Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]

Auteur Topic: Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]  (gelezen 30988 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jumping Jack Flash

  • ******
  • Berichten: 4276
  • Geslacht: Man
  • Marlin Barracuda
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #30 Gepost op: 01 augustus 2009, 20:51:29 »
waarom wil je een magneti marelli startmotor?
156 2.4 JTD in afbraak, alle onderdelen beschikbaar, behalve panelen (wegens krom of gekrast)

Offline sid3windr

  • ******
  • Berichten: 9272
  • Geslacht: Man
  • Tom zonder H
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #31 Gepost op: 01 augustus 2009, 21:00:48 »
Omdat dat een ori is volgens tuynder... :) en die start mijntjes toch prima. Heb mijn oude nog liggen, volgens mij was dat er ook een MM maar ben niet 100% zeker... :)  Back to topic ;D
De normaalste Belg van heel Nederland

Offline Jumping Jack Flash

  • ******
  • Berichten: 4276
  • Geslacht: Man
  • Marlin Barracuda
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #32 Gepost op: 01 augustus 2009, 21:52:23 »
tja, je hebt al een oude liggen....  dat zegt genoeg toch?

effe serieus, MM kwaliteit laat in de praktijk veel te wensen over, bij de meeste van hun producten....
156 2.4 JTD in afbraak, alle onderdelen beschikbaar, behalve panelen (wegens krom of gekrast)

Offline calvin156sw

  • ******
  • Berichten: 1190
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #33 Gepost op: 01 augustus 2009, 21:53:17 »
dit was toch een turbo topic? :P

Offline nacbreda99

  • ******
  • Berichten: 1450
  • Geslacht: Man
  • 156 2.5 V6
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #34 Gepost op: 03 augustus 2009, 23:47:28 »
turbo timers kan je op elke auto aansluiten ( wel met turbo flippy1)
je kan bij de meeste de tijd dan ook nog instellen hoe lang de motor nog moet draaien.

ook heb je een boostcontroller, deze zorgt ervoor dat de wastgate langer dicht blijft en pas opengaat op de druk die jezelf instelt, normaal gaat hij langzaam open als de turbodruk bijna op de gewenste druk is die is ingesteld door de fabriek(met een veertje) met een boost controller kan je de druk dus ook nog iets verder laten opbouwen.


Klopt turbotimers zijn universeel en tijd is in te stellen. Over een boostcontroller ben ik het niet met je eens want met een boostcontroller verhoog je meestal de turbodruk alleen als de rest van de motor en de E.C.U hier niet op aangepast is zal het een negatieve en schadelijke werking voor de turbo en motor hebben.
http://www.alfaromeo156club.nl/v2/v2_kaart.php?rec=447

Offline calvin156sw

  • ******
  • Berichten: 1190
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #35 Gepost op: 04 augustus 2009, 12:52:42 »
Klopt turbotimers zijn universeel en tijd is in te stellen. Over een boostcontroller ben ik het niet met je eens want met een boostcontroller verhoog je meestal de turbodruk alleen als de rest van de motor en de E.C.U hier niet op aangepast is zal het een negatieve en schadelijke werking voor de turbo en motor hebben.
dus ben je het wel met me eens dat de turbodruk verhoogt kan worden :P
ik heb het ook niet gehad over de ecu en de motor,toch?

Offline nacbreda99

  • ******
  • Berichten: 1450
  • Geslacht: Man
  • 156 2.5 V6
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #36 Gepost op: 04 augustus 2009, 20:21:05 »
Nee klopt maar als je alleen de turbodruk verhoogd is je E.C.U ontregeld  je en heb je kans dat je juist minder pk's krijgt
http://www.alfaromeo156club.nl/v2/v2_kaart.php?rec=447

Offline Coen

  • Specialist
  • *
  • Berichten: 13699
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Falco Motorsport
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #37 Gepost op: 04 augustus 2009, 21:31:02 »
Nee klopt maar als je alleen de turbodruk verhoogd is je E.C.U ontregeld  je en heb je kans dat je juist minder pk's krijgt

Als je bij een JTD de turbodruk verhoogd moet je ook de software aanpassen,anders win je er helemaal niets mee.Tevens is het dan aan te bevelen om eemn FMI te plaatsen omdat de uitgaande lucht van de turbo behoorlijk heet wordt.De levensduur van een standaard turbo wordt wel behoorlijk verkort bij het gebruik van een boostcontroller.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

Offline nacbreda99

  • ******
  • Berichten: 1450
  • Geslacht: Man
  • 156 2.5 V6
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #38 Gepost op: 04 augustus 2009, 21:40:37 »
Precies ik kan bij mijn skyline ook niet zomaar de turbodruk omhoog doen 1. de turbo kan het niet aan en 2 je moet alles aanpassen injectoren E.C.U enzz
http://www.alfaromeo156club.nl/v2/v2_kaart.php?rec=447

Offline Coen

  • Specialist
  • *
  • Berichten: 13699
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Falco Motorsport
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #39 Gepost op: 04 augustus 2009, 21:45:04 »
Precies ik kan bij mijn skyline ook niet zomaar de turbodruk omhoog doen 1. de turbo kan het niet aan en 2 je moet alles aanpassen injectoren E.C.U enzz

Bij een benzine auto is het nog een heel ander verhaal.Als je bij een benzine auto de turbodruk verhoogd zonder verdere aanpassingen dan kan de levensduur wel eens heel kort worden.Dit komt omdat de kans erg groot is dat je dan een te arm mengsel krijgt.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

Offline Rogier

  • ***
  • Berichten: 141
  • Geslacht: Man
  • Alfa Romeo 156 1.8
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #40 Gepost op: 05 augustus 2009, 00:45:19 »
Zijn er ook mensen hier die een turbo op een TS hebben? zo ja, zelf gedaan? of door een bedrijf?
Ik ben nl van plan om een turbo op mn 1.8 te zetten. Voorzie geen problemen behalve op het vlak van de ECU.

Wie kan mijn ECU zo afstellen dan die om kan gaan met de druk ipv vacuum??
Zag wel complete setjes staan bij Autodelta, maar dan ben je gelijk arm..

Mijn alfa is niet door de apk gekomen, omdat de uitlaat van voor tot achter verrot is. Ik wil nu alles RVS hebben, dus als ik dan toch bezig ga, kan er ook wel zo'n slakkenhuisje tussen  ;)

Heb inmiddels de Hormann RVS  Links+Rechts einddemper. vanaf de Kat tm eind 70mm buis, dus daar kan wel wat extra lucht door  ;D

Iemand tips, truucs of adresjes?

Offline Coen

  • Specialist
  • *
  • Berichten: 13699
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Falco Motorsport
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #41 Gepost op: 05 augustus 2009, 07:06:36 »
De turbo komt niet tussen je uitlaatpijp,maar je hebt een ander uitlaatspruistuk nodig.Daarbij is het een groot misverstand dat hoe groter de diameter van de uitlaat pijp hoe beter.Net na de turbo moet de diameter behoorlijk groot zijn.Verder naar achteren moet deze weer kleiner worden omdat de temperatuur van de uitlaatgassen af nemen en de snelheid van de uitlaatgassen nemen daardoor ook af.Om dit te voorkomen moet de diameter naar achteren dus weer kleiner worden,zodat de gassnelheid hoog blijft.Houdt er ook rekening mee dat het blok niet gebouwd is voor een turbo en dat je dus geen hoge turbo druk kan gebruiken.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

Offline Rogier

  • ***
  • Berichten: 141
  • Geslacht: Man
  • Alfa Romeo 156 1.8
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #42 Gepost op: 05 augustus 2009, 09:53:10 »
Hey Coen,
Ik snap idd dat ik een ander spruitstuk moet maken. We hebben al 2 andere auto's voorzien van een Turbo (en 1 met compressor.) Dus over de opbouw maak ik me niet druk. Het gaat mij om de ECU. Deze moet om kunnen gaan met de druk (ipv vacuum) Ik vroeg me af of iemand daar hier meer van weet, kan doen of iemand kent die dat voor me kan verzorgen.
Wat versta jij onder hoge druk? 1 bar? Want hoger wil ik toch niet gaan. Denk dat ik eerst eens 0,5 probeer en kijk hoe dat gaat. dan beetje hoger.. enz.  :)

slipstream

  • Gast
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #43 Gepost op: 05 augustus 2009, 12:01:43 »
Gisteren heb ik mijn 2.4 jtd 2001 weer opgehaald bij Martijn Goorden na een Alfaturbo.nl kuurtje. De turbo is gereviseerd omdat ik het vermogen nogal vond afzwakken de laatste tijd. Mijn kilometerstand is 279.000. Het resultaat is zeer goed, de turbo fluit en blaast weer als nieuw en het vermogen en de felheid zijn weer helemaal terug. Vooral het trekken vanuit lage toeren gaat weer als vanouds evenals de tussensprints op snelwegniveau. Ik hoop de foto's van de revisie nog te krijgen binnenkort, dan zal ik ze hier even toevoegen. Ondanks metingen dat de turbodruk goed zou zijn heb ik er toch voor gekozen deze revisie, en dus met een prima resultaat!   party

Offline calvin156sw

  • ******
  • Berichten: 1190
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #44 Gepost op: 05 augustus 2009, 12:59:23 »
Hey Coen,
Ik snap idd dat ik een ander spruitstuk moet maken. We hebben al 2 andere auto's voorzien van een Turbo (en 1 met compressor.) Dus over de opbouw maak ik me niet druk. Het gaat mij om de ECU. Deze moet om kunnen gaan met de druk (ipv vacuum) Ik vroeg me af of iemand daar hier meer van weet, kan doen of iemand kent die dat voor me kan verzorgen.
Wat versta jij onder hoge druk? 1 bar? Want hoger wil ik toch niet gaan. Denk dat ik eerst eens 0,5 probeer en kijk hoe dat gaat. dan beetje hoger.. enz.  :)

ik denk dat je met 0,5bar wel goed zit.
ik heb ook een turbo op mn 2.0 ts, deze is door novitec erop gebouwd, al voor ik bella kocht.
als ik me niet vergis levert deze ook 0,5bar, hoger moet je denk ik ook niet gaan, omdat zoals coen zei de ts blokken niet gebouwd zijn voor een turbo.