Afgelopen zaterdag heb ik van Bert een Novitec Powerrail gekocht, vanmiddag heb ik die er "even" ingezet, het begon al goed toen 1 van de pinnetjes dubbel bleek te zitten. Die heb ik dus eerst even recht gebogen:

Het is dus de bedoeling dat de Powerrail aan de bijrijders kant komt te zitten. Daar onder die kap zitten een 5tal stekkers waar de Powerrail aan gekoppeld moet worden:

Zo zien de stekkers er standaard uit, en tevens zat er een apparaatje met een zwart snoer eruit (antenne?). Ik heb echter geen flauw idee wat dat ding is, dus als iemand mij dat kan vertellen ....

Van zowat iedere stekker moest 1 kabel doorverbonden worden, en na heel wat gepruts zag het er zo uit:

De handleiding was vrij duidelijk, echter het laatste stukje klopte niet. Er stond dat er nog 3 ongebruikte kabels waren, waarvan 1 zwarte die op de massa aangesloten moest worden. Helaas was geen van de kabels zwart, dus gokten we op de grijze. Toen we een proefritje maakten merkten we niet veel, dus toen hebben we een van de andere kabels geprobeerd. Toen kwam de auto zo goed als niet meer vooruit, blijkbaar zaten we in de noodloop

Hierna hebben we de volgende kabel geprobeerd, en toen wilde de auto nieteens meer starten

Dus toch maar weer de ander. EN toen.... sja, toen bleef het injectielampje branden.
Hierna hebben we alles doorgemeten, en alle snelverbindingen vervangen door kroonsteentjes. Tevens hebben we de accu er even afgehad en jawel: het inspuitlampje was uit.... alleen jammer dat toen het code lampje branden bleef. Gelukkig bleek alleen de stekker wat los te zitten, dus die er weer goed in en eindelijk was alles goed.
Het resultaat: Het trekt net even wat lekkerder op, en waar de acceleratie er bij 150 eerst al uit was, gaat ie nu in 1 ruk door tot de 170 (en daarna naar de 180). Echter ben ik nog niet helemaal tevreden, ik heb het vermoeden dat er toch nog iets niet goed is aan de auto (mede door het verbruik van 1:13). Dus volgende week (of de week erop) ga ik de radiateur vervangen, en als de temp dan niet meer boven de 70 uit komt (wat ik verwacht) dan wordt de thermostaat ook nog vervangen. Tevens zit ik eraan te denken even een andere LMM te proberen, Peet had me dit al aangeboden, alleen woont hij helemaal in Almelo.