Auteur Topic: Wat zit je dwars of juist niet, mag ook ?!  (gelezen 367591 keer)

Offline Kees Durk

• Geslacht: Man
Re:Wat zit je dwars ?
« Reactie #75 Gepost op: 10 januari 2011, 10:28:30 »
Nog niet genoeg blijkbaar  Deuh flippy1

alles heeft tijd nodig he. Storende factoren van jaren zijn niet binnen dagen/weken weg. Helemaal niet in je kop en wat het in je kop veroorzaakt heeft.

Giovanni

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: 10 januari 2011, 10:33:12 »
alles heeft tijd nodig he. Storende factoren van jaren zijn niet binnen dagen/weken weg. Helemaal niet in je kop en wat het in je kop veroorzaakt heeft.

Nee, dat klopt. Met degene die het allemaal veroorzaakt heeft valt niet te praten. Die is alles zogenaamd vergeten.

Offline Siddartha

• Dat bedoel ik
    • My Band
« Reactie #77 Gepost op: 10 januari 2011, 16:26:15 »
Mijn vrouw en ik hebben sinds een paar weken mijn schoonbroetjes van 17 in huis genomen, trok het totaal niet meer thuis. Ouders zijn gescheiden 5jaar geleden en moeders is lekker egoistisch en wilt het er van nemen. Heeft een nieuwe vriend die van alles doet wat volgens de wet niet mag maar wel goed voor de kinderen zorgt. Ze heeft dus 3 kids thuis wonen en zeurt altijd over geld en dat ze dat niet heeft terwijl haar vriend dus redelijk goed bij kas zit zegt maar. En ze gaan elk jaar op vakantie, hebben twee grote LCD TV's en een touchcomputer thuis staan. Zoon van 17 zit op school en moet van Roermond naar Venlo met de trein en moet ie maar zelf betalen want mama heeft geen geld. De jongen wordt totaal niet gemotiveerd en ging zijn zelf verdiende geld opmaken aan wiet en drank...
Nu zit ie bij ons en gaat een stuk beter maar moeders wil niet echt meewerken want heeft zoiets hij wilde weg dus trek ik mijn handen er vanaf....
in een keer heb je dus een puber thuis, afgelopen weekend zijn spullen verhuisd en nu in ene een flinke verantwoordelijkheid erbij. Dat gaat je dus ook niet echt inde koude kleren zitten zeg maar...
Es gibt Leben nach Alfa Romeo... (0o\*/o0) ;D

Offline Kees Durk

« Reactie #78 Gepost op: 10 januari 2011, 16:44:27 »
Mijn vrouw en ik hebben sinds een paar weken mijn schoonbroetjes van 17 in huis genomen, trok het totaal niet meer thuis. Ouders zijn gescheiden 5jaar geleden en moeders is lekker egoistisch en wilt het er van nemen. Heeft een nieuwe vriend die van alles doet wat volgens de wet niet mag maar wel goed voor de kinderen zorgt. Ze heeft dus 3 kids thuis wonen en zeurt altijd over geld en dat ze dat niet heeft terwijl haar vriend dus redelijk goed bij kas zit zegt maar. En ze gaan elk jaar op vakantie, hebben twee grote LCD TV's en een touchcomputer thuis staan. Zoon van 17 zit op school en moet van Roermond naar Venlo met de trein en moet ie maar zelf betalen want mama heeft geen geld. De jongen wordt totaal niet gemotiveerd en ging zijn zelf verdiende geld opmaken aan wiet en drank...
Nu zit ie bij ons en gaat een stuk beter maar moeders wil niet echt meewerken want heeft zoiets hij wilde weg dus trek ik mijn handen er vanaf....
in een keer heb je dus een puber thuis, afgelopen weekend zijn spullen verhuisd en nu in ene een flinke verantwoordelijkheid erbij. Dat gaat je dus ook niet echt inde koude kleren zitten zeg maar...

sterkte daarmee! moedig en knap van jullie dat je dat zo durft te doen. Hoe is het contact met zijn pa? Als ik het zo lees heeft moeders onderhuids behoorlijke problemen. Jammer dat zo'n joch op een nogal kwetsbare leeftijd daar zo de dupe van moet worden. Hopelijk kunnen jullie er een goede draai aan geven.

Offline erka

• es war einmal....een lid met nr 716
« Reactie #79 Gepost op: 10 januari 2011, 17:00:48 »

Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy

Giovanni

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: 10 januari 2011, 17:37:16 »
Dat is zeker een hele mooie aktie  :thumbsup:

Maak je niet te druk over je verantwoording, een dak boven zijn hoofd, een bord eten voor z'n neus, en een stukje regelmaat doen vaak al wonderen.

Offline Timmetjuh

• AR 156 1.8TS BJ2000
« Reactie #81 Gepost op: 10 januari 2011, 17:55:38 »
Super van jullie  :thumbsup:
Weten dat er iemand voor je is is heel belangrijk.

Offline sght97

• Vader van Ppriscilla (Sil ) R.I.P. 16-09-2009
« Reactie #82 Gepost op: 10 januari 2011, 19:30:04 »
Hoi Rick,

Wat ben ik trots op jou en jouw meisje !
Je zal later mogelijk zien wat jullie invloed is geweest !
Sowieso, mensen die klaar staan of een luisterend oor zijn, zijn fijn om mee te babbelen.
En voor degene die dit Topic niet helemaal hebben gelezen: Het gaat om dat je hier iets kwijt kan en mogelijk dat, dat helpt of dat je geholpen wordt.

:thumbsup: :thumbsup: voor jullie,

Patrick.

Offline miesros

• KENDALL MOTOR OIL
« Reactie #83 Gepost op: 10 januari 2011, 19:43:14 »
loop al weken te tobben met mijn rug div keren ziekenhuis geweest  :!nooooo  nu stik ik  van het werk op het werk en thuis huis aan het verbouwen  Deuh . en tussen door nieuwe bella zoeken als ontspanning want ik plof bijna pfffffffffffffffffffff  :'(    en de vrouw is vorige week gevallen ligt al weer 1week met een been omhoog kan er nog steeds niet op lopen dus thuis ook alles doen voor de drie kids en mun vrouwke  :P lang leven de drukte in het leven.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2011, 20:00:11 door miesros »
AR156C#1918 - mijn PP
Nu Mito 1.4 2016 gehad :  fiat grande punto 1.4 2008   159sw2.0jtdm 2010.    156sw1.9jtd 2005   156 1.9jtd 99   146 1.9td 95  33 1.4lpg 94   33 1.4 87

Offline Siddartha

• Dat bedoel ik
    • My Band
« Reactie #84 Gepost op: 10 januari 2011, 20:42:54 »
Thanx voor alle reacties! Het is ook wel erg fijn om te zien dan zon jongen na een paar weken compleet anders is: blijft niet meer tot 5 uur 's nachts zitten gamen, komt redelijk op tijd zijn nest uit en gaat naar school zonder morrren. Kookt 1 keer per week voor ons, helpt overal mee en gedraagt zich prima! Allemaal dingen die bij zijn moeder het tegenovergestelde waren. En dat alleen maar omdat je naar em luistert, hem begrijpt en zorgt voor wat regelmaat en structuur en duidelijkheid. Natuurlijk zijn er regels maar ze zijn duidelijk en consequent. Maja, je doet eigenlijk de taak van iemand anders... niet dat we niet graag doen, het is een no-brainer maar goed het hoort eigenlijk niet...

@Kees, contact met z'n pa gaat wel enigszins maar ook die legt zijn prioriteiten wat anders, maar die ziet wel in dat dit beter voor hem is...
@Caponi, klopt inderdaad, ik denk dat we net op tijd waren want er spookte van alles door z'n hoofd dat niet echt in haak was zeg maar...
@Nerd, klopt ook wel maar goed, je bent in een keer ouder/voogd/opvoeder en daar moet je wel ff aan wennen!
@Patrick,dank je we doen ons best!

Offline roger156jts

« Reactie #85 Gepost op: 10 januari 2011, 20:55:55 »
dikke thumbs up voor jullie rick.

vaak genoeg loopt t verkeerd af met zo'n jongen.
en tja je doet op zo'n moment natuurlijk wat je kunt he.
anyway, goed om te horen dat t al een stuk beter met hem gaat.

staat jouw appartement trouwens nog altijd te koop bij mij tegenover? zie een briefje hangen maar is dat nog steeds van jouw appartement?

Offline Siddartha

• Dat bedoel ik
    • My Band
« Reactie #86 Gepost op: 10 januari 2011, 21:06:21 »
nee hoor, dat heb ik al in april dit jaar verkocht.... is alweer te koop?

Offline roger156jts

« Reactie #87 Gepost op: 10 januari 2011, 21:14:01 »
denk t wel, of t appartement ernaast, ik weet niet precies welke van jou was.
maar deze staat al heel erg lang, daarom dat ik dacht dat het die van jou nog steeds was

Offline Siddartha

• Dat bedoel ik
    • My Band
« Reactie #88 Gepost op: 10 januari 2011, 21:20:24 »
ok, kan  die appartementen zijn sowieso veel te koop....

Lau

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: 11 januari 2011, 13:50:01 »
Hmm.. na lang twijfelen, toch maar vertellen, misschien dat het eindelijk een keer oplucht..

Mij zit dwars dat ik een paar maanden geleden een miskraam heb gehad,
maar ergens vind ik het ook zo stom dat ik er zoveel moeite mee heb, het gebeurd zo vaak en ik heb maar 2 weken geweten dat ik zwanger was..
In die weken was ik er 24 uur per dag mee bezig, in mijn hoofd stond het vast dat ik het zou houden, ook al zou het moeilijk worden. We hebben de ruimte, liefde alleen zouden we stukken beter met het geld om moeten gaan. Het begon bij mij een beetje te bezinken dat ik ?©cht zwanger was, ik wist het gewoon zeker! Volgende dag test gedaan, want menstruatie bleef al week uit, test negatief. Ergens opgelucht, maar toch vooral verbaasd, want ik wist gewoon zeker dat ik zwanger was. Die dag toch redelijk verdrietig en teleurgesteld omdat ik het in gedachte al helemaal had geaccepteerd. De volgende dag voelde ik alsnog allemaal typische kwaaltjes en begon ik toch weer te twijfelen, misschien toch te vroeg getest. Dus weer in die achtbaan van gedachten, wat als het nou echt is, wat gaat er dan allemaal veranderen, wat moet je regelen enzo. Alles al uitgezocht op computer, telefoon nummer van nederlandse verloskundige hier opgezocht, maar nog niet gebeld, want nog geen positieve test gehad. Ik heb het vol kunnen houden om nog een week te wachten met de 3e test en die ochtend toen ik wou gaan testen kreeg ik dus een miskraam.
Het had geen ongelukkigere ochtend kunnen zijn, ik moest meteen door naar mijn werk, vanuit werk naar vliegveld en door naar nederland. omdat ik er nog niet zo'n behoefte aan had om er met mijn ouders over te praten heb ik het dat weekend een beetje verdrongen en eenmaal thuis ging het leven ook weer gewoon door.
Waardoor ik nu dus merk dat ik het nu pas begin te verwerken en weer denk , wat als het wel goed was gegaan.. Dan had ik nu op 4,5 maand gezeten en hadden we in juni een kind gehad..

Tegenwoordig ook vaak dat mensen aan ons vragen wanneer we eens aan kinderen gaan beginnen aangezien we al 5 jaar bij elkaar zijn, dan krijg ik ook weer meteen zo'n rotgevoel  :-X

En ik heb het gevoel dat ik er niet echt met iemand over kan praten, het liefst met mijn moeder, aangezien die het 3 keer heeft meegemaakt maarja, die woont in nederland. en via de telefoon zie ik ook niet zo zitten  :-X

Ik kan waarschijnlijk ook wel praten met de moeder van fer, zij woont hier. Maar ben te bang voor (goedbedoelde!) dooddoeners als "het is beter zo" en netzoals fer, vooral opgelucht is. Maar wat ik wel wil weet ik niet zo goed, ik denk gewoon erkenning dat zoiets meemaken idd zwaar is en dan het oke is om er verdrietig om te zijn.

Wel eng om op verzenden te klikken hoor, alleen fer en ik wisten ervan.. Maar het lucht me iig al heel erg op om er over te schrijven!

« Laatst bewerkt op: 11 januari 2011, 13:52:11 door Lau »

Giovanni

• Gast
« Reactie #90 Gepost op: 11 januari 2011, 13:54:50 »
Natuurlijk lucht dat op Lau. Zoiets gaat echt niet in je kouwe kleren zetten zoals wij dat altijd zeggen. Heel veel sterkte, vergeten doe je het nooit, maar je draai zal je zeker weer vinden. Zet hem op meid  :thumbsup:

Offline sght97

• Vader van Ppriscilla (Sil ) R.I.P. 16-09-2009
« Reactie #91 Gepost op: 11 januari 2011, 14:04:45 »
Hoi lieve Lau en Fer,

Ik heb respect voor jouw genomen keuze om hier bij deze geweldige club, jouw/jullie verdriet te uiten.
Inderdaad zijn goedbedoelde 'dooddoeners' vaak woorden waar je niks mee kunt, maar het is ook zo moeilijk voor de buitenstaander om iets passend te zeggen of te schrijven.
Nogmaals respect en een dikke  bighug voor jullie.

Groetjes,

Patrick.

Offline Coyote156

• ...
    • pp
« Reactie #92 Gepost op: 11 januari 2011, 14:05:12 »
Aiiii, heftig Lau en Fer..  :-\ :'(
Veel sterkte..  :-*
156 1.8TS | 2000 | Weitec schroefschroef |

Offline KhaZ

• Turismo Internazionale
« Reactie #93 Gepost op: 11 januari 2011, 14:09:16 »
Pff pittig Lau! :/

Had een verhaaltje opgeschreven maar weer gedelete, het maakt eigenlijk niets uit wat ik zeg. Naarmate de tijd vordert zul je er emotioneel heus overheen groeien!

Denk maar.. shit happens :)

Als je over een paar jaar w?©l een kindje hebt ben je het allemaal vergeten ;)
Huidig: Passat Variant 2.0 TDI 180pk
Ex: Alfa Romeo 156 1.8 TS 16V Ti

Offline Timmetjuh

• AR 156 1.8TS BJ2000
« Reactie #94 Gepost op: 11 januari 2011, 14:12:58 »
Inderdaad dat is niet niks. En ergens over praten is altijd goed.

Ik zelf ben ook een broertje of zusje verloren aan een miskraam. Mam was enkele weken zwanger toen het gebeurde. Op dat moment was ik thuis met een vriendje aan het spelen (Ik was toen nog een klein timmetjuh, een jaar of 8). Mam overstuur en mijn vriendje moest naar huis. Pap opgebeld op het werk en die kwam meteen naar huis. Toen werd mij pas duidelijk wat er was gebeurd. Na bij de dokter geweest te zijn moesten ze door naar het ziekenhuis voor een echo. Ik weet alleen niet zeker of dit een paar dagen later was, ik dacht van wel. Maar eenmaal in het ziekenhuis toen ze bij de echo bezig waren zagen ze ineens een hartje kloppen. Het was dus blijkbaar een tweeling waarvan de zwakkere helft is komen te overlijden. Mijn broertje weet dit nog steeds niet.

Bij mijn zusje was het principe net iets anders. Zei was ook een tweeling maar de tweede helft is vroegtijdig tijdens de bevalling komen te overlijden. Alleen hier kwamen ze eigenlijk pas te laat achter. Ze hebben nooit geweten dat het een tweeling was pas na de bevalling. Er is toen bij mam iets goed misgegaan waardoor ze met spoed naar het ziekenhuis moest. Hier zijn ze er toen achter gekomen dat er nog wat was blijven zitten. Dit verhaal zat mam laatst met alle details aan mijn vriendin te vertellen. Hierdoor is ze wel een beetje huiverig geworden wat kinderen betreft  Deuh Bedankt mam...

Maar zoiets meemaken is altijd lastig, zelfs van een afstandje is de pijn duidelijk te merken. Praat hier ook samen over. Denk nog eens na over jullie kinderwens. En wanneer jullie dit willen realiseren.

Giovanni

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: 11 januari 2011, 14:27:29 »
Een kindje krijgen is altijd een wonder. Vandaar dat ik bij zwangerschappen niet uitgebreid ga feliciteren, laat het eerst maar eens gezond ter wereld komen.

Dit gebaseerd op ervaringen in onze familie. In zowat elk gezin zover de stamboom terug te herleiden is, zie je wel dat er minimaal 1 kindje levenloos geboren word. Ikzelf had nog een broertje en een neefje extra kunnen hebben. Mijn broer en schoonzus verloren hun kindje net voor de bevalling, net als mijn ouders.

Hoe je het ook bekijkt, of het nou vroeg of laat in de zwangerschap is, het is en blijft jouw kindje wat je kwijtraakt. En daar komt veel verdriet en pijn bij kijken.

En Lau, ik weet zelf niet hoe het is om mee te maken, maar gebaseerd op bovenstaande ervaringen durf ik wel te zeggen dat je er over moet praten als je daar behoefte aan hebt. Ik weet zeker dat het oplucht.

Offline sanscorp

• Crew
  • *
  • 5 euro?
« Reactie #96 Gepost op: 11 januari 2011, 14:30:22 »
Echt heel vervelend voor jullie...

Als er dingen zijn waar je het liever echt niet over hebt dan is schrijven altijd goed, ik schrijf ook altijd alles van me af omdat ik heel gesloten ben.
Dat kan je beter doen dan dat je gaat zitten opkroppen; dat veroorzaakt een hoop stress..

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

Lau

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 11 januari 2011, 14:37:20 »
Allemaal bedankt voor de lieve reacties!
Fijn om te weten dat het normaal is dat ik me nog zo voel..

Ferron heeft nog geen kinderwens, niet op dit moment iig, in de toekomst wil hij wel kinderen. Kinderwens bij mij is er zeker, net vergeten erbij te zetten, maar vooral dat gevoel knaagt nu heel erg, het gevoel van, het was in een keer zo dichtbij! En nu heb ik geen flauw idee hoe lang het nog gaat duren.. kan volgend jaar zijn, maar voor hetzelfde geld duurt het nog 5 jaar. En zijn wens moet ik net zo goed respecteren..

Pff, heftig van je moeder Tim!  :o
Van jou ook heel heftig Jan, Bij mij in de familie is het ook al vaak misgegaan bij beginnende zwangerschappen, maar ook vlak voor de geboorte.
De volgende keer dat ik mijn ouders zie ga ik er iig over praten, toen ze laatst hier was ben ik begonnen over toen ze zwanger was van mij en mijn broers, maar durfde toch nog niet te vertellen over mijn zwangerschap.

Offline Siddartha

• Dat bedoel ik
    • My Band
« Reactie #98 Gepost op: 11 januari 2011, 14:43:04 »
Tja, Lau je kunt het wel weg relativeren door te zeggen dat het vaak voorkomt, maar elke dag sterven ook een hoop mensen en is het dan minder erg als een geliefde overlijdt?
Jouw gevoel is het meest belangrijk, want jij bent de enige die echt voelt hoe het is.
Mendy en ik hebben het een tijd geleden ook meegemaakt en we waren niet direct bezig over kinderen krijgen, en nu zijn we er nog steeds niet uit. Maar toch als het gebeurt weet je niet wat er in je omgaat, we waren zwanger en ineens niet meer, en dat is heel raar.. Want dat we zwanger waren wisten we niet eens..
Erover praten met iemand anders is vaak inderdaad een risico zoals je al zegt, een bagatelliserende reactie, als ach komt welk goed en het is misschien beter zo, heb je niet s aan. En sorry Maarten maar ik ben het niet met je eens dat als je een kind hebt je het zo weer vergeten bent. Je bent gewoon een baby verloren, hoe klein het ook is.
En het idee voor een vrouw om iets levend in haar buik te verliezen is gewoon vreselijk.

Een goed advies is er niet Lau, laat het gebeuren, voel wat je voelt en gooi het eruit. ik hoop dat je bij Fer wel een luisternd oor hebt, en ook al is ie opgelucht, dat is meestal een mannenreactie die emoties verbloemt.

Heel veel sterkte!

Offline neuroticz

« Reactie #99 Gepost op: 11 januari 2011, 14:55:19 »
Veel sterkte Lau! Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt, mijn moeder heeft ook dit alles moeten doorstaan.
Ik zou ook nog een broertje moeten hebben, maar ik was nog niet op leeftijd om alles goed te bevatten.
Een goed advies is er niet Lau, laat het gebeuren, voel wat je voelt en gooi het eruit. ik hoop dat je bij Fer wel een luisterend oor hebt
Heel veel sterkte!