Auteur Topic: [Alfa 156] V6 3.0 24V VMR30 Stradale  (gelezen 42542 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ron gs

  • *****
  • Berichten: 800
[Alfa 156] V6 3.0 24V VMR30 Stradale
« Gepost op: 30 september 2011, 17:08:57 »
Als je eerste 156 een 3.0 24V is en je wilt na die 156 weer een 156 wat voor model neem je dan ? Ben serieus met een GTA bezig geweest in Duitsland maar vind de "gewone" V6 net wat mooier. Ook serieus een project overwogen, maar dat gaat weer maanden duren en wordt altijd twee keer zo duur.... Derhalve eens een forumonderzoek verricht en via Robin, waarvoor dank en dat biertje ga je zeker krijgen  :ok: een leuk alternatief op het spoor gekomen.

Vandaag gekeken, gereden en het leek me wel wat.



De auto heeft om hem perfect te maken wat aandacht nodig, geen gekke dingen maar steenslag, afbladderende kleppendeksels enz.

specificaties:


MOTOR:
Madeno Racing VMR30 Stradale-uitvoering:
- 3.0 V6 24V motorblok
- verzwaarde koppeling
- oliekoeler
- sportnokkenassen
- custommade fullrace rvs Groep A-uitlaat, bestaande uit spruitstukken, voordemper/ katvervanger (middendemper verwijderd), 63 mm buizen, einddemper met 2x75 mm endtips
- rvs air-intake met K&N luchtfilter
- chiptuning
- gemodificeerde 'drive by wire'-software
- rode kleppendeksels
275 pk @ 6200 t/pm, 316 Nm @ 4750 t/pm,
270 km/u, 0-100 km/u in < 6 sec

WEGLIGGING:
- MR suspension-kit, bestaande uit sportdempers (bump en rebound in 13 standen instelbaar) met hoogteverstelling 10-60 mm, verlagingsveren, gemodificeerde wishbone-bevestigingspunten, nylon topmountringen, camberverstelling op achteras
- 50 mm verlaagd
- gepolijste aluminium veerpootbruggen voor en achter
- Superflex polyurethaan bussen in voor- en achterwielophanging en fusees
- 5 mm spacers voor
- Eibach 28/18 mm stabilisatorset voor en achter (achter verstelbaar)
- Madeno/ATS zesspaaks 17-inch lichtmetalen wielen (antraciet gepoedercoat)
- voor Yokohama en achter Pirelli banden(215/45-17)
Extra set Madeno velgen met winterbanden

REMMEN:
- Brembo conversion-kit voor, bestaande uit 305/28 mm geperforeerde Brembo sportremschijven met Ergal hart (standaard: 284/22 mm), rode aluminium Brembo vierzuiger-remklauwen, adapters
- geperforeerde Brembo 251/10 mm sportremschijven achter
- Pagid RS4-2 sportremblokken
- Brembo gewapende rvs/teflon remleidingen
- Agip DOT 5.1 remvloeistof

EXTERIEUR:
- sportpakket-sideskirts met VMR30-logo
- witte zijknipperlichten
- GTA koplampunits
- merk- en typeaanduidingen verwijderd

INTERIEUR:
- lederen sportstuur (deels geperforeerd)
- carbonlook dashboardpaneel
- Recaro Speed kuipstoelen op extra lage custom-made frames
- MR aluminium versnellingspookknop
- MR aluminium sportpedalen
- Zender aluminium voetsteun
- MR velours mattenset
- aluminium rolkooi
- sportpakket-achterbank en -deurpanelen


Geloof dat ik geen wensen meer heb  flippy1


gr Ron



ps. hij staat op mijn naam, en is verzekerd......
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2012, 21:58:24 door Ron gs »

Offline Coen

  • Specialist
  • *
  • Berichten: 13699
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2011, 17:13:41 »
Is dat niet de ex auto van Super72 ?
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

Offline nacbreda99

  • ******
  • Berichten: 1450
  • Geslacht: Man
  • 156 2.5 V6
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2011, 17:16:56 »
Dit was de auto van Super72  Applaus
http://www.alfaromeo156club.nl/v2/v2_kaart.php?rec=447

Offline Ron gs

  • *****
  • Berichten: 800
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2011, 17:17:06 »
 :yes! Zijn naam staat nog op het middenconsole.


gr Ron

Offline Coen

  • Specialist
  • *
  • Berichten: 13699
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2011, 17:17:43 »
:yes! Zijn naam staat nog op het middenconsole.


gr Ron

Erg gave auto  :yes!
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

Offline nacbreda99

  • ******
  • Berichten: 1450
  • Geslacht: Man
  • 156 2.5 V6
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #5 Gepost op: 30 september 2011, 17:18:49 »
is toch wel een beroemde 156 :D
http://www.alfaromeo156club.nl/v2/v2_kaart.php?rec=447

Offline Jobo_156

  • Global Moderators
  • *
  • Berichten: 8223
  • Geslacht: Man
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Urban Impressions
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #6 Gepost op: 30 september 2011, 17:19:24 »
Stoere bak man! Bekende auto idd :D
Portfolio

Huidig: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Distinctive

Gehad:

Lancia Delta 1.4 Tjet 2011
Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010
Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999

Offline Coen

  • Specialist
  • *
  • Berichten: 13699
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #7 Gepost op: 30 september 2011, 17:20:11 »
is toch wel een beroemde 156 :D

Ja,daar is voor een vermogen aan verbouwd.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

Offline nacbreda99

  • ******
  • Berichten: 1450
  • Geslacht: Man
  • 156 2.5 V6
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #8 Gepost op: 30 september 2011, 17:21:59 »
Als je die recaro's niet lekker vind zitten dan wil ik ze wel over nemen  flippy1
http://www.alfaromeo156club.nl/v2/v2_kaart.php?rec=447

Offline Ron gs

  • *****
  • Berichten: 800
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #9 Gepost op: 30 september 2011, 17:26:43 »
De auto moet een goede poetsbeurt krijgen, dan maak ik een paar goede foto's ! Geluid is niet zo mooi als dat van Henkio, maar ik kan er mee leven......  flippy1


gr Ron

Offline katuut

  • Global Moderators
  • *
  • Berichten: 4316
  • Geslacht: Man
  • GEEF me een hamer!
    • Coaching bij Burn-Out en stress
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #10 Gepost op: 30 september 2011, 18:47:01 »
Van die autoweek gast toch? Of auto en tuning
Last hebbend van detaildiarree

Offline Ron gs

  • *****
  • Berichten: 800
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #11 Gepost op: 30 september 2011, 18:58:53 »
Auto en tuning.




gr Ron

Offline katuut

  • Global Moderators
  • *
  • Berichten: 4316
  • Geslacht: Man
  • GEEF me een hamer!
    • Coaching bij Burn-Out en stress
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #12 Gepost op: 30 september 2011, 19:00:41 »
Gaaaf!
Last hebbend van detaildiarree

Offline bullettooth

  • ******
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
  • Toon op 't Root
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #13 Gepost op: 30 september 2011, 19:19:17 »
Vet! Maar uhhh, kan dat artikel ook wat groter, ben benieuwd!  ;D
Alfa's in het heden:
155 WB V6 Q2
156 SW GTA Q2

Alfa in het verleden:
156 1.8 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
155 SB V6
155 2.0TS
75 2.0TS '90
33 1.7 16V

Offline n0sTRa

  • ******
  • Berichten: 3860
  • Geslacht: Man
  • lid nr. : #1371
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #14 Gepost op: 30 september 2011, 19:25:05 »
Had je geen zin om de jouwe aan te passen? Het project zelf is het leukste  :)
EX AR 156 3.2 Selespeed GTA - EX AR 916 Spider 2.0TS - EX AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1454
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #15 Gepost op: 30 september 2011, 20:11:18 »
....Ben serieus met een GTA bezig geweest in Duitsland maar vind de "gewone" V6 net wat mooier.....

 flippy1  vriend! :thumbsup:

Dit is toch wel de uber 156 voor mij. Mooie aankoop Ron!
Zeg eens, voelt hij nou veel vlotter aan dan je vorige 3.0?

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline NightRider

  • ******
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
    • Carbella Tuning & Design
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #16 Gepost op: 30 september 2011, 22:39:45 »
Jeetje Ron, gefeliciteerd! Wat een bak zeg loveyou

Kan iem.dat artikel niet ff goed posten ;D Heb deze editie net gemist en ben benieuwd naar het verhaal.
Carbella Tuning & Design
www.carbella.nl
info@carbella.nl
T:(+31)6 27 31 93 05
F:(+31)8 48 37 93 34

Offline korte

  • ******
  • Berichten: 2187
  • Geslacht: Man
  • 3.0 V6 24v
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #17 Gepost op: 30 september 2011, 22:40:17 »
 :thumbsup:
Super mooie 3.0 V6 Ron, goed bezig... Maar kan me niet voorstellen dat je niet iets vind om nog aan te passen. Niet dat het nodig is maar ik ben benieuwd hoe lang je het volhoud  8)

Ene fotos we willen fotos
mijn PP
Mijn Project

Details bepalen de plaatsen waar je het contrast ziet

Offline GTA-Michael

  • ******
  • Berichten: 1390
  • Geslacht: Man
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #18 Gepost op: 30 september 2011, 22:40:39 »
Jeetje Ron, gefeliciteerd! Wat een bak zeg loveyou

Kan iem.dat artikel niet ff goed posten ;D Heb deze editie net gemist en ben benieuwd naar het verhaal.

+1
AR 33 1.5 TI
AR 33 17 16V S
AR 145 1.8 TS Madeno 168pk/198nm
AR 156 GTA SW Selespeed

Offline Henkio

  • Ex-Bestuur
  • *
  • Berichten: 5600
  • Geslacht: Man
  • bezig mn 155 weer op de weg te krijgen.
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #19 Gepost op: 30 september 2011, 23:16:51 »
nette wagen, rijdende madenowinkel dit. heeft een vermogen gekost. ben wel nieuwsgierig hoe dit blok zich verhoudt op een rollenbank tegen een GTA.

Offline Ron gs

  • *****
  • Berichten: 800
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #20 Gepost op: 01 oktober 2011, 00:40:47 »
Sorry voor de late reactie, moest even een tankje verstoken........... Ik heb het artikel niet, zal kijken of ik nog een nabestelling kan doen. Auto rijdt anders dan de 1e 3.0, je merkt dat hij een stuk stijver is. Overhellen is echt helemaal weg, doorslaan ook. De dempers staan nu in de zachtste stand, en dat is voor mij wel het max wbt stugheid maar doordat de auto niet zulke klappen maakt met die heerlijke dwarsrichels is ie best naar mijn zin. Klinkerweggetjes met deze auto zal nooit de ideale combi worden vrees ik, maar daar kan ik wel mee leven....... Verschil in vermogen, ik heb het gevoel dat ie beter aan het gas hangt en wezelijk sneller is boven de 5000 toeren, dan sleurt ie echt aan 1 stuk door, of ie dat ook in de vijf en zes doet, geen idee, dan moet ik een keer naar Duitsland  flippy1 Moet zeggen het orkest aan decibels ook mee zal spelen, wat een orkaan van geluid. Het valt me dan wel weer mee dat met 120/130 km het gehuil wegvalt en het lekker rustig in het interieur is, je moet alleen niet naar het gaspedaal kijken.

Stoelen zitten erg goed, zijn op extra lage rails gemonteerd, perfect, bij de eerste 156 heb ik 20x geprobeerd het stuur hoger te zetten, dat zat net te laag. Nadeel is dat ik echt geen reet meer zie met achteruitrijden, maar dat zijn details..... ;D

Komende weken gaat de auto aangepakt worden, onderstel moet spelingsvrij worden, er rammelt zo her en der wat, als je de steenslag aan de onderkant van de wielkasten niet bijwerkt knapt ie daar ook niet van op  :!nooooo dus dat wordt hoog tijd, en Jules de Korte heeft de voorbumper teruggehangen na montage van een nieuwe radiator, dat doen we maar opnieuw. Onder de kap wordt een heus project, distrikap is verroest, kleppendeksels afgebladderd en inlaat idem dito. Ik zet er meteen een nieuwe thermostaat in, en nog wat dingen. Even met de verzekering overleggen of het taxatierapport uit 2010 nog geldig is, dat is het wel zo'n beetje.

gr Ron

Offline Mad_Maxie

  • ****
  • Berichten: 382
  • Geslacht: Man
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #21 Gepost op: 01 oktober 2011, 09:26:57 »
Sorry voor de late reactie, moest even een tankje verstoken........... Ik heb het artikel niet, zal kijken of ik nog een nabestelling kan doen.

Geeft niet, de auto moet ook goed uitgeprobeerd worden... Snappen we helemaal  ;D Super mooie wagen!
Topper, ben ook wel nieuwsgierig wat ze er over schrijven  ;)
AR156C#2142 - mijn PP
Geschiedenis; 145 1.6i, 145 1.4i, 156 1.8 TS Sportwagon. Huidige auto; 156 1.9JTD Ti Sportwagon

Offline leonm

  • ******
  • Berichten: 2703
  • Geslacht: Man
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #22 Gepost op: 01 oktober 2011, 10:43:41 »
Gave auto!  :thumbsup:

Als je op zoek was naar zoiets speciaals, heb je dan nooit nagedacht over die 3.5 Savali die hier te koop aangeboden werd?

Offline Ron gs

  • *****
  • Berichten: 800
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #23 Gepost op: 01 oktober 2011, 13:23:47 »
De 3.5 is ooit een optie voor me geweest, maar toen liep ik tegen mijn eerste 156 aan. Heb nog heel even overwogen om na mijn eerste eens te gaan kijken maar een 3.5 werd mij afgeraden.......... Nou ben ik niet zo makkelijk te overtuigen dus de koelingsproblemen met de 3.5 zullen best meevallen, maar ik zou als ik kon kiezen tussen die 3.5 en een GTA voor de GTA gaan. Heeft niets met de 3.5 te maken, mer met een kwestie van smaak... ik had er geen klik mee. Laten we eerlijk zijn de 3.5 maakt gehakt van de Stradale op het recht stuk .....  Dus kopen die 3.5 !!!

Maar goed, de eerste bevindingen zijn erg goed, wat ik zelf een erg leuke optie vind is dat er kennelijk een programmawijziging in het motormanagement heeft plaatsgevonden......... Ik weet dat het hele programma is herschreven maar als ik stop voor het stoplicht en bijna stil sta geeft de auto zelf een dot tussengas  ;D Dat in combinatie met de uitlaat geeft hele leuke reacties. In het begin dacht ik dat ik gek was, had mijn voet op de rem, maar de auto denkt mee. De bandenfabrikanten zullen dit toejuichen elke semi GTI/Cupra of weet ik veel wat rookt zijn banden naast me op om sneller weg te zijn bij het stoplicht. Ik zie de tankmeter bijna net zo snel teruglopen als de toerenteller wanneer ik het gas los laat dus tuf ik lekker op mijn gemak weg..... Deze week wil ik hem wegbrengen en dan gaan we hem onder handen nemen.

Wat betreft het verschil met de Squadra 3.024V merk ik erg goed dat er andere nokkenassen in dit blok liggen, stationair is ie erg rauw en loopt duidelijk minder "zacht" dan de standaard 3.0 in de andere 156. Voor mijn gevoel heeft ie iets minder koppel onderin, vanaf 3000 toeren is het vergelijkbaar en na 5000 toeren breekt tot 7350 toeren de hel los. Dat is niet te vergelijken met de vorige 3.0.


gr Ron

Offline AlfaNerd

  • ******
  • Berichten: 9644
  • Geslacht: Man
  • V6 Power .
Re:156 V6 3.0 24V nummer II VMR30 Stradale
« Reactie #24 Gepost op: 01 oktober 2011, 14:42:43 »
 Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy
* * * PERSOONLIJKE PAGINA VAN DE NERD * * *
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.