Auteur Topic: Wat zit je dwars of juist niet, mag ook ?!  (gelezen 367803 keer)

Offline Siddartha

• Geslacht: Man
  • Dat bedoel ik
    • My Band
Re:Wat zit je dwars ?
« Reactie #25 Gepost op: 07 januari 2011, 22:30:38 »
Helaas weet ik precies wat je bedoeld.
Ik ben ook behoorlijk aan het omslaan, gestopt met roken, begonnen met meer bewegen (nog niet sporten te noemen maar het is een goede stap) aan het sparen en op zoek naar een huisje voor mezelf.

Ik werk nu als servicedesk medewerker maar de baan is nou niet bepaald uitdagend te noemen.
Eigenlijk wil ik weg uit de ICT omdat ik maar weinig leuk vind (werkplekondersteuning vind ik wel leuk maar verdient zeer weinig..)

ik zit met het probleem dat ik echt geen idee heb wat ik dan moet..
De enige opleiding die ik heb ik in de IT en op MBO niveau; daar kom je niet ver mee.

Ook binnen mijn organisatie is er maar weinig te krijgen.

Het grootste struikelblok is dat ik er gewoon niet achter kan komen wat ik nu wil doen, wat ik leuk vind.
Ik heb al professionele begeleiding gehad, daar kwam niets uit helaas..

@ siddartha, ik ken het, mensen die LATER binnenkomen (ik zat er al 2 jaar!) en toch 2 schalen meer verdienen dan ik!
Terwijl ik samen met 2 andere collega's van de destijds 25 de hele afdeling draaiende hielden.......

Het gemiddeld te verwerken aantal meldingen per dag lag toen op 30, wij met zijn 3en deden rustig 120 op een dag van 9 uur..
Heel krom en heb het ook al meerdere keren aangegeven bij een MTO... mja what you gonna do about it :P

waar werk je?
Ik ben Teamleider bij Getronics, doet ook aan werkplekondersteuning  ;)
Es gibt Leben nach Alfa Romeo... (0o\*/o0) ;D

Offline sanscorp

• Crew
  • *
  • 5 euro?
« Reactie #26 Gepost op: 07 januari 2011, 22:49:06 »
waar werk je?
Ik ben Teamleider bij Getronics, doet ook aan werkplekondersteuning  ;)

Ik werk nu 3,5 jaar bij het DVOM/I (Dienstverlening Openbaar Ministerie / ICT) als junior servicedeskmedewerker.
Qua salaris en contract mag ik er absoluut niet op achteruit gaan, liever zelfs nog redelijk op vooruit omdat ik dus in mijn eentje een huisje moet zien te vinden :)

Ik heb nu een vast contract en ben ambtenaar dus ik heb nu veel zekerheid.

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

kawouter

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 07 januari 2011, 22:57:50 »
Mij zit dwars dat het me niet lukt om een leuke en passende baan te vinden. :(

Offline sebastiano

• EINDHOVEN=>VOETBALHOOFDSTAD
« Reactie #28 Gepost op: 07 januari 2011, 23:53:38 »
Nu al een goed topic,in mijn ogen dan ;)

Mij zat er tot aan vanochtend bar weinig dwars.
Het ging allemaal voor de wind de laatste weken.
Eindelijk (na 6 maanden) ons huis verkocht.
Best een beetje stress van gehad.
Van de week een tijdelijk huis gevonden.
Op het werk is het bij mij altijd prima :thumbsup:
Verders niks te klagen,dus

Hoor ik vanochtend in een keer dat de buurjongen van een collega is overleden.
Die jongen was net 16...
Hartstilstand,coma,pats,boem,over...
Vorige week heb ik die jongen nog gezien...
Wat erg voor z'n ouders en zusje.
Dan denk ik gelijk:Wat zit ik nou te klagen over een huis wat ik moet verkopen v6tech1
Moet je kijken wat een ellende die mensen doormaken.
En als klap op de vuurpijl wordt m'n zwager (26) vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis met een zware longontsteking.

En wij maar zeiken over allerlei bijzaken.
Geniet van het leven,mensen :yes!

Alfa Romeo 156 1.8 T.Spark SW

Offline robin2.4jtd1997

« Reactie #29 Gepost op: 07 januari 2011, 23:59:26 »
idd en dan zitten we halferwege dit jaar al over de 2 miljoen posts  ;D

gaan we weer een datumgokwedstrijd houden  :rofl:
alfa 156 1.8 ts 2001 overleden

nu een 156 2.4 jtd licht gemodificeerd uit 97 met 365000 + op teller

power is nothing without control

Offline spike155

• Crazy Ed is on the move!
« Reactie #30 Gepost op: 08 januari 2011, 00:48:58 »
Wat mij momenteel dwars zit is dat ik niet aan mijn V6 kan sleutelen! Ik kan nergens een schuur in de buurt vinden om eens even een weekje los te gaan. Ik wil nog zoveel doen, en moet ook nog wat urgente zaken aanpakken damn.......!

Gelukkig is dat eruit, voor de rest weinig frustraties flippy1

Gr,
Erwin
156 JTD 2002 SW en 156 V6 1998 Berlina

kleurenvlieg

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 08 januari 2011, 00:56:45 »
Dat ik 2 nieuwe banden en nieuwe remblokkken rondom moet hebben + nieuw schijfremmen achter moet hebben die bijna 2x zo F#^%ING duur zijn als die van een 156 GRRRRRR Daar gaat mijn geld weer >:( >:(

Offline roger156jts

« Reactie #32 Gepost op: 08 januari 2011, 01:10:24 »
mij zit t dwars dat niks maar dan ook niks goed wil gaan.

heb ik vorig jaar een hoop geld uitgegeven aan de mercedes, nu versnellingsbak naar de kl*te en krijg er geen drol meer voor terug.
was van plan flink te sparen maar ik moet mn spaargeld en nog meer bijleggen om een hele mooie 156 te kopen.
versnellingsbak van de mercedes maken is zelfs nog duurder dus ook geen optie.
komt ook nog bij dat ik 2 jaar geleden een hernia (tenminste denken ze kunnen niks vinden) heb gehad in mijn rug.
en sinds toen gaat er geen dag voorbij dat ik niet bijna in mn broek zeik van de pijn in mn rug.
ik weet niet of ik moet zitten, staan of liggen want het gaat allemaal niet.
onderzoek na onderzoek en er komt allemaal niks uit.
als ik thuis blijf kom ik niet rond want dan krijg ik maar 70% van mijn salaris en ik kan elke euro gebruiken.
dus ik zal moeten werken, vrachtwagenmonteur kan ik vergeten ben ik mee moeten stoppen en ik werk nu bij een chemisch afvalbedrijf, dat me echt totaal niet bevalt, kan t niet vinden met mn collega's en ik ken dus helemaal niks van chemie.   :-\

tja het zal allemaal wel een keer goed komen, maar de vooruitzichten zijn voorlopig zwaar klote

Offline flippy

• Geslacht: Vrouw
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
« Reactie #33 Gepost op: 08 januari 2011, 01:14:18 »
ik werk nu bij een chemisch afvalbedrijf, dat me echt totaal niet bevalt, kan t niet vinden met mn collega's en ik ken dus helemaal niks van chemie.   :-\

ergens onder rotterdam toevallig? ::)
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

Offline roger156jts

« Reactie #34 Gepost op: 08 januari 2011, 01:27:40 »
nee, maar dan had ik nu wel verlof gehad.

nee even serieus, ik vraag me de hele dag af wat doe ik hier in godsnaam.
ik weet helemaal niks van chemie en ik maak dus ook redelijk wat fouten op een dag.
mijn baas is daar totaal niet blij mee, maarja hij wist toen hij me aan nam dat ik vrachtwagem monteur was.
alleen van mijn rugproblemen weet hij dus niks, ik loop de hele dag op pijnstillers zodat het niet opvalt.
maarja ik heb tenminste werk, is niet makkelijk geweest om aan een andere baan te komen.
aanbiedingen genoeg van transportbedrijven maarja kan geen monteur meer zijn.
als ik ergens solliciteerde en ik was eeerlijk over mijn rug werd er gezegd sorry kunnen we niks mee.
hou ik mn mond word ik aangenomen, totdat ze me een keer krom zien lopen dan kan ik weer vertrekken.
we zien t allemaal wel, maar makkelijk is het niet...

Offline bas hinnen

« Reactie #35 Gepost op: 08 januari 2011, 01:45:50 »
Dat het met het bedrijf waar ik werk niet best gaat en nu met de keuze zit: maar kijken wat het wordt, ga kijken voor een andere baan (heb veel ervaring, en capaciteit om een bedrijf te runnen, maar niet echt de papieren, en ook een salaris wat ik niet snel weer krijg door gebrek aan papieren) of de knoop doorhak en een eigen bedrijfje ga beginnen.

Ik heb het geluk dat ik niet afhankelijk ben van de bank voor het starten van een bedrijf, wel zullen alle spaarcenten aangesproken moeten worden waar ik lang voor gewerkt heb (en dingen moet uitstellen zoals het aanpakken van de tuin en een droom vakantie). Ook zal ik mijn garage moeten verbouwen als het bedrijf eenmaal loopt, hiervoor zal ik wel genoodzaakt zijn om de hypotheek te verhogen of een lening moeten nemen, en ik heb echt de pest aan lenen voor alles behalve een huis.

Het heeft voor en tegens en dat spookt de laatste dagen wel door mijn hoofd.
Gelukkig staat mijn vrouw wel achter me welke keus ik ook maak  loveyou en ben nu wel een beetje op het punt dat ik toch wel een eigen bedrijf wil beginnen (alle spreekwoorden zijn al door mn hoofd gegaan of heb ik al gehoord van vrienden) niet geschoten is altijd mis, de dood of de gladiolen, bij een baas wordt je nooit rijk, de ene zijn dood is de ander zijn brood, enz.

2.4jtd power!!

Lau

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 08 januari 2011, 09:12:00 »
Dat het met het bedrijf waar ik werk niet best gaat en nu met de keuze zit: maar kijken wat het wordt, ga kijken voor een andere baan (heb veel ervaring, en capaciteit om een bedrijf te runnen, m?aar niet echt de papieren, en ook een salaris wat ik niet snel weer krijg door gebrek aan papieren) of de knoop doorhak en een eigen bedrijfje ga beginnen.

Ik heb het geluk dat ik niet afhankelijk ben van de bank voor het starten van een bedrijf, wel zullen alle spaarcenten aangesproken moeten worden waar ik lang voor gewerkt heb (en dingen moet uitstellen zoals het aanpakken van de tuin en een droom vakantie). Ook zal ik mijn garage moeten verbouwen als het bedrijf eenmaal loopt, hiervoor zal ik wel genoodzaakt zijn om de hypotheek te verhogen of een lening moeten nemen, en ik heb echt de pest aan lenen voor alles behalve een huis.

Het heeft voor en tegens en dat spookt de laatste dagen wel door mijn hoofd.
Gelukkig staat mijn vrouw wel achter me welke keus ik ook maak  loveyou en ben nu wel een beetje op het punt dat ik toch wel een eigen bedrijf wil beginnen (alle spreekwoorden zijn al door mn hoofd gegaan of heb ik al gehoord van vrienden) niet geschoten is altijd mis, de dood of de gladiolen, bij een baas wordt je nooit rijk, de ene zijn dood is de ander zijn brood, enz.

Hier ook eigen bedrijf begonnen, en het 2e deel van 2010 is heel slecht gegaan en moest er dus iedere maand flink bij betaald worden.. dus daar moet je van te voren ook wel rekening mee houden, dat je het eerste jaar er waarschijnlijk niks aan gaat verdienen..

Maar aan de andere kant hebben wij er geen spijt van omdat we precies doen wat we willen doen,  wanneer we het willen doen en ook hoe wij zelf denken dat het moet.
En ik moet zeggen dat ik sinds ik de winkel heb, heel goed in mn vel zit en ik me nog nooit zo fijn heb gevoeld op mijn werk.

Weet niet of je er aan hebt, maar vertel het toch maar ;D

Offline Kees Durk

« Reactie #37 Gepost op: 08 januari 2011, 10:37:45 »
mijn hoofd zit me dwars, en om exact te zijn m'n voorhoofdsholte boven m'n rechter oog. Dat ding is namelijk chronisch ontstoken. (chronisch betekend trouwens niet levenslang maar langer dan 3 maanden) Denk dat het zo'n drie jaar geleden begonnen is en zit dan nu behoorlijk aan de medicijnen.
Eerst had ik gewoon een keer een voorhoofdholte ontsteking, net als een ander dat wel eens heeft. Enig verschil was dat ik een beetje de indruk had dat de ontsteking net niet helemaal weg was. Als er kou op kwam wilde het nog wel eens een klein beetje gevoelig zijn.

gaandeweg kwamen de heftige ontstekingen (dikke hoofdpijn) vaker en ook langer. Meestal op momenten dat heel nederland ziek was (iets er voor) en mijn weerstand dus waarschijnlijk iets lager was. Afgelopen zomer na m'n vakantie was het weer zover en mezelf voorgenomen dat als het een week aan zou houden ik naar de huisarts ging. Meteen allergie test, neusspray en r?¶ntgefoto gehad. Ontsteking te zien dus een week aan de intibiotica. Maand later moest ik weer langs komen en kon zeggen dat het weer afgezwakt was, maar dat ik niet de indruk had dat het over was. Nah, aankijken dan maar. Een week later was het weer zover. Dit keer om 5 weken aan te houden... 3 weken aan de ibuprofen geweest en ik kreeg weer een antibiotica, dit keer voor 2 weken.
Afspraak moeten maken bij de KNO. CT scan gehad en daar was idd een ontsteking te zien, nog steeds dus. Er operatief wat aan doen zou lastig zijn dus kreeg ik weer antibiotica, deze keer voor drie maanden... Na drie maand weer een afspraak bij de KNO, maar het was nog niet over.
Nieuwe afspraak gemaakt met mijn KNO arts en eentje die meer ervaring heeft met lastige operatie's. Voor deze afspraak kwam werd ik door mijn KNO arts gebeld dat hij met die andere arts naar m'n ct-scan gekeken had, en dat ik nieuwe medicijnen moest hebben.

nu zit ik dan voor twee weken aan de ontstekingsremmers (een Corticostero?Æde) en 4 weken neusdruppen. Einde van deze maand moet ik weer bij de KNO arts langs. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat.

Offline sanscorp

• Crew
  • *
  • 5 euro?
« Reactie #38 Gepost op: 08 januari 2011, 11:43:08 »
Je bent gewend om met klanten om te gaan dus?
Zou je niet op pad willen?
En dan als fieldservice medewerker, ofwel monteur...

Beetje internet/telefoon aansluiten, dat soort dingen.. gezien je it opleiding.. of lijkt je dat niks? 

hmm dat is niet echt iets voor mij, heb wel eens meegelopen met een kennis die dat ook doet.
Ik wil het liefst de IT helemaal uit maar dan weet ik nog niet wat ik w?©l wil.. dat is ZO frustrerend..

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

vitorio

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 08 januari 2011, 11:51:10 »
momenteel ben ik (al sinds woensdag) echt zwaar verkouden, spierpijn,hoofdpijn, last van mn klieren etc... en bij het minste of geringste hoest ik de longen uit mn lijf. Daarnaast heb ik natuurlijk binnen een dag mn vriendin aangestoken, dus we liggen allebei zielig op de bank, en de gene die het minst zielig is mag op dat moment voor de ander zorgen :(

En dan nog mn werk, ik heb inmiddels al ontslag genomen (begin 1 maart bij een bedrijf wat mij wel interessant werk kan bieden), maar 2 maanden opzegtermijn is LANG. daarnaast is me donderdag nog eens duidelijk gemaakt dat ik tot einde contract hoe dan ook niet meer van het huidige rampenproject afkom, dus de komende twee maanden gaan echt zwaar kut worden

Verder gaat alles wel redelijk OK, nog een hele berg werk te doen in de nasleep van de verhuizing en de aanloop naar de geboorte van mijn eerste kind, maar dat is allemaal wel te overzien

Giovanni

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 08 januari 2011, 12:26:07 »
Wat mij dwars zit ???

Wat dacht je van ALLES v6tech1 v6tech1 v6tech1

Offline erka

• es war einmal....een lid met nr 716
« Reactie #41 Gepost op: 08 januari 2011, 12:48:08 »
Wat mij dwars zit ???

Wat dacht je van ALLES v6tech1 v6tech1 v6tech1

ga rijden jij !

Offline MattBlack

• 159 tbi en spider v6
« Reactie #42 Gepost op: 08 januari 2011, 12:51:26 »
ga rijden jij !

of ben je er al??

;D
I see a line of cars and they're all painted Black  :)
No colors anymore.........

Offline sght97

• Vader van Ppriscilla (Sil ) R.I.P. 16-09-2009
« Reactie #43 Gepost op: 08 januari 2011, 19:08:10 »
Wow en GEWELDIG !
Dit had ik niet verwacht (wel gehoopt) !
Wat een reacties en als je dan leest waar we met z'n allen mee kunnen zitten, dan ontstaat / ontstaan er mogelijk ook nog oplossingen.
Ik heb al contact met iemand op dit topic via PB en denk dat er hopelijk nog meer mooie dingen komen.
Als je als vriendenclub al jullie eigen connecties kunt gebruiken om andere mensen te helpen, dan geeft dat zo'n mooi gevoel !
Ga zo door !
Is het niet voor jezelf, dan zeker voor de ander !

Jullie zijn uniek !

Wat een forum!

Groetjes,

Patrick.

Offline sght97

« Reactie #44 Gepost op: 08 januari 2011, 19:30:58 »
mij stoort het, dat bepaalde collega's op het werk een loongroep meer hebben en PRECIES het zelfde takenpakket hebben als mij...
ze minimaal 8 keer per dienst in het rookhok zitten....er een aantal bij zijn die zo dom zijn als het achtereinde van een varken...
maar toch als "topper" worden gezien door de "heren legerleiding"...

vandaar dat ik eergisteren dan ook een open sollicitatie heb gestuurd naar een functie met die zelfde loongroep als mijn collega's...

Hoi Roger,

Ik denk dat je daar goed aan doet, want niets is meer frustrerend om dat te zien gebeuren.
Soms denk je net als b.v. clublidd Bas, ik ga voor mezelf beginnen en dan lees je ook de reactie van Lau, maar weet dat een eigen bedrijf zeker de eerste jaren niks oplevert en dat je die tijd moet zien door te komen en dan moet je niet zoalsik bijna 10 maanden niet kunnen werken, MAAR het is zo zalig om alleen maar nog ?©?©n baas te hebben, i.p.v. twee hahaha.

Sorry, Patricia hihi.

Offline sght97

« Reactie #45 Gepost op: 09 januari 2011, 19:51:29 »
Dank voor jullie PB's !
Hoef/ga er niet over uitwijden, maar ik ga mijn best doen voor jullie.
 :ok:

Patrick.

Offline BertMiTo

« Reactie #46 Gepost op: 09 januari 2011, 20:13:27 »
momenteel ben ik (al sinds woensdag) echt zwaar verkouden, spierpijn,hoofdpijn, last van mn klieren etc... en bij het minste of geringste hoest ik de longen uit mn lijf. Daarnaast heb ik natuurlijk binnen een dag mn vriendin aangestoken, dus we liggen allebei zielig op de bank, en de gene die het minst zielig is mag op dat moment voor de ander zorgen :(

En dan nog mn werk, ik heb inmiddels al ontslag genomen (begin 1 maart bij een bedrijf wat mij wel interessant werk kan bieden), maar 2 maanden opzegtermijn is LANG. daarnaast is me donderdag nog eens duidelijk gemaakt dat ik tot einde contract hoe dan ook niet meer van het huidige rampenproject afkom, dus de komende twee maanden gaan echt zwaar kut worden

Verder gaat alles wel redelijk OK, nog een hele berg werk te doen in de nasleep van de verhuizing en de aanloop naar de geboorte van mijn eerste kind, maar dat is allemaal wel te overzien
Oei, dan terug afscheid nemen van de mito ?
AR156C#1513

Offline roger156jts

« Reactie #47 Gepost op: 09 januari 2011, 21:51:35 »
ik ben blij met het initiatief van patrick.
doet toch wel goed om eens een beetje van me af te schrijven waar ik allemaal mee zit.
ik praat eigenlijk niet (vaak) over mijn probleem en ik loop er wel de hele dag mee in mn hoofd.
terwijl ik om me heen een hoop gelukkige mensen zie en dan vraag ik me af, wanneer komt mijn tijd eindelijk weer?  :'(

klinkt misschien stom maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo in de penarie zit

Offline Don F.

• http://www.powergymdeplank.be/
« Reactie #48 Gepost op: 09 januari 2011, 22:42:51 »
Ik ga er verder niet op in, maar problemen zijn er om opgelost te worden.

Zie dingen niet als een beperking of als probleem, maar als uitdaging.

Klinkt makkelijk, maar dat is het uiteraard niet ;D Maar het is af en toe wel goed om er wel eens zo naar proberen te kijken.

Ciao Fernand!
http://www.powergymdeplank.be/

La mia nuova bellezza!

Offline roger156jts

« Reactie #49 Gepost op: 09 januari 2011, 22:45:44 »
gaat niet lukken bij mij vrees ik.

een probleem met mijn rug, waarvan geen enkele dokter tot nu toe weet wat het is terwijl ik soms helemaal niet kan lopen.
al tig keer onder de scan geweest, een pak rontgenfoto's en een hele hoop onderzoeken.
alles is door verschillende artsen bekeken maar niemand vind iets.
ze dachten een herna te zien aan de binnenzijde van de wervelkolom, waarvan ze zeggen dat het te riskant is om te opereren en ze kunnen het niet goed zien.

ik zou niet weten wat hier de uitdaging van is?

okee de uitdaging is beter worden, maarja hoe ??? ???
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2011, 22:47:53 door roger156jtd »