Auteur Topic: [Alfa Giulia] Impressies en scoops  (gelezen 216502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1095
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1700 Gepost op: 26 februari 2019, 23:34:17 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1095
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1701 Gepost op: 07 maart 2019, 01:10:11 »

























« Laatst bewerkt op: 07 maart 2019, 01:10:38 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1095
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1702 Gepost op: 12 april 2019, 14:27:24 »
Deze nieuwe Alfa Romeo's kunnen onbedoeld op hol slaan




Alfa Romeo roept wereldwijd 60.000 exemplaren van de Giulia en de Stelvio terug wegens problemen met de cruisecontrol.

Erik Kouwenhoven 13-03-19, 20:00 Laatste update: 21:18

 
Het gaat om ongeveer 60.000 voertuigen van het type Giulia of Stelvio, die zijn geproduceerd tussen december 2016 en mei 2018. Het is nog niet bekend om hoeveel auto’s het gaat in Nederland. Vorig jaar werden hier 507 Giulia’s en 245 Stelvio’s geregistreerd.

Uit interne tests zou zijn gebleken dat de cruisecontrol soms niet snel genoeg wordt uitgeschakeld wanneer het rempedaal wordt ingetrapt. Dat kan volgens de fabrikant onder bepaalde omstandigheden leiden tot gevaarlijke situaties.

Het gaat om een situatie waarbij sprake is van wielspin bij volledige stuuruitslag. De auto's kunnen in dat geval sneller accelereren dan de ingestelde snelheid en weigeren te stoppen bij het aantikken van het rempedaal. Een software-update bij de dealer moet het probleem verhelpen.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1095
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1703 Gepost op: 12 april 2019, 14:37:18 »
Alfa Romeo Adds New Standard Feature On Quadrifoglio Models This Month:

New Dynamic Dual-Mode Exhaust Mode Added...




Robert S. Miller   April 11, 2019


A lot of Quadrifoglio owners have been requesting some kind of on/off switch for a while now to activate the exhaust, without having to be in the “Race” setup. The Race setup tunes the car to have a much stiffer ride and much harder shifting. Quadrifoglio owners have stated that they loved the sound of the car but wanted it to be active on a softer setting for everyday driving. Well, it sounds like Alfa Romeo has been listening.


New “Dynamic” Dual-Mode Exhaust Setting. (Alfa Romeo).
Starting this month, the Alfa Romeo brand is adding a new standard feature on it’s performance Stelvio Quadrifoglio and Giulia Quadrifoglio lineup. The 505 horsepower 2.9-liter 24-valve twin-turbocharged and intercooled V6, already sounds amazing but up until now, the dual-mode exhaust could only be activated while the vehicle is in “Race” mode.  Well, that is about to change this month.



2019 Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. (MoparInsiders).

Using Alfa Romeo’s DNA drive mode selector on the center console, the dual-mode exhaust can now be activated in the “Dynamic” mode selection as well. DNA stands for Dynamic, Natural, and Advanced Efficiency. Dynamic mode is similar to the “Sport” mode used on Dodge’s performance lineup. We are not sure yet if this is simply a software update and if current owners will be able to update their Quadrifoglio models to include the updated equipment. We reached out to Alfa Romeo, but have not received a response back as of the writing of this article. MoparInsiders will let you know when the information becomes available.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1095
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1704 Gepost op: 27 april 2019, 21:33:17 »
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/lexus-en-alfa-romeo-grote-winnaars-in-brits-tevredenheidsonderzoek/

NUMMER 1: TOYOTA PRIUS
LEXUS EN ALFA ROMEO GROTE WINNAARS IN BRITS TEVREDENHEIDSONDERZOEK




JAN LEMKES
AUTONIEUWS
26 april 2019 10:55

Onze collega’s van AutoExpress hebben hun jaarlijkse Driver Power-onderzoek afgerond. In dit onderzoek gaan de Britten op zoek naar de auto’s met de meeste tevreden eigenaren. Dat Lexus en Toyota hoog scoren, zal niemand verbazen, maar ook een merk als Alfa Romeo doet het verrassend goed.

Het Driver Power-onderzoek is een onderzoek naar tevredenheid in de breedste zin van het woord. AutoExpress vraagt aan respondenten dus niet alleen of de auto het ooit heeft begeven en hoe het met de onderhoudskosten is gesteld, maar zoomt ook in op onder meer rijeigenschappen, ruimte, comfort, veiligheid en infotainment. Driver Power richt zich op auto’s van maximaal twee jaar oud en het gaat hier om het grootste onderzoek van het Verenigd Koninkrijk op dit gebied.



GIULIA
De algehele winnaar is dit jaar de Toyota Prius. Prius-rijders prijzen hun auto niet alleen om zijn verbruik en betrouwbaarheid, maar scoort ook hoog als het gaat om rijeigenschappen. Plek twee is voor een premiumbroertje van de Prius, de Lexus IS 300h.

Op de derde plaats komen we een Italiaanse verrassing tegen: de Alfa Romeo Giulia, hoewel die vorig jaar ook deze plek behaalde. De Giulia scoort volop als het gaat om  ‘ride & handling’, maar pakt ook punten op het gebied van aandrijflijn, veiligheidsvoorzieningen en interieur. Dat een relatief groot aantal Giulia-rijders naar eigen zeggen met problemen te maken kreeg, beïnvloedt de algehele tevredenheid kennelijk niet significant.



De modellen-top-10 wordt afgemaakt door de Kia Sorento, Lexus RX, Skoda Kodiaq, Peugeot 3008, Hyundai Ioniq, Lexus GS en Kia Niro.

Lexus komt opvallend vaak voor in die lijst en dat komt terug in het rijtje met beste fabrikanten, waarin Toyota’s luxemerk op de eerste plek eindigt. Alfa komt hier op plaats twee, gevolgd door Kia, Mazda, Skoda, Subaru, Honda, Suzuki, Jaguar en Toyota. Een grotendeels Japans feestje dus, maar met een aantal opvallende toppers als verrassende smaakmakers.



PER SEGMENT
Om een beter inzicht te krijgen in de resultaten beperkt AutoExpress zich niet to algemene lijstjes, maar wordt er ook een winnaar aangewezen in de verschillende segmenten. Het overzicht vind je hieronder.

Klein   Kia Picanto
Compact   Kia Rio
Premium klein   Fiat 500
Compacte middenklasse   Toyota Prius
Middenklasse   Mazda 6
MPV   Citroën C4 Picasso
SUV – klein   Seat Arona
SUV – middenklasse   Peugeot 3008
SUV – groot   Kia Sorento
Premium SUV – middenklasse   Volvo XC60
Premium SUV – groot   Lexus RX
Compact executive   Lexus IS
Executive   Lexus GS
EV   Hyundai Ioniq
Roadster   Mazda MX-5
Sportieveling   Lexus RC
« Laatst bewerkt op: 27 april 2019, 21:34:40 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1095
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1705 Gepost op: 16 mei 2019, 18:17:39 »
 :italoflag:

Alfa Romeo dominant tijdens Mille Miglia 2019
16 MEI 2019 14:20



Een aantal jaren geleden waren het vooral uitheemse merken die voor de nodige blingbling zorgden op de Mille Miglia, nu is het Alfa Romeo zelf. Het Milanese merk dat onlosmakelijk verbonden is met de Mille, verkoopt weliswaar niet zoveel auto’s momenteel, maar tijdens de historische race met de rode pijl, tussen Brescia en Rome, zou je dat heel goed even kunnen vergeten.




Alfa Romeo is met een deelnemersveld van 44 auto’s, namelijk het meest zichtbaar tijdens de Mille Miglia van 2019. Dit jaar doen in totaal 430 voertuigen mee en bijna 900 personen met allerlei nationaliteiten. Enzo Ferrari noemde alle rijdende schatten op dit evenement ooit ‘het meest prestigieuze rijdende museum ter wereld’.




Opvallend is ook een glimmende goudgeel kleurige Giulia Q vlakbij de start in Brescia. De laklaag draagt de naam Giallo Ocra (okergeel). Je zou zeggen dat het een modern schreeuwerig jasje is als contrast op al het klassieke Alfa-rood, maar ook dit Ocra is een eerbetoon aan het verleden van Alfa Romeo. De kleur Giallo Ocra was reeds op de Giulia GT Junior, Sprint GT Veloce (foto onder) en 1750 GTV Veloce (en de GTAm) te bewonderen. Dat was destijds dan wel een minder obscene pasteltint als de metallic-lak op de moderne Q.

« Laatst bewerkt op: 21 juni 2019, 16:01:30 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1095
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1706 Gepost op: 16 mei 2019, 19:22:37 »

































"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1095
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1707 Gepost op: 11 juni 2019, 14:46:05 »
Alfa Romeo krijgt nieuwe 1.5 op basis van Firefly
20 FEBRUARI 2019 13:23



bron: https://www.autoedizione.nl/alfa-romeo-krijgt-nieuwe-1-5-op-basis-van-firefly/

Alfa Romeo mag samen met Jeep in de nabije toekomst profiteren van een meer krachtige serie schone benzinemotoren op basis van de innovatieve Firefly (GSE). Het zou gaan om een nieuwe variant met een een inhoud van 1,5 liter die zich boven de 1.3 zal positioneren en die tevens de hoogste segmenten kan bedienen, al dan niet gecombineerd met een hybride systeem. De nieuwe viercilinder zal bij Jeep vooral de V6 Pentastar gaan vervangen, terwijl bij Alfa Romeo de 2.0 geleidelijk uitgefaseerd zal worden.

Als we deze geruchten mogen geloven, is FCA dus druk doende om haar motorengamma zo snel mogelijk drastisch aan te passen aan de strengere milieueisen die binnen afzienbare tijd al een feit zullen zijn. De 1.5 turbo (met twin scroll techniek om een ‘turbogat’ te voorkomen) zal waarschijnlijk geïntroduceerd worden op een update van de Giulia en Stelvio, die in de loop van 2020 gepresenteerd zullen worden. Tevens zal ook de nieuwe C-segment SUV van dit lichte uit aluminium opgetrokken blok gebruik gaan maken.




De 1.5 heeft volgens de geruchten in basis een boring van 70-71 mm en een cilinderslag tot 95 mm per cilinder. De basismotor is al goed voor een vermogen van meer dan 200 pk en een max. koppel van 310-320 Nm. De 1.3 zal overigens ook gebruikt gaan worden voor de meest zuinige zakelijke modellen van Alfa Romeo (180 pk). Waar de 1.5 van de band zal rollen bij Fiat Powertrain is niet bekend, maar het ligt voor de hand dat dit Termoli zal zijn waar de 2.0 ook al van de band rolt.

Geruchten over de toekomst van Alfa Romeo zijn er wel meer en komen wat ons betreft te vaak naar boven, maar dit gegeven klinkt wel erg gedetailleerd en specifiek. Er is wat dit nieuwtje betreft geen oorspronkelijke bron bekend.




Een veel wilder gerucht die momenteel rondgaat, is bijvoorbeeld dat het merk uit Milaan een concept variant van de C-segment SUV zou presenteren in Genève volgende maand. Het zou een primeur zijn, aangezien Alfa Romeo nooit prototype showmodellen van haar massaproducten maakt. Er is uiteraard wel een zwaarwegend argument om dit voor de verandering een keer wel te doen… Alfa Romeo’s laatste nieuwe model dateert namelijk uit 2017.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1095
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1708 Gepost op: 02 juli 2019, 18:31:07 »
Alle Alfa Romeo modellen staan met 22% korting in de showroom.




Tot 22% voordeel op een selectie voorraadmodellen van Alfa Romeo. Tijdelijk aanbod t/m 15 juli 2019.

Nu in de aanbieding is de Giulia B-tech.  :-X


MOTORISERING Transmissie Vermogen (KW) pk Energielabel CO2-emissie Bijtelling Netto catalogusprijs BTW BPM Fiscale waarde* Consumentenprijs**

Benzine
620.ER2.0 - 1KJ 2.0 200pk B-Tech 8-traps autom. (147) 200 153 22% 33.020,- 6.934,- 10.716,- 50.670,- 51.750,-

Diesel
620.ER5.0 - 1KJ 2.2 160pk B-Tech 8-traps autom. (118) 160 128 22% 33.455,- 7.025,- 12.190,- 52.670,- 53.750,-
620.ER6.0 - 1KJ 2.2 190pk B-Tech 8-traps autom. (140) 190 128 22% 35.066,- 7.364,- 12.190,- 54.620,- 55.700,-




https://www.alfaromeo.nl/content/dam/alfaromeo/nl/nl/model/giulia/new/ALFAR184862_Giulia_B-TECH_PR_ENKEL.pdf
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2019, 00:02:57 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Online brinkerik

  • ******
  • Berichten: 2746
  • Geslacht: Man
  • Moi
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1709 Gepost op: 06 juli 2019, 20:53:28 »
De 22 procent korting klinkt goed.

maar een bedrag van 50k weer net wat minder...
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Alfa 147 Ti

  • ****
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Alfa Giulia 2.0 T Super
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1710 Gepost op: 07 juli 2019, 11:39:33 »
Ja dan verkopen ze misschien nog een beetje.😜
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn vorige auto’s
Alfa 159 1750 TBI S.W 90-RNP-2 Alfa 159 2.2 S.W 59-XF-TZ 2007 Alfa 147 43-PN-KG 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1095
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1711 Gepost op: 14 juli 2019, 21:37:41 »
Alfa Romeo toont op Silverstone F1 DNA met GP Tipo 159 “Alfetta”
13 JULI 2019 14:04

bron: https://www.autoedizione.nl/alfa-romeo-toont-op-silverstone-f1-dna-met-gp-tipo-159-alfetta/





Dit weekend toont Alfa Romeo tijdens de GP van Groot Brittannië hoe sterk de verbondenheid met de F1 van oudsher is. Een duidelijk signaal aan iedereen voor wie dat nog niet duidelijk was. Want op het circuit zal de machtige ‘Alfetta’ GP Tipo 159, die op 13 mei 1950 uitgerekend op Silverstone de eerste F1 race (plus kampioenschap) ooit won, te zien zijn. Een belangrijk gegeven dus niet alleen voor Alfa Romeo, maar voor de hele racehistorie van de F1. Nino Farina zorgde voor de victorie voor ‘il Biscione’.





De beroemde ‘Alfetta’ 159 met innovatieve lichtmetalen achtcilinder blok, met dubbele bovenliggende nokkenas en roots compressor, is een evolutie van de 158 met 195 pk uit 1938. Een auto met een in het differentieel geïntegreerde transmissie op de achterwielen, die bij uitstek toonde hoe geavanceerd Italiaanse (auto)techniek al voor de oorlog was. En in Portello wilde men deze hoogwaardige racewagens dan ook koste wat het kost bewaren tijdens jaren van destructie. In de oorlog werden exemplaren van de 158 op een boerderij verstopt, onder een stapel gesprokkeld hout, dat geen echte stapel bleek te zijn, maar goed bedachte overkapping.





De ‘Alfetta’ waar Alfa Romeo Racing Team mee mag flaneren dit weekend, zal door Kimi Räikkönen zelf rond Silverstone gereden worden. In de voetsporen van de drie ‘F’s, oftewel Farina, Fangio en Fagioli. De 425 pk sterke 159 (top van 305 km/u, gewicht 710 kg) is eigendom van FCA Heritage en is normaal gesproken onderdeel van de vaste collectie van Alfa Romeo in het Museo Storico, te zien in een permanente expositie genaamd ‘La Macchina del tempo’.





« Laatst bewerkt op: 14 juli 2019, 22:59:08 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1095
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1712 Gepost op: 14 juli 2019, 22:49:16 »
bron: https://www.motortrend.com/cars/alfa-romeo/giulia/2018/2019-bmw-3-series-vs-2018-alfa-romeo-giulia-comparison-test/





BMW 3-SERIE VS. ALFA ROMEO GIULIA-VERGELIJKING:
WELKE IS DE ULTIEME RIJMACHINE?



330i M Sport vs. Giulia Ti Sport: De strijd om de beste sportsedan titel


ALFA ROMEO GIULIA SEDAN AUTO VERGELIJKINGSTESTS
 
 
 
door: Miguel Cortina
Foto's: Jade Nelson
10 juni 2019


Al tientallen jaren was de BMW 3-serie de belichaming van de luxe sportsedan. De geweldige handling, krachtige kracht en dynamische rit maakten het de leider van zijn klasse. "Ultimate Driving Machine" was meer onbetwiste waarheid dan louter reclameslogan.

Maar het Beierse merk nam een ​​linkerbocht met de vorige generatie, die de emotie en precisie ontbeerde die de 3-serie van vroeger zo definieerde. Andere merken, zoals Alfa Romeo, gebruikten die misstap om in het spel te springen en spannende machines te maken die de tekortkomingen van BMW compenseerden. Nu, in zijn zevende generatie, staat de BMW 330i in 2018 voor stevige concurrentie.

Met de Giulia creëerde het Italiaanse merk een van de beste sportsedans op de markt. We vonden het zo leuk dat we het 'Auto van het jaar' noemden in 2018, vooral omdat we de wereld opnieuw introduceerden met het concept van opwindende rijdynamiek in sedanvorm. In een recente vergelijking was de Quadrifoglio superieur op Streets of Willow en bleef hij voor op de Tesla Model 3 Performance en Jaguar I-Pace. Met dat in gedachten, vroegen we ons af of de 3-serie, als we alleen vanuit het perspectief van pittig rijden evalueren, de best-driving sport sedan-titel van de Alfa Romeo Giulia heroverde?




Voor deze vergelijking wilden we rond de $ 50.000 cap blijven, maar BMW stuurde ons een 330i met het M Sport-pakket ($ 5.000), Track Handling-pakket ($ 2.450), Drivers Assistance Pro-pakket ($ 1.700), Premium-pakket ($ 2.800) en Executive pakket ($ 2.100), dat zijn prijs verhoogde tot $ 59.920. Uitgerust met een 2.0-liter turbo-viermotor, ontwikkelt de 330i een pittige 255 pk en 295 lb-ft koppel en is gekoppeld aan een achttraps automatische transmissie die de kracht naar de achterwielen stuurt.

Onze langlopende 2018 Alfa Romeo Giulia Q2 wordt aangedreven door een 2.0-liter turbo-viermotor die 280 pk en 306 lb-ft koppel naar de achterwielen stuurt via een automatische achttrapsautomaat. Uitgerust met het Ti Sport RWD-pakket ($ 2.500), Driver Assistance Static-pakket ($ 650), Driver Assist Dynamic Plus-pakket ($ 1.500) en Ti Sport Performance-pakket ($ 1.200), heeft de Giulia een portemonnee-vriendelijker prijskaartje van $ 51.635.


Beide auto's hebben 19-inch wielen, een sport-afgestemde wielophanging, paddle shifters en Apple CarPlay en Android Auto (hoewel het in de 3-serie een optie is die deel uitmaakt van het Premium-pakket). De Bimmer omvat Eco Pro, Comfort en Sport rijmodi, terwijl de Giulia wordt geleverd met natuurlijke, dynamische en weerbestendige modi.

RIJDEN EN HANTEREN
Toen hij de 3-serie op de heuvelachtige en bochtige ravijnwegen boven Malibu bestuurde, voelde testregisseur Kim Reynolds dat hij bijna elke andere hobbel, rimpel en kiezel voelde, en niet op een goede manier. "De rit is vreemd, het vinden van vervelende hobbels zonder de evenredige afhandeling kalmte uitbetaling," zei hij. Roadtest-redacteur Chris Walton ging akkoord, eraan toevoegend dat de bovengenoemde pakketten de schuld waren van de stijve rit.

Maar niet alles is slecht nieuws voor het Beierse model. De pittige motor voegt een goede hoeveelheid karakter toe, hoewel de turbo lag merkbaar is bij het passeren van de snelweg. Derek Powell, een gastrechter in deze vergelijking, beschreef de verschuivingen van de uitzending als "intuïtief en helder", en hij genoot van de beet van de M sportremmen.


Omdat de 3-serie het segment decennia lang domineerde, verwachtten we misschien te veel van BMW. Maar voor het merk dat de slogan van Ultimate Driving Machine heeft gemaakt, kun je niet minder verwachten. De 3-serie gedroeg zich anders toen we de Sport-modus activeerden, waardoor het sturen een beetje stijver werd en het volume van de uitlaat toenam. Powell hield niet van de digitale versterking van de uitlaatnota in de Sport-modus. "Het is een ander voorbeeld van BMW die je vertelt dat de auto eerder sportief is dan de beleving."



Tegenover deze indrukken met de inherente Italiaanse passie van de Alfa. We vonden de Giulia's rijgedrag superieur aan de BMW's. "Alfa heeft absoluut de rit / handling-code gekraakt", aldus Walton. Het stuur is goed in balans en de ophanging is stevig genoeg om je sportief en toch comfortabel te voelen wanneer je het wilt.

Of je nu op weg bent naar de supermarkt of langs de boulevards slingert op weg naar huis, de Alfa levert het rijplezier dat we van een sportsedan verwachten. Zijn motor voelt aan voor een viercilinder, hoewel er een vergelijkbaar beetje vertraging is wanneer je het gaspedaal van een stop tromp. "Eenmaal op gang lijkt de acht-snelheid altijd de juiste versnelling van de kraan te hebben en kan hij snel terugschakelen," zei Powell. Reynolds klaagde dat het moeilijk te voorspellen was hoe het pedaal zou reageren.

En hoewel de Italiaanse dappere een paar jaar langer in de tand zit dan de zojuist verknoeide BMW, doet de Alfa een heleboel dingen goed. Wanneer je in de dynamische modus rijdt, maakt de auto je niet kapot. Het beweegt eenvoudig met kalmte en snelheid. De Giulia voelt natuurlijk, een verlengstuk van je lichamelijke vorm. "Het is gewoon zo goed op veel verschillende manieren," zei Walton. "En op de manier waarop het niet helemaal meet, maakt het echt niet uit voor mij.

BINNEN
Elk model biedt een andere benadering van het interieur. BMW's voelt moderner; het heeft een mooi geïntegreerd 8.8-inch aanraakscherm met het nieuwste iDrive infotainmentsysteem. Het volledig digitale instrumentenpaneel past goed bij de rest van de cabine en we juichen de aandacht voor detail toe op sommige van de afwerking, zoals de iDrive-knop in de middenconsole en de kwaliteit van de materialen rond de ventilatieopeningen. De blauwe stiksels op de stoelen, deurpanelen en dashboard voegen karakter toe aan de cabine. het voelt 's nachts nog eleganter aan als het omgevingslicht zichtbaar is. Maar het grote aantal knoppen op het dashboard en het stuur maakten dat we een eenvoudiger cabine wilden.

Hoewel we het gebruik van het volledig digitale instrumentenpaneel toejuichen en dol zijn op de manier waarop de kleuren veranderen met de rijmodus, laten de grafische afbeeldingen van de navigatiekaart te wensen over. We geven de voorkeur aan de Virtual Cockpit van Audi, die satellietbeelden en een geweldige resolutie bevat. BMW zou in dit opzicht een bladzijde uit het boek van Audi kunnen nemen.

Alfa's kijk op interieurs is heel anders dan zijn Beierse tegenhangers. Het infotainmentscherm van de Giulia is volledig ingebed in het dashboard, maar het ontbreekt aan een touchscreen; de enige manier om het infotainmentsysteem te bedienen is via de massieve knop in de middenconsole. Hoewel het systeem vereenvoudigde menu's heeft, is het gewoon sneller om met een touchscreen te werken.

Over eenvoud gesproken, we waardeerden de dunne interieurindeling van de Alfa: de enige knoppen zijn de HVAC-bedieningselementen. We willen echter een snellere oplossing voor het wijzigen van het radiostation; het kost tijd om te wennen aan de enige knop om de audio te besturen. "Het is niet overdreven ingewikkeld, en het is old-school op een manier - het is zeker niet opzichtig zoals de BMW," zei Powell. "Maar weet je wat? Het kan me niet schelen, het laat de klus klaren."

We geven de voorkeur aan de Alfa's stoelen, die meer zijdelingse ondersteuning bieden dan de BMW's, en Reynolds gaf ook de voorkeur aan de stuurpositie van de Italiaan. Maar we hadden verschillende meningen over de tweede rij. Terwijl Walton de achterbank van de Alfa omschreef als 'de beste van het stel bij een mijl', hadden Reynolds en ik problemen met de hoofdruimte, terwijl onze beide hoofden de hemel schoonborstelden. Het dubbele openend schuifdak geeft passagiers op de achterbank echter een leuke ervaring. We waren het allemaal eens over de geweldige binnenruimte van de nieuwe 3-serie, inclusief goede beenruimte en hoofdruimte, zelfs voor achterpassagiers.



TECHNOLOGIE
Omdat merken hun auto's voorzien van de nieuwste technologie, was er een sterk contrast tussen de benadering van de 3-serie en de Alfa. De BMW gebruikt een virtuele assistent die wordt geactiveerd door simpelweg te zeggen: "Hé, BMW." En u kunt alles vragen: van de routebeschrijving naar uw bestemming om een ​​nabijgelegen parkeerplaats te vinden. Je kunt je smartphone gebruiken om de 3-serie te ontgrendelen en te starten, en het is ook geweldig om parallel of loodrecht op een plek te parkeren met een druk op de knop. Bewegingsknoppen kunnen het volume van het audiosysteem wijzigen of een nummer overslaan of herhalen.

Onze Alfa daarentegen heeft geen van deze technologieën, maar dat is geen dealbreaker. "Het infotainment is ook beslist lowtech, maar eigenlijk biedt het alles wat ik nodig heb," zei Powell. Gezien het feit dat de Alfa een paar jaar eerder arriveerde dan de 3-serie, is de technologie niet zo geavanceerd als die van BMW - je moet hem nog steeds handmatig parkeren en moet de sleutel in je zak dragen.

Met de Wi-Fi-hotspot kunt u met de 3-serie Apple CarPlay draadloos gebruiken, hoewel er een aantal keren was dat mijn iPhone problemen had om verbinding te maken met het systeem, waardoor ik geen CarPlay meer kreeg. Aan de andere kant heb je een USB-kabel nodig om CarPlay in de Alfa te gebruiken, hoewel het vanwege het ontbreken van een touchscreen ingewikkeld kan zijn om te gebruiken.

VEILIGHEID
Met veiligheidstechnologieën die elke dag evolueren, proberen zowel Alfa als BMW de nieuwste technici in hun auto te packeren. De Active Guard van BMW is standaard op de 3-serie en omvat waarschuwing voor aanrijdingen, automatische mitigatie van stadsaanvallen en waarschuwing bij het verlaten van de rijstrook. Maar de Active Driving Assistant Pro, die deel uitmaakt van het Driver's Assistance Pro-pakket, omvat adaptieve cruisecontrol en rijbaanassistent met file-assistentie. Ik heb dit systeem in onze loop geprobeerd en het deed een goed werk om de auto gecentreerd te houden op zijn rijstrook tijdens het rijden in stadsstraten. Ik dacht dat de afstand tussen de auto aan de voorkant een beetje te groot was, terwijl andere auto's me steeds afsloten. Op de snelweg deed het systeem het beter om dichter bij de voorligger te blijven en de auto in het midden van de rijstrook te houden.

Het Driver Assist Dynamic Plus-pakket van de Alfa omvat voorwaartse botswaarschuwing, waarschuwingswaarschuwing voor rijstrook en adaptieve cruisecontrol met stop-and-go-functionaliteit. Deze laatste functie werkte heel goed, met Reynolds die zei dat het de tweede was voor alleen de Autopilot van Tesla. "Het heeft dicht opeenvolgende hiaten, accelereert hard, remt hard en geeft zelden op en werpt een noodstop in je schoot," zei Reynolds. "Maar de stuurassistent waarschuwt alleen voor het verlaten van een rijstrook, dus het heeft weinig nut." We hopen dat Alfa rijstrookverlichtingsmitigatie toevoegt tijdens de midcycle-refresh van de Giulia, die binnenkort moet worden getoond.

DEFINITIEF VERDICT
Beide auto's bieden verschillende benaderingen met hetzelfde doel voor ogen: de beste sportsedan zijn. We waarderen de veranderingen die BMW aan de 3-serie heeft aangebracht om een ​​betere rit te leveren en de dynamiek van het laatste model te verbeteren, maar de concurrentie deed zijn huiswerk in de jaren dat BMW de andere kant op keek. De Giulia houdt nog steeds de belofte om bestuurders blij te maken, omdat het emotie doorgeeft terwijl het een natuurlijke speler is.



 

Met nieuwe spelers in de game moet BMW onderzoeken hoe en waarom de concurrentie zijn 3-serie heeft overtroffen op een manier die een paar jaar geleden ongeloofwaardig was. Voor ons is de Alf Romeo Giulia gewoon een betere chauffeurswagen. De Alfa is "de beste, meest bevredigende, meest sportieve sport sedan, zelfs in deze lager-sportieve versie", zei Reynolds. "Het is de moderne 3-serie."

TWEEDE PLAATS
BMW 3-serie

EERSTE PLAATS
Alfa Romeo Giulia

« Laatst bewerkt op: 14 juli 2019, 22:50:59 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1095
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1713 Gepost op: 14 juli 2019, 23:11:58 »





In deze aflevering van Head 2 Head gingen Jethro Bovingdon en Jonny Lieberman op onderzoek uit om te zien of de machtige Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio eindelijk een auto heeft ontmoet die hij niet kan verslaan.

Al sinds de eerste vergelijkingstest heeft de Ferrari-motor sport sedan de concurrentie verslagen. Om een heel goede reden ook: de 505pk Italiaans is de real deal. Jaguar's waanzin komt binnen Project 8. Er staat een XW sedan ergens op de loer, maar het is moeilijk om te zeggen waar, want 80 procent van de hardware van de Project 8 is nieuw. Het belangrijkste is dat er een 592 pk supercharged V-8 op de loer ligt onder al die op maat gemaakte carbon-carrosserie en een trick AWD-systeem en een fraaie race-ophanging.



/>



« Laatst bewerkt op: Gisteren om 15:48:26 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1095
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1714 Gepost op: Gisteren om 15:37:59 »
Nederlandse Alfa Romeo Giulia Q flink aangepakt
Met koperkleurige velgen

Mattijn Nederend 13/11/18 - 09:29




Zwart is niet de meest sprekende kleur voor de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, maar een voordeel is wel dat geen enkele kleur zal vloeken bij het lakje. En daar maakt deze Nederlander gretig gebruik van. Misschien iets té gretig? Hoe dan ook: deze Alfist kocht zijn Giulia in 2016 nieuw en besloot dat het na twee jaar tijd was voor een kleine make-over.





Hij reed lang naar Pogea Racing in Duitsland en liet een setje koperkleurige velgen monteren met Michelin-banden. Maar voor een setje opvallende hoepels rij je niet helemaal naar Friedrichshafen. De tuner veranderde direct wat eentjes en nulletjes in de ECU en monteerde een nieuwe uitlaat, die zijn tipjes via een nieuwe koolstofvezel diffuser naar buiten steekt.

Het nieuwe vermogen van de V6 is nu 597 pk en 812 Nm (was: 510 pk en 600 Nm). Volgens Pogea Racing trekt de Nederlandse Alfa Romeo Giulia Q nog strepen in zijn vierde versnelling. Het nieuwe onderstel van ST Suspension krijgt een uitlijning specifiek voor Circuit Zandvoort mee. Bezoekers van het duinencircuit gaan deze auto nog wel eens tegenkomen.












"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI