Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]

Auteur Topic: Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]  (gelezen 30951 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline FereiDON

  • ****
  • Berichten: 225
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #300 Gepost op: 26 maart 2014, 20:43:40 »
Haha, da's waar. Maar ook gewoon uit interesse. :P
Bovendien zijn dat meteen 5 stekkers, als het met ?©?©ntje kan. ;D

sealine

  • Gast
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #301 Gepost op: 13 april 2014, 13:20:58 »
nu heb ik ook een probleem met mijn turbo (denk ik) ik heb een schuurdend geluid en ik denk dat dit geluid afkomstig is van mijn turbo?
nu ik heb geen verlies van kracht zou het kunnen dat mijn schoepen de binnenkant raken, een beetje speling op het rollement?

mvg michael

Offline Coen

  • Specialist
  • *
  • Berichten: 13699
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Falco Motorsport
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #302 Gepost op: 13 april 2014, 15:15:12 »
nu heb ik ook een probleem met mijn turbo (denk ik) ik heb een schuurdend geluid en ik denk dat dit geluid afkomstig is van mijn turbo?
nu ik heb geen verlies van kracht zou het kunnen dat mijn schoepen de binnenkant raken, een beetje speling op het rollement?

mvg michael

16v? kans is groot dat je axiaallager het gaat begeven.Als je er niet te lang mee doorrijdt kan ik hem nog reviseren  :ok:
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

Monoposto

  • Gast
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #303 Gepost op: 13 mei 2014, 22:09:42 »
Is het normaal dat je JTD flink rookt en dat er een oliespoortje in je luchtbuis (van de JS-Tuning inlaatkit) richting spruitstuk staat, na turbo-revisie?
Rij nu bijna een jaar met mn auto sinds de turbo vorig jaar juni is gereviseerd. Augustus vorig jaar stond er ook al olie in de inlaat. En het roken doet ie al sinds de revisie. Dacht eerst aan de koppakking, maar het is geen witte rook, toen aan de verstuivers, maar vermoedens gaan nu toch richting de turbo. Hoe kan ik dat eenvoudig uitsluiten? Want mag toch niet bij een revisie?

Geen verlies van kracht overigens, zo lijkt het, maar wel een flinke wolk die wordt uitgebraakt bij stevig optrekken.

De turbo wordt altijd netjes warmgedraaid en netjes stationair gedraaid na een rit.

Offline Jobo_156

  • Global Moderators
  • *
  • Berichten: 8202
  • Geslacht: Man
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Bekijk profiel
    • Urban Impressions
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #304 Gepost op: 14 mei 2014, 10:27:01 »
Is het normaal dat je JTD flink rookt en dat er een oliespoortje in je luchtbuis (van de JS-Tuning inlaatkit) richting spruitstuk staat, na turbo-revisie?
Rij nu bijna een jaar met mn auto sinds de turbo vorig jaar juni is gereviseerd. Augustus vorig jaar stond er ook al olie in de inlaat. En het roken doet ie al sinds de revisie. Dacht eerst aan de koppakking, maar het is geen witte rook, toen aan de verstuivers, maar vermoedens gaan nu toch richting de turbo. Hoe kan ik dat eenvoudig uitsluiten? Want mag toch niet bij een revisie?

Geen verlies van kracht overigens, zo lijkt het, maar wel een flinke wolk die wordt uitgebraakt bij stevig optrekken.

De turbo wordt altijd netjes warmgedraaid en netjes stationair gedraaid na een rit.

Oliespoor in je inlaat is zeker niet normaal
Dikke wolk is geen echt probleem, hoeveel km heeft de JTD gedaan?
Portfolio

Huidig: Lancia Delta 1.4 tjet Platino 2011

Gehad:
Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010
Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999
Lancia Y -1996
AR 75 1.8 -1986

Offline Coen

  • Specialist
  • *
  • Berichten: 13699
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Falco Motorsport
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #305 Gepost op: 14 mei 2014, 22:55:23 »
Die rook wolk bij accelereren is brandstof.Je moet heel veel olie in het spuitstuk hebben wil hij daar op gaan roken en is dan ook geen zwarte rook.In de turboslangen is altijd wel wat olie te vinden,maar het mag niet te veel worden.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

Monoposto

  • Gast
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #306 Gepost op: 16 mei 2014, 10:23:01 »
Volgens mij ben ik wel weer enigszins gerustgesteld  Deuh

Wat is teveel olie?  :)

Misschien de verstuivers eens laten doen?

Offline Coen

  • Specialist
  • *
  • Berichten: 13699
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Falco Motorsport
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #307 Gepost op: 16 mei 2014, 10:40:34 »
Volgens mij ben ik wel weer enigszins gerustgesteld  Deuh

Wat is teveel olie?  :)

Misschien de verstuivers eens laten doen?

Controleer ook eens de slang aan de inlaatzijde van de turbo,kans is erg groot dat het via de carterontluchting komt.

Verstuivers zou je eens kunnen luisteren met een grote schoevendraaier op de verstuiver en het handvat tegen het oor.Vaak als een injector niet goed inspuit geeft deze een afwijkend geluid ten opzichte van de andere.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

MP

  • Gast
Re:Turbo-topic! [Voor JTD, maar ook TS]
« Reactie #308 Gepost op: 12 juni 2014, 15:26:38 »
Controleer ook eens de slang aan de inlaatzijde van de turbo,kans is erg groot dat het via de carterontluchting komt.

Verstuivers zou je eens kunnen luisteren met een grote schoevendraaier op de verstuiver en het handvat tegen het oor.Vaak als een injector niet goed inspuit geeft deze een afwijkend geluid ten opzichte van de andere.

Kijk dit is weer een mooie tip,  ik heb ook al een tijdje last van roken/roeten bij koede motor, en bij tussenacceleratie's op de snelweg etc.
Alle slangen, EGR etc nagekeken, maar nog geen soelaas kunen vinden dus ik wilde eigenlijk de verstuivers eens laten controleren op de testbank, maar dit kost meteen weer geld.
Even luisteren kunnen we zelf ook natuurlijk :)