Auteur Topic: Wat zit je dwars of juist niet, mag ook ?!  (gelezen 367787 keer)

Offline Arcblizz

• Geslacht: Man
  • Nil volentibus arduum
Re:Wat zit je dwars ?
« Reactie #50 Gepost op: 09 januari 2011, 22:50:45 »
Citaat
mijn hoofd zit me dwars, en om exact te zijn m'n voorhoofdsholte boven m'n rechter oog. Dat ding is namelijk chronisch ontstoken. (chronisch betekend trouwens niet levenslang maar langer dan 3 maanden) Denk dat het zo'n drie jaar geleden begonnen is en zit dan nu behoorlijk aan de medicijnen.
Eerst had ik gewoon een keer een voorhoofdholte ontsteking, net als een ander dat wel eens heeft. Enig verschil was dat ik een beetje de indruk had dat de ontsteking net niet helemaal weg was. Als er kou op kwam wilde het nog wel eens een klein beetje gevoelig zijn.

gaandeweg kwamen de heftige ontstekingen (dikke hoofdpijn) vaker en ook langer. Meestal op momenten dat heel nederland ziek was (iets er voor) en mijn weerstand dus waarschijnlijk iets lager was. Afgelopen zomer na m'n vakantie was het weer zover en mezelf voorgenomen dat als het een week aan zou houden ik naar de huisarts ging. Meteen allergie test, neusspray en r?¶ntgefoto gehad. Ontsteking te zien dus een week aan de intibiotica. Maand later moest ik weer langs komen en kon zeggen dat het weer afgezwakt was, maar dat ik niet de indruk had dat het over was. Nah, aankijken dan maar. Een week later was het weer zover. Dit keer om 5 weken aan te houden... 3 weken aan de ibuprofen geweest en ik kreeg weer een antibiotica, dit keer voor 2 weken.
Afspraak moeten maken bij de KNO. CT scan gehad en daar was idd een ontsteking te zien, nog steeds dus. Er operatief wat aan doen zou lastig zijn dus kreeg ik weer antibiotica, deze keer voor drie maanden... Na drie maand weer een afspraak bij de KNO, maar het was nog niet over.
Nieuwe afspraak gemaakt met mijn KNO arts en eentje die meer ervaring heeft met lastige operatie's. Voor deze afspraak kwam werd ik door mijn KNO arts gebeld dat hij met die andere arts naar m'n ct-scan gekeken had, en dat ik nieuwe medicijnen moest hebben.

nu zit ik dan voor twee weken aan de ontstekingsremmers (een Corticostero?Æde) en 4 weken neusdruppen. Einde van deze maand moet ik weer bij de KNO arts langs. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat.

Ik heb ook snel last van voorhoofd holte ontsteking.
Wat bij mij heel goed helpt is zodra ik het voel opkomen dan ga ik gewoon ouderwets stomen, dus gloeiend heet water in een pan 3 of 4 eetlepels zout erdoor roeren kop erboven en handdoek over mn hoofd en snuiven maar.
Helpt perfect als je dit 1 of 2 keer per dag enkele dagen achter elkaar doet.

AR156C#1830 - mijn PP
www.freddycane.com
Ex GT 3.2v6 met Madeno onderstel en Madeno getuned, CsC duplex.
Huidig Jeep Compass 4x4

Offline Don F.

• http://www.powergymdeplank.be/
« Reactie #51 Gepost op: 09 januari 2011, 22:50:56 »
Kijk dat is juist het moeilijke.

Je kunt het ook zo bekijken, "hoe kan ik met mijn verrekte rug er het beste uithalen?".

Wat kan ik wel nog en wat niet? Hoe ga ik daar mee om? Hoe kan ik me daar op aanpassen etc. Is vaak lastig, maar zeker het proberen waard ;)
http://www.powergymdeplank.be/

La mia nuova bellezza!

Offline sanscorp

• Crew
  • *
  • 5 euro?
« Reactie #52 Gepost op: 09 januari 2011, 23:05:26 »
na al mijn successen vandaag (zonder tegenslagen de turbo verwijderd) heb ik een beetje een rot avond gehad.
een stille ruzie met mijn vriendin; voor het eerst in 5 jaar tijd :s..

we wonen nog apart en was niet fijn; probleem is dat ze bijna nooit zegt wat haar dwars zit maar altijd maar stil blijft; als je er naar vraagt is er niets en als je te lang door gaat word ze chagarijnig..

dat vind ik soms erg lastig.

dat word niet prettig slapen vannacht en dan ook morgen nog eens om half 6 op :(

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

Offline roger156jts

« Reactie #53 Gepost op: 09 januari 2011, 23:17:41 »
tja wat kan ik eruit halen met mijn verrekte rug?

ik heb al stiekem eens zitten denken aan een kantoorbaan of iets dergelijks.
lijkt me niet eens zo slecht.
niet meer in weer en wind buiten, geen kapotte handen/rug/armen/benen meer.
ik ben monteur geweest (vrachtwagens okee) en weet dus heel veel van auto's.
op zich lijkt autoverkoper me het perfecte voor mij, maarja waar begin ik?
en hoe moet ik in godsnaam mijn omscholing gaan financieren?
ik kom niet in aanmerking voor een tegenmoetkoming omdat ze niet weten wat ik heb en er dus nog geen definitieve ''ziekte'' is vastgesteld

Offline erka

• es war einmal....een lid met nr 716
« Reactie #54 Gepost op: 10 januari 2011, 00:31:37 »
gaat niet lukken bij mij vrees ik.

een probleem met mijn rug, waarvan geen enkele dokter tot nu toe weet wat het is terwijl ik soms helemaal niet kan lopen.
al tig keer onder de scan geweest, een pak rontgenfoto's en een hele hoop onderzoeken.
alles is door verschillende artsen bekeken maar niemand vind iets.
ze dachten een herna te zien aan de binnenzijde van de wervelkolom, waarvan ze zeggen dat het te riskant is om te opereren en ze kunnen het niet goed zien.

ik zou niet weten wat hier de uitdaging van is?

okee de uitdaging is beter worden, maarja hoe ??? ???

Roger, try this one eens...  http://www.osteo.nl/  Mario die kan er wat van zeg maar...

Offline roger156jts

« Reactie #55 Gepost op: 10 januari 2011, 00:50:17 »
dank je roger

ik ben al vaker bij de osteopaat geweest, laten kraken, masseren enz.

maar kan geen kwaad om eens bij een andere osteopaat te gaan.
mischien hebben ze elk hun eigen werkmethode ofzo.
ik ga morgen eens bellen!!  :ok:

fysiotherapie helpt in elk geval niet, heb ik meer dan een jaar gedaan, total geen resultaat, alleen in mn portemonee.
bij de kraker waar ik geweest ben liep ik naar binnen en kwam bijna kruipend met de tranen in mn ogen weer naar buiten.
iedereen zei dat je je na het kraken als herboren voelt, als dat zo is voelde ik me een miskraam.
dus ik ga die andere osteopaat proberen  :thumbsup:

Offline anteddie

• Mijn Alfa 2001 LPI TS 1.8
« Reactie #56 Gepost op: 10 januari 2011, 01:42:16 »
Was het maar zo simpel als bij mij

Na 7 operaties was ik n jaar bezig om te kunnen lopen(zonder hulpmiddelen)
Mn boven been (rechts) was verbrijzeld en weer gerepareerd maar mn knie kan nooit meer max buigen, na eerst met krukken
voorzichtig proberen ging t stukje bij beetje beter,
Toen ik van de krukken afkon
kreeg ik na verloop van tijd rugklachten, toen hebben ze mn beide benen opgemeten
Door de verbrijzeling was mn rechterbeen 2 cm korter, na een hakverhoging onder de rechter schoen was de rugpijn weg
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2011, 01:44:01 door anteddie »

Offline roger156jts

« Reactie #57 Gepost op: 10 januari 2011, 01:50:48 »
zo dan heb jij waarscijnlijk een behoorlijk ongeluk oid gehad eddie.

steunzolen heb ik, haalt niks uit, mijn rehterbeen is iets meer dan een cm langer dan links, maar ze zeggen dat dit vrij normaal is.
toch voor de zekerheid steunzolen maar helpt jammer genoeg niet.

Offline Kees Durk

« Reactie #58 Gepost op: 10 januari 2011, 08:33:51 »

Ik heb ook snel last van voorhoofd holte ontsteking.
Wat bij mij heel goed helpt is zodra ik het voel opkomen dan ga ik gewoon ouderwets stomen, dus gloeiend heet water in een pan 3 of 4 eetlepels zout erdoor roeren kop erboven en handdoek over mn hoofd en snuiven maar.
Helpt perfect als je dit 1 of 2 keer per dag enkele dagen achter elkaar doet.

probleem bij mij is dat mijn holte boven m'n rechteroog zo goed als geblokkeerd is. Daardoor kan de ontsteking zichzelf ook goed in stand halen, de holte loopt niet goed leeg. Ik kan dan wel gaan stomen, maar er komt dan niks van die stoom bij de holte. Zelfde geld voor veel neus spray dingen. Ze willen eigenlijk gewoon opereren om daar meer ruimte te maken en die blokkade weg te halen, maar het is daar vrij krap, als er dan littekenweefsel gaat groeien (en dat gebeurt natuurlijk) dan is er kans dat de holte volledig blokkeert en dan ben ik nog verder van huis. Van daar dat ze het eerst met een bult medicijnen proberen.

thanks voor je tip iig, wordt gewaardeerd  :)

dank je roger

fysiotherapie helpt in elk geval niet, heb ik meer dan een jaar gedaan, total geen resultaat, alleen in mn portemonee.
bij de kraker waar ik geweest ben liep ik naar binnen en kwam bijna kruipend met de tranen in mn ogen weer naar buiten.
iedereen zei dat je je na het kraken als herboren voelt, als dat zo is voelde ik me een miskraam.

dan heeft de desbetreffende manueel therapeut je niet op een al te beste manier gekraakt. Ik ben twee keer gekraakt door een ostheopaat. Dat was echt superrelaxed. De man nam z'n tijd ervoor om alles lekker los te draaien en te drukken en dan deed ie af en toe een klein beetje kracht er op, en dan "knap" los. Heerlijk was dat. Voelde nadien net alsof er voor het eerst in twee jaar weer vers bloed door m'n been stroomde. Helaas zijn die effecten vaak maar tijdelijk.

Offline Timmetjuh

• AR 156 1.8TS BJ2000
« Reactie #59 Gepost op: 10 januari 2011, 08:45:20 »
dank je roger

Mijn vriendin heeft ook veel last van haar rug. Ze gaat ook geregeld naar de osteopaat toe. Ze zegt zelf dat ze nu een goede heeft gevonden welke ook veel verstand van andere zaken heeft. En door middel van blokkades snel door heeft wat er aan scheelt. Ze is inmiddels ook al door veel scans geweest en heeft allerlei onderzoeken gehad.
Inmiddels zijn de dokters zo ver dat ze vermoeden dat het fibromyalgie is. Maar daar kan verder ook niks aan gedaan worden. Ze is nu twee keer bij een houdingstherapeut geweest. Door met een paar zaken rekening te houden en je houding een beetje aan te passen kan de rug al een heel eind ontlast worden.

Offline Kees Durk

« Reactie #60 Gepost op: 10 januari 2011, 08:58:46 »

Inmiddels zijn de dokters zo ver dat ze vermoeden dat het fibromyalgie is. Maar daar kan verder ook niks aan gedaan worden.

dat is niet zo leuk, heeft m'n moeder ook. Al een jaar of 15 a 20 denk ik. Is je vriendin ook veel moe en last van de spieren rondom gewrichten enzo?

Ze zeggen dat er niks aan te doen is, maar moeders is er toch weer behoorlijk bovenop gekomen. Ze heeft denk ik wel 5 jaar lang heeeel veel geslapen. In het ergste geval meer dan 16 uur per etmaal. Toch is ze er weer behoorlijk bovenop gekomen, is een studie gaan doen en heeft nu weer een baan voor 80%. Ze heeft veel te danken gehad aan Alo?« Vera (idd. een product wat door de consumenten wijzer o.i.d. laatst met de grond gelijk werd gemaakt)

mocht je vragen hebben over de fibromyalgie, pb maar ff.

Offline vozzy

• Crew
  • *
« Reactie #61 Gepost op: 10 januari 2011, 08:59:21 »
Wel humor dat je dat nu net afgelopen vrijdag hebt gepost. Dat was voor mij zo'n beetje het moment wat de komende weken zal gaan bepalen.

Even heel kort en afgevlakt:
Vrienden van me hebben trammelant. Hij heeft haar de deur uit geschopt en ik heb haar opgehaald.
Heeft nog wel wat voeten in aarde. Het houdt me dus ook redelijk bezig zeg maar :-\

Giovanni

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 10 januari 2011, 09:07:36 »
ga rijden jij !

Heb ik gedaan  ;D  Heen was geweldig om even overal afstand van te nemen, terug was ronduit een ramp. Het enige waar mijn gedachten om blijven draaien is het cirkeltje van altijd. Het trauma uit mijn jeugd icm alle dingen waar ik nu tegenaan loop, bleken genoeg ingredi?«nten voor een dikke migraineaanval. Leuk joh, als je 950km moet rijden  Deuh Deuh  Ik kwam bijna kotsend aan gisteravond.

Het enige wat ik nu nog wil: zorgen dat ik overal vanaf kom, de zaak, m'n hobbyauto's, m'n huis, alles de container in, en vervolgens ergens op een rustige plek waar niemand mij kent een nieuw bestaan opbouwen. Honden mogen mee.

Offline Timmetjuh

• AR 156 1.8TS BJ2000
« Reactie #63 Gepost op: 10 januari 2011, 09:16:39 »
dat is niet zo leuk, heeft m'n moeder ook. Al een jaar of 15 a 20 denk ik. Is je vriendin ook veel moe en last van de spieren rondom gewrichten enzo?

Ze zeggen dat er niks aan te doen is, maar moeders is er toch weer behoorlijk bovenop gekomen. Ze heeft denk ik wel 5 jaar lang heeeel veel geslapen. In het ergste geval meer dan 16 uur per etmaal. Toch is ze er weer behoorlijk bovenop gekomen, is een studie gaan doen en heeft nu weer een baan voor 80%. Ze heeft veel te danken gehad aan Alo?« Vera (idd. een product wat door de consumenten wijzer o.i.d. laatst met de grond gelijk werd gemaakt)

mocht je vragen hebben over de fibromyalgie, pb maar ff.

Ze heeft voornamelijk last van haar rug en nek. Maar als ze veel met haar handen heeft gedaan kan ze hier ook behoorlijke last van hebben. Laatst heeft ze een week pijn gehad nadat ze met marsepein in de weer was gegaan. Een soort van kleien om de kleurstoffen goed verdeeld te krijgen.

Warmte helpt meestal wel dus een keer lekker naar het thermaalbad hier in de buurt of een goede massage helpen altijd. Qua vermoeidheid valt het nog wel mee, de 16 uur per dag red ze in ieder geval niet.

Offline erka

« Reactie #64 Gepost op: 10 januari 2011, 09:27:24 »
Mijn vriendin heeft ook veel last van haar rug. Ze gaat ook geregeld naar de osteopaat toe. Ze zegt zelf dat ze nu een goede heeft gevonden welke ook veel verstand van andere zaken heeft. En door middel van blokkades snel door heeft wat er aan scheelt. Ze is inmiddels ook al door veel scans geweest en heeft allerlei onderzoeken gehad.
Inmiddels zijn de dokters zo ver dat ze vermoeden dat het fibromyalgie is. Maar daar kan verder ook niks aan gedaan worden. Ze is nu twee keer bij een houdingstherapeut geweest. Door met een paar zaken rekening te houden en je houding een beetje aan te passen kan de rug al een heel eind ontlast worden.

ik weet van een kennis dat fibromyalgie behoorlijk goed onder controle te houden is met voedingsupplementen
Zij had daar, gedurende de periode waar ze deze gebruikte nagenoeg geen last van deze "kwaal" ....

Offline erka

« Reactie #65 Gepost op: 10 januari 2011, 09:35:50 »
Heb ik gedaan  ;D  Heen was geweldig om even overal afstand van te nemen, terug was ronduit een ramp. Het enige waar mijn gedachten om blijven draaien is het cirkeltje van altijd. Het trauma uit mijn jeugd icm alle dingen waar ik nu tegenaan loop, bleken genoeg ingredi?«nten voor een dikke migraineaanval. Leuk joh, als je 950km moet rijden  Deuh Deuh  Ik kwam bijna kotsend aan gisteravond.

Het enige wat ik nu nog wil: zorgen dat ik overal vanaf kom, de zaak, m'n hobbyauto's, m'n huis, alles de container in, en vervolgens ergens op een rustige plek waar niemand mij kent een nieuw bestaan opbouwen. Honden mogen mee.

over migraine aanvallen kan ik je ook wel het ?©?©n en ander vertellen....alleen heb daar nog nooit 950 km mee hoeven te rijden...sterker nog,
de laatste keer dat ik een dergelijke aanval had, was in de tijd dat ik nog naar school ging, toen ben ik idd ook kotsend thuis gekomen..

voor de rest :  volg je dromen Jan... :thumbsup:

Offline Jon

« Reactie #66 Gepost op: 10 januari 2011, 09:37:40 »

Gewoon doen Jan!  :thumbsup:

Offline korte

• 3.0 V6 24v
« Reactie #67 Gepost op: 10 januari 2011, 09:40:47 »
Gewoon doen Jan!  :thumbsup:

Doet ie niet, neemt toch zichzelf mee  :-\ 

Sorry Jan  :-[  bighug
mijn PP
Mijn Project

Details bepalen de plaatsen waar je het contrast ziet

Giovanni

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 10 januari 2011, 09:45:14 »
Doet ie niet, neemt toch zichzelf mee  :-\ 

Sorry Jan  :-[  bighug

Dat is ook de enige reden waarom ik nog steeds niet alles van me af gegooid heb  Deuh

Giovanni

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: 10 januari 2011, 09:57:47 »
Hou er wel rekening mee dat het trauma (wat dat ook moge zijn) niet verdwijnt door een nieuw bestaan op te bouwen. En ook in het buitenland zul je voor inkomen moeten zorgen, waardoor je opnieuw met storende factoren te maken krijgt.

I know, als dat niet het geval was geweest had ik 14 jaar geleden niet uit Itali?« terug hoeven komen.

Zal om te beginnen hier eens korte metten gaan maken met alle storende factoren.

Offline anteddie

« Reactie #70 Gepost op: 10 januari 2011, 09:58:54 »
Dat ongeluk kwam eigenlijk als een dief in de nacht,met de band Next One reden we over de dijk Lelystad Enkhuizen-Volendam
Midden op die dijk raakte de 10 tonner (inc chauffeur,roady's en musici)van de dijk en stortte in t IJssel meer
Ik werd door de voorruit gelanceerd en raakte in t water met de dikke 10 tonner+ PA inst(daf 2200 turbo)boven op me
Maar gelukkig had de zanger niks en zo redde hij ons allen  na een telefoontje en contact opnemen met ambulance politie

De vriendin van mijn vrouw had dat ook "rugpijn"misschien 2 cm verschil maar liet  de schoen wel verhogen
Toen was ze wel de pijn kwijt
Je kan ook bij de dokter info vragen of verhogen nodig is, maarja ik bleef veel pijn houden met een binnenzool

Die binnenzool haalt volgens mij de correctie niet , die zakt door mn gewicht weer naar nul (ook lange tijd pijn vertrouwend op de binnenzool)

Je kan ook naar de gewone schoenmaker,sommigen hebben de opleiding voor schoen verhogen; effe maar vergelijken  met andere qua kosten
Het gaat maar om een paar tientjes , daar had ik t zeker voor over dus geen duur gokje (1,5 cm verhoging valt niet zo op als 3 cm verhogen) .
Als je eerst met de huisarts overlegt of dat een optie is.
Hield het niet lang uit op het werk , ik had de lasten van de verbrijzeling erbij(slechter als n gaaf)maar hield het 4 jaar full time staand werk vol
Tot er een burn out en n overwerkte goede been de zaak verstoorde.
zo dan heb jij waarscijnlijk een behoorlijk ongeluk oid gehad eddie.

steunzolen heb ik, haalt niks uit, mijn rehterbeen is iets meer dan een cm langer dan links, maar ze zeggen dat dit vrij normaal is.
toch voor de zekerheid steunzolen maar helpt jammer genoeg niet.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2011, 10:22:44 door anteddie »

Offline peeke 1972

« Reactie #71 Gepost op: 10 januari 2011, 10:02:21 »
Dat ik mijn bella heb verwisseld voor een Citroen flippy1 >:( :o :P.zal haar missen.

Offline Kees Durk

« Reactie #72 Gepost op: 10 januari 2011, 10:18:36 »
I know, als dat niet het geval was geweest had ik 14 jaar geleden niet uit Itali?« terug hoeven komen.

Zal om te beginnen hier eens korte metten gaan maken met alle storende factoren.

daar ben je de laatste tijd toch al aardig mee bezig?

Giovanni

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 10 januari 2011, 10:23:41 »
daar ben je de laatste tijd toch al aardig mee bezig?

Nog niet genoeg blijkbaar  Deuh flippy1

Offline anteddie

« Reactie #74 Gepost op: 10 januari 2011, 10:25:16 »
Financieel zit ik niet gebeiteld nee,mag blij zijn als Bella t nog doet  bighug

maarja alles is duur he,gewone oude huurhuis kost minstens 600 euro's de maand
dat is 1320 guldens..zijn ze gek geworden?. ??? de maandelijkse lasten zijn niet meer te doen
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2011, 07:25:14 door anteddie »