Auteur Topic: Wat zit je dwars of juist niet, mag ook ?!  (gelezen 367630 keer)

Offline erka

• Geslacht: Man
  • es war einmal....een lid met nr 716
Re:Wat zit je dwars of juist niet, mag ook ?!
« Reactie #525 Gepost op: 26 februari 2011, 14:48:33 »

niet vergeten, alleen mij lukt het niet dus ga ik daar anderen niet mee lastig vallen,

stel dat het hun wel lukt in een korte tijd, ga ik me weer neergeslagen voelen.

;D

omdat je dan beseft dat je al 50 bent ?

Offline MattBlack

• 159 tbi en spider v6
« Reactie #526 Gepost op: 26 februari 2011, 14:50:00 »
omdat je dan beseft dat je al 50 bent ?

al 50 ?

nee, zie mezelf nog jaren op deze aardkloot voortploeteren, dus PAS 50 (bijna 52 inmiddels)
I see a line of cars and they're all painted Black  :)
No colors anymore.........

Offline erka

« Reactie #527 Gepost op: 26 februari 2011, 17:14:50 »
al 50 ?

nee, zie mezelf nog jaren op deze aardkloot voortploeteren, dus PAS 50 (bijna 52 inmiddels)

Zo is dat Ad,
als ik voor mezelf mijn leeftijd bekijk, heb ik niet het idee dat dit ook zo is...
gedraag me in ieder geval beslist niet zo...

Offline sght97

• Vader van Ppriscilla (Sil ) R.I.P. 16-09-2009
« Reactie #528 Gepost op: 26 februari 2011, 17:22:24 »
Gisteren 25 jaar geworden, is de slechtste verjaardag dat ik ooit heb meegemaakt..
Kheb eens nagedacht en besef nu dat het zo niet verder kan.

H?©?©, nieuwe Facebook-vriend, kom op hoor !
Probeer je hoofd leeg te maken !

Offline sght97

« Reactie #529 Gepost op: 26 februari 2011, 17:41:11 »
Vandaag George mijn broer weer met spoed met de ambulance naar het ziekenhuis in Breda moeten gaan.
Zo zielig voor mijn schoonzus Martine en natuurlijk voor de kinderen en George.
Koorts was 39 graden.
Hij houdt zich zo stoer !

Gisteren met Martine naar het ziekenhuis geweest i.v.m. haar dubbele enkelbreuk.
Om 09.20u was ik bij hun en om 12.00u waren we weer thuis en om 16.15u was ik weer thuis.
Morgenochtend ga ik samen met Martine naar George in het ziekenhuis en ik heb hem net geproken, maar wat een ellende om je broer zo te horen.

Hoop dat hij buiten zijn koorts, benauwdheid, pijn enz. niet al teveel hoeft af te zien.

Kusjes,

Patrick.

Offline erka

« Reactie #530 Gepost op: 26 februari 2011, 17:46:05 »
Vandaag George mijn broer weer met spoed met de ambulance naar het ziekenhuis in Breda moeten gaan.
Koorts was 39 graden.

Gisteren met Martine naar het ziekenhuis geweest i.v.m. haar dubbele enkelbreuk.
Om 09.20u was ik bij hun en om 12.00u waren we weer thuis en om 16.15u was ik weer thuis.
Morgenochtend ga ik samen met Martine naar George in het ziekenhuis en ik heb hem net geproken, maar wat een ellende om je broer zo te horen.

Hoop dat hij buiten zijn koorts, benauwdheid, pijn enz. niet al teveel hoeft af te zien.

Kusjes,

Patrick.

he Patrick,

ook voor jouw en Patricia sterkte...
George staat sterk in zijn schoenen, zijn positiviteit is echt super !

groet hem morgen van ons...

ciao
Roger

Offline robin2.4jtd1997

« Reactie #531 Gepost op: 26 februari 2011, 17:57:21 »
hey patrick

veel sterkte en als je morgen op visite gaat doe hem ff dikke knuffel namens de alfa gekken

grtzz robin
alfa 156 1.8 ts 2001 overleden

nu een 156 2.4 jtd licht gemodificeerd uit 97 met 365000 + op teller

power is nothing without control

Offline ScriptMania

• to be or not to be, what was the question?
« Reactie #532 Gepost op: 26 februari 2011, 18:26:24 »
mij zit dwars dat mensen hun einddempers op straat laten liggen, en dat ze mijn wagen aangereden hebben en er van door zijn gegaan  >:(

(scheldkannonade hierzo)

Offline sght97

« Reactie #533 Gepost op: 26 februari 2011, 19:08:39 »
Ik zal hem de groeten overbrengen, voel me een beetje  :'( , maar ik ben blij dat ik dit hier kwijt kan.

X,

Patrick.

Offline BertMiTo

« Reactie #534 Gepost op: 27 februari 2011, 10:59:24 »
H?©?©, nieuwe Facebook-vriend, kom op hoor !
Probeer je hoofd leeg te maken !

Komt wel goed ;)
Gisteren mijn verjaardag gaan vieren bij mijn zus en schoonbroer, leuke dag geworden :)
AR156C#1513

Offline BertMiTo

« Reactie #535 Gepost op: 27 februari 2011, 11:01:19 »
Koorts was 39 graden.

Kusjes,

Patrick.
Veel sterkte aan u en uw broer :-\
AR156C#1513

vitorio

• Gast
« Reactie #536 Gepost op: 27 februari 2011, 11:50:19 »
Waarom niet ???  Je bent pas op 25-30% van je leven normaal gezien. En het leven begint pas bij 40 zeggen ze altijd, dus wat is nou het probleem ???

: ach, kom maar... ;)

Moet dat bij jou niet "het leven begint pas bij 6 cilinders" of "het leven begint pas bij 200 km/h" zijn?  giovanni1

Offline sght97

« Reactie #537 Gepost op: 27 februari 2011, 18:03:24 »
Wat een dag, weer.
Roger, ik stuur je straks een PB.
Allemaal de groetjes, van George.
Hij zal voorlopig in het ziekenhuis blijven.

Groet en kus,

Patrick.

Offline pluis

• Geslacht: Vrouw
  • Lidnr: #1940
« Reactie #538 Gepost op: 27 februari 2011, 20:12:11 »
Heel veel beterschap voor george en natuurlijk ook voor jullie bighug
Hoop dat ie snel beter te pas is en gewoon thuis mag zijn bij zijn familie.

: ach, kom maar...
Wolletje Pluis

Giovanni

• Gast
« Reactie #539 Gepost op: 27 februari 2011, 20:34:28 »
Moet dat bij jou niet "het leven begint pas bij 6 cilinders" of "het leven begint pas bij 200 km/h" zijn?  giovanni1

Ik denk het.......... is ook een soort van handicap  :-X

Patrick, heel veel sterkte!

Offline BertMiTo

« Reactie #540 Gepost op: 28 februari 2011, 15:59:25 »
Zoontje van mijn zus ligt in het ziekenhuis met ?©?©n of ander virus, momenteel weer wat beter maar als het terug verslechterd moet ie naar Gent..
AR156C#1513

vitorio

• Gast
« Reactie #541 Gepost op: 28 februari 2011, 16:58:53 »
zojuist mn mito ingeleverd bij de oude baas, en hoewel ik weet dat het allemaal beter is (betere baan, grotere auto nodig voor de aankomende gezinsuitbreiding), maar toch is het wel erg jammer... het was een leuk bakkie

Patrick, sterkte! (en jij ook Bert!)

Giovanni

• Gast
« Reactie #542 Gepost op: 01 maart 2011, 10:47:02 »
Slavernij!

De hedendaagse Westerse burger is verworden tot een slaaf! Hij werkt zich te pletter voor de meest banale dingen! Zijn huis, zijn voedsel, zijn auto (onmisbaar om op zijn werk te komen) staat verplicht in de file, betaald zich een ongeluk aan accijnzen, belastingen etc etc.

En als hij dan besluit om niet meer mee te doen aan dat systeem, (omdat hij het niet meer kan betalen bijvoorbeeld) word hij behandeld als een paria! Een verstotene! Want een vrije keuze is er gewoon niet meer bij! Wij maken elkaar wijs dat we het zo verschrikkelijk goed hebben.

Maar is dat wel zo? Langzaam maar zeker heeft de overheid de laatste 30 jaar al onze vrijheden drastisch ingeperkt. Grote delen van het land zijn natuurgebied geworden, er is niet of nauwelijks ge?Ænvesteerd in de infrastructuur, ondanks dat vrijwel elk gezin nu een tweeverdieners huishouden is geworden. De laatste 20 jaar is oa hierdoor het aantal auto???s op de weg verdrievoudigd. Met als logisch gevolg dat de consumptie van brandstof navenant toegenomen is. En de accijnzen op diezelfde brandstof zijn minimaal verdubbelt in die tijd. Maar dacht u dat de moderne Westerse mens daar 3 keer zoveel asfalt voor teruggekregen heeft?

Nee hoor, die moderne mens van de 21e eeuw heeft zich laten hersenspoelen. Hem is wijsgemaakt dat dat allemaal erg slecht voor het milieu is. Milieu, het toverwoord waardoor grote geldstromen op gang zijn gekomen! En niet richting die burger!

Al die hardwerkende burgers, allemaal zitten ze weggestapeld in grote flatgebouwen en zogenaamde Vinexwijken. Allemaal is ze wijsgemaakt dat dat vrijheid is. Maar uiteindelijk werken ze zich hun hele leven kapot om alleen de rekeningen te betalen. En leven feitelijk in een concentratiekamp.

Ziektekostenverzekering, gemeentelijke belastingen, het afgeroomde brutoloon, alle belastingheffingen en accijnzen, een onvoorstelbaar percentage van zijn loon verdwijnt terug naar de staatskas. En daar zitten een stelletje dieven die het rucksichloos over de balk gooien. Onder het motto van sociaal beleid! Reken maar eens uit wat er van uw brutoloon verdwijnt aan belastingen.

Wie nu nog in dit systeem gelooft, loopt met een zak over zijn kop!

Elke Westerse mens met eigen initiatief loopt vast in een oerwoud aan wetten en regels. Helemaal afgestompt loopt die mens elke dag zijn rondje. Trek de vergelijking maar met een koe! Die loopt ook elke dag zijn rondje, word per dag 2 keer gemolken, en dat is het dan. Maar een mens is toch geen koe? Waarom laten wij ons melken door onze overheden?

Dertig jaar geleden leerde je op school dat het communistische oostblok iets was om te mijden! Niemand kon zich daar ontplooien tot de persoon die hij of zij werkelijk was! Want je verrader sliep nooit! Eigen geld had je niet, vadertje staat zorgde voor alles! En zie nu eens wat hier gebeurt! Je mag vrijwel je hele loon inleveren, maar Vadertje staat zorgt NERGENS voor!

Nogmaals, wie nu nog steeds in zo???n vrijheid gelooft loopt met een zak over zijn kop!

En ja, dat zit mij dwars.

Bennie98

• Gast
« Reactie #543 Gepost op: 01 maart 2011, 10:55:01 »
Slavernij!

De hedendaagse ....

....zorgt NERGENS voor!

Nogmaals, wie nu nog steeds in zo???n vrijheid gelooft loopt met een zak over zijn kop!

welkom in de westerse wereld...

Offline Timmetjuh

• AR 156 1.8TS BJ2000
« Reactie #544 Gepost op: 01 maart 2011, 13:11:53 »
Iets wat me niet dwars zot :)
Zojuist een gesprek met de directeur gehad. En ik krijg morgen een vast contract om te ondertekenen!

Offline sght97

« Reactie #545 Gepost op: 01 maart 2011, 13:16:30 »
Iets wat me niet dwars zot :)
Zojuist een gesprek met de directeur gehad. En ik krijg morgen een vast contract om te ondertekenen!

:thumbsup: :thumbsup: :italoflag: :italoflag:
Gefeliciteerd !!

Offline Jon

« Reactie #546 Gepost op: 01 maart 2011, 13:19:16 »
3 maanden na het inruilen van mijn oude Bella wordt de wegenbelasting nog steeds bij mij afgeschreven.  >:(

Ja ik weet dat het deels mijn eigen schuld is, gelijk om een vrijwaring vragen enzo, maar had wel vertrouwen in de man en die zei dat de auto gelijk opgehaald en uitgevoerd zou worden de week er na.
Dus niet!  >:(

Offline erka

« Reactie #547 Gepost op: 01 maart 2011, 13:33:35 »
3 maanden na het inruilen van mijn oude Bella wordt de wegenbelasting nog steeds bij mij afgeschreven.  >:(

Ja ik weet dat het deels mijn eigen schuld is, gelijk om een vrijwaring vragen enzo, maar had wel vertrouwen in de man en die zei dat de auto gelijk opgehaald en uitgevoerd zou worden de week er na.
Dus niet!  >:(

controleer via RDW even of de auto wel van naam is...
anders ben je ook verplicht om hem te verzekeren enz ....

https://ovi.rdw.nl/

Offline Kees Durk

« Reactie #548 Gepost op: 01 maart 2011, 13:45:35 »
Slavernij!

De hedendaagse Westerse burger is verworden tot een slaaf! Hij werkt zich te pletter voor de meest banale dingen! Zijn huis, zijn voedsel, zijn auto (onmisbaar om op zijn werk te komen) staat verplicht in de file, betaald zich een ongeluk aan accijnzen, belastingen etc etc.

vroeger werd je onderdrukt door je baas, de grote boer die zijn arbeiders als slaven liet werken voor een miezirig loontje. Ik werk denk ik nog niet half zo hard als hun, maar heb het stukken beter... mijn vader werkte als boer hard, erg hard, maar werkte nog niet zo hard als de arbeiders vroeger. Toch had hij het stukken beter dan die arbeiders...

En als hij dan besluit om niet meer mee te doen aan dat systeem, (omdat hij het niet meer kan betalen bijvoorbeeld) word hij behandeld als een paria! Een verstotene! Want een vrije keuze is er gewoon niet meer bij! Wij maken elkaar wijs dat we het zo verschrikkelijk goed hebben.

Maar is dat wel zo? Langzaam maar zeker heeft de overheid de laatste 30 jaar al onze vrijheden drastisch ingeperkt. Grote delen van het land zijn natuurgebied geworden, er is niet of nauwelijks ge?Ænvesteerd in de infrastructuur, ondanks dat vrijwel elk gezin nu een tweeverdieners huishouden is geworden. De laatste 20 jaar is oa hierdoor het aantal auto???s op de weg verdrievoudigd. Met als logisch gevolg dat de consumptie van brandstof navenant toegenomen is. En de accijnzen op diezelfde brandstof zijn minimaal verdubbelt in die tijd. Maar dacht u dat de moderne Westerse mens daar 3 keer zoveel asfalt voor teruggekregen heeft?

en hoe komt het dat we tweeverdieners zijn geworden? daar geef ik de overheid niet de schuld van, maar de bevolking zelf. We willen alsmaar meer, nieuwer en luxer. Als je ziet hoe we wonen, wat voor tv's er bij veel mensen op tafel staan, dat ze rustig meer dan 40.000 uit kunnen geven aan een VW passat denk ik... ja, dan moet je wel met z'n twee?«n geld verdienen. Ach, ik probeer daar maar m'n voordeel mee te doen. De tv bij mij thuis is tweede hands, 3/4 van de meubels zijn tweede hands, m'n auto heeft nog geen 3e van de nieuwaarde gekost en ga zo maar door. m'n huis is op 1 inkomen gekocht. Ik hoef het allemaal niet en wil niet te afhankelijk zijn van twee inkomens, dat bepaald veels te veel hoe de indeling van ons toekomstige gezin wordt.
Als dat willen en moeten hebben, daar speelt de handel en de reclame mooi op in. en daar ga je. Toch kun je kiezen er niet aan mee te doen. Alles wat 60+ in nederland is doet er niet aan mee. Die kopen niet iedere 5 jaar een nieuw interieur, kopen niet ieder jaar een andere tv en wat niet meer, die kunnen zuinig leven. Die hebben zuinig leren leven. Ik ben zelf ondernemer, geef me zelf iedere maand eigenlijk te weinig geld, maar dit leert m'n meisje en mij wel zuinig te leven en bewust om te gaan met het feit dat niet alles vanzelf gaat. Iets wat voor vele mensen wel lijkt te gaan. Kijk maar eens wat ze hebben.

Nu weet ik dat het in jou geval anders is Jan, dat jij je huis bijvoorbeeld niet buitensporig ingericht hebt, maar ik hoop dat je m'n punt snapt, en dat je begrijpt dat er heel veel mensen wel een keuze hebben, maar dat ze die niet maken.

en dan heb ik het nog niet eens gehad over de vakanties, waar je toch zeker twee a drie keer per jaar een paar 1000 eu aan uit moet geven als gezin, de caravan a 30.000 nog niet mee gerekend.

Nee hoor, die moderne mens van de 21e eeuw heeft zich laten hersenspoelen. Hem is wijsgemaakt dat dat allemaal erg slecht voor het milieu is. Milieu, het toverwoord waardoor grote geldstromen op gang zijn gekomen! En niet richting die burger!

dat hersenspoelen is wat mij betreft al veel eerder begonnen dan met het milieu. Het is de consumenten cultuur en hebberigheid die we zelf samen met de producenten en reclame veroorzaakt hebben.

Al die hardwerkende burgers, allemaal zitten ze weggestapeld in grote flatgebouwen en zogenaamde Vinexwijken. Allemaal is ze wijsgemaakt dat dat vrijheid is. Maar uiteindelijk werken ze zich hun hele leven kapot om alleen de rekeningen te betalen. En leven feitelijk in een concentratiekamp.

zo ziet iedere stad er uit. en het maffe is, daar willen mensen schijnbaar wonen. Lekker met elkaar ophokken. Jij kunt je niet voorstellen dat ze dat ze dat oke vinden, ik ook niet, maar hun schijnbaar wel. Verder werken ze hun hele leven om de vakantie te kunnen betalen, de verwarming op 22 te kunnen zetten ipv 19, op wintersport te kunnen, een setje 19 inch wielen te kunnen kopen, een luxere auto te kunnen kopen dan de buurman, de kinderen mooiere schoenen te kunnen geven dan hun vriendjes want nee kan niemand meer zeggen...

het is maar net hoe je het bekijkt.

Ziektekostenverzekering, gemeentelijke belastingen, het afgeroomde brutoloon, alle belastingheffingen en accijnzen, een onvoorstelbaar percentage van zijn loon verdwijnt terug naar de staatskas. En daar zitten een stelletje dieven die het rucksichloos over de balk gooien. Onder het motto van sociaal beleid! Reken maar eens uit wat er van uw brutoloon verdwijnt aan belastingen.

als ik zie dat ze m'n oma gered hebben in het ziekenhuis, hoe mijn buurman in zijn twee jaar kanker geholpen is, wat een goede vriend van m'n ouders met parkinson geboden is, waar dat allemaal nog beter kan, wat het allemaal kost en wat voor veel goeds er ook mee gedaan wordt. Als ik zie wat voor loontje verplegers krijgen, als ik zie hoe ik geholpen wordt door de medische molen momenteel, dan vind ik het niet erg om daar wat aan uit te geven en vind ik het ook niet erg om er meer aan uit te geven. Dan maar geen nieuwe tv en maar een setje tweede hands velgen op de auto voor de winter...

Wie nu nog in dit systeem gelooft, loopt met een zak over zijn kop!

het is al vaker voorbij gekomen, ik zal wel met een zak op lopen en oogkleppen op hebben, toch maak ik veel keuzes toch behoorlijk bewust denk ik.

Elke Westerse mens met eigen initiatief loopt vast in een oerwoud aan wetten en regels. Helemaal afgestompt loopt die mens elke dag zijn rondje. Trek de vergelijking maar met een koe! Die loopt ook elke dag zijn rondje, word per dag 2 keer gemolken, en dat is het dan. Maar een mens is toch geen koe? Waarom laten wij ons melken door onze overheden?

Dertig jaar geleden leerde je op school dat het communistische oostblok iets was om te mijden! Niemand kon zich daar ontplooien tot de persoon die hij of zij werkelijk was! Want je verrader sliep nooit! Eigen geld had je niet, vadertje staat zorgde voor alles! En zie nu eens wat hier gebeurt! Je mag vrijwel je hele loon inleveren, maar Vadertje staat zorgt NERGENS voor!

zo een heel relaas in jou quote.

wat mij af en toe dwars zit in nederland?  de klaagzang, de negativiteit en de azijnpissers. Er gebeurt zoveel moois in de wereld, probeer daar ook de ogen voor open te houden. Maar nee, de dj's op de radio jammeren op maandag dat het maandag is en het weekend over is bijvoorbeeld. WAT NOU ALS IK WEL ZIN HEB OM TE WERKEN? HOU TOCH OP MET ZEIKEN DAT IS VEEL MAKKELIJKER en ga lekker aan de slag. altijd dat gemopper maar. M'n vriendin wordt af en toe gek van mijn positieve instelling maar ook zei zit in dat het toch wel lekker is.

Offline Kees Durk

« Reactie #549 Gepost op: 01 maart 2011, 13:46:43 »
en oja Jan, ik weet dat heel veel van mijn beschreven zaken niet voor jou op gaan, het is gewoon mijn gedachte over de bevolking en regering algemeen, aangezien jij het ook breed getrokken had.  :)