Auteur Topic: Wat zit je dwars of juist niet, mag ook ?!  (gelezen 359634 keer)

Offline katuut

• Moderator
  • *
  • Geslacht: Man
  • GEEF me een hamer!
    • Coaching bij Burn-Out en stress
Re: Wat zit je dwars of juist niet, mag ook ?!
« Reactie #16975 Gepost op: 06 mei 2019, 17:31:06 »
Je betaalt hier geen mrb, en naast dat een diesel zuiniger is, scheelt het ook 15 cent per liter.

Daarnaast willen we deze iets meer gaan gebruiken voor de korte, krappe plekken. La campagne kent veel smalle, bolle wegen waar de v70 moeite mee heeft. Het is een r-design waardoor een stukkie lager, en een draaicirkel van een olietanker. Ik reed 2 weken geleden terug naar Nl (1100 km in 9 u) dan heb je geen fijnere auto ;)

De mini is een 1.6 (bmw, geen psa) diesel met 120 pk. Het gaat niet enorm snel, maar het karakter van het wagentje is best leuk 😉
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2019, 17:32:48 door katuut »
Last hebbend van detaildiarree

Offline brinkerik

• Moi
« Reactie #16976 Gepost op: 07 mei 2019, 06:39:52 »
Hemels, geen mrb ;)

Dat van dat psa vs bmw eh,   die motor hebben ze wel samen ontwikkeld. Maar de problemen waren er vooral in de begin jaren.  M`n pa z`n 1.6 90 pk 2009  heeft al veel van de kwaaltjes gehad ( brandplaatjes, nieuwe verstuivers ) en nog loopt de motor niet heel 'lekker' maar inmiddels alwel +250k km.   Komt wel elke 15 tot 20k  verse en goede olie op.

Alfa 159  2.4 JTDm

Offline katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
« Reactie #16977 Gepost op: 07 mei 2019, 07:57:14 »

Er zitten aardig wat verschillen in ondertussen: zo heeft deze een ketting en is een 8 klepper. Anderzijds heb ik 2 jaar bmw garantie ;)
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2019, 08:08:16 door katuut »

Offline shoppy

• Beheerder
  • *
  • Hou het netjes
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #16978 Gepost op: 07 mei 2019, 17:32:42 »
Wow Ruud, leuk dingetje.

En tsja, zonder mrb wordt een diesel wel erg aantrekkelijk.
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
« Reactie #16979 Gepost op: 07 mei 2019, 17:41:22 »
Thanks ;)

Offline brinkerik

• Moi
« Reactie #16980 Gepost op: 07 mei 2019, 18:26:42 »
Ik ben meer fan van een andere 1.6 ;)    die  heeft de techniek geleend van zijn 1.9 zus   ;) ;)

Maar jouw Countryman Cooper D zit een Beetje in de gewicht klasse van de Giulietta, maar waarschijnlijk wat meer interieur m3.    Leuke wagen.
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2019, 18:27:24 door brinkerik »
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
« Reactie #16981 Gepost op: 07 mei 2019, 23:09:35 »
Mn zoon vroeg of we het dak van de v70 nou wit gingen verven...

Gevalletje net andersom ;) (cooper: wit- zwart, volvo zwart-wit)

Ik slaap er nog een nachtje over Hahaha

Offline Don F.

• http://www.powergymdeplank.be/
« Reactie #16982 Gepost op: 29 juli 2019, 15:40:09 »
Wat me deze week dwarszit is het aantal nutteloze modellen wat ik voorbij zie komen van diverse merken.

Met audi als koploper, met hun SQ2, Q3 sportback en vandaag als kers op de taart de A1 Citycarver en dat allemaal ook nog voor prijzen die imo ook nog eens veel te hoog zijn.

Benieuwd hoe lang de duitse "premium" merken dit nog kunnen gaan volhouden.

Nog even lekker mijn gal spuwen over een anders merk/type: wtf is er gebeurt met de nieuwe 1-serie??!!

Zo dat is er weer uit! haha.

http://www.powergymdeplank.be/

La mia nuova bellezza!

Offline leonm

« Reactie #16983 Gepost op: 29 juli 2019, 19:21:18 »

Nog even lekker mijn gal spuwen over een anders merk/type: wtf is er gebeurt met de nieuwe 1-serie??!!

Niet alleen met de 1-serie, alle nieuwe/gefacelifte bmw's hebben opeens bmw"nieren" van voren zo groot als een hooiruif voor een paard   Deuh Deuh

Offline MartinPool

« Reactie #16984 Gepost op: 29 juli 2019, 20:11:54 »
En wat dacht je van die achterlijke displays bovenop de middenconsole  :-X

Offline Fur

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #16985 Gepost op: 04 augustus 2019, 11:22:45 »
ik heb zo'n hekel aan al die S-line, R-line, OPC-Line, GTtune, AMG-line onzin plakplastic modellen. Onderhuids is het gewoon nog steeds een dooie trage shitbak. Al die fakerij kan ik niet tegen... zo dat is ook weer gezegd.

Offline Don F.

« Reactie #16986 Gepost op: 04 augustus 2019, 16:10:30 »
ik heb zo'n hekel aan al die S-line, R-line, OPC-Line, GTtune, AMG-line onzin plakplastic modellen. Onderhuids is het gewoon nog steeds een dooie trage shitbak. Al die fakerij kan ik niet tegen... zo dat is ook weer gezegd.

Helemaal mee eens! Maja uiterlijk vertoon is belangrijk! Liever een 316D met m-pakket en te grote velgen dan een 325i zonder tupperware en gewoon 17inch.

La mia nuova bellezza!

Offline katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
« Reactie #16987 Gepost op: 04 augustus 2019, 22:50:23 »

Charcheren is ook een kunst: veel van die pakketjes hebben een beter onderstel, betere stoelen etc.

Offline Don F.

« Reactie #16988 Gepost op: 05 augustus 2019, 08:06:54 »
Charcheren is ook een kunst: veel van die pakketjes hebben een beter onderstel, betere stoelen etc.

Klopt ook, maar een ander onderstel heb je er sneller en goedkoper onder gezet dan een andere motor erin ;-)

Maar goed dat is mijn gedachte. Wellicht dat veel mensen tegenwoordig niet meer veel om pk's geven.

En wat ook een rol speelt is dat ook motortuning tegenwoordig niet veel kost omdat de motor in basis vaker ook nog eens dezelfde is. Kijk maar naar de 200pk en 280pk in de giulia/stelvio.

Vroeger was dat een ander verhaal. Je 2.0 ging nooit in de buurt komen van een 3.0 of 3.2.

Tijden veranderen haha.

La mia nuova bellezza!

Offline katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
« Reactie #16989 Gepost op: 05 augustus 2019, 13:21:22 »
Deze morgen in Parijs...
😉

Offline BellaNuvola

• Ex-Bestuur
  • *
  • Ongeacht de kleur: een 156 is altijd bruin!
« Reactie #16990 Gepost op: 05 augustus 2019, 14:24:45 »
 jayzen1 jayzen1 jayzen1 jayzen1 jayzen1
Fantastische auto! Alleen een beetje duur. Moet je eerst een 8C kopen; die slopen zij dan zo'n beetje en zetten er deze Disco Volante carrosserie op.

Maar als ik het geld had: meteen! Jayzen2
« Laatst bewerkt op: 05 augustus 2019, 14:27:41 door BellaNuvola »
1987: Alfa 33 1.3 rood; 1990: Alfa 33 1.3S Verde Mirto
1991: Alfa 33 1.7 16V Verde Mirto; 1993: Alfa 155 1.7TS Verde Mirto;1996: Alfa 155 1.8TS 8V Nero; 1999: Alfa 156 1.8TS Azzurro Nuvola (nog in bezit)
2004: Alfa 156 1.9JTD 8V Nero (200.000 km in 2 jaar!)

Offline Alenko1983

• Forumbezoeker
  • *
« Reactie #16991 Gepost op: 05 augustus 2019, 17:46:53 »
Klopt ook, maar een ander onderstel heb je er sneller en goedkoper onder gezet dan een andere motor erin ;-)

Maar goed dat is mijn gedachte. Wellicht dat veel mensen tegenwoordig niet meer veel om pk's geven.

En wat ook een rol speelt is dat ook motortuning tegenwoordig niet veel kost omdat de motor in basis vaker ook nog eens dezelfde is. Kijk maar naar de 200pk en 280pk in de giulia/stelvio.

Vroeger was dat een ander verhaal. Je 2.0 ging nooit in de buurt komen van een 3.0 of 3.2.

Tijden veranderen haha.

Tijden veranderen zeker. :ok:
Vroeger hadden mensen ook hobby's.
Dat is ook niet meer haha.
Dus jah waarom zou je zoveel moeite doen voor een consument die het niet interesseert..
Ik zou als autofabrikant 0,0 moeite doen.
Sterker nog, ik zou afspraken maken met andere fabrikanten om bijna alle onderdelen bij slechts paar leveranciers te fabriceren.
Oh wacht.. :-[

« Laatst bewerkt op: 05 augustus 2019, 17:47:45 door Alenko1983 »

Offline jarchey

« Reactie #16992 Gepost op: 28 augustus 2019, 18:24:03 »
Pfff ,hoe bedoel je wet van Murphy...😩.
Heerlijke vakantie gehad bij het Gardameer heenreis totaal geen problemen de 159 liep als een zonnetje.
Eenmalig had ik wel ineens een knipperende kilometerstand ,( was dus eerste signaal bleek later).
Echter was dat weer verdwenen toen ik m weer opnieuw startte.
Toen de terugreis , niks aan de hand totdat ik in Duitsland een tussenstop maakte en daarna met een gangetje van 130/140 aan t cruisen was , lampje motorstoring en knipperende benzinemeterlampje en uitval van de benzinemeter, niet harder meer als 100 kunnen bij max 3000 toeren.
Gelijk weer de eerste de beste P opgezocht en laptop eraan gehangen, code p0203, dus stekker en bedrading nagekeken en beetje mee gerommeld ( had natuurlijk niet het juiste gereedschap en andere spullen bij me om het op te kunnen lossen en het was intussen al weer veelal te donker om wat te kunnen zien) maar afijn storing kunnen wissen en hup weer de baan op ,dit onderweg nog een tig tal keer moeten doen ,maar kon iig thuiskomen.
Thuis de volgende dag gelijk de stekker nagekeken en yep dat was de boosdoener , nieuwe stekker besteld alles werkt weer prima, maar aangezien de APK er ook weer aankomt gelijk alles nog een keer nagekeken, en afgezien van een gescheurd rubberhoesje van de onderste draagarm alles in orde, maar ik was toch bezig dus de stuurkogelstang vond ik iets te soepel heen en weer gaan dus dacht gelijk vervangen , dus besteld en .....nee niet vervangen , niet los te krijgen😡, dus dat maar laten zitten echter nu was het hoesje daarvan gescheurd 😩, dus moet er toch af , kijk ik ondertussen naar mijn achterbanden zit er een schroef in de achterband 😞.
Dus dat weer laten verhelpen, nou morgen naar de APK hopen dat er onderweg daarnaar toe niets meer mee gebeurd .
Ben iig alweer aan vakantie toe 😅

Mvgr John
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2019, 22:27:59 door jarchey »