Auteur Topic: Wat zit je dwars of juist niet, mag ook ?!  (gelezen 379574 keer)

Offline anteddie

• Geslacht: Man
  • Mijn Alfa 2001 LPI TS 1.8
Re:Wat zit je dwars ?
« Reactie #150 Gepost op: 13 januari 2011, 19:23:08 »
Dat deze zanger de wereld gewaarschuwd had maar dat niemand luistert :'(

werknemers gevaar lopen op industrie terreinen, besmet worden omwille de hebzucht van regering(euro)
en bazen,ze geven de werknemers/arbeiders de schuld dat ze roken,dat niet goed is,terwijl de werknemers
worden blootgesteld worden aan gevaarlijke stoffen, er blijf haast geen plek over op aarde waar men nog kan leven  
De hebzucht en bezit is het voornaamste, het milieu daar gaan ze met een stoomwals overheen...wat nu
Uiteindelijk zijn er meerdere oorzaken dan alleen van  roken krijg je longemfyseem eerder een combinatie van factoren(mijnwerkers enz)

Vandaar dat er op shag cigaretten een waarschuwing staat en niet op een chemische of andere industrie terrein .

Verzwijgen; schadevergoeding?? :!nooooo ZZZ en ssst party >:(

« Laatst bewerkt op: 13 januari 2011, 19:46:39 door anteddie »

Offline sght97

• Vader van Ppriscilla (Sil ) R.I.P. 16-09-2009
« Reactie #151 Gepost op: 13 januari 2011, 19:24:56 »
 Notworthy Notworthy Notworthy

Ja, Marvin.
Hij heeft nog een tijd in het mooie Belgie gewoond.

Offline sanscorp

• Crew
  • *
  • 5 euro?
« Reactie #152 Gepost op: 13 januari 2011, 19:33:44 »
Autotechniek en carrosserie, en een knutselwagen kopen  ;D

whahha dat wil ik ook wel ;)

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

Offline anteddie

« Reactie #153 Gepost op: 13 januari 2011, 19:34:57 »
Klopt Sght hij was  begaan vooral met het lot van de kids en armen

de wereld is oneerlijk verdeeld, de politiek doet zwijgen omwille van t geld :yes!

Offline Perry

« Reactie #154 Gepost op: 13 januari 2011, 19:48:42 »
Het zit mij &*#*&$%@&!(!)($^@@*$@*Q!_@)$*$ dwars dat ik niet 1 maar 2 boetes krijg voor een feit dat ik normaal nooit doe ;D

v6tech1

purk1

Offline anteddie

« Reactie #155 Gepost op: 13 januari 2011, 19:50:56 »
Marvin had schulden ondanks zoveel platen hits , ik snap nu pas dat nummer" Belgie", van Het Goede Doel :italoflag:
Notworthy Notworthy Notworthy

Ja, Marvin.
Hij heeft nog een tijd in het mooie Belgie gewoond.

Offline anteddie

« Reactie #156 Gepost op: 13 januari 2011, 19:53:03 »
Heb nu ook voor t avondmaal 1 rol tarwekoekjes van  58 ct :yes! misschien dat het soelaas biedt? :ok:
Het zit mij &*#*&$%@&!(!)($^@@*$@*Q!_@)$*$ dwars dat ik niet 1 maar 2 boetes krijg voor een feit dat ik normaal nooit doe ;D

v6tech1

purk1

Offline sght97

« Reactie #157 Gepost op: 13 januari 2011, 19:56:50 »
Hoi Eddie,

Hoe gaat het met het gitaarspel ?

Groetjes,

Patrick.

Offline Jon

« Reactie #158 Gepost op: 13 januari 2011, 20:07:07 »
Voor mezelf had ik dan de keuze snel gemaakt, maar aan de andere kant je weet nu wat je hebt, en dat bevalt je niet goed, misschien voorzichtig kijken als er andere mogelijkheden zijn? of even een goed gesprek houden  :-\
Ik werk zelf in de AGF, en ook hier heb je wel dagen dat niemand duidelijk is hoe en wat en als je dan initiatief toont dan wordt dat al helemaal niet gewardeerd  ::)

Precies, vast contract enzo, dan ga je niet zo snel weg.
En bovendien heb ik geen idee wat ik dan wel zou willen doen....  :-\

Offline anteddie

« Reactie #159 Gepost op: 13 januari 2011, 22:38:06 »
Gaat goed Patrick, heb nog steeds de Les Paul die Thomson gebouwd  had
Had ik toen ook even op gespeeld tijdens NY 2008 alleen mn versterker Music man was niet goed
Idd veel steun om de spaanse gitaar via de PA geluid install. van Koen en zn Pa te spelen alsnog dank voor t gebruik Koen en Ge! :thumbsup:
Onlangs nog even gemaild met Judith de dochter vn Thomson,binnenkort ook es samen een
optreden zien bij de van der Hoeven band als ik wat beter in de portomonee zit Back to topic

Hoi Eddie,

Hoe gaat het met het gitaarspel ?

Groetjes,

Patrick.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2011, 22:46:42 door anteddie »

Offline roger156jts

« Reactie #160 Gepost op: 13 januari 2011, 22:47:44 »
Autotechniek en carrosserie, en een knutselwagen kopen  ;D
autotechniek heb ik, maar carrosserie, dat lijkt me een mooi vak.
ik heb wel eens wat schades bijgewerkt en gespoten aan vrachtwagens.
maar het lijkt me echt geweldig om een schade auto weer als nieuw te krijgen.
natuurlijk klinkt het allemaal rooskleuriger dan het is, maarja waar is dat niet?

Giovanni

• Gast
« Reactie #161 Gepost op: 13 januari 2011, 22:55:10 »
autotechniek heb ik, maar carrosserie, dat lijkt me een mooi vak.
ik heb wel eens wat schades bijgewerkt en gespoten aan vrachtwagens.
maar het lijkt me echt geweldig om een schade auto weer als nieuw te krijgen.
natuurlijk klinkt het allemaal rooskleuriger dan het is, maarja waar is dat niet?

Nee hoor, het is een prachtig vak. Alleen als je je brood ermee moet verdienen loop je tegen een verschrikkelijke berg geregel aan  Deuh

Offline erka

• es war einmal....een lid met nr 716
« Reactie #162 Gepost op: 14 januari 2011, 12:25:04 »
wat dwars zit ?

afgelopen maandag is de Oma ( van Mara ) verhuist van "INVIA" ( revalidatie afdeling ) Ziekenhuis Sittard. na bijna 4 maanden verblijf daar.
omdat het bejaardenhuis in Elsloo of Geulle ( ze is van Elsloo, waar ook de rest van de familie woont ) even geen plaats heeft, ze niet zelfstandig kan
wonen, is besloten om haar tijdelijk in een andere verzorgingstehuis onder te brengen...

in eerste instantie zou het Born worden, maar ook kwam men met de optie voor Echt... dit klonk natuurlijk wel heel redelijk, is voor ons makkelijker
om bij haar op bezoek te gaan enz...
de afdeling waar ze zou komen zou helemaal nieuw zijn ( althans, de tijdelijke plekken in een bestaand gebouw ).. ALLES zou klaar zijn voor de opvang..
ze was welkom...

Maandag was het dan zo ver...
ze was blij weg te kunnen uit het ziekenhuis..
in Echt aangekomen bleek de kamer waar ze kwam toch wel relatief klein, op zich ook geen ramp want het is maar tijdelijk...
wat blijkt, de verpleging was die dag ook pas de eerste dag daar aanwezig, kwam van een ander verzorgingstehuis, dus die
werden ook in het diepe gegooid...

overigens NIKS slechts over die meiden, die doen hun best...
MAAR voor de rest.. voor de nacht was er niet eens iets geregeld van verpleging, dus de oudjes zijn daar zo'n beetje zonder toezicht.
het is een afdeling met "24 uurs zorg"  zeg maar...
er hangt wel een "alarmknop" op de kamer en kan iemand opgeroepen worden van een andere afdeling...

dinsdag zijn we dus weer naar de oma gegaan, die zat daar in de verblijfsruimte als een zielig hoopje vlees, de vrolijke oma van de maandag
was er helemaal tussen uit...
wat bleek, het bed stonk, niet een beetje, maar behoorlijk naar ZEIK !
de afdeling was voorheen een afdeling waar demente bejaarden werden verzorgt, dus de bedden en matrassen komen van die afdeling.
hier hebben we direkt de verpleging bij gehaald, die stonden ook met de bek vol tanden, want zij waren er ook pas sinds 1 dag...
ze hebben meteen een andere matras opgezocht, die in eerste instantie beter zou zijn...

maar na een tijdje rook die ook... omdat het 20.00 uur was, was verder niet veel meer te regelen... zijn we naar AH gereden om wat vuilniszakken te halen, hebben de matras ingepakt, bijna een hele rol ductape opgebruikt om alles dicht te plakken...
oke nu ruikt het bed een beetje naar plastic, ook niet goed...maar beter dan naar zeik...

uiteraard heeft de telefoon daar niet stil gestaan, heeft Mara daar eens flink laten horen wat het voor een stijl is om mensen
in bedden te leggen die zo smerig stinken....
hierover is het laatste woord nog niet gesproken, als er niet snel een oplossing komt gaat het daar flink stoffen en gaan er koppen rollen...

haar "begeleidster" die deze plek geregeld heeft, wist niet wat ze zeggen moest, ook zij was in de overtuiging dat alles goed geregeld was, dat
alles klaar was enz...
ook het ziekenhuis hebben we gebeld, ook daar waren ze zeer verbaast, zeker omdat de "Eghte" behoorlijk goed aangeschreven staat...

dus...

Offline Vlobbert

• Ex-lid. Nr. 1040
« Reactie #163 Gepost op: 14 januari 2011, 12:36:57 »
Roger, wen er maar vast aan, en als ze nu onder dak is zal ze voor een ander verzorgingshuis weer minder snel in aanmerking komen, zo is het geregeld in Nederland.

Mijn opa kreeg Alzheimer, hij lag op een beveiligde afdeling, ongeschoren, ongewassen, in zijn pyama in de gemeenschappelijke ruimte. Men had geen tijd voor hem en hij 'wou' toch niet. De beste man was ooit ingenieur en had een hoge functie op de rekenkamer van de Gemeente Amsterdam liep tot zijn uit huis plaatsing (ging niet meer, zeggenschap was overgegaan naar mijn oma) altijd in pak en ging op zijn 80ste nog staan voor een zwangere vrouw in de tram omdat niemand anders dat wou doen.

Ik huil nooit, maar de tranen springen me zelfs bij het schrijven hiervan weer in mijn ogen. Hij is gelukkig al enige jaren geleden overleden, kon die nacht niet slapen en zat aangekleed op de bank ergens op te wachten. Toen de telefoon ging om half vier s'ochtends wist ik waarom.
Dibs! "The most powerful force in the universe, it is used to call possession of a certain object or idea. There are very few things that trump dibs."

Offline erka

• es war einmal....een lid met nr 716
« Reactie #164 Gepost op: 14 januari 2011, 12:42:56 »
Roger, wen er maar vast aan, en als ze nu onder dak is zal ze voor een ander verzorgingshuis weer minder snel in aanmerking komen, zo is het geregeld in Nederland.

Mijn opa kreeg Alzheimer, hij lag op een beveiligde afdeling, ongeschoren, ongewassen, in zijn pyama in de gemeenschappelijke ruimte. Men had geen tijd voor hem en hij 'wou' toch niet. De beste man was ooit ingenieur en had een hoge functie op de rekenkamer van de Gemeente Amsterdam liep tot zijn uit huis plaatsing (ging niet meer, zeggenschap was overgegaan naar mijn oma) altijd in pak en ging op zijn 80ste nog staan voor een zwangere vrouw in de tram omdat niemand anders dat wou doen.

Ik huil nooit, maar de tranen springen me zelfs bij het schrijven hiervan weer in mijn ogen. Hij is gelukkig al enige jaren geleden overleden, kon die nacht niet slapen en zat aangekleed op de bank ergens op te wachten. Toen de telefoon ging om half vier s'ochtends wist ik waarom.

laat ik het zo zeggen... bij Mara kookt het bloed, bij mij duurt het ook niet lang meer....
de "mentor" van haar geeft aan dat ze dingen gaat regelen...
als er niets gebeurd ga ik naar de politie aangifte doen van mishandeling.

maar goed, ik ga haar zometeen ophalen, gaat ze mee naar Elsloo bij Mara thuis...
en dat moeten we haar vanavond weer terug brengen, proberen er iets van te maken.
helaas (tijdelijk) in huis pakken is niet echt te doen.

Offline leonm

« Reactie #165 Gepost op: 14 januari 2011, 12:45:26 »
Helaas Roger is het de realiteit dat zelfs in goed aangeschreven rusthuizen dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Mijn oma moest er ook heen (na een heup breuk in een rolstoel terechtgekomen waardoor ze niet meer zelfstandig mocht wonen), dat mensje heeft daar gewoon zitten afzien. Altijd was er wel iets niet in orde en zoals je zelf ook al zei: de altijd blije oma die we daarvoor hadden is nooit meer teruggekomen. Klinkt raar, maar ik was echt opgelucht toen ze in haar slaap overleden is; dan hoefde ze iig niet meer onnodig af te zien.

Ik hoop voor jullie dat het met jullie oma toch weer in orde komt, en dat ze toch nog in een goed bejaarden tehuis terechtkomt.

Giovanni

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: 14 januari 2011, 12:55:27 »
Verschrikkelijk hoe er met onze bejaarde medemensen omgegaan word  :-X  Sterkte allemaal!

Offline n0sTRa

• lid nr. : #1371
« Reactie #167 Gepost op: 14 januari 2011, 16:04:07 »
Nee hoor, het is een prachtig vak. Alleen als je je brood ermee moet verdienen loop je tegen een verschrikkelijke berg geregel aan  Deuh

Is me meer te doen als hobby, bezigheid en eventueel om eens af en toe een centje extra bij te verdienen.
AR 156 3.2 Selespeed GTA - AR 916 Spider 2.0TS - AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

Offline Timmetjuh

• AR 156 1.8TS BJ2000
« Reactie #168 Gepost op: 14 januari 2011, 16:08:25 »
Is me meer te doen als hobby, bezigheid en eventueel om eens af en toe een centje extra bij te verdienen.
Weet je al een stageplek?  v6tech1

Offline anteddie

« Reactie #169 Gepost op: 14 januari 2011, 16:10:28 »
Mijn schoonmoeder had ook de heup gebroken, tijdens een valpartij waarschijnlijk door verdovende
medicijnen, ze is eraan geopereerd, had er 1/2 jaar pijn aan over
Totdat we bemerkten dat de pen die de breuk steunde bij de heup een stukje uitstak maar net niet haar huid doorboorde
Dus als de weerlicht naar tZiekenhuis; hadden ze de pen(lengte) verkeerd opgemeten , 2 jaar na de2e operatie houdt ze vreselijke pijn
Ze moet constant pijnstillers slikken,heb er geen woorden voor.
Vaak zijn de kamers zo klein in die verzorgings huizen 3x 4meter?,aanmelden kan..maar terug naar het flatje is niet omkeerbaar
keuze..tja...de vrouw of ik zelf om ste beuren maar haar steunen met boodschappen en eten klaarmaken
Wel is er 2 x 1/2 dg per week hulp via thuiszorg; de rest doen wij zelf .
Helaas Roger is het de realiteit dat zelfs in goed aangeschreven rusthuizen dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Mijn oma moest er ook heen (na een heup breuk in een rolstoel terechtgekomen waardoor ze niet meer zelfstandig mocht wonen), dat mensje heeft daar gewoon zitten afzien. Altijd was er wel iets niet in orde en zoals je zelf ook al zei: de altijd blije oma die we daarvoor hadden is nooit meer teruggekomen. Klinkt raar, maar ik was echt opgelucht toen ze in haar slaap overleden is; dan hoefde ze iig niet meer onnodig af te zien.

Ik hoop voor jullie dat het met jullie oma toch weer in orde komt, en dat ze toch nog in een goed bejaarden tehuis terechtkomt.
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2011, 15:14:23 door anteddie »

Giovanni

• Gast
« Reactie #170 Gepost op: 14 januari 2011, 16:31:19 »

Dan is het echt leuk om te doen  :yes!

Offline sanscorp

• Crew
  • *
  • 5 euro?
« Reactie #171 Gepost op: 14 januari 2011, 16:52:08 »
Dan is het echt leuk om te doen  :yes!

ik zoek nog wel een technische stage hoor
Weet je al een stageplek?  v6tech1

Ik zoek nog wel een technische stage! :P weet redelijk wat ondertussen maar wil nog veel meer leren! :D

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

Offline roger156jts

« Reactie #172 Gepost op: 14 januari 2011, 17:06:08 »
haha er zijn er hier meer die carrosserie willen leren.
ik krijg van het carrosserie werk aan de vrachtwagens (al doe ik dat niet vaak) veel meer voldoening dan van het motorische.
als een motor bijv kapotgelopen is en hij is gereviseerd en loopt weer, dan vind ik dat geweldig en sta ik minstens een kwartier te luisteren hoe hij warm draait. maar voor de chauffeur is er niks veranderd, het ding rijdt weer, net als voorheen.
als ik een schade bij heb gemaakt sta ik zelf te genieten om hoe mooi het geworden is, en dan komt de chauffeur complimentjes geven over hoe mooi de wagen nu is. (meestal moet ik dan nog andere dingen spuiten en bestickeren, noem maar op)

niet om de complimentjes, maar het is minder ''ondankbaar'' werk als monteur denk ik.

Offline sght97

Re:Wat zit je dwars ? of niet ? Mag ook !
« Reactie #173 Gepost op: 14 januari 2011, 19:12:07 »
Beste Alfisti,

Vandaag voor het eerst weer contact gehad (na november 2009) met een hele goede kennis en dat was heel fijn.
Wij zijn zoals jullie weten best heel erg op ons zelf en daar is niks mis mee.
Ik spreek liever met leeftijdgenoten van mijn kleine Sil, maar we hebben genoten.
Zo blijkt maar weer dat een Topic ook aangepast kan worden enz.
Dus wat zit je dwars of niet is het dus geworden.
Ook positieve zaken mogen  :ok:
Wilde dit even kwijt  :thumbsup:

Groetjes,

Patrick.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2011, 19:13:55 door sght97 »

Offline Timmetjuh

• AR 156 1.8TS BJ2000
Re:Wat zit je dwars ? of niet ? Mag ook !
« Reactie #174 Gepost op: 14 januari 2011, 20:18:04 »
Beste Alfisti,

Vandaag voor het eerst weer contact gehad (na november 2009) met een hele goede kennis en dat was heel fijn.
Wij zijn zoals jullie weten best heel erg op ons zelf en daar is niks mis mee.
Ik spreek liever met leeftijdgenoten van mijn kleine Sil, maar we hebben genoten.
Zo blijkt maar weer dat een Topic ook aangepast kan worden enz.
Dus wat zit je dwars of niet is het dus geworden.
Ook positieve zaken mogen  :ok:
Wilde dit even kwijt  :thumbsup:

Groetjes,

Patrick.

Kijk dat is altijd leuk om te horen!
Positiviteit is ook heel belangrijk.