Auteur Topic: Wat zit je dwars of juist niet, mag ook ?!  (gelezen 294456 keer)

Offline Cosmo

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Wat zit je dwars of juist niet, mag ook ?!
« Reactie #16905 Gepost op: 10 november 2017, 22:47:57 »
Mijn held van de dag, de monteur van de ANWB die mij vandaag heeft geholpen!!!!

Afgelopen vrijdag op weg om mijn kindjes te halen gebeurde het, na veel file rijden kon ik eindelijk weer eens gas geven. Maar op het moment dat ik door schakelde naar de 5 bleef de bak (achteraf gelukkig) in zijn vrij staan. Achteraf gezien ook blij dat ik al rond de 130 reed en de auto nog naar een aankomende veilige afslag kon laten rollen, ANWB gebeld, lid geworden, weg gesleept met de kabel naar een parkeerplaats. De motor wou enorme toeren maken terwijl hij (wat ik op dat moment dacht) in zijn 5 stond, dus direct voet van het gas, koppeling in en uitlaten rollen. Pas op het moment dat ik stil stond besefte ik dat het de bak was, geen versnelling werkte meer.
Dat was dus vloeken vloeken en vloeken ook vloeken op de aankomende kosten.
En daar kwam mijn held, een ANWB monteur met een alfa 155 en 156 V6 verleden   Notworthy ;D :yes!  Notworthy
Nadat we net waren aangekomen bij de parklaats en ik het nog aan het verwerken was zei hij ineens ; Ja nu moet hij het weer doen. Ja hor, hij schakelde weer, de kogelkop van de schakelkabel was kapot gegaan. Nog even met hem gepraat, zo vertelde hij zijn Alfa 156 en 155 2,5 V6 verleden, gaf hij me nog complimentjes over het blok en de auto en kon ik weer snel mijn weg vervolgen om nog op tijd mijn kids op te kunnen halen.
Vielen malen dank  Notworthy
« Laatst bewerkt op: 13 november 2017, 07:33:32 door Cosmo »

Offline Arcblizz

• Geslacht: Man
  • Nil volentibus arduum
    • Bekijk profiel
« Reactie #16906 Gepost op: 10 november 2017, 23:28:13 »
Ah! Jouw alfa roestte ook al in de folder?

Cliché’s.....

flippy1
AR156C#1830 - mijn PP
www.freddycane.com
GT 3.2v6 met Madeno onderstel en Madeno getuned, CsC duplex.

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #16907 Gepost op: 11 november 2017, 08:28:24 »
John   wanneer mogen we weer Emicons gebruiken hier ?   
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline sanscorp

• 5 euro?
    • Bekijk profiel
« Reactie #16908 Gepost op: 09 december 2017, 20:12:01 »
Ja hor, hij schakelde weer, de kogelkop van de schakelkabel was kapot gegaan.

Been there.... Plastic gebarsten, witte gedeelte nog op de kogel, zwarte schroefgedeelte nog op de stang.
Heb het ooit gelijmd en gaat tot nu toe goed, spul is niet los te krijgen namelijk.

heb om die reden ook altijd tyrips in de auto liggen, kan het op die manier iig nog provisorisch vastzetten en rijden.

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

Offline sid3windr

• Tom zonder H
    • Bekijk profiel
« Reactie #16909 Gepost op: 09 december 2017, 21:13:26 »
John   wanneer mogen we weer Emicons gebruiken hier ?   

+1
De normaalste Belg van heel Nederland

Offline amazinged

• Op gas moet je koken, maar vooral ook rijden!
    • Bekijk profiel
    • auto aankoopkeuringen en diagnose
« Reactie #16910 Gepost op: 10 december 2017, 17:20:11 »
Wat zat mij vandaag even dwars  >:(: Een topic met een POL over 'wel of geen gegevens bij advertenties plaatsen ...... onder aangeboden algemeen vind je het topic & de POL.

Wat zit mij dan dwars? Dat zoals vaker mensen gewoon eerlijk hun mening geven. Dat die mening soms,  bij diegenen zoals ze zichzelf nogal eens zien, 'de leiding-gevenden  :police: hier' wordt opgevat als kritiek.

Dat je met kritiek 3 dingen kan doen lijkt het ......

1:Weg-modereren of volledig verwijderen, omdat je er niets zinnigs op te zeggen hebt en je je er wellicht voor schaamt
2: Voor de zoveelste keer melden dat je onbaatzuchtig heel hard werkt voor dit forum ( dat maakt natuurlijk alles goed, daarom gelden voor diegenen geen regels of fatsoen meer die voor anderen gelden )
3: dreigen met een ban ( je weet nooit of je genoeg angst inboezemt toch )  Deuh

Wat je ook had kunnen doen:  :yes!

1: Gewoon open en eerlijk reageren op de kritiek, misschien zelfs een stukje zelf-reflectie? Zit er iets in de kritiek en kunnen we er iets van leren, iets mee doen, iets verbeteren wellicht?
2: Accepteren dat ondanks dat we ons stinkende best doen en het onbaatzuchtig doen, soms dingen anders of zelfs beter kunnen
3: Niet dreigen met een BAN.

Je hebt hier naar mijn inzien een leidende rol 'in een community'! Niet te verwarren met een bedrijf waar de hierarchie speelt, het bedrijfs-resultaat en je met regelmaatmogelijk  moet laten zien 'wie hier de baas is'.

Dreigen met een BAN is dan ook het laatste wat je doet als iemand zich 'fatsoenlijk gedraagt' maar je zelf als leiding-gevende even een beetje moeilijk met de kritiek om kunt gaan.

O ja, zeker als je beweert 'een mensenmens' te zijn, coaching en andere zaken bedrijft en dat hier wel etaleert als je dat uitkomt, 'de kracht van het woord' zou moeten kennen.......... Juist dan is het alles behalve gepast, om met de volgende beeldspraak te reageren. Dan sla je de plank mis, dan zeg je meer van jezelf dan van de forummer(s) die jij denkt tot de orde te moeten roepen.

Citaat:

"
Wat mij betreft kappen we ermee hoor! (Met de gegevens)

Als kleuterleidster vragen of iemand zich aan alle mega grote banners wil houden? Kerel! En dan mensen moeten uitleggen waar dat dan staat? Koekoek! De dagopvang van de gemeentelijke psychiatrische afdeling gaat sneller qua begrip

Neemt niet weg dat ik dat zeer onverstandig vind. Naam en woonplaats zijn wat mij betreft gewenst.

Ik heb enkel wel moeite met het gebitch. We hebben dit forum met z’n allen. John en ik doen dit gratis en vrijwillig. Het internet lijkt wel een afvalbak te worden van frustraties. (Ik weet het: daar kun je lang over doorspreken)

Daarom een poll, en dan nog gebitch op de man af? Pfff ( in het algemeen, niet naar Terry)

Dat zat mij even dwars vandaag !
156SW 1.8TS LPI G3 | 164 TS 1995 LPI G3 |166 2.4JTD 10V Massimo Eigen Mapping | 166 2.4JTD 20V

Offline katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
    • Bekijk profiel
    • Coaching bij Burn-Out en stress
« Reactie #16911 Gepost op: 10 december 2017, 17:26:24 »
Ed,

Je hebt gelijk, ik had dat beter kunnen laten staan.

De hoeveelheid van pb’s en eerdere reacties van deze persoon etc hebben die keuze gemaakt. Dat zie je niet natuurlijk, maar dat hoeft ook niet. Is het handig? Wellicht niet. Maar toch: ook ik ben mensch  ;)

« Laatst bewerkt op: 10 december 2017, 17:28:14 door katuut »
Last hebbend van detaildiarree

Offline amazinged

• Bekijk profiel
« Reactie #16912 Gepost op: 10 december 2017, 18:46:33 »
ook ik ben mensch  ;)

En daarom........ houden we van je  : ach, kom maar... .....en van John, en al die anderen die het mogelijk maken.

Omdat we allemaal ........soms een beetje mensch zijn  :yes!

156SW 1.8TS LPI G3 | 164 TS 1995 LPI G3 |166 2.4JTD 10V Massimo Eigen Mapping | 166 2.4JTD 20V

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #16913 Gepost op: 10 december 2017, 19:04:04 »
Tot de mensenmensen reken ik mij ook,  maar ook tot de dwarse en rechtdoorzee mensen ach   Deuh

Hoop dat we dit forum nog een tijdje in de lucht kunnen houden, ondanks dat de bron van dit forum; de 156  steeds minder vertegenwoordigt zou zijn.

Communicatie is lastig, en een wijs iemand zij ooit tegen mij;  Als de communicatie  50 %  verbeterd, is deze nog  niet goed genoeg.   Zelf zwoeg ik daags ook door mijn mails heen,  en probeer elke mail netjes te antwoorden de tekst zo duidelijk mogelijk te maken en ook zorgen dat de tekst op 1 manier te interpreteren is.

Dus,  laten we het allemaal blijven proberen,  maar communicatie blijft een puntje waar we mogen blijven groeien. 

Fijne avond!!

Alfa 159  2.4 JTDm

Offline katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
    • Bekijk profiel
    • Coaching bij Burn-Out en stress
« Reactie #16914 Gepost op: 10 december 2017, 19:29:00 »
En daarom........ houden we van je  : ach, kom maar... .....en van John, en al die anderen die het mogelijk maken.

Omdat we allemaal ........soms een beetje mensch zijn  :yes!

Thanks Ed, doet mij als mensch weer goed ;)
Last hebbend van detaildiarree

Offline shoppy

• Beheerder
  • *
  • Hou het netjes
    • Bekijk profiel
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #16915 Gepost op: 10 december 2017, 22:48:06 »
Het zit me dwars dat ik me een hele dag klote heb gevoeld.
En daar lieg ik geen woord van. Ik heb zo langzamerhand geen plezier meer in dit hele pokke forum.
Het maakt niet uit wat je verzint of wat je doet want het is kennelijk nooit goed.

Ik vind het langzaam prima zo.
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline MartinPool

• Bekijk profiel
« Reactie #16916 Gepost op: 10 december 2017, 23:07:26 »
Wat zit mij niet dwars :

Aan Shoppy en de rest van de crew  :thumbsup:

Respect voor het feit dat jullie de club hebben doorgezet en het in leven houden.
En dat allemaal zonder contributie en het toch volhouden ondanks alle bagger.
Als ik dit forum vergelijk met andere fora word het geprobeerd om het netjes in toom te houden en zijn er regels die duidelijk zijn.
En dat vind ik best knap als ik zie wat voor baggerput het internet soms word.

Offline Tiesje

• Bekijk profiel
« Reactie #16917 Gepost op: 10 december 2017, 23:33:56 »
De beheerder heeft het over een pokkeforum, een moderator vergelijkt de forummers met mensen met psychiatrische aandoeningen en als je daar iets van zegt, dan worden je berichten verwijderd en wordt er met een ban gedreigd.  Dat is wat mij dwars zit.

Ik ben dat larmoyante gedrag zo ontzettend beu en in combinatie met het totalitaire beleid van jullie twee is het voor mij de reden om hier na 11 jaar weg te gaan.

John, Ruud, doe jezelf een plezier en doe hetzelfde als je er zo klaar bent. Houd de eer aan jezelf en laat de rest in hun waarde.

AR156C#2263 - mijn PP

Als je dan toch niet wacht tot het groen wordt, blijf dan ook met je tengels van het knopje af!

Offline amazinged

• Bekijk profiel
« Reactie #16918 Gepost op: 11 december 2017, 00:05:22 »
Het zit me dwars dat ik me een hele dag klote heb gevoeld.
En daar lieg ik geen woord van. Ik heb zo langzamerhand geen plezier meer in dit hele pokke forum.
Het maakt niet uit wat je verzint of wat je doet want het is kennelijk nooit goed.

Ik vind het langzaam prima zo.

Kom op John! Dat kan je beter!  :yes!

Even heel simpel: De enige kritiek die je de laatste 2 dagen kreeg, kwamen simpel voort uit je eigen handelen. Daar doet een goede intentie niets aan af. Handig was het niet, goed was het niet en het was niet in lijn met jullie eigen regels en handelen naar anderen toe.

Dat geeft niets, dat was eerlijke kritiek. Die kan je prima trotseren omdat de meeste mensen hier , waaronder ook ik, je waarderen voor je inzet  :thumbsup:

Helaas vallen de 'minpunten' eerde op dan de 'pluspunten' . Helemaal vangen 'hoge bomen' wat meer wind.

Het maakt daarbij overigens wel zeker uit wat je verzint of doet! Heel vaak is het wel degelijk goed.

In mijn ogen ( geen coaching-achtergrond maar de psychologie snap ik aardig ), lijkt jouw 'ik vind het langzaam prima zo' een beetje een manipulerend opmerken van 'dan stop ik er wel mee' , in de hoop de complimenten hier te laten binnenstromen.

Een beetje zelfreflectie zou je sieren. Leren van het gebeurde en dapper doorgaan.
Je kan altijd nog afhaken op termijn, als het je echt langere tijd met serieuze redenen niet aanstaat. Niet omdat je je een zondag wat klote voelt door een beetje kritiek.

Doet mij een beetje denken aan weleer....toen er een peperdure verzekering was die voor achterlijk lange periode afgesloten was, de hosting een vermogen kostte en daar leden een andere visie op hadden. Daar kon toen ook op 2 manieren mee omgegaan worden; Je doet wat met de kritiek, kijkt of daar betere oplossingen tussen zitten dan dat het tot dan toe gedaan werd, of je haakte af met alle standaard antwoorden als 'de beste stuurlui staan aan wal' , 'jullie weten niet waar je het over hebt' en al wat dan niet meer destijds.

Een beetje ondernemer als jij is creatief genoeg om het negatieve gevoel van vandaag in iets mooie en goeds om te zetten en net als met kritiek van klanten iets goeds te doen, met eerlijk bedoelde kritieken van de forum-bezoekers hier  :thumbsup:

En anders kan Ruud daar als geen ander in adviseren en helpen  party

Als het helemaal niet meer wil kan je altijd nog het forum als beheerder zo goed mogelijk overdragen aan de volgende generatie.

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
« Reactie #16919 Gepost op: 11 december 2017, 00:51:13 »
Mooi gezegd, Ed.
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978