Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]

Auteur Topic: Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]  (gelezen 30987 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ge Sr

  • Ex-Bestuur
  • *
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Man
  • sweet memories
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #15 Gepost op: 27 juli 2009, 20:33:41 »
Garret heeft het reviseren van hun turbo's "verboden" Ze mogen officie?«l dus niet meer gereviseerd worden
Sr
Waarom zou je niet mee blijven lezen

Turbo Direct BV

  • Gast
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #16 Gepost op: 28 juli 2009, 12:01:54 »
Zeer interessant, deze turbo-topic, vandaar deze informatie voor alle Alfa bezitters met een turbo aangedreven motor.

Wat betreft de levensduur van de turbo.

In principe kan een turbo de levensduur van een motor mee, echter, externe factoren kunnen turbo problemen veroorzaken.

Terecht wordt door Coyote156 opgemerkt, om na het parkeren de motor nog zo'n 30 seconden stationair te laten uitdraaien, zodat de turbo inwendig wat kan afkoelen.
Dit voorkomt dat de olie verbrand en/of zich afzet op bijvoorbeeld de as van de turbo.
Doe op tijd het onderhoud. Nieuwe filters en verse olie zijn van levensbelang voor een turbo.

Bestaat de gedachte dat er een probleem met de turbo is, dit is vaak te herkennen aan:

- Vermogensverlies.
- Blauw- en/of zwart gekleurde uitlaatgassen.
- Olie lekkage / hoog olieverbruik.

Voorkom echter dat de turbo onnodig verwisseld wordt, daar is de prijs van dit onderdeel te hoog voor.
Bij twijfel kunt u altijd contact opnemen met Turbo Direct te Almere.

Mocht de turbo toch defect zijn, dan worden er op deze turbo-topic diverse oplossingen aangedragen.

Aangezien de Alfa motoren uitgerust zijn met een Garrett turbomodel VNT (Variable Nozzle Turbine), adviseert Turbo Direct, en volgt daarbij de policy van turbofabrikant Garrett, om uitsluitend een fabrieksnieuwe turbo te monteren.

Waarom een fabrieksnieuwe VNT turbo?

Een VNT turbo is gefabriceerd en gekalibreerd om aan de hoogste eisen van de autofabrikanten te voldoen. De complexe fabricage- en afstelmethode laat geen enkele ruimte voor compromissen. Een VNT turbo die niet aan de fabrieksspecificaties voldoet, kan leiden tot conflicten met het motormanagementsysteem, een te kleine gasstroom en/of te lage turbodruk, een te rijk mengsel, een te grote gasstroom of een te hoge turbodruk.

Deze complexheid van factoren heeft Garrett doen besluiten om al in 2004 geen onderdelen, en misschien nog wel belangrijker, geen technische specificaties meer uit te geven.
Wat betreft de onderdelen, daar zijn wereldwijd diverse fabrikanten het "grijze" circuit ingedoken, maar het niet meer beschikbaar stellen van technische informatie, zorgt ervoor dat de kans aanwezig is, dat een gereviseerde turbo niet aan di?© eisen voldoet, die je van een turbo die je wilt monteren mag verwachten.

Een gebruikte turbo via een demontage bedrijf?
Pas op! De geschiedenis van dit soort turbo's kun je alleen maar naar raden. Aan de buitenkant is niet te zien of een turbo goed is, ook het wel of niet hebben van speling op de rotor is geen maatstaf.
Om te bepalen of een gebruikte turbo goed of niet goed is, kan alleen maar op een draaiende motor, door de turbodruk richting motor te meten.
0,1 Bar drukverlies is ongeveer 10% vermogensverlies!

Een turbo kost inderdaad een hoop geld, het de- en monteren een hoop tijd. Neem dus de juiste beslissing.
Turbo Direct maakt een mooi gebaar voor alle club leden, door een korting aan te bieden van 25% op haar toch al concurrerende prijzen.

Echter, waar de turbo ook vandaan gehaald wordt, zorg altijd dat voor montage de motor in goede conditie verkeerd, en dat de oorzaak van het defect raken van de turbo weggenomen is.

Voor meer informatie:

www.turbodirect.nl (zonder - tussen turbo en direct dus) of bel 036-5364183




Offline AlfaNerd

  • ******
  • Berichten: 9646
  • Geslacht: Man
  • V6 Power .
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #17 Gepost op: 28 juli 2009, 12:17:32 »
Handel ???

Misschien maar ff verwijderen .......  flippy1 flippy1 flippy1

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
* * * PERSOONLIJKE PAGINA VAN DE NERD * * *
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Offline vozzy

  • ******
  • Berichten: 2692
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #18 Gepost op: 28 juli 2009, 12:18:05 »
Handel ???

 Deuh Tuurlijk niet! ;D

Goed en duidelijk verhaal :thumbsup:

Offline Coyote156

  • ******
  • Berichten: 4649
  • Geslacht: Man
  • ...
    • Bekijk profiel
    • pp
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #19 Gepost op: 28 juli 2009, 12:25:18 »
En weer een aantal belangrijke punten toegevoegd in de openingspost. (en ff de URL van Turbodirect.nl aangepast..)..
156 1.8TS | 2000 | Weitec schroefschroef |

Offline Ge Sr

  • Ex-Bestuur
  • *
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Man
  • sweet memories
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #20 Gepost op: 28 juli 2009, 12:27:08 »
Nerd ga je hoek in v6tech1
 :italoflag:
Waarom zou je niet mee blijven lezen

Offline Coyote156

  • ******
  • Berichten: 4649
  • Geslacht: Man
  • ...
    • Bekijk profiel
    • pp
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #21 Gepost op: 28 juli 2009, 12:28:13 »
Nerd ga je hoek in v6tech1
 :italoflag:
HapHapHap..
 flippy1
156 1.8TS | 2000 | Weitec schroefschroef |

Offline AlfaNerd

  • ******
  • Berichten: 9646
  • Geslacht: Man
  • V6 Power .
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #22 Gepost op: 28 juli 2009, 12:33:18 »
Ik zat in jouw dooie hoek , je moet in de spiegels kijken ouwe ......  Applaus Applaus
* * * PERSOONLIJKE PAGINA VAN DE NERD * * *
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Offline kristof_vm

  • ******
  • Berichten: 1247
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Kadesign.be
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #23 Gepost op: 28 juli 2009, 12:37:56 »
topic zal ik zeker blijven volgen!!
Alfa 156 1.9 JTD 16v (oude neus, nieuw dash) te koop in onderdelen (rechter flank helaas onbruikbaar)

Offline erka

  • ******
  • Berichten: 13315
  • Geslacht: Man
  • es war einmal....een lid met nr 716
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #24 Gepost op: 28 juli 2009, 13:21:32 »
Nerd ga je hoek in v6tech1
 :italoflag:

Tja, in principe.... flippy1 flippy1 flippy1 flippy1

slipstream

  • Gast
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #25 Gepost op: 30 juli 2009, 14:58:30 »
Interessant turbo topic!

Ik kwam laatst een boekje tegen van het bedrijf Turbo World. Deze heb ik opgezocht en blijkt ook in pdf formaat te worden aangeboden: Turbo Handboek.

Offline AlfaNerd

  • ******
  • Berichten: 9646
  • Geslacht: Man
  • V6 Power .
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #26 Gepost op: 30 juli 2009, 15:01:45 »
Voor het gemak maar ff dit topic sticky gemaakt .  alfanerd1
* * * PERSOONLIJKE PAGINA VAN DE NERD * * *
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Offline Pjotr 156

  • ******
  • Berichten: 12255
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #27 Gepost op: 01 augustus 2009, 16:35:10 »
ik vind het wel jammer dat de v6/GTA hier buiten word gehouden
ik wil ook een turbo met zo'n mooi afblaasgeluid  Deuh  Hahaha  :rofl: :italoflag:

de peekaatjes heb ik niet echt nodig  :yes!

 flippy1
Pjotr

Offline Jumping Jack Flash

  • ******
  • Berichten: 4276
  • Geslacht: Man
  • Marlin Barracuda
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #28 Gepost op: 01 augustus 2009, 18:46:52 »
dacht ook dat een gta die niet nodig had, tot ik in een GTA met 400 pk over de nurburgring ben gevlogen...
156 2.4 JTD in afbraak, alle onderdelen beschikbaar, behalve panelen (wegens krom of gekrast)

Offline sid3windr

  • ******
  • Berichten: 9272
  • Geslacht: Man
  • Tom zonder H
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #29 Gepost op: 01 augustus 2009, 20:38:05 »
Turbo Direct maakt een mooi gebaar voor alle club leden, door een korting aan te bieden van 25% op haar toch al concurrerende prijzen.

 party party party Applaus Applaus Applaus

Ik hoop het nooit nodig te hebben, want dat zou betekenen dat ik een diesel rijd... ;D ;D

Maar waarom zou men nieuwe turbo's verkopen tegen de prijs van een revisie turbo?

Waarom kost een Magneti Marelli startmotor nieuw bij Tuynder evenveel als een gereviseerde bij een revisiebedrijf... :)
De normaalste Belg van heel Nederland