[Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops

Auteur Topic: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops  (gelezen 32248 keer)

Offline 405T16

• Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #300 Gepost op: 09 mei 2018, 21:56:36 »
Alfa Romeo Stelvio Sport Edition is rijk in de basis
6 MEI 2018 11:01

De Alfa Romeo Stelvio doet het goed in Italië en daarom lanceert FCA nu een extra rijk uitgeruste Sport Edition. Deze bestaat ook in Frankrijk gecombineerd met de 2.0 Turbo, maar op het schiereiland is het pakket verkrijgbaar op de daar veel geleasede 2.2 210 pk Turbodiesel met achttrapsautomaat en Q4 aandrijving. Hij kost 59,700 euro en is deze maand tijdens het debuut zelfs al voor 52,900 te krijgen. De Stelvio Sport Edition heeft een hoop dat normaal gesproken standaard is op de in Italië verkrijgbare uitvoering ‘Executive’, vergelijkbaar met de in Nederland te krijgen topmodel ‘Special Edition’.

Bijvoorbeeld hoort Alfa’s effectieve Active Suspension-systeem bij de standaarduitrusting van de Sport Edition en het automatisch blokkerende differentieel. Binnenin is de boordcomputer standaard voorzien van het 8,8 inch scherm met Alfa Connect 3D NAV en CarPlay en AndroidAuto. Standaard zijn ook de Keyless Entry met verlichting op de handgrepen van de portieren, de elektrisch te bedienen achterklep en infrarood geregelde warmtewerende voorruit.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

• Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
« Reactie #301 Gepost op: 24 mei 2018, 18:15:37 »
http://www.autobild.de/videos/video-alfa-romeo-suv-2020-13616217.html

Neues Oberklasse-SUV
Das größte Auto in der über hundertjährigen Geschichte von Alfa Romeo wird ein Oberklasse-SUV. Der XL-Alfa soll hierzulande Q7, X5 und ML Konkurrenz machen.
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2018, 12:36:31 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

• Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
« Reactie #302 Gepost op: 15 augustus 2018, 00:51:48 »
CAR COMPARISON TESTS

JEEP GRAND CHEROKEE TRACKHAWK VS.
ALFA ROMEO STELVIO QUADRIFOGLIO VS.
MERCEDES-AMG GLC 63 COUPE VS.
RANGE ROVER SPORT SVR VS.
PORSCHE MACAN TURBO

1. 2018 ALFA ROMEO STELVIO Q4 QUADRIFOGLIO
Take everything you thought you knew about lumbering SUVs and throw it out the window. Blistering performance and sublime handling in an attractive, practical package. Bring on Best Driver's Car.

https://www.motortrend.com/cars/alfa-romeo/stelvio/2018/jeep-grand-cherokee-trackhawk-vs-alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-vs-mercedes-amg-glc-63-coupe-vs-range-rover-sport-svr-vs-porsche-macan-turbo/
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2018, 11:53:34 door 405T16 »

Offline 405T16

• Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
« Reactie #303 Gepost op: 19 augustus 2018, 18:34:40 »
Motor trend test 5 SUV's, met één duidelijke winnaar.

https://www.motortrend.com/cars/alfa-romeo/stelvio/2018/jeep-grand-cherokee-trackhawk-vs-alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-vs-mercedes-amg-glc-63-coupe-vs-range-rover-sport-svr-vs-porsche-macan-turbo/

JEEP GRAND CHEROKEE TRACKHAWK VS. ALFA ROMEO STELVIO QUADRIFOGLIO VS. MERCEDES-AMG GLC 63 COUPE VS. RANGE ROVER SPORT SVR VS. PORSCHE MACAN TURBO
Aliens bestaan: een van deze buitenaardse SUV's staat op het punt te landen in onze Best Driver's Car-competitie
ALFA ROMEO STELVIO SUV / CROSSOVER AUTOVERGELIJKINGSTESTS DELEN:

door woorden: Christian Seabaugh Foto's: Robin Trajano Foto's: Jade Nelson 13 augustus 2018
Het vaartuig kwam tot stilstand in een wolk van stof. Er kwam een ​​slank figuur tevoorschijn van binnenuit de dunne, gladde, velmetaal-losse huid, het bolvormige hoofd, humanoïde maar met een vleugje iets extras - en een zwerm wetenschappers daalde af en had feedback nodig. Gegevens nodig. Noodzaak om te weten: zijn we eindelijk doorgebroken?

BEKIJK 68 FOTO'S
Ik ben altijd gefascineerd geweest door Area 51. Verhalen van geheime testvluchten, van wetenschappers van de overheid die samenwerken met buitenaardse piloten om de grenzen te verleggen van wat we mogelijk achtten, verslaafd mijn jeugdlijke geest. En het zien van Capt. Steven Hiller piloot zijn F / A-18 door de Grand Canyon, vliegende schotel in achtervolging, stolde alleen mijn intriges (ondanks de fictieve aard van de Onafhankelijkheidsdag). Was dat geheime gebied in het zuidwesten van Nevada echt de plaats waar de regering het Roswell-vliegtuig had verstopt? Hadden we ruimtevaartuigen die niet van deze aarde waren veranderd, misschien met hulp van buitenaardse wezens? Of waren de FBI's de waarheid aan het vertellen toen ze zeiden dat de fabriek slechts de ontwikkelingslocatie was voor militaire vliegtuigen zoals de U-2, SR-71 en F-117 Nighthawk-jets die verdacht veel hoger, sneller en sneakier dan ooit tevoren vlogen ?

Net als die militaire jets of vliegende schotels weigeren deze vijf belachelijk krachtige SUV's die we besturen, zich te conformeren aan klassieke ideeën van uiterlijk en vermogen. Oorspronkelijk werden ze gemaakt voor het kruipen van rotsen of om rond het landgoed te helpen. Sportvoertuigen zijn de favoriete alledaagse gezinsdieven geworden van Amerika. Maar op de een of andere manier zijn SUV's in een recente onverklaarbare technologische sprong ook uitgegroeid tot supercars, met overbooste motoren die tussen hun spatborden en ophangingen zijn gepropt, naar beneden geknepen voor prestatieniveaus van sportwagens. Dit is hoger, sneller, sneakier ruimte-buitenaardse dingen.

Dat is hoe ons rijtje buitenaardse voertuigen schreeuwt naar postapocalyptische snelheden over de buitenaardse snelweg van Nevada. Wat is een betere plek om antwoorden te vinden op de populairste transportvorderingen dan de meest geheime omgeving van Amerika?

Dus scheuren we een gat door de woestijnlucht, experimenteren met buitenaardse wezens, in een konvooi van 2,730 pk met prestatiegerichte SUV's, gebouwd door fabrikanten die hun regelboeken hebben weggegooid.

De 503-pk 2018 Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic + Coupe die ik bestuur, vormt een uitdaging voor de status-quo van de auto. SUV's hoeven niet groot en langzaam te zijn; sportwagens hoeven niet licht, laag en mager te zijn. Leuk vinden of niet, SUV's zijn waar de auto-industrie heen gaat. Met zijn tweeling-turbo V-8 makend 516 lb-ft van torque gepaard naar een negen-snelheid auto met alle-wiel aandrijving, ik kan niet zeggen ik geest deze vorm van vervoer.

De 2018 Jeep Grand Cherokee Trackhawk en 2018 Land Rover Range Rover Sport SVR, die afkomstig zijn van merken die traditioneel bekend staan ​​om hun off-road vaardigheden, keren beiden hun rug om knobbelige banden en modder te slingeren in het voordeel van een paar supercharged V-8's. De 5.0-liter-eenheid van de Rover voor het nieuwe 2018-model produceert 575 pk en 516 lb-ft aan draai en is gekoppeld aan een achttrapsautomaat en een voltijdsysteem met vierwielaandrijving, de rudimentaire link naar zijn verleden.

De Jeep, in een knipoog naar de nucleaire woestenij die de Nevada Test Site rondom Area 51 is, gaat all-in met zijn 6,2-liter Hellcat V-8, die een absurd 707 pk en 645 lb-ft koppel uitbrengt. De motor van de Grand Cherokee wordt aangedreven door een achttrapsautomaat en een vierwielaandrijving.

Ondertussen zijn de 2018 Alfa Romeo Stelvio Q4 Quadrifoglio en het 2017 Porsche Macan Turbo met Performance-pakket een raar, omweg terug naar de roots van de twee legendarische racemerken. De Stelvio heeft een Ferrari-afgeleide 505-pk sterke 2.9-liter twin-turbo V-6 onder zijn motorkap en wordt ondersteund door een achttraps automatische en vierwielaandrijving. De Macan rijdt op een door Audi ontwikkeld platform, maar zijn 3,6-liter twin-turbo V-6 is helemaal Porsche. Hij heeft een vermogen van 440 pk en 442 lb-ft koppel en wordt ondersteund door Porsche's beroemde PDK-versnellingsbak met zeven versnellingen met dubbele koppeling en vierwielaandrijving met koppelvector.

De inzet is hier hoog en ik denk echt na over het idee van een 440 pk sterke Porsche die het laagste-output-beest van deze groep is. De winnaar van deze SUV-vergelijkingstest heeft de eer om de eerste SUV te zijn die volgende maand deelneemt aan onze jaarlijkse Best Driver's Car-wedstrijd.

Als zodanig zijn de regels eenvoudig: de winnaar moet de meest boeiende, opwindende en leuke super SUV in ons vijftal zijn - de SUV die de wereldorde het meest zal schokken.

WELKOM BIJ AARDE

Het landschap een dag eerder kon niet anders zijn. Een twin-turbo V-6 gromt voor me terwijl de saffierblauwe Macan door soepele kustwolken en mist snijdt terwijl we de Angeles Crest Highway beklimmen om de rest van de groep te ontmoeten. Het is een tijdje geleden dat ik met een Macan heb gereden; deze biedt een extra 40 pk, grotere voorremmen en een paar andere snelle opties. Het voelt hetzelfde als de Turbo zonder het Performance-pakket, maar Angeles Crest is de plaats om het te bewijzen. De snelweg kronkelt 66 kilometer omhoog en over de San Gabriel Mountains terwijl het het LA.-bassin met de Mojave-woestijn en verder verbindt. Het is de perfecte vervanger in de buurt voor de beklimming van de State Route 198 door de Best Driver's Car.

Toen we eenmaal contact hadden gemaakt met de rest van de bemanning, koos we een van onze favoriete delen van de snelweg en vertrok. De Porsche maakt dingen gemakkelijk. Ondanks dat de Macan hier de minst krachtige motor had, merkte ik dat ik op de staart van de Trackhawk geparkeerd stond toen we Angeles Crest oprukten voor ons eerste deel van de dag. De Macan is gemakkelijk om snel te rijden. "Zuffenhausen heeft fantastisch werk geleverd met de schorsing", zei redacteur Jonny Lieberman. "De demping is fantastisch en de lichaamsregeling is uitstekend."

Maar er is iets mis met de Porsche. Het zit niet in de manier waarop het rijdt, maar in de manier waarop het je voelt - of niet, eerder. Er is een soort gevoelloosheid voor de Macan Turbo die moeilijk te identificeren is - de Novocain-gevoelloze besturing maakt deel uit van het probleem, maar er is meer aan de hand. Hoewel deze cross-over uiterst capabel is, merkte ik dat ik dagdroomde over te betalen rekeningen en boodschappen moest doen. Bijna elke andere redacteur voelde (of voelde niet, naar gelang het geval) dezelfde onthechting. "Er is geen twijfel mogelijk, maar er zit gewoon geen emotie in", vertelt redacteur Scott Evans. Het besturen van een goede auto op een goede weg zou een ontsnapping moeten zijn. De Macan gedroeg zich niet als één.

Op zoek naar een shot adrenaline, heb ik de Darth Vader-zwarte Range Rover Sport SVR ingeruild voor mijn volgende run. Ik heb goede herinneringen aan de voorverfrisser Rover Sport SVR. Hoewel het een kleine 25 pk is vergeleken met de nieuwe, was het absoluut hilarisch om te rijden - de enige SUV die de neiging had om uit de achterkant te slingeren alsof hij door een bocht moest ploegen. Het kostte vier hoeken om te ontdekken dat de manieren van de SVR eindelijk getemd zijn. Ik heb niet besloten of dat een goede zaak is, maar omdat je niet langer met de Rover vecht, krijg je de kans om zijn kundigheid op andere gebieden te evalueren. "Lang niet zo belachelijk blij staart als de laatste SVR, deze iteratie voelt merkbaar soepeler," zei Jonny. Het stuurhuis van de Range Rover Sport heeft een verrassende delicatesse en lichtheid, gezien de grootte van de Rover, maar de luchtvering kan een goede weg niet bijhouden. "Het gewicht is merkbaar op de twisties, waar het nogal wat leunt", aldus Erick Ayapana, woordvoerder van de wegtest.

De Jeep Grand Cherokee Trackhawk heeft veel gemeen met de Rover. Er is veel om van te houden met de Trackhawk, maar in deze groep draait het net zo goed als een B-2 in een luchtgevecht. Het stuurgevoel is eigenlijk behoorlijk responsief - direct, lineair, mechanisch - maar dankzij de dragstrip-georiënteerde ophanging voelt het als, nou ja, een jeep. "Ik had geen zin meer om sneller te gaan, lang voordat ik geen greep meer had", zei online redacteur Collin Woodard. Zoals Scott zou ontdekken, zou remmen een beetje een probleem kunnen zijn als de Jeep hard werd geduwd. "In een paar kilometer heb ik de remmen in brand gestoken," zei hij. "Niet roken. Actuele vlam van de rechter voorkant." De Jeep sport fatsoenlijke geremde remrotors; we vermoeden dat remblokken en vloeistoffen van betere kwaliteit zouden helpen om kleine, gemakkelijk te blussen vuren te vermijden zoals we hadden. (Opmerking: het zwaar belasten van zware voertuigen kan de remmen doen ontbranden en hoewel het zeldzaam is, is het niet ongehoord in de testcommunity.)

Als je alleen maar wilt om je wereld figuurlijk in vuur en vlam te zetten, voelt de Alfa aan alsof hij uit een ander sterrenstelsel komt dan de Rover en de Jeep. De Stelvio is een cross-over alleen omdat het lijkt op de rest van de SUV's die hier zijn gemonteerd. Van achter het stuur voelt het als zijn sedan stablemate, de Giulia Quadrifoglio, met een extra koolstofvezel halfschacht die de voorwielen aandrijft. "De lichaamscontrole op deze high-rider is ongelooflijk," zei Scott. Collin stemde toe en voegde eraan toe: "Vanaf het moment dat je opstijgt, voelt alles gewoon goed. Dertig seconden later was ik bijna vergeten dat ik in een crossover zat." Het klinkt misschien als overdrijving, maar de Stelvio slaagt er echt in het boeiende, dynamische gevoel van de Giulia-sedan (wratten en al) te vangen, van pure besturing tot het moeilijk te moduleren rem-voor-draadsysteem.

o zijn nieuwe AMG-badge, de GLC 63 smeekt om tot het uiterste gedreven te worden. Het probleem is dat je misschien niet bevalt wat je vindt als je er eenmaal bent. "Sturen voelt gewoon goed: scherp, nauwkeurig, perfect gewogen," zei Jonny. "Maar zodra je de GLC 63 S Coupé begint te duwen, laat de demping de auto zakken en begint deze op zijn luchtveren te stuiteren." Zelfs in de meest gestroomlijnde modus bleek de ophanging van de AMG nooit hard genoeg om de high-gain ervaring te bieden die de rest van het GLC-pakket veelbelovend was. Uitgeput na een lange dag op Angeles Crest, tanken we op en kanonskogels naar Las Vegas. Kleine groene mannen stonden te wachten.

WARP SNELHEID
Rijden en wegliggen krijgen een welverdiend deel van de aandacht tijdens Best Driver's Car. Maar zoals u wel weet, is het maar de helft van de formule die de auto van een bestuurder precies dat maakt. Het is het atoom zonder het neutron, als je wilt. Onze volgende stampende grond: een laaiend hete rit langs enkele van de meest topgeheime locaties van Amerika op de verlaten buitenaardse snelweg, langs Area 51, over de kale Amerikaanse Route 6, en dan een rechte neerwaartse US-95, de randen omhelzend van de kernwapens Nevada Test Site om ons eindpunt in Death Valley te bereiken.

Vegas verlaten met de auto is altijd een gok, een die ik heb gewonnen door de sleutels van de Alfa te scoren. Voor een mes-jager is de Stelvio opmerkelijk comfortabel op de snelweg. De hoog gespannen V-6 is bruut krachtig; het is laggy uit de lijn, maar zodra de turbo's spoelen, stuurt het golf na golf van koppel. "De motor is krachtig en de transmissie heeft je begeleiding niet nodig, het is prima op zichzelf," zei Scott. De testgegevens laten zien dat hij gelijk heeft. De Alfa accelereert in 3,5 seconden van 0 naar 60 mph en hij rijdt de kwart mijl in 12 seconden plat op 114,4 mph. Toch zijn deze schokkende cijfers alleen midpack in deze groep.

De Macan probeert de staart van de Alfa niet op te houden. Terwijl ze de dag ervoor door de San Gabriel Mountains drongen, voelde de Macan zich snel. Maar op de eindeloze rechte weg van de snelweg van Nevada wordt het machtsachterstand duidelijk. Het is verbazingwekkend hoeveel pk's dingen kunnen scheeftrekken; de 440 pony's van de Macan zijn voldoende om het van 0 naar 60 mph te krijgen in een goed snelle 3,8 seconden en door de kwartmijl in 12,5 seconden bij 109,4 mph. Maar in deze groep wordt het nog steeds het langzaamst.

De Range Rover Sport SVR bracht de achterkant van ons slagpakket naar voren - niet dat degenen die er zin in hadden. Ongetwijfeld de meest comfortabele langeafstandskruiser van het stel, de Rover had nog een truc in petto. "De prijs voor de beste uitlaatgassen gaat naar de Range Rover Sport SVR," zei Erick. "Maar het klinkt veel sneller dan dat het achter het stuur zit." Hij heeft gelijk. In bijna al onze geïnstrumenteerde tests stond de SVR achter dit pakket. Het kost de Range Rover Sport 4,3 seconden om te accelereren van 0 tot 60 mph, en het heeft 12,7 seconden nodig om de kwartmijl met 110,9 km / u te doorkruisen. Dat is nauwelijks langzaam, maar het is geen snelheidsrecord in deze menigte.

Verbazingwekkend genoeg waren onze twee snelste SUV's ontworpen voor hetzelfde werk, maar hebben ze het op volledig verschillende manieren gedaan. De Jeep draait helemaal om macht. Met zijn 707 pk V-8 kan de Jeep het rijklaar gewicht van de Grand Cherokee negeren en in plaats daarvan op een zinderende lijn van de rechte lijn focussen. Die schorsing waardoor de Trackhawk rond Angeles Crest flopte? Welnu, wanneer ze worden gelanceerd, haken de Trackhawk op hun achterste hurken neer terwijl het het asfalt klauwt. Je weergave verandert van straat naar hemel. "Alle SUV's in deze groep zijn snel, maar oh my, de Trackhawk is iets anders volledig," zei Collin. "Van een stop, op lage snelheden, op snelwegsnelheden." Je zet je voet neer en het neemt gewoon af. Het wordt nooit oud zolang je in een rechte lijn rijdt. "

De beter gebalanceerde Mercedes heeft niet meer nodig dan de 503 paarden onder de motorkap dankzij het gewichtsvoordeel van bijna 1.000 pond. "De 'grote' V-8 van de AMG straalt alle wrede en lieflijke snarls uit die we gewend zijn, diep en keelachtig en behoorlijk scharnierend, 'zei Jonny. "Het voelt zowel koppelig als snel aan." De GLC 63 S is net zo dol op het opeten van snelwegmijlen met extralegale snelheden als het hard starten voor dragraces.

Bij geïnstrumenteerde tests worden de GLC 63 S en Grand Cherokee Trackhawk voortdurend in de handel gebracht. De Duitser en de Amerikaan binden elkaar van 0 tot 30 mph, de Jeep maakt de Mercedes tot 40 mph, de Mercedes komt zelfs op 50 mph, en dan neemt uiteindelijk de 0-60 kroon. De 3,2-seconde 0-60 run van de GLC koppelt de Tesla Model X P90D aan de snelste SUV die we ooit hebben getest. De Merc is ook de snelste door gas aangedreven SUV die we ooit in de liter hebben gereden de kilometer van de Jeep 11,7 seconden per seconde te kilometers, maar met een hogere valsnelheid van 116,5 km / u. Het is dichtbij genoeg om het een gelijkspel te noemen. Zelfs in de open woestijn betekent aanwezigheid van de lokale politie dat deze strijd vandaag niet wordt opgelost.

MISSIE VOLBRACHT
Ik denk dat het eerlijk is om te zeggen dat iedereen mijn logistieke vaardigheden haatte na onze loop door Nevada naar Death Valley. Na een lange dag was de enige alien die we zagen de gipsene die buiten het Alien Research Centre in Hiko, Nevada stond. De enige vliegende schotel die we zagen hing aan een gehavende sleepwagen buiten de Little A'Le'Inn in Rachel, Nevada. Wat onder-de-radar militaire dingen betreft, zagen we een oude Nike-raket met kerntip als poortwacht voor de gesloten Tonopah-testbaan en een Franse straaljager uit de jaren 50, waarschijnlijk behorend tot de luchtmachtproefpiloot school zoemde ons. Ik weet zeker dat die op een bepaald moment geheim waren.

Maar ondanks het gedoe, was er een reden waarom we in Death Valley terecht kwamen.

Terwijl het leger zijn nieuwste zwarte projecten ontwikkelt in Area 51, niet ver weg in Death Valley, test de auto-industrie zijn eigen topgeheime spullen. Bugatti Chirons en Ford GT's waren beide gedeeltelijk ontwikkeld in het nationale park. We zijn zelfs Acura-ingenieurs tegen het lijf gelopen op een nader te bepalen prestatie-MDX-variant. Het is een goede gok dat elk van onze vijf super SUV's enige ontwikkelingstijd doorbracht in Death Valley, hun testrijders, uitgedost in bolvormige helmen en de losse huid van racepakken, die een vaag buitenaards uiterlijk kregen, terwijl autotechnici hen aanspoorden voor gedachten over hoe om de performance-envelop net iets verder te duwen dan we eerder hadden gedacht.

Die avond, met bieren om de hitte van de woestijn te blussen, onze SUV's die tikken in de koele woestijnnacht achter ons, was het tijd om alles te nemen wat we hadden geleerd en de SUV te kiezen die het meest een kans verdiende bij Best Driver's Car. Immers, alleen de best rijdende SUV staat op scherp om de rasechte sporten en supercars van BDC van hun voetstuk te duwen.

Was Best Driver's Car singularly gericht op de rechtlijnige snelheid, dan was de Jeep Grand Cherokee Trackhawk uit 2018 een vaste gok. Het is stom leuk om het gaspedaal van de Trackhawk in een rechte lijn te begraven, maar het is zwaar onder de knie voor een object dat zo snel en zwaar is als het is, en de handlingprestaties worden misschien wel het vriendelijkst omschreven als 'scherp als een hamer'. De laatste plaats in deze groep is niets om je hoofd over op te hangen, maar deze schutter zou worden geweigerd in Best Driver's Car.

De 2018 Land Rover Range Rover Sport SVR eindigde voor de Jeep met een neus. Ondanks dat de Rover de langzaamste SUV is in deze vergelijking, is dit geen getallenspel. Simpel gezegd, onderweg is de Range Rover Sport aangenamer om door een hoek of twee te sjokken, en zo optimaal mogelijk gebruik te maken van zijn kracht. Hoewel de prijs geen rol speelde in deze vergelijking, is het de moeite waard te vermelden dat de SVR, en vooral het interieur, al zijn waarde van $ 28.500 waard was ten opzichte van de eerstvolgende goedkoopste SUV hier.

De Porsche Macan Turbo uit 2017 met het Performance-pakket verdiende een derde plaats. De Porsche doet bijna alles goed - hij is snel, hij gaat goed om een ​​hoek en het is gemakkelijk om snel te rijden. Dus wat ging er mis? 'Het begaat de doodzonde om saai te zijn,' zei Jonny. "Het spijt me, maar Porsches kan per definitie niet saai zijn." Collin was het ermee eens: "Het besturen van de Macan leek op het voetbal van Tom Brady, hij is een ongelooflijke quarterback, maar jongens als Cam Newton en Russell Wilson spelen een spannender spel."

En dat zet ons op voor de strijd om de eerste plaats tussen de 2018 Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio en 2018 Mercedes-AMG GLC 63 S. De Alfa leeft voor het opdelen van je favoriete zijweg, maar het is evenzeer bevredigend bij hoge rechtlijnige snelheden. "Dit ding is fenomenaal op een manier die je moet ervaren om te begrijpen," zei Collin. De Mercedes ruilt een deel van die scherpte in ten gunste van een iets comfortabelere pendelvriendelijke rit, en het is ook de snelste SUV die we ooit hebben getest, periode. "De ervaring doet me denken aan de GT R," zei Erick. "Dat de GLC 63 S dezelfde viscerale en bevredigende ervaring oproept als de halo-auto van AMG, is een enorm succes."

Uiteindelijk is het een spel van centimeters en met de Best Driver's Car-regels wint de Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio de overwinning. De Merc is sneller, maar de Alfa is de leukste SUV die hier te rijden is, en ondanks zijn SUV-vermogen is hij ook een van de meest opvallende voertuigen op de weg, ongeacht de vorm, de grootte of het leeggewicht.

Net als de geheime projecten die worden gebouwd in het midden van de woestijn van Nevada, vinden autoliefhebbers het misschien niet leuk wat de Stelvio Quadrifoglio vertegenwoordigt. Maar het valt niet te ontkennen dat Alfa zijn missie heeft bereikt om een ​​SUV voor een bestuurder te bouwen. De beste coureurs voor autoraces, je hebt je werk voor je uitgespeeld. Godspeed.

5. 2018 JEEP GRAND CHEROKEE TRACKHAWK
'S Werelds snelste studio appartement is geweldig in een rechte lijn maar laat ons tekort in de bochten.

4. 2018 LAND ROVER RANGE ROVER SPORT SVR
Het is gegarandeerd dat je een primo-valet-plek scoorde, zo niet noodzakelijk een plek op het podium.

3. 2017 PORSCHE MACAN TURBO (PRESTATIEPAKKET)
De ziel die we van Porsche-producten gewend zijn, is nergens te bekennen.

2. 2018 MERCEDES-AMG GLC 63 S 4MATIC + COUPE
Zeg hallo tegen de snelste SUV die we ooit hebben getest. Sorteer de lichaamscontrole ervan, en we hebben misschien een andere winnaar gehad.

1. 2018 ALFA ROMEO STELVIO Q4 QUADRIFOGLIO
Neem alles mee waarvan je dacht dat je het wist over SUV's en gooide het uit het raam. Blaffende prestaties en sublieme behandeling in een aantrekkelijk, praktisch pakket. Kom maar op de beste bestuurdersauto.

« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2018, 21:31:16 door 405T16 »