Auteur Topic: Wat zit je dwars of juist niet, mag ook ?!  (gelezen 365999 keer)

Offline BertMiTo

• Geslacht: Man
Re:Wat zit je dwars of juist niet, mag ook ?!
« Reactie #1025 Gepost op: 06 april 2011, 10:45:26 »
Wat ik ook nog wel eens doe is acrylnagels erop laten zetten en dan groeit het eronder vanzelf. Maaarrre das niet wat voor kerels Hahaha :rofl: ;D ;D

Dat is nog een idee, van die goei lange,
ze zouden nogal kijken op mijn werk ;D
AR156C#1513

Offline Timmetjuh

• AR 156 1.8TS BJ2000
« Reactie #1026 Gepost op: 06 april 2011, 10:47:39 »
http://www.large-online.nl/bin/shop.php?prog=shop&mid=&article=187529&funktion=PRODUCTINFO&bildrub=&product=Industrial%20Punk:%20Bird&tc=PULLDOWN_00SACCRI
Zo'n ring kauw je ook niet snel doorheen ;) En kan je eenvoudig afdoen. Alleen oppassen met in je oog wrijven als je jeuk hebt.

Offline Vlobbert

• Ex-lid. Nr. 1040
« Reactie #1027 Gepost op: 06 april 2011, 10:49:25 »
Ik erger me aan de WOZ, WOZ zou de waarde van je woning moeten zijn als je het verkoopt. Echter staat de straat naast mij (gelijke huizen) nog 90% te koop voor 259000 EUR vrij op naam. Dan kom ik met een geschatte WOZ waarde van 279.000 EUR nooit aan.

Bezwaar is reeds verzonden, mijn woning kan ik nooit verkopen voor 279.00 EUR k.k. als de straat nog volstaat met huizen van 259.000 EUR von. Uiteraard zit er bij mij wel een keuken in, vloeren en muren zijn gereed. Maar smaken verschillen, dus waarom zou iemand die er niet zelf in laten leggen voor dat prijsverschil.
Dibs! "The most powerful force in the universe, it is used to call possession of a certain object or idea. There are very few things that trump dibs."

Offline BertMiTo

« Reactie #1028 Gepost op: 06 april 2011, 11:02:46 »
AR156C#1513

Giovanni

• Gast
« Reactie #1029 Gepost op: 06 april 2011, 11:33:41 »
Van dat anti duim spul erop smeren ;) Dat gebruiken ze wel eens bij kinderen die duimen. Het smaakt zo vies!
Hehe ik moet weer denken aan de keer dat ik de fiep van mijn broertje toen hij klein was daarmee vol had gesmeerd. Dat gezicht  :rofl: en toen midden in de woonkamer overgeven geweldig. Mam vond het iets minder grappig :P Maar ik wou alleen maar helpen hem van het fiepen af te krijgen :D Bij mijn zusje hielp het ook voor het duimen.

:-X :-X :-X

Hahaha Hahaha Hahaha Hahaha

Giovanni

• Gast
« Reactie #1030 Gepost op: 06 april 2011, 17:53:07 »
Zojuist de motorolie van die ouwe stinkende verrotte perekist ververst. Ik heb dusdanig lopen vloeken dat ik meteen besloten heb dat het de laatste keer is geweest. Filter pastte weer eens niet, net als alle voorgaande keren, de olie liep tot over m'n ellebogen, bakolienivo was bijna niet te peilen wegens ruimtegebrek, om nog maar te zwijgen over het bijvullen.

De derde versnelling loopt nog steeds vervelend te doen.

Ik ben er klaar mee, het is mooi geweest met dat hok. De fijnste kilometers waren die van 3 naar 4 ton, waarvan de laatste halve ton met een lekkende motor.

BlackPearlV6

• Gast
« Reactie #1031 Gepost op: 06 april 2011, 18:01:44 »
Heb ik me alfa net door de keuring slaat de radiator lek, mot ik nog in een alto noar ut wark :-\ :-\ :-\ Ik wordt gewoon van de weg gekeken in dat doosje op wielen. Maar wel lekker zuining  :yes! Dus dit weeknd weet ik wat ik te doen heb  ;D ;D ;D

Offline sght97

• Vader van Ppriscilla (Sil ) R.I.P. 16-09-2009
« Reactie #1032 Gepost op: 06 april 2011, 19:47:44 »
Ik vind het fijn dat iedereen gelukkig zijn mening kan en mag geven  :ok:
Tussen lezen, schrijven en oordelen zit gelukkig een verschil.

Is alleen maar goed  :thumbsup: :thumbsup:

Offline AlfaNerd

• V6 Power .
« Reactie #1033 Gepost op: 06 april 2011, 21:42:02 »
Wat mij dwars zit?
Dat defensie regelrecht de vernieling in bezuinigd wordt.
Dat het schijnbaar gezien wordt als de eenvoudige melkkoe die alle smerige rotklusjes mocht opknappen. Waarvan het personeel de laatste jaren onder soms erbarmelijke omstandigheden zijn werk mocht verrichten met materieel dat niet of nauwelijks meer inzetbaar was en waarbij velen het leven lieten, nu als oud vuil aan de kant gezet gaan worden.

Dat we onze belangrijkste pijler van veiligheid gewoon om zeep helpen.
Net zoiets als je brandverzekering opzeggen omdat je nooit brand hebt gehad.

Het is schandalig dit te zien gebeuren terwijl we miljarden met de schop in staten als portugal en griekenland gooien, terwijl deze niks beters te doen hebben dan het geld er doorheen te brassen om vervolgens weer het handje op te houden.

Is dit de manier van dank je wel zeggen aan die tienduizenden die de afgelopen jaren alles maar dan ook werkelijk alles hebben overgehad voor onze nationale belangen en veiligheid?!?

Het is godverdomme triest!

Ik heb nooit in het leger hoeven/mogen dienen maar ik ben het 1000% met je eens .  Amen
Gelukkig gaan de vliegtuigen om mee te knokken wel gewoon door .....  :-X
* * * PERSOONLIJKE PAGINA VAN DE NERD * * *
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Giovanni

• Gast
« Reactie #1034 Gepost op: 06 april 2011, 22:09:27 »
Wat mij dwars zit?
Dat defensie regelrecht de vernieling in bezuinigd wordt.
Dat het schijnbaar gezien wordt als de eenvoudige melkkoe die alle smerige rotklusjes mocht opknappen. Waarvan het personeel de laatste jaren onder soms erbarmelijke omstandigheden zijn werk mocht verrichten met materieel dat niet of nauwelijks meer inzetbaar was en waarbij velen het leven lieten, nu als oud vuil aan de kant gezet gaan worden.

Dat we onze belangrijkste pijler van veiligheid gewoon om zeep helpen.
Net zoiets als je brandverzekering opzeggen omdat je nooit brand hebt gehad.

Het is schandalig dit te zien gebeuren terwijl we miljarden met de schop in staten als portugal en griekenland gooien, terwijl deze niks beters te doen hebben dan het geld er doorheen te brassen om vervolgens weer het handje op te houden.

Is dit de manier van dank je wel zeggen aan die tienduizenden die de afgelopen jaren alles maar dan ook werkelijk alles hebben overgehad voor onze nationale belangen en veiligheid?!?

Het is godverdomme triest!

Het is niet de enige overeenkomst met de jaren '30 Jos  Ik snap precies wat je bedoelt  ;) 

Offline amazinged

• Op gas moet je koken, maar vooral ook rijden!
    • auto aankoopkeuringen en diagnose
« Reactie #1035 Gepost op: 07 april 2011, 01:44:41 »
Weet je hoeveel generaals wij hebben?  v6tech1

Weet je wat die verdienen? Weet je hoe vaak er iets mis is bij defensie? En dan serieus zwaar mis? Machtsmisbruik, intimidatie, diefstal?

Weet je hoeveel kilometers de gemiddelde DAF-truck bij defensie heeft gemaakt als hij opgedoekt wordt? En hoe vaak ze geschilderd is? Wist je hoeveel laptops er binnen defensie rond-zwerven en hoeveel er serieus gebruikt worden voor zaken voor defensie?

Ach, ik ben het met je eens dat er een leger moet zijn, dat er niet bezuinigd moet worden onderaan, bij de jongens die de uitvoering moeten doen. Maar ik denk ook dat er geen 'bedrijf' in Nederland is waar zo veel geld verspilt wordt als bij defensie!

O ja, ik ken 3 maten van me die alle drie ooit eens kozen voor defensie omdat ze dan ambtenaar werden, zekerheid hadden, hele goede succendaire voorwaarden en..........niet te hard hoefden te werken.

Toen er wat gereorganiseerd werd en het allemaal wat minder werd zijn ze weer in een gewone baan gegaan. Sja, het was een mooie tijd bij defensie, maar ook daar gaat het gewoon op een normaal bedrijf lijken. Werken voor je geld, slechtere succendaire omstandigheden en waar het te veel kost en niet pers?© nodig is gaat het mes er in. Het is helaas niet anders.
156SW 1.8TS LPI G3 | 164 TS 1995 LPI G3 |166 2.4JTD 10V Massimo Eigen Mapping | 166 2.4JTD 20V

Offline Vlobbert

• Ex-lid. Nr. 1040
« Reactie #1036 Gepost op: 07 april 2011, 09:52:00 »
Een enorm ego?Æstisch schoonzusje.

Mijn schoonmoeder wordt 50 jr dit weekend. Dus mijn vriendin, haar broer zusje en vader zijn druk bezig met een leuk feest.

Mijn schoonzusje is 17 dus je kunt niet zeggen dat ze te jong is om na te denken.

Ten eerste: Zet ze de kaart die aan haar vader is gericht van de werkgever van haar moeder tot 4x toe terug in de kamer waar haar moeder hem zal zien. Haar moeder heeft hem dan ook gezien en weet dat er een feest komt.

Ten tweede: Ze heeft een aantal taken gekregen die ze niet doet, waardoor het werk weer naar de anderen gaat (o.a. het afleveren van de uitnodiging aan oma die 1 straat verder woont, oma belt in tranen op of ze alsjeblieft mag komen).....

Ten derde: Ze plaatst foto's van de locatie op haar Twitter die via Hyves en Facebook te zien zijn door haar moeder......

Maar ze is zich van geen kwaad bewust en de foto's gaat ze niet wissen........

Ik heb echt zo een zin om een keer helemaal uit mijn plaat te gaan. Maar dat moet uiteraard na het feest.....
Dibs! "The most powerful force in the universe, it is used to call possession of a certain object or idea. There are very few things that trump dibs."

Offline amazinged

« Reactie #1037 Gepost op: 07 april 2011, 12:05:24 »
"Er zijn niet meer generaals dan andere vergelijkbare (in grote) bedrijven top-managers hebben.
Onze hoogste generaal verdiend €145.000,- bruto. Ook dit is een schijntje als je dit afzet tegen civiele managers die ruim 50.000 man personeel moeten aansturen."

Dat zijn de offici?«le richtlijnen van nu. Er is namelijk al in gesnoeid! Het jammere is alleen dat je met die bedragen er niet bent. De 'auto met chauffeur' kost nog eens een aardig stukje er boven op. De onkostenvergoedingen die een generaal opstrijkt liegt er ook niet om. 50.000 man personeel aansturen? Laat me niet lachen. Dat personeel wordt door allemaal anderen aangestuurd! Lager op de ladder heb je meer te doen dan die generaal hoor.

Mijn ervaring met de enige generaal die ik ken is niet representatief, dat weet ik. Het is de vader van een toen jongedame die ik les gaf. Een alleraardigste man. Ik heb met genoegen de nodige gesprekken met hem gevoerd. Een harde werker? Stress? Werkdruk? Eerder een baan waarin je bedje gespreid is. De enkele generaal die wel leiding geeft aan een uitgezonden eenheid heeft wat verantwoordelijkheid, en dan nog vooral op papier. De meeste generaals die in Nederland rondgereden worden hebben geen kloot te doen!

"De verkwisting van geld aan materiaal wordt veroorzaakt door het DMO (Defensie materieel organisatie) Deze organisatie krijgt ook meer dan 60% van de begroting van defensie. Ironisch genoeg is deze hele organisatie civiel, incl de dagelijkse leiding!! Exact ditzelfde geldt ook voor het CDC."

Helemaal mee eens! Het is en blijft wel geld op de begroting van defensie en dus verkwisting. De bezem erdoor dus en geld op besparen.

"Misstanden e.d. komen in iedere organisatie voor. Alleen wordt het bij defensie gelijk aangegrepen om groots uit te lichten. Betekend niet dat er niks aan moet worden gedaan, integendeel."

Defensie is net als politie en zoals net weer in het nieuws gekomen Marechaussee een organisatie die een grote aantrekkingskracht uitoefent op mensen die graag macht uitoefenen, uniform-geile figuren die hun kleding graag ook in vrije tijd nog aan hebben. Het zijn met regelmaat organisaties met een vaak heel vreemd en gesloten cultuurtje, waar heel veel mogelijk is! Vooral voor mensen die iets te vertellen hebben t.o.v. mensen die onder aan de ladder staan. Het komt nog heel zelden uit, juist omdat het zo gesloten is. De laatste jaren komt het meer uit en dat is een goede zaak.
Defensie heeft echte mensen nodig die staan voor hun taak. Dat geldt ook voor generaals! Van het politieke spel dat er destijds gespeeld is rondom Karremans is mij ?©?©n ding gebleken en niet in het voordeel van defensie. Er zijn mensen die weerloos waren afgeslacht onder het oog van onze Nederlandse mannen. Ik ken persoonlijk mensen die daar gediend hebben die het er nog moeilijk mee hebben. En wat er werkelijk van in het nieuws is gekomen? Een lachertje, je moest de werkelijke houding eens weten van het gemiddelde personeel van defensie daar en de werkelijke houding van de leiding daar.

"Al jou argumenten gelden voor iedere grote organisatie. Het is alleen lekker makkelijk om te pissen op een organisatie die zich, op dat gebied niet kan en mag weren.
Daarbij is er niks beter voor de gemiddelde pacifist dan zoeken naar en schoppen tegen ieder ding dat ze kunnen vinden over defensie."

En al die grote organisaties mogen van mij dan ook eens goed doorgelicht worden! Defensie kan en mag zich prima weren hoor. Ik zou niet weten waarom defensie dat niet kan. Gelukkig ben ik geen pacifist en ben niet tegen een leger. Wel een leger met integere mensen, met karakter, met een niet te zware onnodige top en waar geen geld verkwist wordt.
Dit geldt voor mij net zo voor een belastingdienst, Nuon, ABN, ING, KPN en noem ze maar op. Dit geldt voor mij algemeen. Ik zie ze allemaal ( ook defensie) als grote bedrijven waar fatsoenlijk gewerkt moet worden zonder missstanden en zonder zakkenvullerij en zonder grote aantrekkingskracht op mensen die weinig willen presteren voor veel met als toetje zeer goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

"Moet je mij trouwens eens uitleggen hoe het mogelijk is dat beleidsmakers van defensie de laatste 10 jaren stuk voor stuk de grootste pacifisten zijn geweest die nooit iets met defensie te maken wilden hebben. Dat deze lui openlijk zeggen dat ze defensie liever kapot maken dan het een goede kans geven, dat deze lui met de ballen verstand van defensie, onze ministers zijn geworden?!?! "

Helemaal mee eens! De verkeerde lui op de verkeerde plek! Ze hadden bij defensie zelf moeten solliciteren! Een groot aantal ministers kiest ook voor het minister worden vanwege de niet slechte voorwaarden, het niet slechte salaris, de macht en 'last but not least' de enorme mogelijkheden aan zakkenvullerij die er voor je zijn als je klaar bent als minister en ?©?©n of andere top-functie kan gaan uitvoeren in het bedrijfsleven!

Als laatste een persoonlijke vraag..........werk jij toevallig bij ......defensie ?  Hahaha

Op die vraag mag je van defensie trouwens gewoon antwoorden. Om het makkelijker te maken alvast mijn antwoord: Ik werk niet bij defensie  party , verrassing?  Hahaha
156SW 1.8TS LPI G3 | 164 TS 1995 LPI G3 |166 2.4JTD 10V Massimo Eigen Mapping | 166 2.4JTD 20V

Offline xLes

• Blu Inca
« Reactie #1038 Gepost op: 07 april 2011, 19:37:54 »
Wat mij dwars zit is dat ik met nood naar het noorden moest,
Broertje heeft een aanrijding gehad met een auto.

Hoe het precies is gegaan weet ik niet en hij weet er ook niks meer vanaf.
Schade: Hersenschudding en last van de schouder & nek, gelukkig geen ernstige schade dus.

Op de foto's ziet het er minder erg uit maar de Ford is er toch echt wel erger aan toe dan dat het op de foto's lijkt.

http://rtvdrenthe.nl/nieuws/59093/gewonde-bij-auto-ongeluk-in-hooghalen

Huidige Bella: 147 1.9 Jtd 8v 2003

Verleden:
*3.2 V6 SW 2002 Met Kuurtje  r.i.p.
*156 1.9 JTD 16V 2005
*147 1.6 2006
*156 1.8 1999
*146 1.6 2000

AR156C#1960 - Bella

Offline ScriptMania

• to be or not to be, what was the question?
« Reactie #1039 Gepost op: 07 april 2011, 19:47:01 »
die zal wel total los zijn, maar in ieder geval goed dat het alleen materiele schade is.

Offline Jobo_156

• Global Moderators
  • *
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Urban Impressions
« Reactie #1040 Gepost op: 07 april 2011, 19:54:03 »
@ Les: Sterkter man :thumbsup:
Beste klapper
Portfolio

Huidig: Lancia Delta 1.4 tjet Platino 2011

Gehad:
Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010
Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999
Lancia Y -1996
AR 75 1.8 -1986

Offline sght97

« Reactie #1041 Gepost op: 07 april 2011, 20:14:04 »
Hoi Les,

Heel veel sterkte en beterschap met jouw broertje en voor jouw familie en je weet wat ik je vanmiddag heb gezegd.

Groetjes,

Patrick.

Offline xLes

• Blu Inca
« Reactie #1042 Gepost op: 07 april 2011, 20:22:07 »
Bedankt Allen  :thumbsup:

Hij is nog actief en zat al te zeuren dat hij naar de kroeg wou maar dat gaat dus niet gebeuren  flippy1

Daar gaat het weekendje stappen & Psv-Heerenveen  :-X  dus als iemand nog naar psv - heerenveen wil, u roept maar.

@mo hij is inderdaad total loss, je kunt het nummerbord van de Volvo nog aflezen in de Ford  :-X

Volvo had maar wat schade en die ster in de bumper was het ergste.

Verleden:
*156 1.9 JTD 16V 2005
*147 1.6 2006
*156 1.8 1999
*146 1.6 2000

AR156C#1960 - Bella

Offline sght97

« Reactie #1043 Gepost op: 07 april 2011, 20:24:39 »
Laat hem alsjeblieft rustig aan doen.
Beter een aantal dagen liggen en dan weer proberen iets te doen, maar zeker niet gelijk doen alsof er niks aan de hand is.

Offline xLes

• Blu Inca
« Reactie #1044 Gepost op: 07 april 2011, 20:58:00 »
Absolute rust is nu het devies.
Een hersenschudding lijkt onschuldig, maar indien genegeerd, kan dit leiden tot permanente klachten!

Heb hem zojuist naar bed gestuurd, naar zijn grote broer luistert hij wel  flippy1

moeten hem de komende dagen om de 2uur wakker maken en heb voor vannacht maar de nachtdienst op me genomen..

Hij zal zeker rustig aan doen en daar word ook wel voor gezorgd, maximaal 1 uur tv kijken op een dag en dat soort dingen worden gewoon gedaan

Verleden:
*156 1.9 JTD 16V 2005
*147 1.6 2006
*156 1.8 1999
*146 1.6 2000

AR156C#1960 - Bella

Offline Kees Durk

« Reactie #1045 Gepost op: 07 april 2011, 21:14:30 »
Heb hem zojuist naar bed gestuurd, naar zijn grote broer luistert hij wel  flippy1

moeten hem de komende dagen om de 2uur wakker maken en heb voor vannacht maar de nachtdienst op me genomen..

Hij zal zeker rustig aan doen en daar word ook wel voor gezorgd, maximaal 1 uur tv kijken op een dag en dat soort dingen worden gewoon gedaan

goed rust houden, en idd minimaal tv kijken, autorijden is ook niet best. Ik ben enigszins ervaring deskundige wat dat betreft  Deuh en heb het toen met m'n eigenwijze kop ook niet helemaal handig aangepakt.

Giovanni

• Gast
« Reactie #1046 Gepost op: 07 april 2011, 21:50:25 »
Wens je broer sterkte!

Wat betreft die schade, ik denk dat de schade van de Volvo in geld uitgedrukt zo'n 6 keer hoger is dan de dagwaarde van de Ford  ;)

Offline amazinged

« Reactie #1047 Gepost op: 07 april 2011, 21:53:01 »
"Ik voel mij dan ook niet geroepen om die aannames te gaan verdedigen.
Dat ik gemiddeld 60 uur per week werk, ja je leest het goed, werk! Zal volgens jou dan ook wel een leugen zijn."

Ik heb het niet over aannames. Zaken die uitgebreid in de media van alle kanten zijn belicht waar defensie zelf, geen mooie chocolade meer van kan maken terwijl de cultuur toch echt is 'de zaak onder de pet' te houden, zijn niet anders dan negatief voor defensie.

Ik ben wel gemeend benieuwd waar jij je tijd als majoor aan mag besteden dat je 60 uur per week werkt; of bedoel je dat dit wel eens voorkomt maar dat je de maand erna verlof hebt en aan 0 uur komt? Volgens mij zijn de rooster zo bij defensie dat niemand er gemiddeld 60 uur per week werkt, maar hier kan jij zelf het beste duidelijkheid in geven.

Hoe je erbij komt dat ik iets wat jij stelt, een leugen zal noemen snap ik al helemaal niet. Ik ga in beginsel er altijd van uit dat ik de informatie of mening van de ander serieus kan nemen, zo ook jouw informatie.

"Ik vind jou verhaal voor een groot deel volstrekt ongefundeerd en zo subjectief als maar zijn kan. Enkel al het verhaal over Karremans geeft aan dat je mening enkel gestoeld is op mediaberichten. "

Laat het nu zo zijn dat ik een uitgebreid sociaal netwerk heb, vrienden, klanten en familie, waarvan door het enorme aantal een redelijk aantal mensen direct of indirect bij defensie betrokken is. Het beeld dat ik van defensie heb is dus alles behalve op de media gebaseerd. Ongefundeerd en subjectief is al helemaal niet aan de orde.
En dan spreek ik van contacten bovendien in alle lagen van defensie, mensen die uitgezonden worden, mensen die over materieel gaan, mensen die trainingen verzorgen, de verbindingen doen,  noem het maar op. Als mijn mening jou niet aanstaat dan mag dat, mijn mening wordt er niet ongefundeerd of subjectief van.

"Ik werk nu 17 jaar voor deze organisatie en ben begonnen als manschap en nu inmiddels majoor.
Je hoeft mij dus helemaal niets te vertellen over de werkwijze van de organisatie."

Ik probeer jou niet te vertellen hoe de organisatie werkt, maar denk je nu werkelijk dat jij als majoor wel weet hoe het achter de schermen op de hogere niveaus werkt bij defensie? Sja, als majoor weet je het allemaal wel, dream on!

Defensie is een bolwerk van macht, waarbij structureel geldt dat iedereen die een streep meer heeft per definitie gelijk heeft en dat je daar niet tegenin gaat. De voorbeelden waar dat wel gebeurde werden altijd afgestraft, altijd! Misstanden houd je onder de pet, schandalen komen niet naar buiten en wie zich niet aan die 'ere-code' houdt krijgt het zwaar, heel zwaar!
Dat maakt defensie voor mij vooral een log apparaat waar je prima kan functioneren als je maar doet wat je gezegd wordt, niet nadenkt maar volgt. Je meerdere heeft immers altijd gelijk. Dit geldt tot op de hoogste niveaus.

Ik zal je een stukje citaat laten lezen van iemand die op een net wat hoger niveau dan majoor tegen deze zaken aanliep. Zaken als machtsmisbruik, intimidatie, vriendjespolitiek en al wat er meer aan de hand is. Nee, defensie is wat mij betreft een zichzelf in stand houdend apparaat waarvan het nut twijfelachtig is.
De hedendaagse bedreiging is er niet meer ?©?©n waar we in Nederland met een paar F16's , fregatten of tanks voor nodig hebben, of met een paar lichamelijk in slechte conditie verkerende militairen. De dreigingen van nu zijn veelal technologisch, biologisch en op IT gericht. En daar kan defensie heel weinig mee, zeker niet met de aanwezige kennis en het materieel van nu.

Een zwaar achterhaalde organisatie die nog in een droom van 60 jaar geleden leeft en op het wereld-toneel van strijdkrachten van vandaag helemaal niets te vertellen heeft!
Van mij mogen ze 1 Europees leger maken, met een goede centrale leiding, en 1 Nederlandse generaal. Allemaal hetzelfde materieel, goedkoper in onderhoud en aanschaf en de zaak terugbrengen naar een grote die noodzakelijk is.

O ja, het citaat, de ombudsman sprak al van idiote taferelen, maar defensie heeft geen idee hoe het intern er aan toe gaat, volgens defensie is er weinig mis...........

'Toen ben ik naar de Nationale Ombudsman gestapt, en die heeft als eerste goed en onafhankelijk geoordeeld over deze misstanden bij Defensie. Er ligt een goed eindrapport, en het wachten is op hoe de politiek hierop reageert. Uit het rapport blijkt duidelijk dat het onderzoek naar integriteitsschendingen bij Defensie niet op orde is. Dat de COID belabberd functioneert. Dat zijn keiharde conclusies voor het militair aparaat. Dat zegt iets over hoe dat apparaat werkt en hoe het zichzelf reinigt.

'Ik wil eerherstel, rechtspositionele compensatie en strafrechtelijke vervolging van de officieren die valsheid in geschrifte hebben gepleegd en laster verspreidden. Dat is voor mij van belang, maar ook voor anderen die minder mondig zijn dan ik. Ik ben een voorbeeld van hoe er bij Defensie wordt gemanipuleerd. Hoe functies worden toegewezen, of niet worden toegewezen, hoe mensen jarenlang worden ge?Æntimideerd, zonder dat er wordt ingegrepen.

'Militaire cadetten leren dat in een rechtsstaat het primaat van de politiek geldt: de krijgsmacht is ondergeschikt aan regering en parlement. Maar in Nederland gaat het er anders aan toe: de generaals nemen een loopje met de politieke leiding en die laat dat zo gebeuren.

Als laatste opmerking wil ik je meegeven dat ik het voor mensen persoonlijk altijd naar vindt als een carri?«re verandert, je salaris verslechtert, je baan op de tocht komt te staan of wat dan ook. Dit is persoonlijk moeilijk en ik meen dat ik voor ieder die er door getroffen wordt hoop dat het meevalt en dat ze zich er goed doorheen slaan.

Daar verandert mijn inzicht over het nut van defensie niet door; een log achterhaald apparaat waar een heel eigen cultuurtje bestaat waar een streep meer of minder de waarheid bepaalt. Wat mij betreft de bezem erdoor!

Offline xLes

• Blu Inca
« Reactie #1048 Gepost op: 07 april 2011, 21:54:29 »
Wens je broer sterkte!

Wat betreft die schade, ik denk dat de schade van de Volvo in geld uitgedrukt zo'n 6 keer hoger is dan de dagwaarde van de Ford  ;)

Dat is al vrij snel zo  Hahaha  heb hem even bekeken en hij zat onder de roest, was de komende APK ook niet door gekomen denk ik  :-X

Verleden:
*156 1.9 JTD 16V 2005
*147 1.6 2006
*156 1.8 1999
*146 1.6 2000

AR156C#1960 - Bella

Offline amazinged

« Reactie #1049 Gepost op: 07 april 2011, 21:57:49 »
Dat is al vrij snel zo  Hahaha  heb hem even bekeken en hij zat onder de roest, was de komende APK ook niet door gekomen denk ik  :-X

Sterkte Les! Die Volvo's zijn redelijk hard, bovendien werd de Ford op een zwakke plek gepakt door de Volvo, dan houd het al snel op!

Belangrijk is dat hij naar huis mocht, dat betekent geen echt nare dingen! Goed voor je broer zorgen en houdt hem nog even uit de kroeg  Applaus