Auteur Topic: [nieuwe Alfa GT] 2011 ?  (gelezen 15778 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1084
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: 8C of 6C?
« Reactie #100 Gepost op: 18 januari 2019, 13:11:09 »
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2019, 03:02:43 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1084
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [nieuwe Alfa GT] 2011 ?
« Reactie #101 Gepost op: 18 januari 2019, 15:06:25 »




Next-gen Alfa Romeo 8C is een intrigerend vooruitzicht
BY BRAD ANDERSON | GEPLAATST OP 21 JANUARI 2018

bron: https://www.carscoops.com/2018/01/next-gen-alfa-romeo-8c-is-intriguing/

Richt je geest een jaar of tien en je herinnert je de verbluffende Alfa Romeo 8C Competizione, een van de mooiste auto's uit de recente geschiedenis.

Gelanceerd als een halo-model voor het merk, de 8C Competizione en de daaropvolgende 8C Spider, brengen de harten en geesten van autoliefhebbers over de hele wereld in vuur en vlam. Het duo werd slechts in beperkte aantallen geproduceerd, maar deed wonderen voor Alfa Romeo in termen van publiciteit.

Snel vooruit naar 2018, en het bedrijf is op zoek naar contant geld in de vraag naar high-performance sedans en cross-overs, met het bouwen van de wil van de Giulia Quadrifoglio en Stelvio Quadrifoglio. Een nieuw halo-model staat waarschijnlijk niet op de product-roadmap van FCA, maar als dat zo is, hopen we dat het net lijkt op deze bijgewerkte 8C, onlangs gerenderd door Behance-kunstenaar Yung Presciutti.

De rendering vergt enige inspiratie van de vorige 8C, maar het buitenontwerp wordt herzien en neemt een nog agressiever en laaghangend profiel aan.

Aan de voorkant heeft het een reeks slanke koplampen en mist het traditionele luchtinlaten, in plaats daarvan maakt het alleen gebruik van een kleine onderste grille en een geknepen versie van de driehoekige neus van Alfa.

Aan de achterzijde heeft Presciutti een paar bolle wielkasten, een grote lipspoiler en een paar halfronde achterlichten ontworpen, samen met een set centraal gemonteerde eindpijpen.

Hoe groot is de kans dat Alfa een opvolger van de 8C bouwt? Bijna nul, veronderstellen we, maar als CEO Sergio Marchionne heeft besloten dat Ferrari een SUV zou moeten bouwen, dan is niets onmogelijk.



















« Laatst bewerkt op: 18 januari 2019, 15:20:57 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1084
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re:Nieuwe Alfa 6C
« Reactie #102 Gepost op: 23 januari 2019, 01:07:36 »
Verbluffende Alfa Romeo 6C Vision Gran Turismo-studie


DOOR DAN MIHALASCU | GEPLAATST OP 11 OKTOBER 2018


Van 1927 tot 1954 noemde Alfa Romeo alle zescilinder-auto's 6C en dat waren een aantal glorieuze tijden voor het Italiaanse merk.

Maar kan de Alfa Romeo 6C een comeback maken? Nou, de bewegingen van het merk in de afgelopen jaren lijken dat te suggereren. Ten eerste hebben de Italianen het 8C-naambord nieuw leven ingeblazen met de limited-run 8C Competizione en Spider gebouwd tussen 2007 en 2010. Toen, eerder dit jaar, kondigde het bedrijf aan dat de 8C in 2022 een comeback zou maken als een hybride supercar met middenmotor.

Aangezien Alfa Romeo in 2013 ook de 4C lichtgewicht sportwagen uitvond, zou de 6C eruitzien als een logische aanvulling op zijn stal van volbloeden. Helaas, terwijl er in de loop der jaren veel geruchten waren over de terugkeer van het iconische naamplaatje, bevestigden Alfa-ambtenaren ze nooit.


De Italiaanse ontwerper Gaspare Conticelli besloot dat het tijd was om dat goed te maken. Hij ging op zoek naar een 6C Vision Gran Turismo-studie voor Alfa Romeo. We weten niets over u, maar de speedster ziet er absoluut adembenemend uit vanaf waar we staan. Opvallende kenmerken zijn de gespleten voorruit, de transparante motorkap en de ingewikkelde aerodynamica.







« Laatst bewerkt op: 23 januari 2019, 02:13:51 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1084
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: Oude Alfa 6C
« Reactie #103 Gepost op: 23 januari 2019, 02:04:27 »
Alfa Romeo haar 6C Pininfarina-Superflow-IV in 1960
Pinin Farina zijn vierde concept was zijn tijd ver vooruit


Tweeënvijftig jaar later komen we aan bij een van onze voormalige Cover Cars
JOHN LAMM
Oct 4, 2013
 



ABRAHAMSEN


John Lamm en Abrahamsen

Car and Driver werd geboren in april 1961, de opvolger van een publicatie genaamd Sports Cars Illustrated . Twee maanden voorafgaand aan de eerste uitgave van C / D die krantenkiosken raakte, had SCI een dekking die ongebruikelijk en gedenkwaardig was. De foto was niet van een hele auto, alleen van de bestuurder; het is een vooruitkijkend schot van bovenaf en benadrukt het interieur van een showcar gebouwd door Pinin Farina, die op het punt stond een naamswijziging naar Pininfarina te krijgen. We noemden de auto "de laatste van de gloeiend hete Alfa's"; je kunt het originele verhaal hier lezen . Het blijkt dat het een auto was in de laatste van zijn vijf levens.
Dwaal door de geschiedenis en je zult merken dat de auto op een aantal monikers zal worden aangebracht, maar we zullen het een Alfa Romeo 8C 3000 CM Disco Volante Superflow IV Pinin Farina Coupé noemen omwille van, eh, gemak. (Hoe is dat voor een naam in vergelijking met Q50, MKZ of ATS?)


John Lamm en Abrahamsen


John Lamm en Abrahamsen

Pinin Farina heeft dit alles samengebracht, het Fangio-chassis gekregen en het als testbed gebruikt voor vier conceptontwerpen. Eerst kwam Superflow I in de autoshow van 1956 in Turijn. Tot de opvallende kenmerken behoorden onder andere spatborden en een overkapping uitgevoerd in plexiglas - de laatste met vleugelopeningen - en staartvinnen die een kenmerkend ontwerpelement van het tijdperk waren. Zes maanden later verscheen de auto op de autoshow van Parijs en werd de Superflow II gedoopt. Deze evolutie nam een ​​meer-Ferrari-achtige neus en metalen spatborden aan, maar Plexiglas werd gebruikt om de staartvinnen te vormen. Tegen maart 1959 was Plexiglas passé. De taps toelopende ontwerp geboren hoofdsteunen die zich naar achteren uitstrekten, en de algehele vorm van de auto was geëvolueerd om Alfa's toekomstige Duetto-sportwagen voor te stellen. Kom naar de Geneva show begin 1960 en de hoofdsteunen waren verdwenen, vervangen door een grote transparante top met een schuifdak. Nog meer toe te voegen aan de naam, waren de woorden "Super Sport" prominent aanwezig op het dashboard.


Alfa stuurde de auto naar de VS om meningen over het ontwerp te peilen en liet het hier achter. Pinin Farina's creatie heeft een aantal jaren in Colorado gewoond, een keer op een parkeerplaats voor gebruikte auto's en later versierd met een te koop bord met $ 9000. Na jaren met een verzamelaar in Duitsland, is de Alfa weer in de VS, verzorgd in Redondo Beach, Californië, winkel van Steve Tillack. Hij was de voogd van de auto tijdens het 2013 Pebble Beach Concours , waar de Alfa de Vitesse-prijs won vanwege de combinatie van snelheid en elegantie.





Niet verwonderlijk brachten Tillack en zijn team de dag door met het beantwoorden van vragen over de auto. Wat een verrassing was voor de bemanning was het aantal mensen dat zich de Alfa herinnerde uit de cover van Sports Cars Illustrated 52 jaar geleden - blijkbaar waren we niet de enige.













« Laatst bewerkt op: 23 januari 2019, 03:04:35 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1084
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [nieuwe Alfa GT] 2011 ?
« Reactie #104 Gepost op: 12 februari 2019, 16:44:25 »

"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1084
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [nieuwe Alfa GT] 2011 ?
« Reactie #105 Gepost op: 12 februari 2019, 17:07:13 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Alfa 147 Ti

  • ****
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Man
  • Alfa Giulia 2.0 T Super
Re: [nieuwe Alfa GT] 2011 ?
« Reactie #106 Gepost op: 12 februari 2019, 21:25:11 »
Allemaal heel mooi 405T16 wat je iedere keer op het forum laat zien maar verlopig is er nog niets bij gekomen sinds 2017 dus het schiet bij FCA voor geen meter op alleen maar roepen, dat er iets komt.
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2019, 21:25:49 door Alfa 147 Ti »
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn vorige auto’s
Alfa 159 1750 TBI S.W 90-RNP-2 Alfa 159 2.2 S.W 59-XF-TZ 2007 Alfa 147 43-PN-KG 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1084
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [nieuwe Alfa GT] 2011 ?
« Reactie #107 Gepost op: 01 april 2019, 20:28:26 »
Het is nog steeds 1 april.

« Laatst bewerkt op: 01 april 2019, 20:30:18 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1084
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [nieuwe Alfa GT] 2011 ?
« Reactie #108 Gepost op: 02 april 2019, 15:01:29 »


"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1084
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [nieuwe Alfa GT] 2011 ?
« Reactie #109 Gepost op: 04 april 2019, 02:23:52 »
NIEUWE ALFA ROMEO GTV KOMT PAS IN 2022 OP DE MARKT
 


Alfa Romeo GTV

Alfa Romeo is zo lek als een mandje. En dan hebben we het niet over de roestige carrosserie van een Alfasud, maar over het bedrijf zelf, dat de toekomstige GTV niet van het interweb wist te houden.


Bijgaande foto - opgesnord door ClubAlfa.it - zou zijn genomen tijdens een officiële presentatie en toont de al eerder aangekondigde GTV. Het model wordt een soort coupéversie van de Guilia, met ruimte voor vier personen, vierwielaandrijving en een gewichtsverdeling van 50 procent voor en 50 procent achter.

Meer dan 600 pk

Het Quadrifoglio-topmodel krijgt een meer dan 600 pk sterke plug-in hybride-aandrijflijn. Die laatste combineert de 2,9 liter V6 turbomotor uit de Giulia Quadrifoglio met een elektromotor. De GTV wordt pas in 2021 onthuld en komt in het jaar daarna op de markt.

Twee SUV's
Alfa Romeo introduceert de komende paar jaar . De Stelvio krijgt gezelschap van een compactere SUV (de Tonale) en een grotere SUV. Daarbij staat ook een spirituele opvolger voor de 8C Competizione op het programma.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1084
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [nieuwe Alfa GT] 2011 ?
« Reactie #110 Gepost op: 04 mei 2019, 20:44:03 »
Special: Alfa Romeo GT (937C)
Auteur: willeme, gepost 04-05-2019 om 18:00


Alfa Romeo GT (937) '09

De Alfa zonder excuses. Toch?

Een fabrikant in het nauw maakt creatieve sprongen. We hebben het gezien bij MG/Rover, Saab en eigenlijk ook bij Alfa Romeo. Ondanks dat het merk nog steeds onder ons is, kunnen we niet anders concluderen dan dat het al een hele tijd bergafwaarts gaat het merk. Toch bleef (en blijft) het merk komen met de meest wonderbaarlijke automobielen. Projecten als de 4C en 8C zijn verre van perfect, maar spreken perfect de emotie aan de Alfist zichzelf toedicht. Op een of andere manier straalt zo’n sportieve topper toch af op de rest van de range.

Al sinds de millenniumwisseling is het Italiaanse merk in zwaar weer aan het verkeren. Dat werd enigszins verbloemd door de Alfa Romeo 147 en 156. Beide auto’s sleepten de titel ‘Auto van het Jaar’ in de wacht en verkochten aanvankelijk niet verkeerd. De rest ging er echter hard op achteruit. De GTV en Spider konden écht niet meer en bij de 166 begonnen de jaren ook te tellen. Kortom, er was werk aan de winkel voor de Italianen. Wegens mismanagement, overschatting van het kopende publiek en zeurende puristen wist Alfa Romeo de stevige verkoopcijfers niet vast te houden.


Alfa Romeo gamma '01

De 159 en Giulietta zijn twee fraaie nagels op de doodkist. Ondanks de beste bedoelingen brachten ze niet de nodige groei. Dat wil niet zeggen Alfa Romeo het niet geprobeerd heeft met een échte Alfa Romeo. Het idee was om een coupé te bouwen, iets waar Alfa Romeo groot is geworden. Het moest wel een coupé zijn die je dagelijks kan gebruiken. De GTV was in zijn tijd een bloedmooie auto, maar het ding was krap voorin, bizar krap achterin en de kofferbak verplichte je tot het drinken van Bavaria. Dat laatste vanwege de halve kratten die dat merk levert.


Alfa Romeo GT (937C) '03

Dat terwijl Alfa Romeo juist een aantal coupé’s heeft gebouwd die je perfect als eerste (en enige) auto kon gebruiken. Voldoende emotie om de liefhebber blij te maken, maar praktisch genoeg om als volwaardig voertuig in te kunnen zetten. Zo’n auto werd ook de Alfa Romeo GT. Op het platform van de Alfa Romeo 156 werd een ruime coupé ontwikkeld. Het Italiaanse designhuis Bertone mocht zich bekommeren om het design.


Alfa Romeo GT (937C) '03

De oude baas van Alfa’s Centro Stile, Walter da Silva, was immers net over gestapt naar Seat. Qua design mocht de Alfa Romeo GT niet falen. Omdat het allemaal niets mocht kosten, werden alle onderdelen weggehaald bij andere Alfa Romeo’s. Niet alleen onderhuids, want ook zichtbare delen komen van andere Alfa’s. Zo komen de voorschermen rechtstreeks van een 147 GTA. De motorkap was bijna identiek.


Alfa Romeo GT (937C) '04

Qua chassis ging het veel verder. Het platform was duidelijk van de 156, maar items als het stuurhuis en electronica kwamen van een 147 vandaan. Ook het interieur was grotendeels gelijk aan dat van de Alfa Romeo 147. Wel was het dashboard uit iets fraaier materiaal opgetrokken.


dashboard Alfa Romeo GT (937) '03

Helaas voor Bertone wilde Alfa Romeo zélf de auto gaan produceren. De designers hadden even de hoop dat zij voor de productie mochten gaan zorgen. Niet dat ze gingen zeuren, overigens. Bertone was al lang blij dat ze een opdracht hadden van Alfa Romeo. Iedereen kent het gezegde: je geeft ze een vinger, ze pakken een hand. Het ging niet al te best met het eens zo trotse en prestigieuze designhuis uit Turijn. Nuccio Bertone was in 1997 overleden en sindsdien ging het telkens minder. Daarom deed Bertone hetzelfde wat veel andere carrossiers deden in de periode: ze maakten zelf een ‘voorstel’ in de vorm van de Alfa Romeo GT Cabriolet.


Alfa Romeo GT Cabrio (937C) '03

Het was een volledige cabriolet met een stoffen kap. Opmerkelijk was dat het een vijfzitter was. Normaliter loopt de cabine bij de achterzitplaatsen juist wat verder naar binnen (voor extra benodigde versteviging), maar die was bij die Alfa Romeo GT Cabriolet nog ‘recht’. Waarschijnlijk dat ze er later pas op terug gingen komen in verband met de stijfheid.


Alfa Romeo GT Cabrio (937C) '03

Maar dat maakte uiteindelijk helemaal niets uit. Alfa Romeo had namelijk geen interesse. Bertone had de stille hoop deze variant dan wél zelf te kunnen fabriceren. Doch Alfa Romeo was achter de schermen al bezig met de nieuwe Spider, op basis van de door Giugiuaro ontworpen Brera. Om nog een extra trap na te geven werd die Brera Spider wél door een Italiaans designhuis gebouwd: Pininfarina.


Alfa Romeo GT Cabrio (937C) '03

Belangrijk was dat de Alfa Romeo GT een praktische auto was. De GTV was zelfs voor een kleine sportcoupé erg onpraktisch. De GT kreeg een achterbank waar je met een beetje passen en meten twee volwassenen of drie kinderen op kwijt kon. Achterin zat je vrij diep, wat extra werd benadrukt door de hoog oplopende daklijn. De GT had een vrij lange kont, wat erop leek te duiden dat je te maken had met een 2 deurs coupé. Niets was minder waar, in feite was het een driedeurs hatchback. Opende je de kofferklep, dan had je een bagageruimte van 320 liter tot je beschikking. Voor het type auto niet verkeerd.


ruime kofferruimte Alfa Romeo GT (937C) '04

De Alfa Romeo GT maakte zijn debuut op de Salon van Genève in maart 2003. Aanvankelijk zou je denken dat Alfa Romeo de GTV (die nog op het 145-platform stond) mocht vertrekken. Echter naar typisch Italiaanse logica kreeg die auto een facelift. Normaliter heb je het dan over een chroomstripje, nieuwe kleur en een velgdesign. Niet bij de GTV: die kreeg een compleet nieuwe neus en nieuwe motoren.


Alfa Romeo GT (937C) '04

Toevalligerwijs waren de nieuwe benzinemotoren van de GTV ook leverbaar in de Alfa Romeo GT. Instappen deed je met een 1.8 Twin Spark zestienklepper met 140 pk. Het koppel is bijna lachwekkend te noemen met 163 Nm. Tegenwoordig produceert een beetje 48V-assistentmotor dat al. Een stapje hoger stond de 2.0 JTS 16v, een viercilinder met directe benzine inspuiting. Met 165 pk (bij 6.400 toeren) en 206 Nm (vanaf 3.250 toeren) waren de prestaties wat meer waardig aan de badge. Voor de veelrijders was er een 1.9 JTD 16v met 150 pk en 310 Nm. Voor zijn tijd een prima diesel.


twin spark Alfa Romeo GT (937C) '04


GT 2.0 JTS 16v

Maar het kunststukje was de V6. Deze was net als in de 147 en 156 GTA 3.2 liter groot, maar had een iets lagere compressie en een iets lager vermogen. Nu had je vrij weinig te klagen. De Busso leverde namelijk 240 pk (bij 6.200 toeren) en 300 Nm aan trekkracht bij 4.800 toeren. Deze krachten werden ietwat bruusk op de voorwielen afgeven. Je kon van 0-100 sprinten in 6,7 seconden en de topsnelheid bedroeg 243 km/u.


Alfa Romeo GT 3.2 V6 24v 'Busso' (937C) '04

Die cijfers waren niet echt relevant, want deze motor had ‘een kloppend hart’. Te kinderachtig voor woorden om dergelijke termen bij een motor te leggen, maar was een van de weinige V6-motoren die magistraal klonk en bijna menselijke eigenschappen toegedicht kon worden. Wellicht dat het kwam om dat Guiseppe Busso, de ontwerper van de beroemde V6, voorheen werkzaam was bij Ferrari?

GT BlackLine :De Alfa GT Blackline zit vol nieuwe elementen. Zoals sportieve 18" lichtmetalen velgen in Blackline-design, donkere koplampen, het matchroom waarmee de grille, de luchtinlaten en de spiegels zijn afgewerkt, de aluminium pookknop, de aluminium pedalen, de instrumenten met rode schaalverdeling en witte verlichting, de middenconsole in antraciet, de matten met Alfa GT-logo en de dorpelsierlijsten.


2007 Alfa Romeo GT 2.0 JTS BlackLine

De Alfa Romeo GT werd in het begin van 2007 lichtelijk herzien. De verschillen waren op visueel gebied vrij klein. Er waren wat chroom strips in de bumper en de diesel kreeg een dubbele uitlaat. In interieur werd er meer fijngeslepen dan echt aangepakt. Qua motoren veranderde er overigens niet zo veel. Het was meer een update dan een echte facelift.


Alfa Romeo GT (937C) '07

De enige nieuwkomer was de 1.9 JTD 16v Q2. Deze was gebaseerd op de diesel (zoals de naam al doet verklappen), maar was voorzien van een mechanisch sperdifferentieel. Deze verdeelde de 305 Newtonmeters van de dieselmotor gelijkwaardiger over de voorwielen. Het idee erachter was om de auto iets aantrekkelijker te maken voor de regio Noord-Italië, Zuid-Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Vergeet niet dat vierwielaandrijving toen nog niet op elke auto leverbaar was. Met het differentieel was de JTD een stukje sneller. Dankzij het surplus aan grip kon je nu in 9,2 seconden naar de 100 km/u snellen, in plaats van in 9,6 seconden.


Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v Q2 (937C) '07

Maar wat iedereen zich vooral afvroeg was: waarom zit dat sperdifferienteel niet op de magnifieke V6? Juist die motor kon hem zo goed gebruiken. De reden was vrij simpel: de V6 werd met pensioen gestuurd. Alfa Romeo had voor de 159 een nieuwe V6 en de 147 GTA was maar heel kort in productie. De reden: de blokken waren op. De 3.2 Busso V6 motor was tot 2005 in productie. Er werd een redelijk voorraadje gebouwd voor de GT, 166 en de Lancia Thesis. In 2007 was Alfa Romeo in Europa door zijn voorraad heen. Saillant detail; Guiseppe Busso overleed enkele dagen na de productiestop van ‘zijn’ motor.


Alfa Romeo GT '08

In 2010 viert Alfa Romeo zijn 100e verjaardag. Aan de ene kant een hele blije gebeurtenis. Het is maar weinig merken gegeven om het zo lang uit te houden. Helaas staat het er niet al te florissant voor. De 166 is er inmiddels niet meer, de 159 en derivaten zijn een flop en gaan er binnenkort uit. De MiTo en Giulietta zijn inderdaad voorzien van Alfa Romeo logo, maar overtuigen minder. Waarschijnlijk dat Alfa Romeo zich daardoor genoodzaakt ziet om de 3.2 liter V6 nog eenmaal tot leven te wekken.


Alfa Romeo GT 3.2 V6 24v Limited Edition 100th Anniversary (937C) '19

Speciaal voor de ‘GT Limited Edition’ worden er nog 130 stuks gebouwd met de 3.2 zescilinder. Qua prestaties is het model er niets op vooruit gegaan. Er is keuze uit vier kleuren (rood, wit, blauw en zwart), allemaal zijn ze voorzien van zwart MOMO-leder en een rijke uitrusting. Er worden er 130 van gebouwd: 100 voor Nieuw-Zeeland, 30 voor de Zuid-Afrikaanse markt.


Alfa Romeo GT 3.2 V6 24v Limited Edition 100th Anniversary (937C) '19

De Alfa Romeo GT zelf wist het nog even uit te zingen, maar had ook niet het eeuwige leven. In de zomer van 2010 wordt de productie gestaakt. Na 7 jaar vindt Sergio Marchionne het welletjes en geeft hij aan te stoppen met de auto. Er komt geen opvolger. De Alfa Romeo GT is alleen nog uit voorraad leverbaar. Daarom zie je nog geregeld ‘2011’ Alfa Romeo GT’s voorbij komen. Het duurde even voordat Alfa Romeo van de voorraad af was, namelijk. Dat was te verwachten, want zo’n hardloper was de GT niet. In totaal werden er namelijk 80.832 in de fabriek in Pomiglia d’Arco gebouwd, de fabriek waar voorheen Alfasuds van de band liepen. Italië was goed voor het leeuwendeel van de afnemers: dik 25.000 units bleven daar. In Nederland lag het totaal iets lager: iets meer dan 2.600 werden er in ons land verkocht.


Alfa Romeo GT Quadrifoglio Oro (937) '10

De Alfa Romeo GT is dus nooit echt een succes geweest. Aan de andere kant was het ook geen flop. De auto was vier keer succesvoller dan de Spider en Brera bij elkaar. Het ontbrak de auto aan focus om duidelijk te maken wat het precies was. Gek genoeg deed de auto denken aan de Saab 900 Classic: een ruime en praktische driedeurs met een unieke motor en geweldige stoelen.


Alfa Romeo GT (937C) '10

Alleen was de saus veel Italiaanser. Die V6 gaf de auto een extra dimensie. De prestaties waren mooi meegenomen. Het is zo’n blok waarbij zelfs de zwaarst besnorde motoragent begrip heeft voor het feit dat je iets te hard rijdt. Dat koetswerk was een statement zonder in te hoeven leveren op praktische zaken. Het totaalplaatje was een ramp voor de marketingmanager om aan de man te brengen, maar man wat ben je blij als de youngtimer op je oprit staat. Wel de lusten, niet de lasten.

Meer lezen? Dit is zijn de punten waar je op letten bij aanschaf van een Alfa Romeo GT.
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2019, 23:42:48 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • ******
  • Berichten: 1084
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: [nieuwe Alfa GT] 2011 ?
« Reactie #111 Gepost op: 16 mei 2019, 20:52:59 »
De GT komt soms wat soft over , voor wie scherper wil is er een kit van Lenz.



https://lenzdesign.blogspot.com/2015/12/alfa-romeo-gt-bodykit-lenzdesign.html
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2019, 20:53:49 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI