Auteur Topic: Wat zit je dwars of juist niet, mag ook ?!  (gelezen 376841 keer)

Giovanni

• Gast
Re:Wat zit je dwars of juist niet, mag ook ?!
« Reactie #300 Gepost op: 21 januari 2011, 13:38:36 »
Hier ook ;D

Offline ScriptMania

• Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
« Reactie #301 Gepost op: 21 januari 2011, 13:39:25 »
Mij zit dwars dat ik een dure carkit voor mijn iphone heb gekocht, hem in de buurt heb geprobeerd, ik hem weer heb teruggebracht, de hele weg naar huis gemopperd dat ie het niet deed en kom ik er thuis achter dat ik het location knopje niet aan heb gezet grrrrrrrrrrrrr v6tech1 v6tech1 soms haat ik mezelf. nu weet ik nog niet of ie doet (omdat ik geen gps meer in de foon heb zitten) en kan helemaal weer terugrijden naar hengelo waar ik geen zin aan heb want het sneeuwt.
Bah bah bah wat een K*tdag >:(

jij leest dus ook nooit de beschrijvingen die bij aparatuur komt zoals ik  ;)

Offline sght97

• Vader van Ppriscilla (Sil ) R.I.P. 16-09-2009
« Reactie #302 Gepost op: 21 januari 2011, 13:46:53 »
jep hier valt weer sneeuw v6tech1

Was daar geen topic over hier op het forum ??  flippy1 flippy1

Offline Vlobbert

• Ex-lid. Nr. 1040
« Reactie #303 Gepost op: 21 januari 2011, 13:51:49 »
Die studentenprotesten, men is boos dat er bij 2 jr langer over een studie doen 3000 EUR boete wordt gerekend.

Ik kan daar zo boos om worden, waarom zou er geen 3000 EUR boete gegeven mogen worden? De overheid geeft subsidies aan scholen, als je langer over je studie wilt doen of moet doen dan betaal je maar wat extra's zodat het niet uit het belastingpotje hoeft te komen.

Even voor de duidelijkheid, ik heb ook gestudeerd, niet afgemaakt (en moest dus terugbetalen) maar heb nooit geldproblemen gehad omdat ik bij papa en mama bleef wonen EN een goed betaalde bijbaan heb gezocht (thuis achter de PC voor een IT bedrijf). Dus ik weet hoe 'zwaar' *uche* het is om te studeren.... Was niet gestopt omdat ik het niet kon, meer om een goede aanbieding  ;D

Een aantal zeggen dan, 'in kennis moet je investeren, die mensen moet je stimuleren!'. Volgens mij was er voor de crisis een tekort aan vakmannen die handwerk leveren, daar hoor je niets over dat die subsidies krijgen om te leren metselen etc.
Dibs! "The most powerful force in the universe, it is used to call possession of a certain object or idea. There are very few things that trump dibs."

Offline pluis

• Geslacht: Vrouw
  • Lidnr: #1940
« Reactie #304 Gepost op: 21 januari 2011, 16:08:06 »
jij leest dus ook nooit de beschrijvingen die bij aparatuur komt zoals ik  ;)

Ja heb daar wel een handje van ja. Maar ben alsnog weer 1 gaan kopen en heb ditmaal mijn location aangezet Deuh en yeahhh hij doet het.
Nu dus happy want dr zit geen gps op foon vanwege ipad baseband en nu doet stomme tommie het weer Applaus
Wolletje Pluis

Offline StefanStokman

« Reactie #305 Gepost op: 21 januari 2011, 18:21:50 »
Die studentenprotesten, men is boos dat er bij 2 jr langer over een studie doen 3000 EUR boete wordt gerekend.

Ik kan daar zo boos om worden, waarom zou er geen 3000 EUR boete gegeven mogen worden? De overheid geeft subsidies aan scholen, als je langer over je studie wilt doen of moet doen dan betaal je maar wat extra's zodat het niet uit het belastingpotje hoeft te komen.

Even voor de duidelijkheid, ik heb ook gestudeerd, niet afgemaakt (en moest dus terugbetalen) maar heb nooit geldproblemen gehad omdat ik bij papa en mama bleef wonen EN een goed betaalde bijbaan heb gezocht (thuis achter de PC voor een IT bedrijf). Dus ik weet hoe 'zwaar' *uche* het is om te studeren.... Was niet gestopt omdat ik het niet kon, meer om een goede aanbieding  ;D

Een aantal zeggen dan, 'in kennis moet je investeren, die mensen moet je stimuleren!'. Volgens mij was er voor de crisis een tekort aan vakmannen die handwerk leveren, daar hoor je niets over dat die subsidies krijgen om te leren metselen etc.
Dit heb ik ook altijd geroepen, totdat ik heb gezien hoe hard mijn vriendin aan school moet werken om alles af te krijgen. Ze heeft nu een bijbaan, maar dat betekend in haar geval wel dat ze 2 college's over moet slaan elke week. En het is niet voor iedereen een optie om thuis te blijven wonen. Ten eerste door de reistijd die sommige mensen nodig hebben, maar bij andere is de huissituatie gewoon niet ideaal om geconcentreerd te kunnen werken.

Het feit dat deze regeling wordt ingevoerd betekend dus dat leerlingen aan de universiteit waarschijnlijk niet meer een jaar bestuur zullen doen. Ondanks dat dit goed op het CV staat lever je hierdoor een jaar in. Heb je dan ook nog een jaar waarin een familielid sterf tijdens een tentamenperiode, dan ben je gewoon de zak!

Elk verhaal heeft twee kanten he :ok:

Offline BertMiTo

« Reactie #306 Gepost op: 21 januari 2011, 18:26:13 »
Hoi Bert,

Even serieus, ben jij toe aan kinderen, maar ?
Zou dit jouw leven compleet maken?
Ik vraag het, omdat we in dit topic gelukkig open kunnen zijn en onze dingen kwijt kunnen en het leert je de mensen/leden kennen.

Groetjes,

Patrick.

P.s.

Mag ook via PB, als je dat liever hebt of wat dat ook.

Kinderen of huisje hoeft daarom nog niet meteen, ik zal gelukkig zijn als ik eindelijk iemand vind waarmee ik kan denken aan samen een toekomst op te bouwen
AR156C#1513

Offline Perry

« Reactie #307 Gepost op: 21 januari 2011, 18:30:26 »
Kinderen of huisje hoeft daarom nog niet meteen, ik zal gelukkig zijn als ik eindelijk iemand vind waarmee ik kan denken aan samen een toekomst op te bouwen

Eindelijk?

je bent 24

Je tijd komt nog wel....Niet zo droevig doen :ok:

Offline StefanStokman

« Reactie #308 Gepost op: 21 januari 2011, 18:38:12 »
Met 24 valt het echt wel mee inderdaad :yes!

Een collega van mij had een vriendin met wie hij samenwoonde tot zijn 25e. Zij was het zat en ging ervandoor. Collega helemaal in de put natuurlijk, bang eeuwig alleen te blijven. Komt van de een op de andere dag een vrouw van 24 tegen en na 9 maanden zijn ze getrouwd en bouwen ze samen een heus. Jouw tijd komt vast ook nog wel Vetvers

Offline Jobo_156

• Global Moderators
  • *
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Urban Impressions
« Reactie #309 Gepost op: 21 januari 2011, 18:44:03 »
Inderdaad... je hebt dezelfde leeftijd als ik!
Ik heb bijna 5 jaar een relatie gehad met iemand waarvan ik dacht dat het de ware zou zijn.. maarja.. door omstandigheden liep het net even anders, en werd ik op mijn 23e single.. afgelopen jaar was de mooiste die ik ooit gehad heb.
Beetje daten, beetje rondzwerven en aanpappen met leuke meiden. Ik heb nu even zoiets, laat ik nu even genieten.
Op het moment dat dit me gaat vervelen komt er vanzelf wel een ''dekseltje''  :thumbsup:
Huisje boompje beestje is het te vroeg voor, ik vind carriere en hobbie op dit moment belangrijker
Portfolio

Huidig: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Distinctive

Gehad:

Lancia Delta 1.4 Tjet 2011
Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010
Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999

Offline Coyote156

• ...
    • pp
« Reactie #310 Gepost op: 21 januari 2011, 19:00:53 »
Inderdaad... je hebt dezelfde leeftijd als ik!
Ik heb bijna 5 jaar een relatie gehad met iemand waarvan ik dacht dat het de ware zou zijn.. maarja.. door omstandigheden liep het net even anders, en werd ik op mijn 23e single.. afgelopen jaar was de mooiste die ik ooit gehad heb.
Beetje daten, beetje rondzwerven en aanpappen met leuke meiden. Ik heb nu even zoiets, laat ik nu even genieten.
Op het moment dat dit me gaat vervelen komt er vanzelf wel een ''dekseltje''  :thumbsup:
Huisje boompje beestje is het te vroeg voor, ik vind carriere en hobbie op dit moment belangrijker

Ik hoef je natuurlijk niet mijn thuissituatie te vertellen..  ;)
Maar ik ben blij dat ik en mijn vriendin er anders over denken, we zijn nu nog dusdanig jong dat het leven straks vrolijk verder gaat..  :ok: :D
Inge zal gewoon door groeien met haar werk en studies, dus carriere maken. En hobby's blijven gelukkig.

Mja, dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk hoe die z'n leven inricht..En op welke momenten er keuze's gemaakt worden.  :thumbsup:
156 1.8TS | 2000 | Weitec schroefschroef |

Offline Siddartha

• Dat bedoel ik
    • My Band
« Reactie #311 Gepost op: 22 januari 2011, 16:29:05 »
Ik heb het tot nu in intieme kring gehouden maar ik ben transsexueel.
Ik weet het al van ik 6 was heb het eigenlijk nooit verstopt neem hormonen en ben gelukkig getrouwd.
Maar wou het hier even kwijt!
Groetjes

Gerda

Ik vind het superknap dat je zoiets hier op het forum gooit Gerda! En fijn dat je het niet onderdrukt en er gelukkig mee kunt zijn samen met jouw vrouw, daarom kun je gewoon gelukkig zijn zonder je te schamen of met evoelens rond te lopen die je niet kunt uiten.

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Es gibt Leben nach Alfa Romeo... (0o\*/o0) ;D

Offline sght97

« Reactie #312 Gepost op: 23 januari 2011, 19:02:32 »
Leeftijd zegt niks, uiteindelijk.
Mijn zus was 14 en mijn zwager 16 en ze zijn nu 64 en 66 jaar en gewoon nog steeds bij elkaar.
Ik ben van 21 november 1963 en Patricia van 30 december 1959 en op 20-03-1987 zijn we getrouwd en hebben alles meegemaakt.
Leeftijd zegt dus niks !
Liefde heet zo iets !
En daar staat geen tijd of wat dan ook voor.
Je weet en voelt op een gegeven moment, JA, dit is het en dat gaat met allerlei hoogtepunten en dalen, maar dat is dus liefde en houden van.
Heet ook respect.

Groetjes,

Patrick.

Offline sght97

« Reactie #313 Gepost op: 23 januari 2011, 22:02:34 »
Hoe positief het ene moment kan zijn en me nu zo verdrietig voel.

Patricia en ik hebben het zo moeilijk, emotioneel op dit moment.
Het verdriet, de tranen, de vraag waarom?
Ik kan Patricia niet troosten en dat zo'n pijn.
Nu is ze even in de keuken en ik hoor haar zo hard huilen !!
Gewoon KUT !

Offline pluis

• Geslacht: Vrouw
  • Lidnr: #1940
« Reactie #314 Gepost op: 24 januari 2011, 08:34:03 »
 bighug aan jullie

-xxx-
Wolletje Pluis

Lau

• Gast
« Reactie #315 Gepost op: 24 januari 2011, 10:09:52 »
Hele dikke knuffel aan jullie Patrick!  : ach, kom maar...

Offline Jobo_156

• Global Moderators
  • *
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Urban Impressions
« Reactie #316 Gepost op: 24 januari 2011, 11:04:13 »
Sterkte pat & pat... kan me heel goed voorstellen dat deze perioden erg lastig zijn voor jullie :-[
En het weer werkt ook niet mee.. :'(
Portfolio

Huidig: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Distinctive

Gehad:

Lancia Delta 1.4 Tjet 2011
Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010
Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999

Offline MartinPool

« Reactie #317 Gepost op: 25 januari 2011, 23:59:33 »
Ik wil wel eens weten wat er met m`n belastingcenten en andere inhoudingen op m`n loon word gedaan, dit zit mij erg dwars.

Elke maand betaal ik een leuk bedrag aan loonbelasting, zorgverzekering, gemeentelijke belastingen (1x per jaar), wegenbelasting, accijns op benzine (ja ja v6) en accijns op tabak, maar ik zie er niets van terug.

-Mensen om me heen hebben geen werk en krijgen een leuke uitkering met vakantiegeld en vakantiedagen.
-De politie is het land niet meer de baas, algehele verloedering (zie de nieuws sites met geweld op ambulancepersoneel, brandweermensen, politiemensen, bejaarden, etc.),
-De zorg is niet meer betaalbaar, ik ben absoluut niet tegen een zorgstaat laat dat duidelijk zijn, maar voor iedereen die wat mankeert moet een 5* resort gebouwd worden en met een fluwelen handschoen behandeld worden, hier is niets mis mee maar ik (en meerde mensen) werken zich het schompes om een leuk loon te verdienen (laat ik maar stoppen voordat ik mensen ga beledigen, dat is niet mijn bedoeling)

Vind het dus krom dat als je werkt, veel belasting betaald, je alleen maar kommer en kwijl hoort van de mensen zonder werk of wiens baan op de tocht staat (door de privatisering en de staat). En dat je als belasting betaler weinig ziet van je belastingcenten. Ik mag dan toch wel verwachten dat de buurt en netjes bij staat, als er wat is dat de politie langskomt, geen rekening krijg van 2 euro voor het vullen van een kies (124 euries per maand zorgverzekering + 172 euro zorgverzekeringswet), zorgen dat er voldoende werk is Nederland (het lijkt mij goedkoper om productiefaciliteiten te subsidi?«ren om in Nederland te blijven dan iedereen een WW te geven)

Heb zelf behoorlijk last van ADD, regelmatig een complete off-week, maar ga gewoon door en ben nog geen dag werkeloos geweest en werkgevers willen me hebben en ben er in 10 jaar tijd meer als 1000 euro bruto in de maand op vooruit gegaan.

Zo.... dat lucht op  :)

vitorio

• Gast
« Reactie #318 Gepost op: 26 januari 2011, 08:59:49 »
Ik wil wel eens weten wat er met m`n belastingcenten en andere inhoudingen op m`n loon word gedaan, dit zit mij erg dwars.

Elke maand betaal ik een leuk bedrag aan loonbelasting, zorgverzekering, gemeentelijke belastingen (1x per jaar), wegenbelasting, accijns op benzine (ja ja v6) en accijns op tabak, maar ik zie er niets van terug.

-Mensen om me heen hebben geen werk en krijgen een leuke uitkering met vakantiegeld en vakantiedagen.
-De politie is het land niet meer de baas, algehele verloedering (zie de nieuws sites met geweld op ambulancepersoneel, brandweermensen, politiemensen, bejaarden, etc.),
-De zorg is niet meer betaalbaar, ik ben absoluut niet tegen een zorgstaat laat dat duidelijk zijn, maar voor iedereen die wat mankeert moet een 5* resort gebouwd worden en met een fluwelen handschoen behandeld worden, hier is niets mis mee maar ik (en meerde mensen) werken zich het schompes om een leuk loon te verdienen (laat ik maar stoppen voordat ik mensen ga beledigen, dat is niet mijn bedoeling)

Vind het dus krom dat als je werkt, veel belasting betaald, je alleen maar kommer en kwijl hoort van de mensen zonder werk of wiens baan op de tocht staat (door de privatisering en de staat). En dat je als belasting betaler weinig ziet van je belastingcenten. Ik mag dan toch wel verwachten dat de buurt en netjes bij staat, als er wat is dat de politie langskomt, geen rekening krijg van 2 euro voor het vullen van een kies (124 euries per maand zorgverzekering + 172 euro zorgverzekeringswet), zorgen dat er voldoende werk is Nederland (het lijkt mij goedkoper om productiefaciliteiten te subsidi?«ren om in Nederland te blijven dan iedereen een WW te geven)

Heb zelf behoorlijk last van ADD, regelmatig een complete off-week, maar ga gewoon door en ben nog geen dag werkeloos geweest en werkgevers willen me hebben en ben er in 10 jaar tijd meer als 1000 euro bruto in de maand op vooruit gegaan.

Zo.... dat lucht op  :)

Herkenbaar verhaal, ik draag ook elke maand een viercijferig bedrag aan inkomstenbelasting af, laten we het maar niet hebben over wat de baas dan nog aan loonbelasting betaalt, en wat er aan BTW etc... allemaal nog in de staatskas verdwijnt. Wat krijg ik er voor terug? verkeersdrempels die ik niet kan nemen zonder mijn auto te beschadigen en agenten die je vertellen dat ze geen tijd hebben voor je aangifte als je fiets gejat is...

En als je dan hoort dan mensen op een uitkering 400 euro krijgen voor een nieuwe TV als de oude kapot gaat...  v6tech1 v6tech1 v6tech1

Offline Vlobbert

• Ex-lid. Nr. 1040
« Reactie #319 Gepost op: 26 januari 2011, 11:21:35 »
Juist niet!

Mijn vriendin wordt momenteel klaar gestoomt om Piket diensten te draaien bij de provincie, daarbij krijgen ze training van o.a. de brandweer. Ze schoot in de lach bij het zien van een foto, brandweer commandant vroeg waarom omdat het helemaal niet leuk was.

Bleek mijn foto te zijn die op Geenstijl heeft gestaan waarbij een jongen vuurwerk op de brandweer afschoot. De brandweer commandant heeft haar nog even uitgebreid bedankt voor de foto's en gebruikt ze nu bij trainingen om situaties uit te beelden.

Heeft de foto toch nog meer nut dan ik dacht :)

En nee ik krijg geen geld voor het gebruik van de foto, officieel heeft de Politie hem namelijk in beslag genomen (heb een cdtje vol met herkenbare gezichten afgeleverd bij de Politie). Mag nu misschien wel bij de eerstevolgende rampentraining mee als fotograaf, dat ging hij proberen te regelen.
Dibs! "The most powerful force in the universe, it is used to call possession of a certain object or idea. There are very few things that trump dibs."

Offline kloekloek

« Reactie #320 Gepost op: 26 januari 2011, 11:38:38 »
Altijd leuk, rampfotograaf  fruyt1
Heb je al een pager?  ;D

Wat moet je vriendin doen? Persvoorlichtster?
Oude liefde, deukje

Heden: Alfa Romeo 1.8 TS sportwagon exclusiva 2004, Squadra
Verleden: Alfa Romeo 156 2.5 V6 24V, Squadra 211 pk 242 Nm

Offline Vlobbert

• Ex-lid. Nr. 1040
« Reactie #321 Gepost op: 26 januari 2011, 11:56:43 »
Altijd leuk, rampfotograaf  fruyt1
Heb je al een pager?  ;D

Wat moet je vriendin doen? Persvoorlichtster?

Ik heb geen pager nee, ben geen rampfotograaf, zie hier in de Zaanstreek weleens een stuk of 6 van die jochies staan met camera's. Maar bij een training is het best leuk om daar reportage van te maken. Voorbereiding, tijdens en na.

Mijn vriendin gaat piketdiensten draaien, niet als voorlichster, maar ze zit bij GRIP 2 opschalingen op locatie of op de basis in Zaandam (Prins Bernhardplein) de informatiestromen in goede banen te leiden. Dus ze werkt voor de officier van dienst / persvoorlichter / burgemeester & wethouders of wie dan ook als de opschaling dat doet vereisen de informatie te filteren en verzamelen om het door te geven aan diegene die het nodig hebben.

Als iemand met verstand hiervan meeleest, ik weet er ook niet alles van hoor, ik DENK dat dit is wat ze doet want dat begrijp ik uit haar verhalen  ;D
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2011, 11:59:20 door Vlobbert »

Offline kloekloek

« Reactie #322 Gepost op: 26 januari 2011, 12:08:25 »
Meer dit idee:

18 Functiebeschrijving Medewerker OIV in ROT

18.1 Functie
De medewerker OIV is lid van de sectie OIV. Krijgt leiding van het hoofd sectie OIV. Werkt
nauw samen met de medewerkers OIV in het commando rampterrein en het regionaal of
gemeentelijk beleidsteam.

18.2 Taken??¢ Verzamelen, verwerken, analyseren, vastleggen en verspreiden van de beschikbare
(operationele) informatie over de ramp en de rampenbestrijding
??¢ Ontsluiten van relevante voorbereide informatie t.b.v. de rampenbestrijdingsorganisatie
??¢ Vervaardigen van een geautomatiseerde plot van het incident
??¢ Wisselt informatie uit met de staffunctionarissen informatiemanagement in het regionaal of
gemeentelijk beleidsteam en het commando rampterrein

18.3 Functionele eisen??¢ Dient binnen zestig minuten na alarmering aanwezig te zijn in het operationeel centrum
??¢ Heeft inzicht in zijn verantwoordelijkheden en bevoegdheden en in die van de andere
leden van de sectie
??¢ Beschikt over globale kennis en inzicht in alle rampbestrijdingsprocessen
??¢ Kan gebruik maken van de beschikbare (technische) hulpmiddelen zoals
geautomatiseerde plot, logboekregistratie, draadloos internet

18.4 Algemene bekwaamheidseisen
??¢ HBO werk- en denkniveau
??¢ OCR-opleidingen: basismodulen B1, B2, B3
??¢ Beschikt over de onderstaande competenties voor het vervullen van de aangegeven taken
onder tijdsdruk/crisisomstandigheden: werken in teamverband, stressbestendig,
verzamelen van informatie, probleemanalyse, plannen en organiseren, mondelinge en
schriftelijke communicatie, klant- en servicegerichtheid

18.5 Geoefendheid
De functionaris neemt tenminste 2 x per jaar deel aan een oefening van de sectie operationele
informatievoorziening.

Dit is op het commandocentrum, maar dezelfde functie heb je ook nog op het plaats incident.
Oude liefde, deukje

Offline Vlobbert

• Ex-lid. Nr. 1040
« Reactie #323 Gepost op: 26 januari 2011, 12:22:01 »
Ja, dat is idd de lange uitleg van wat ik bedoelde haha.

Het leek haar een mooie uitdaging en erg interessant om te doen. Ze werkt bij de gemeente, en binnen de gemeente kwamen deze functies vrij. Trainingen zijn druk doende, de eerste echte oefening staat dus ook op het schema (rampenoefening).

Offline kloekloek

« Reactie #324 Gepost op: 26 januari 2011, 12:40:21 »
Dit is inderdaad een leuke functie voor 'erbij'.
Deze functies zijn afgelopen jaar in mijn regio ook vrijgekomen, toen heb ik er ook serieus over nagedacht. Uiteindelijk maar niet gedaan omdat ik dit moeilijk kan combineren met het daadwerkelijk uitrukken.
Als ik al op een groot incident sta kan ik moeilijk nog naar het commandocentrum gaan.

Wens haar maar succes! Leuke uitdaging.
Oude liefde, deukje