober 2017, 20:03:36 »
Idem
« Laatst bewerkt op: 03 november 2017, 03:31:19 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Stelvio / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #280 Gepost op: 03 november 2017, 03:27:19 »
Dit kost de Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Auteur: RubenPriest, gepost 02-11-2017 om 11:59

https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-kost-de-alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-103751#post-103751




Een Italiaanse SUV met 510 pk. Kost dat?


De Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (rijtest) is een aantrekkelijke sedan. Heb je liever een hoge instap, dan kun je bij de Stelvio terecht. Van dit model is er tevens een ‘Quadrifoglio’ en de SUV heeft nu een Nederlandse prijs.

De snelste productie-SUV ter wereld op de Nürburgring (7:51,7) kost 127.750 euro. De Stelvio Quadrifoglio is niet alleen supersnel. De auto is ook behoorlijk praktisch. De Quadrifoglio komt standaard met Q4-vierwielaandrijving. 50 procent van het vermogen wordt naar de vooras gestuurd.

De Stelvio Quadrifoglio heeft zoals gezegd 510 pk, doet de 0-100 in 3,8 seconden en heeft een top van 283 km/u. De door Ferrari ontwikkelde 2.9 V6 biturbo is in de Stelvio Q gekoppeld aan een achttraps automaat. Ren nog niet naar de dealer om een order te noteren. De dikke SUV komt pas in de eerste helft van 2018 naar Nederland.
« Laatst bewerkt op: 09 november 2017, 22:47:18 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Stelvio / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #281 Gepost op: 09 november 2017, 22:57:01 »
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio heeft Adaptive Cruise Control met Stop&Go
8 NOVEMBER 2017 20:39

bron: https://www.autoedizione.nl/alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-heeft-adaptive-cruise-control-met-stopgo/



Op de splinternieuwe Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio debuteren enkele snufjes die nog niet in het gamma te vinden waren. Dit topmodel, die je overigens direct herkent aan de grote inlaten op de motorkap, presenteert onder andere een nieuw infotainmentsysteem met Connect 8,8 inch scherm, voorzien van 3D navigatie en Apple CarPlay plus Android Auto. Dat laatste is vanaf nu ook verkrijgbaar op de Stelvio en de Giulia.



Nieuw is echter ook de uitrusting met het intelligente Adaptive Cruise Control voorzien van Stop&Go functie. Het systeem zorgt voor een automatische handhaving van een bepaalde afstand tot de voorligger door een constante aanpassing van de snelheid. Daarbij wordt bij langzaam rijdend verkeer dat af en toe tot stilstand komt, tevens automatisch helemaal gestopt en weer verder gereden (Stop&Go). De Stelvio is overigens ook voorzien van sensoren voor het herkennen van passerende voetgangers, waarbij indien nodig automatische een noodstop wordt gedaan. Daarvoor hoef je dus geen Zweedse SUV meer aan te schaffen… De Stelvio met klaverblaadje is in Italië inmiddels in première gegaan en volg over een half jaartje in ons land voor een bedrag van bijna 128.000 euro.


Lakkleuren:
« Laatst bewerkt op: 09 november 2017, 22:59:53 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Stelvio / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #282 Gepost op: 25 november 2017, 17:32:28 »
https://www.carthrottle.com/post/the-alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-is-even-faster-than-the-fastest-giulia/


The Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Is Even Faster Than The Fastest Giulia

While the fastest, record-breaking Stelvio uses the same twin-turbo engine as the Giulia that bears the same four-leaf clover badge, the Stelvio is actually a little faster off the line





After it broke the SUV record at the Nurburgring a month or so ago with a 7m51.7s lap, the Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio’s performance specs have emerged.

Unsurprisingly, the engine is a straightforward transplant from the Giulia Quadrifoglio. It’s the 2.9-litre twin-turbo with 503bhp and 443lb ft of torque. Peak power comes in at 6500rpm, but the turbocharged torque is on tap between 2500 and 5000rpm.



That gives it plenty of pace, you’ll be pleased to hear: top speed is a distinctly un-SUV-like 176mph, while 62mph comes about in just 3.8 seconds from a standstill thanks to the obvious traction gains of four-wheel drive. That, you may have noticed, is a tenth faster than the lighter Giulia…

The eight-speed auto slushbox has a ‘special calibration’ and can swap cogs in a pretty brisk 150 milliseconds. That’s a tenth and a half of a second, but if they write it in the other format it looks faster.


The record SUV lap of the Nurburgring
Necessary nods to Europe’s tree-huggers come with cylinder-deactivation and a ‘sailing’ function that decouples the gearbox from the engine in the same way as some twin-clutch units can.

Normally the car’s Q4 four-wheel drive system directs all of its power to the rear axle, which is to say the correct one, but to maintain stability and traction it can send up to 50 per cent to the front wheels. It’s a live, active system that switches power forward only when needed.



This hot Stelvio gets Active Torque Vectoring as standard. Two electronically-controlled clutches in the rear differential control torque flow to each wheel, letting the car feed the outer wheel more at the limit, tightening the car’s line and ramping-up corner speed to the point where your face might actually come off.

Helping you with all that handling malarkey is ‘perfect’ weight distribution across the two axles. The engine and transmission are mounted as far back as possible, spreading the Quadrifoglio’s not inconsiderable 1830kg kerb weight evenly front to back. Alfa’s patented ‘four-and-a-half-link’ rear suspension helps keep things tidy in the twisties, too.



Carbon ceramic brake discs will be optional, saving 17kg in unsprung mass and serving up better fade resistance, even if a Stelvio QF owner taking it to track days is about as likely as Subaru UK changing its mind about the WRX STI.

Of course, we couldn’t cover a fast Italian car without mentioning the interior. “Tailored like a bespoke suit,” Alfa says. Littered with carbonfibre, leather and Alcantara, it’s as racy and faux-purposeful as you’d expect. Luxuries include an 8.8-inch infotainment unit with 3D navigation, Android Auto and Apple CarPlay.

The Stelvio Quadrifoglio arrives in the UK in summer 2018. The ordinary version is already in the wild. Pricing and final spec is under review now, so expect that within the next few months.
« Laatst bewerkt op: 27 november 2017, 18:46:47 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Stevio / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #283 Gepost op: 27 november 2017, 23:32:39 »
FINALISTEN AUTO VAN HET JAAR 2018 BEKEND

ZES EUROPEANEN EN ÉÉN KOREAAN

Lars Krijgsman

27 NOVEMBER 2017 15:54

In maart dit jaar werd bekend dat de Peugeot 3008 door Europese autojournalisten werd uitgeroepen tot Auto van het Jaar 2017. De organisatie heeft nu de lijst met finalisten voor de titel Auto van het Jaar 2018 gepresenteerd.

De titel Auto van het Jaar 2017 werd zoals gezegd binnengesleept door de Peugeot 3008, een auto die in de laatste ronde de Alfa Romeo Giulia, Citroën C3, Mercedes-Benz E-Klasse, Nissan Micra, Toyota C-HR en de Volvo S90/V90 versloeg. Nu maken we kennis met de zeven kanshebbers voor de titel Auto van het Jaar 2018.

Uit de lijst van 37 kandidaten zijn zeven finalisten gefilterd waarvan er dus ééntje na de laatste stemronde met de prestigieuze titel vandoor gaat. De strijd gaat tussen zes Europeanen en één Koreaan:

Alfa Romeo Stelvio




Audi A8




BMW 5-serie



Citroën C3 Aircross



Kia Stinger




Seat Ibiza




Volvo XC40




In 1964 werd de titel Auto van het Jaar voor het eerst uitgereikt en wel aan de Rover 2000, een Engelsman die toen de Mercedes-Benz 600 en de Hillman Imp, wat een contrast, achter zich liet.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 914
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #284 Gepost op: 27 november 2017, 23:35:42 »
Alfa Romeo Stelvio review: Alfa’s SUV tested in the UK

Ollie Marriage16 Nov 2017


£42,075 when new
CAR SPECIFICATIONS
BRAKE HORSEPOWER
210bhp
FUEL CONSUMPTION
58.9mpg
0–62 MPH
6.60s
CO2
127g/km
MAX SPEED
134Mph




Right, what do I need to know about Alfa’s family SUV?

Well firstly that it’s not a genuine family SUV, but we’ll come back to that in due course. Anyway, it’s on sale in the UK now, priced from £33,990 and is available with four engines and four trim levels. The eagerly anticipated 503bhp Quadrifoglio will be along a bit later.

So for the time being your choice is either a 2.0-litre petrol with 200 or 280bhp and a 2.1-litre diesel (Alfa says it’s a 2.2, but it’s 2143cc and I’m a pedant) with either 180 or 210bhp. Those figures are all in PS. I’m an inconsistent pedant, so multiply each by 0.98632 to get the BHP figure. You learn something new every day, eh?

All are linked to ZF’s eight-speed auto and only the basest of base diesels is rear-drive – the rest are 4wd. Although this is a system that sends 100 per cent of torque to the rear wheels until grip runs short, at which point up to 50 per cent (but no more) is directed to the fronts via an active transfer case.

Do you notice it working?

Yes, because the Alfa Stelvio – rejoice – drives with a crispness and precision rare in this class. Especially rare to cars powered by diesel.

Central to all this is the car’s weight. The 2.1-litre 210bhp version I’m driving here weighs just 1659kg. ‘Just?’ I hear you say. Well, yes because consider the rivals: Porsche’s Macan diesel is 1955kg, a Mercedes-Benz GLC250d coupe is 1845kg, even a BMW X4 2.0d is 1745kg. And then there’s the new Jaguar E-Pace – 1926kg for the diesel D240 model. Wow. Even if you switch to an aluminium-chassis’d F-Pace (a foot longer, a class up, but the same engine) you’re still looking at 1810kg.

But weight isn’t the be-all and end-all…

It’s not, but it’s a very good place to start if you want your car to have a reasonable turn of speed, crisp handling and decent economy. All areas where the Alfa acquits itself very well indeed. Here are the important stats for the 210bhp version I’ve been driving: 127g/km of CO2, a claimed 58.9mpg, 6.6secs to 62mph.

The comparative 240bhp E-Pace runs 7.4secs, 45.6mpg and 162g/km. A Merc GLC250d coupe with 204bhp gets closer, hitting 56.5mpg, 131g/km and 7.6secs. But the message here is that Alfa has built a car that does the numbers and does the experience, too.

It really does drive like a high-rise Giulia. The steering is sharp off centre with a very quick rack, but manages to remain calm when you’re changing lanes on a motorway. It’s a lovely bit of algorithmic balancing, keeping you informed and engaged, but not tired on longer trips

The chassis balance is ace, too. Because it’s light, it doesn’t heel over through corners, but retains a poise and agility that belies its height. Quick direction changes are dealt with and front and rear ends are worked evenly – it feels neither nose-heavy nor tail-happy. This morning the tail edged wide on a wet roundabout. It felt natural.

How’s the engine?

I don’t think it’s the quietest of its breed, but it delivers good pace and acceleration: it’s one of those cars where you get up to speed sooner than you expect. And that’s a pleasant surprise. There’s good torque across the range and provided you twist the DNA controller to D-for-Dynamic, the gearbox does a good job of keeping pace. That’s not the case in the other modes, where it always seems a beat out of time.

Better still is to knock the lever across and use the long metal paddles that come as standard on the top two trim levels (Speciale and this Milano Edizione). It’s in manual mode that the ZF auto shines brightest.

Any dynamic drawbacks?

The brakes are wooden, dead at the top of their travel, so you press harder at which point they wake up and slam on. They’re inconsistent and hard to modulate.

But that’s about it. On the whole the Stelvio is a fun SUV to drive. Barring a rustle of wind noise from around the B-pillars it’s a competent cruiser and the ride, although not soft, is well damped and quiet. I enjoyed it, thought it was more engaging and interesting than most of its rivals, did its job well and was pleasantly surprised by the 43mpg it achieved.

How about the packaging? You said it’s not a family SUV…

It’s not – as you can tell from the rivals I’ve compared it against, it sits more easily alongside more style-orientated competition such as the X4, GLC Coupe, E-Pace/F-Pace and Macan.

As with those, its 525-litre boot will handle light family duties and you can get three adults across the back for short periods. But the impression the Stelvio gives is that it cares more about the driver than his passengers. Having said that, the shallow rear window limits visibility, and the steering wheel doesn’t have anything like enough reach adjustment. Sports seats in this Milano Edizione model have unnecessarily huge side bolsters, too.

The infotainment is logical enough, but not the last word in speed, ease or graphic quality and the cabin does feel almost oppressively dark – almost an anti-Volvo. And I’m not convinced about the material quality and construction. Nothing rattled or fell off, but it doesn’t have the same tactility, robustness or attention to detail of the Macan or X4 for instance. It doesn’t feel thickly luxurious.

But it’s not as expensive as them is it?

Well, prices may start at £33,990, but this flagship 210bhp diesel is £43,990. Now, we’ll often tell you the sweet spot, the one you’d be happy with, is much cheaper, but in this instance the Speciale, with 19s and leather trim is £42,290. Opting for the lesser 180bhp version will only save you £800, so have the beefier one.

It’s no bargain, but then nothing in this class is. The Merc GLC250d is the same money, so’s the X4, even the E-Pace, while the Macan, complete with an extra couple of cylinders, is only a few grand more. They all look expensive alongside an equivalent estate – a BMW 330d xDrive M Sport Touring is the same money for instance. But that’s not where the market is heading these days, so manufacturers are putting a heavy mark up on image and style.

Is it worth buying?

The Stelvio is a handsome machine. Which matters. I can see it tempting execs out of Jag XFs, 3-Series Tourings etc. They’ll enjoy driving it and it should be cost effective to run with good residuals. Fingers crossed for reliability, which has been the Giulia’s weakness.

The Stelvio has it’s own personality. It’s a likeable car. An SUV for the driver.
« Laatst bewerkt op: 27 november 2017, 23:41:33 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI