Auteur Topic: Opnieuw voorstellen oud lid  (gelezen 119 keer)

Offline daaristieweer

• Forumbezoeker
  • *
Opnieuw voorstellen oud lid
« Gepost op: 26 maart 2019, 17:24:29 »
We zijn er weer!

Sinds ik mijn oude 156 ingeruild had voor een BMW E46 ben ik hier niet echt meer actief geweest maar de kriebels gaan weer waar het niet zou mogen gaan!
Jammer genoeg is mijn account verwijdert dus even een nieuw voorstel topic.

Mijn naam is Nick en ik kom uit Boskoop. 27 jaren jong en ga dit jaar trouwen (uiteraard 2 Alfa's als trouwauto's)!

Zoals ik hierboven al aangaf ben ik al eens eigenaar geweest van een 156, een 1.8TS wel te verstaan.(kenteken is 54-PH-SP, misschien een forumlid die nu in bezit is van de auto!?)
Nu ik enige tijd dus in een E46 rijd ben ik toch tussen neus en lippen door weer aan het kijken naar een Alfa.

Ik stel hier gelijk maar mijn vraag omdat ik niet het juiste onderwerp zie staan waar de vraag hoort in de forum index.

Nu heb ik een 159 1750tbi uit 2011 gevonden die er naar mijn mening keurig uit ziet, er is alleen één maar.

De auto heeft al 190.000km gelopen.
Volgens de advertentie is het onderhoud perfect en jadajada, maar hoe sterk zijn die blokken eigenlijk?
Kan zo'n blok, met goed onderhoud, nog een hele tijd door?

Gezien de staat van de auto ziet die er ook goed onderhouden uit maar over de tbi blokken heb ik weinig tot geen verstand.

Ik hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen.

Hierbij de advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1390341785

Offline brinkerik

• Geslacht: Man
  • Moi
Re: Opnieuw voorstellen oud lid
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2019, 17:48:45 »
Welkom!

Het aantal TBI`s is wat gegroeid de laatste tijd, dus probeer eens te zoeken op het forum.

Meestal erg fijne  auto`s, maar je kan pech hebben.

Beste een aankoopkeuring laten doen, bijvoorbeeld door   https://www.auto-kennis.nl/   -->  forum lid Amazinged ( enige die ik ken, die wat meer intoo Alfa is, maar geen dealer belangen.. )

Ik heb zelf al zeker 2x spijt gehad dat ik niet even Ed gevraagd had zegmaar.
Alfa 159  2.4 JTDm