Auteur Topic: [Alfa Giulia] Impressies en scoops  (gelezen 186305 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1650 Gepost op: 29 november 2017, 13:53:55 »
Verenigd Koninkrijk Ringrecord

VIDEO. Jaguar pakt Alfa's record op de Nürburgring af




Het heeft ruim een jaar geduurd, maar uiteindelijk is er weer een auto sneller op de Nürburgring dan de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Jaguar maakte een raceversie van de XE: de XE SV Project 8. De Jag schaaft elf seconden van het record van Alfa af.

Om eerlijk te zijn maakt Jaguar een beetje een suffe claim op het Ring-record. Ze reden het rondje van 22,8 kilometer dan wel in een recordtijd van 7:21,23, maar er zit een luchtje aan. Het is niet dat we niet geloven dat de roofkat snel over de bochtige bergweggetjes in de Eifel kan rijden, maar er is iets met de auto mis. De XE SV Project 8 is namelijk een speciaal gebouwde raceversie van de XE. De auto wordt in een serietje van 300 stuks gebouwd (met de hand) en komt daardoor in aanmerking voor de titel productiewagen.

Alfa Romeo had echter een gewone Giulia Q uit de rekken gepakt en daarmee een rondje gereden, niemand twijfelt daaraan (in tegenstelling tot Alfa's claim met de Stelvio). Eigenlijk moeten we nog wat meer vraagtekens bij de prestaties van de Jaguar zetten: er is maar elf seconden verbetering. De elf tikken zijn matig voor een auto die helemaal speciaal gemaakt is voor snelheid en racen. Onder de motorkap heeft hij een 5,0 liter V8 met supercharger die goed is voor 599,9 pk (goed 600 pk). Daarbij heeft de Jaguar ook nog een vierwielaandrijving, terwijl de Alfa het met alleen power op de achterwielen doet. De Jag kost ook  nog eens bijna het dubbele van het bedrag dat Alfa voor de Giulia wil hebben.

Voor Alfa biedt het weer een mogelijkheid om het record terug te claimen.

"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1651 Gepost op: 01 december 2017, 01:12:31 »
Alfa Giulia QV challenges BMW M3 on Amazing Road -

Everyday Driver TV episode


 
EverydayDriver
Gepubliceerd op 27 jul. 2017



Alfa Romeo has bombarded us with ads about the Giulia Quadrifoglio. It's gunning for BMW M3. We've driven the F80 M3 a few times, but never with the Competition Pack. So we grabbed both cars and headed to a favorite California road for this last episode of our first season on Velocity channel.

While other outlets have had breakdowns with Giulias they've tested, we're thankful ours ran without a problem and allowed us to argue the finer points of these two monster sedans.



« Laatst bewerkt op: 17 mei 2018, 00:21:54 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1652 Gepost op: 01 december 2017, 01:47:17 »
Car Reviews Living with: Alfa Romeo Quadrifoglio

Rob Adams - Autocar
Friday November 17th 2017



Can Alfa Romeo really make a BMW M3-beater? There’s nothing like living with a car to find out what it’s really like. The road testers have declared the Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, the firm’s 503bhp range-topping BMW M3 rival, among the best cars the Italian firm has produced in three decades. It’s in a completely different league to pretty much anything that’s gone before it. We now have the enviable task of using it as a daily driver.



Read more at: https://inews.co.uk/essentials/lifestyle/cars/car-reviews/living-alfa-romeo-quadrifoglio/
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1653 Gepost op: 07 december 2017, 20:39:23 »
2017 Alfa Romeo Giulia, C200, Arteon
                                         | Best Luxury Car Under 80k




Drive.com.au
Gepubliceerd op 28 nov. 2017

2017 Drive Car of the Year: Best Luxury Car Under $80,000 (Aus. Dollar)
When it comes to luxury motoring, these three contenders each claim to be the very best - but there can only be one winner.


« Laatst bewerkt op: 12 december 2017, 01:16:04 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1654 Gepost op: 12 december 2017, 01:19:41 »
Twee videos over het vergaande geautomatiseerde productie proces van Alfa Romeo.


/>

/>
Italiaans maar automatische ondertiteling.

http://andreagaleazzi.com/samsung-gear-s3-alfa-giulia-stelvio-fca-cassino/
« Laatst bewerkt op: 12 december 2017, 01:21:48 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1655 Gepost op: 12 december 2017, 01:41:00 »
Giulia Quadrifoglio achtervolgt een Porsche 911 GT3 RS
op de Nordschleife en het F1 circuit.


/>

See Through Glass rijdt met de Giulia Quadrifoglio
op de mooiste stuurmansweg van Frankrijk.


/>




"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1656 Gepost op: 12 december 2017, 02:18:55 »
ANWB vergelijkt nu de Giulia Super benzine met een Lexus hybride.


/>

In de eerste vergelijking halen ze de voorgangers van stal.
De 159 en een 156.


/>


"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1657 Gepost op: 01 maart 2018, 20:25:47 »
Alfa Romeo Giulia en Stelvio Quadrifoglio ‘Nürburgring Edition’
1 MAART 2018 19:13




De Giulia en Stelvio Quadrifoglio zijn met hun 510 pk natuurlijk twee zware jongens in hun klasse en Alfa Romeo wil dit in Genève extra benadrukken met de agressief ogende Nürburgring Edition. Een gelimiteerde oplage in mat grijs die naar de onlangs behaalde records op het Duitse circuit verwijzen.

Natuurlijk is het ook een verwijzing naar Alfa Romeo’s rijke racehistorie. Een geschiedenis die nu alweer 108 jaar duurt, wat dus op symbolische wijze ook het aantal is waarin deze Giulia en Stelvio ‘NRING’ editie verkrijgbaar zullen zijn. Die afkorting ‘NRING’ is op een badge in deze auto’s terug te vinden. De verwijzing naar de Nürburgring is niet enkel de verwijzing naar een snelle rondetijd, maar ook naar eerdere successen in de ‘groene hel’ op naam van ‘il Biscione’. De Italianen sloegen een deuk in de Duitse trots, notabene in de jaren ‘30 van de vorige eeuw tijdens de GP van Duitsland met Tazio Nuvolari achter het stuur van een machtige 8c 2300 tipo Monza. Dat was in 1932 en in 1935 werd er opnieuw door heel Duitsland opnieuw een vernedering ervaren toen een Tipo B-P3 als eerste over de finish kwam.

In 1966 zagen we de Giulia Sprint GTA om der de 10 minuten duiken op de Nordschleife. In 1975 won Arturo Merzario met een krachtige 33 TT 12. In 1993 wint Nicola Larini de DTM met een 155 V6 Ti. Dat laatste was een herhaling van wat er voor de oorlog gebeurde, aangezien een Duits overmacht het nakijken werd gegeven door een knap staaltje Italiaanse racetechniek.



De Giulia Quadrifoglio NRING en Stelvio Quadrifoglio NRING zijn zoals gezegd ook een reminders aan twee recente records. Die van Alfa’s eerste SUV met 2.9 V6 Bi-Turbo was 7 minuten, 51 seconden en 7 honderdste en die van de Giulia Q kwam op 7 minuten, 32 seconden rond. De Stelvio Q gaat naar de honderd in 3,8 seconden en heeft een top van 283 km/u en de Giulia Q gaat naar de honderd in 3,9 seconden en heeft een top van 307 km/u.

De specialer kleur heet Grigio Circuito. De NRING edities zijn standaard uitgerust met carbokeramische remmen en Sparco stoelen. Verder zijn er in het interieur veel details in carbon-look uitgevoerd evenals de zijspiegels, de Scudetto-vormige grille en strips op de sideskirts. De auto is uitgevoerd met getint glas, Adaptive Cruise Controle, het premium audio pakket van Harman Kardon, AlfaTM Connect 3D Nav 8,8 inch infotainment systeem, Apple CarPlayTM en Android AutoTM plus DAB. De Giulia Quadrifoglio is nu eveneens uitgerust met Carbon fiber dak die niet is meegespoten. Mopar levert in beide auto’s matten met rood logo.

« Laatst bewerkt op: 01 maart 2018, 20:45:01 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1658 Gepost op: 01 maart 2018, 21:52:31 »
EXTRA DIKKE ALFA ROMEO GIULIA VELOCE
ITALIANEN PLAKKEN ER 'TI' ACHTER
Mitchel van Essen
28 FEBRUARI 2018 20:51







De Alfa Romeo Giulia Veloce kennen we al, maar Alfa stoft nu bekende initialen af en presenteert de Veloce Ti.
In Italië staat Ti voor Turismo internazionale, in Nederland staan de twee letters voor een rijkere uitrusting en technische verfijning. In de neus van de Giulia monteert Alfa dezelfde 280 pk sterke turbobenzinemotor met een achttrapsautomaat en vierwielaandrijving als in de gewone Veloce. Het sportieve karakter combineert de Ti met een dikke uitrusting en de nieuwste technologie.

Wel deelt de Ti het zwarte dak, het met leer beklede dashboard, Alcantara bekleding en verschillende details in carbon. De donker gelakte 19-Inch vijfspaaks lichtmetalen wielen, rode remklauwen en de achterspoiler zijn typische Quadrifoglio-elementen. Voor de zomer staat de Giulia Veloce Ti nog bij de plaatselijke Alfa-dealer.




« Laatst bewerkt op: 01 maart 2018, 21:53:16 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Alfa 147 Ti

  • ***
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
  • Alfa Giulia 2.0 T Super
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1659 Gepost op: 02 maart 2018, 10:31:25 »
Ziet er weer top uit, ik ben weer te snel geweest.😬
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn vorige auto’s
Alfa 159 1750 TBI S.W 90-RNP-2 Alfa 159 2.2 S.W 59-XF-TZ 2007 Alfa 147 43-PN-KG 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1660 Gepost op: 04 april 2018, 03:55:34 »
Alfa Romeo presenteert Nero Edizione pakket
2 APRIL 2018 22:07




Nero Edizione heet het pakket die je Alfa Giulia of Stelvio een tikje meer imponerend maakt. In New York is het pakket gepresenteerd met zwarte badges, spiegelkappen, velgen, raamlijsten en andere details zoals de scudetto-vormige spijl in de grille en donkere uitlaten. Ook zit er een donker lijntje om de koplampen en zijn de achterlichten donkerder. Het pakket Nero Edizione is te krijgen op de 2.0 Turbo versies met 280 pk en gaat in de VS in première. De zwarte afwerking heet wat de lak betreft Dark Miron. De velgen op de Giulia zijn 19 inch en op de Stelvio 20 inch. Klanten kunnen verder kiezen uit zwarte, gele of rode Brembo-remblokken.


"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1662 Gepost op: 06 april 2018, 21:40:13 »
Alfa Romeo Giulia: the innovation on fuel consumption

De Giulia AE versie is heeft een Cw van 0,23 dankzij smalle 205 banden en subtiele verlaging van 0,5 cm.

#Giulia has the lowest consumption in its category thanks to its innovative system for cylinders deactivation, its improved aerodynamics and the extensive use of ulyra-light materials: discover more with Philippe Krief, Head of #AlfaRomeo Engineering.

Ook een leuke verspreking: De 210 pk diesel heeft 218 pk.





« Laatst bewerkt op: 21 mei 2018, 02:16:07 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1663 Gepost op: 10 mei 2018, 21:24:07 »
Komt de Alfa Romeo Giulia 1300 terug?
10 MEI 2018 15:21



De nieuwe Firefly motoren dragen de bijnaam Global Small Engine, wat dus wil zeggen dat FCA ze wereldwijd zal inzetten op allerlei modellen. Daarom schreven we enige tijd geleden ook al dat er ook aan meer krachtige versies van deze GSE-motor wordt gewerkt. Tot 180 pk aan toe. Die laatste kan volgens een Duitse bron binnenkort al debuteren op Alfa Romeo-modellen als economische instapper met 270 Nm koppel. Het gaat dan om de 1.3 viercilinder (110 kg) op bijvoorbeeld de Giulia. De oude Giulia sedan met een blok van die omvang, kennen Alfisten nog heel goed. In die tijd niet per se een bescheiden motorinhoud.



Ook de vernieuwde Jeep Renegade en Fiat 500X editie 2019, komen in aanmerking voor de nieuwe Firefly met turbo. Maar ook het uitgebreide gamma van de Tipo en de toekomstige C-segment SUV van Alfa Romeo, vormen een zeer geschikte kandidaat voor dit blok, dat een dezer maanden in Polen (Bielsko Biala, foto boven) in productie zal gaan. Daarnaast zal er een 1.0 driecilinder (91 kg) het daglicht zien die tot 120 pk reikt met 190 Nm koppel. Dit blok zal vooral in de kleinste segmenten (nieuwe Fiat 500 en Panda) gebruikt gaan worden. Oude meer vervuilende Fire, T-Jet en MultiAir motoren kunnen dan geleidelijk met pensioen.




Extra info op allpar.com:
https://www.allpar.com/mopar/fours/GSE.html
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2018, 22:28:01 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1664 Gepost op: 11 mei 2018, 00:02:32 »
2018 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - One Take

door Matt Farah in TheSmokingTire



"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1665 Gepost op: 11 mei 2018, 00:03:37 »
Cars with Luke


"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1666 Gepost op: 11 mei 2018, 22:54:02 »


De 180 pk motor heeft een single scroll turbo, later volgt er nog een grotere Twin scroll turbo versie met 200+ pk.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2018, 14:38:18 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 955
  • Geslacht: Man
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1667 Gepost op: 12 mei 2018, 00:23:46 »
Zou helemaal niet verkeerd zijn en zou een veel breder publiek trekken als er in de Giulia die 1300jes komen te liggen. Tot op heden is de Giulia niet echt weggelegd voor de working class maar daar kan verandering in komen... En als er toch een Giulietta-opvolger komt, met RWD, die kleinere motoren nodig heeft kunnen die Firefly-blokken dus ook klaargemaakt worden voor de Giulia.
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline brinkerik

  • ******
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Man
  • Moi
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1668 Gepost op: 12 mei 2018, 09:04:43 »
Zou een positieve ontwikkeling zijn.

Ik lees al jaren over de nieuwe motor techniek die breed en internationaal ontwikkeld wordt, maar dit is het eerste geluid dat deze ook in voor ons bekende modellen komt.

De Giulia is niet de auto, die ik bedacht had voor de introductie van dit motoren concept, maar nu ik er over nadenk het een prachtige verkoop input zou kunnen geven; ondanks dat deze motor dan als Groen, Eco,   de Non strepentrekker aangeboden zal worden.

« Laatst bewerkt op: 12 mei 2018, 09:09:25 door brinkerik »
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 955
  • Geslacht: Man
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1669 Gepost op: 12 mei 2018, 10:11:09 »
Ik denk dat een iets meer eco-versie niet zou misstaan. In verre voorvader Giulietta 116 zat ook al een 1.3 en bovendien heeft concurrent BMW 3-serie als basismotor een 1.5 3-cilinder met 136 pk. Die driepitter mogen ze van mij bij de Giulia weghouden maar de 1.3 4-cilinder met pakweg 130-170 pk zou perfect zijn.
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline Alfa 147 Ti

  • ***
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
  • Alfa Giulia 2.0 T Super
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1670 Gepost op: 13 mei 2018, 20:54:15 »
Zou tijd worden.
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn vorige auto’s
Alfa 159 1750 TBI S.W 90-RNP-2 Alfa 159 2.2 S.W 59-XF-TZ 2007 Alfa 147 43-PN-KG 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1671 Gepost op: 16 mei 2018, 19:57:27 »
Specificaties Giulia volgens de folders en andere bronnen

Engine/TransmissionDisplace mentMax. power  output (rpm)Peak torque (rpm)Top speed (km/h)0–100 km/hCombined consumptionCO2 emissions
Petrol engine range
2.9 V6 Biturbo MT62891 cc510 PS (375 kW) 6500600 Nm 2500–5500307 km/h3,9 s8,5 L/100 km198 g/km
2.9 V6 Biturbo AT82891 cc510 PS (375 kW) 6500600 Nm 2500–5500307 km/h3,9 s8,2 L/100 km189 g/km
2.0 I4 Turbo hybride1995 cc350 PS (206 kW) 5250500 Nm 2250-4500250 km/h4,5 sx,4 L/100 km1xx g/km
2.0 I4 Turbo AT8 Q41995 cc280310 PS (206 kW) 5250400 Nm 2250-4500240 km/h4,95,2 s6,4 L/100 km148 g/km
2.0 I4 Turbo AT81995 cc200230 PS (147 kW) 4500330 Nm at 1750235 km/h6,7 s6,0 L/100 km138 g/km
1.3 I4 Turbo AT/MT1332 cc180 PS (132 kW) xx00270 Nm at xx50230 km/h7,2 sx,0 L/100 km  xx g/km
Diesel engine range
2.2 I4 JTD AT8 Q42143 cc210 PS (154 kW)470 Nm 1750-2500235 km/h6,8 s4.7 L/100 km122 g/km
2.2 I4 JTD AT82143 cc180 PS (132 kW) 3750450 Nm 1750230 km/h6,8 s4,2 L/100 km109 g/km ECO
2.2 I4 JTD AT8 AE2143 cc180 PS (132 kW) 3750450 Nm 1750230 km/h7,0 s3,8 L/100 km  99 g/km
2.2 I4 JTD AT82143 cc150 PS (132 kW) 3750450 Nm 1750220 km/h8,2 s4,2 L/100 km109 g/km
2.2 I4 JTD MT62143 cc150 PS (110 kW) 4250380 Nm 1500220 km/h8,4 s4,0 L/100 km105 g/km ECO
2.2 I4 JTD MT62143 cc136 PS (100 kW) 4250380 Nm 1500210 km/h9,7 s<4,0 L/100 km105 g/km

De specificaties zijn onder voorbehoud en kunnen nog wijzigen. De AE versie is heeft een Cw van 0,23 dankzij smalle banden en subtiele verlaging van 0,5 cm.

De volledige prijslijst van mei 2017, inclusief opties en standaarduitrusting check je HIER (PDF).
http://www.alfaromeo.nl/content/dam/alfaromeo/nl/nl/model/giulia/giulia-prijslijst.pdf

GSE (Global Small Engine) Inline-4 t/c, 16 valves Multiair II   1,332 cc b x s 70.0 x 86.5 mm
highlights:
continuously variable camshaft
Miller cycle at low loads
7% zuiniger
De 180 pk motor heeft een single scroll turbo, later volgt er nog een grotere Twin scroll turbo versie met 200+ pk. Applaus

https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Global_Small_Engine

De 2,2 diesel motor weegt 153 kg, 1,3 benzine turbo zit rond de 110 kg.
Giulia 1,3 met handbak is dan circa 1335 kg. Dat is gunstig voor verbruik, acceleratie en wegenbelasting.  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2018, 00:12:53 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1672 Gepost op: 16 mei 2018, 21:20:23 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 921
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1673 Gepost op: 21 mei 2018, 01:24:41 »
Chiptuning "Alfa Romeo Giulia 2.0 turbo Veloce 280 pk"

bron: https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulia/veloce-2-0-t-280-pk/



Zoals eerder vast gesteld is de 2.0 Turbo MultiAir motor van de Giulia/Stelvio ontworpen voor 280 pk en 400 Nm. Het “vervelende” feit wil alleen dat de motor in werkelijkheid veel meer levert dan Alfa Romeo beloofd, zo’n 60 Nm en 30 pk meer!!! Dit heeft voor nogal wat vraagtekens en opschudding gezorgd.

Ondanks dit bleef de grote vraag hoeveel extra er bovenop deze cijfers nog te behalen was. Na zeer veel onderzoek en testwerk kunnen we niet anders zeggen dan dat er niet zoveel extra te behalen valt. Met enige turbodruk verhoging in het middentoeren gebied komt er zo’n 30 Nm bij. Door de ontsteking op hogere toeren te vervroegen zo’n 10 pk. Turbodruk op hogere toeren verhogen brengt niets extra’s.

Maar er is wel op andere vlakken “winst” te boeken.

DNA verdeling
Standaard is het koppel en vermogen in N- en D- stand gelijk. In de A-stand is het allemaal flink lager. Bij ons tuningsprogramma hebben we oude 200 pk (= 230 pk) setting in de A-stand gezet. De N-stand hebben we 430 Nm en 280 pk gegeven. De D-stand heeft de getunede waarden van 485 Nm en 320 pk.

Snelheidsbegrenzing
Als eerste is de Giulia begrenst op topsnelheid. Op 240 km/uur. Terwijl de hele Duitse industrie op 250 km/uur begrenst. Onbegrijpelijk. Wij verhogen deze begrenzing naar 270 km/uur. Houdt wel rekening met de snelheidsindex van de banden.

Start & stop
Wanneer men het contact aan zet van een Giulia of Stelvio wordt automatisch het start/stop systeem op scherp gezet. Men moet dan het knopje links naast het stuur indrukken om het start/stop te deactiveren. We hebben deze logica precies omgedraaid. Dus wanneer het contact wordt aan gezet staat het start/stop systeem uit. Wanneer men het knopje indrukt staat het start/stop op scherp. Precies andersom dus.

EGR
De 2.0 MultiAir motor is voorzien van zowel een externe als interne EGR regeling. Het externe systeem zit echt buiten de motor. Uitlaatgassen worden afgetapt bij de uitlaat en via een waterkoeler terug gevoerd naar de inlaat. EGR is nooit goed voor de techniek en de souplesse van de motor. Daarom zouden wij die bij voorkeur uit willen zetten. Het enige probleem is dat wij de externe EGR nooit hebben zien werken op onze diagnose apparatuur. En wat niet werkt kun je ook niet uitzetten.

Hetzelfde geldt bijna voor de interne EGR. Dit wordt bewerkstelligd door de inlaatklep gecontroleerd door het MultiAir systeem ietsjes open te zetten tijdens de uitlaatslag. Zo stroomt er een klein beetje uitlaatgas de inlaat in wat bij de volgende inlaatslag weer mee naar binnen wordt gezogen. Ook de werking hiervan is niet te volgen of uit te lezen op de diagnose apparatuur. We hebben wel gevonden hoe we deze uit kunnen schakelen in de software.

Toerenbegrenzer bij een stilstaande auto
Alfa rijders hebben wel eens de neiging een andere uitlaat te monteren. En zo nu en dan willen ze die graag zelf of aan hun omgeving laten horen. Standaard lukt dat niet zo goed omdat de toeren zijn begrenst op 3500 toeren. Bij de Stelvio op 4500 (om wat reden dan ook…..). We hebben die aangepast aan het normale niveau van 6000 toeren. Veel luister plezier!

Temperatuurbegrenzers
Ondanks de betrekkelijk kleine koppel- en vermogenswinst willen wij de techniek toch extra beschermen. De software biedt daar mooie mogelijkheden voor. En dan met name in koude toestand. Afhankelijke van de olietemperatuur hebben we het maximale koppel en vermogen begrenst. Pas wanneer de olietemperatuur 70 graden heeft bereikt is het volledige potentieel aanwezig.

Hoge inlaattemperaturen (gemeten in het inlaatspruitstuk, dus de lucht waar het echt om gaat) verhogen de kans op pingelen. Vanaf 65 graden inlaattemperatuur laten wij het maximale koppel en vermogen afnemen. Deze 65 graden wordt onder normale omstandigheden niet bereikt. Alleen bij een combinatie van flink warm weer en langdurige volle belasting kan het voorkomen. En dan juist is een extra bescherming handig.

Ook met de begrenzing op watertemperatuur hebben we iets gedaan. Standaard grijpt deze vanaf 110 graden in. Dat vinden we wat aan de late kant gezien de normale werktemperatuur van zo’n 85-88 graden. We hebben dat verlaagd naar 104 graden.

RON98 brandstof
Het standaard vermogen van ruim 300 pk wordt goed gehaald met gebruik van RON95 brandstof. Zoals gezegd bereiken wij de vermogenswinst door de ontsteking op hogere toeren extra te vervroegen. Op goede RON98 brandstof gaat dat perfect. Op RON95 gaat de ontsteking zichzelf terug regelen waardoor de vermogenstoename niet gehaald wordt. RON100 en 102 bieden nog betere eigenschappen. Wij geven hierbij wel voorkeur aan RON98 van merk brandstofmaatschappijen. Bijvoorbeeld Shell V-power (sinds begin 2018 weer RON98) of BP ultimate 98.

Resultaten
Lees bovenstaand artikel voor alle informatie en features
Standaard vermogen is in de praktijk hoger dan op papier
DNA: In "D" stand de tuning, in "N" stand standaard vermogen
Gebruik RON98 sterk aangeraden




Kwaliteit
De Giulia hebben wij ook uitgebreid getest en gemeten. En elke meting kwam uit op ruim meer vermogen tov de fabrieksopgave. Wij zijn hierin onderscheidend. Wij beschikken over een zeer accurate en betrouwbare vermogensbank. Uiteraard zijn wij niet over een nacht ijs gegaan om tot de conclusie te komen dat de Giulia 2.0T ook standaard ruim in zijn vermogen zit.

Ook goed vermogen meten is een vak apart.

Prijs en aanvraag
Squadra Chiptuning Giulia 2.0T Veloce
€ 490   ,-
Squadra Chiptuning Giulia 2.0T 200pk
€ 690   ,-

info@squadra-tuning.nl
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2018, 02:02:11 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Alfa 147 Ti

  • ***
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
  • Alfa Giulia 2.0 T Super
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1674 Gepost op: 21 mei 2018, 11:27:45 »
Mooi stukje reclame.
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn vorige auto’s
Alfa 159 1750 TBI S.W 90-RNP-2 Alfa 159 2.2 S.W 59-XF-TZ 2007 Alfa 147 43-PN-KG 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.