Auteur Topic: Racer vervoeren  (gelezen 8857 keer)

Offline flippy

• Geslacht: Vrouw
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
Re:Racer vervoeren
« Reactie #25 Gepost op: 30 januari 2012, 13:40:29 »
als je een beetje fatsoenlijke combinatie hebt kan je natuurlijk in de weekeinden nog een beetje bijbeunen. autoambulances zijn nog steeds veel gevraagd...
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

Offline nacbreda99

• Geslacht: Man
  • 156 2.5 V6
« Reactie #26 Gepost op: 30 januari 2012, 14:32:07 »
als je een beetje fatsoenlijke combinatie hebt kan je natuurlijk in de weekeinden nog een beetje bijbeunen. autoambulances zijn nog steeds veel gevraagd...

Moet al regelmatig werken in het weekend en wil ook nog gaan racen  flippy1
http://www.alfaromeo156club.nl/v2/v2_kaart.php?rec=447

Offline Kees Durk

« Reactie #27 Gepost op: 30 januari 2012, 14:56:39 »
Probleem is dat er dan weer een auto bij komt. Die moet ook weer onderhouden en verzekerd worden. Gaat het nog eens goed uitrekenen en anders is dus een oprijwagen huren ook nog een optie.

moh, als je een oude benz 508 oid koopt heb je geen wegen belasting en zo'n 50 eu per jaar verzekering. Je zult niet al te veel km's maken met dat ding dus zul je er ook niet heel veel onderhoudt aan hebben. Tenminste, mijn oude benz rijd niet veel en heeft ook nagenoeg geen onderhoud nodig.

voorbeeld:

http://link.marktplaats.nl/518449539
http://link.marktplaats.nl/519964462

Offline bullettooth

• Toon op 't Root
« Reactie #28 Gepost op: 30 januari 2012, 15:29:43 »
Als je een Alfa wilt blijven rijden is er maar 1 optie (en die is al beperkt) en dat is een 166. (max trek gewicht 1500).

Ziet er 'geloofwaardig (en erg cool  ;D) uit' en met je 10% overbelading zou nog weleens weg mee kunnen komen!
Alfa's in het heden:
155 WB V6 Q2
156 SW GTA Q2

Alfa in het verleden:
156 1.8 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
155 SB V6
155 2.0TS
75 2.0TS '90
33 1.7 16V

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #29 Gepost op: 30 januari 2012, 16:57:59 »
Ik meen dat Brian James de minst zware ambu maakt, maar duur.

Over een belastingvrije oprijwagen, die hebben we hier ook staan toevallig... flippy1
MB 409/410?, zo'n 5 cilinder D met 5 bak en stuurbekrachtiging.
Is van mn meisje, om in 1x zowel paardmettrailer en klassieke koets mee te kunnen nemen.

Met zo'n auto wil jij niet iedere 14 dagen van Braboland naar Zandvoort rijden (en zondagavond zo moe als een hond weer naar huis) kan ik je melden..
A) is het snelheidsbereik niet meer van deze tijd (ik heb er de grootste/hoogste 16 inch wiel/bandcombi onder geknutseld welke mogelijk was om toerental te reduceren en nog klinkt ie bij 85km/h alsof hij ieder moment de 'pipe aan Martin' gaat geven.) ook zijn er slechts 88 trappelende ponies ter beschikking en daarmee reduceer je jezelf tot rijdende chicane voor t vrachtverkeer... :-X
Komt bij dat, bij mij toch iig, de 75 trackdayer er alleen op gaat met veel kunst en vliegwerk (bodemspeling is te klein, de oprijbak heeft een 'knik' waar de onderkant van de racert knijp op loopt)
Verder zuipt ie echt bizar met zulke toerentallen (de 5 cilinder 3.0D staat er ook om bekend schijnbaar) en het roesten is ook buitenproportioneel (terwijl ie nota bene altijd binnen staat)
Ik zou dat iig niet als serieuze optie meenemen Robin. Dan is een moderne oprijer huren een beter plan, hoef je je geen zorgen te maken over stalling en onderhoud etc.

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline nacbreda99

• 156 2.5 V6
« Reactie #30 Gepost op: 30 januari 2012, 18:38:07 »

Over een belastingvrije oprijwagen, die hebben we hier ook staan toevallig... flippy1
Is van mn meisje, om in 1x zowel paardmettrailer en klassieke koets mee te kunnen nemen.

Met zo'n auto wil jij niet iedere 14 dagen van Braboland naar Zandvoort rijden (en zondagavond zo moe als een hond weer naar huis) kan ik je melden..
A) is het snelheidsbereik niet meer van deze tijd (ik heb er de grootste/hoogste 16 inch wiel/bandcombi onder geknutseld welke mogelijk was om toerental te reduceren en nog klinkt ie bij 85km/h alsof hij ieder moment de 'pipe aan Martin' gaat geven.) ook zijn er slechts 88 trappelende ponies ter beschikking en daarmee reduceer je jezelf tot rijdende chicane voor t vrachtverkeer... :-X
Komt bij dat, bij mij toch iig, de 75 trackdayer er alleen op gaat met veel kunst en vliegwerk (bodemspeling is te klein, de oprijbak heeft een 'knik' waar de onderkant van de racert knijp op loopt)
Verder zuipt ie echt bizar met zulke toerentallen (de 5 cilinder 3.0D staat er ook om bekend schijnbaar) en het roesten is ook buitenproportioneel (terwijl ie nota bene altijd binnen staat)
Ik zou dat iig niet als serieuze optie meenemen Robin. Dan is een moderne oprijer huren een beter plan, hoef je je geen zorgen te maken over stalling en onderhoud etc.

Grtz,fRank

Zo denk ik er ook over. en een oprijwagen kost je ook minimaal al 3 a 4000 euro. Heb liever een oplegger die ik zo ff achter de auto hang. Kan dat ding ook gewoon in de achtertuin zetten. of dus een oprijwagen huren al is dit ook  niet goedkoop.

Offline bullettooth

• Toon op 't Root
« Reactie #31 Gepost op: 30 januari 2012, 18:58:14 »

Grtz,fRank

Heerlijk verwoord! Heb met een grote   Smile je relaas zitten lezen!
Alfa's in het heden:
155 WB V6 Q2
156 SW GTA Q2

Alfa in het verleden:
156 1.8 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
155 SB V6
155 2.0TS
75 2.0TS '90
33 1.7 16V

Offline HAAK28

• Life is racing. Everything else is just waiting...
    • Alfa race team
« Reactie #32 Gepost op: 30 januari 2012, 20:18:04 »
Ja die heb ik wel gevonden. Kost 85 euro en 100km vrij. Dus 150 euro per keer ben je zo kwijt. Vandaar dat ik dit even aan het uitzoeken was. Moet even goed uitrekenen wat nu voordeliger is. Want zie dus al wel dat als ik de racer achter de auto wil hangen er dus een audi of bmw moet komen.

Ik had het over lenen he?

Bijvoorbeeld in ruil voor een grote sticker op je racer.

Bovendien, als hij er zelf reclame op heeft staan, maak je best goed reclame voor ze als je het halve land door rijdt.
Babyblauwe 1.8TS www.alfaraceteam.eu

Offline nacbreda99

• 156 2.5 V6
« Reactie #33 Gepost op: 30 januari 2012, 20:19:47 »
Ik had het over lenen he?

Bijvoorbeeld in ruil voor een grote sticker op je racer.

Bovendien, als hij er zelf reclame op heeft staan, maak je best goed reclame voor ze als je het halve land door rijdt.

Is wel een idee. Heb nu alleen bij verhuur bedrijven gezocht en die doen niet aan sponsoring.

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #34 Gepost op: 30 januari 2012, 22:07:28 »
Heerlijk verwoord! Heb met een grote   Smile je relaas zitten lezen!
Tja kan maar melden wat mijn ervaring is he... ;D
Ik had soortgelijke ideeen toen we een oprijer zochten destijds; handig voor erbij, kan ik af en toe met de 75 achterop naar zolder etc. Maar de praktijk is dat ie vnl in de buurt gebruikt wordt (wat in principe ook handig is hoor begrijp me goed), geen haar op mn kop die erover denkt om zelfs maar naar zolder te rijden ermee, niet te doen.

Bij mij vielen vorig jaar de schellen van de ogen toen er hier iemand een project auto kwam ophalen die hij gekocht had van me. Had bij hem in de buurt (delft) een zgan oprijer gehuurd voor een relatief laag bedrag. Superlaag dus handig laden van verlaagde auto's, mooie lange oprijbak, afsluitbare kisten voor spanbanden eronder, airco etc etc.
Hm zo werkt een nowadays oprijer dus...  :o We hebben m voor de gein even naast onze bejaarde MB geplaatst en de oprijbak was zwz een volle meter langer in het schuine oplopende deel ,wat de aanloophoek uiteraard drastisch vergrootte...
Dan is zo'n oud hok erbij nemen geen goed plan.Dus.
Een ambulance neemt daarbij maar marginaal meer plek in dan de auto die erop staat!

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline nacbreda99

• 156 2.5 V6
« Reactie #35 Gepost op: 30 januari 2012, 22:29:58 »
Tja kan maar melden wat mijn ervaring is he... ;D
Ik had soortgelijke ideeen toen we een oprijer zochten destijds; handig voor erbij, kan ik af en toe met de 75 achterop naar zolder etc. Maar de praktijk is dat ie vnl in de buurt gebruikt wordt (wat in principe ook handig is hoor begrijp me goed), geen haar op mn kop die erover denkt om zelfs maar naar zolder te rijden ermee, niet te doen.

Bij mij vielen vorig jaar de schellen van de ogen toen er hier iemand een project auto kwam ophalen die hij gekocht had van me. Had bij hem in de buurt (delft) een zgan oprijer gehuurd voor een relatief laag bedrag. Superlaag dus handig laden van verlaagde auto's, mooie lange oprijbak, afsluitbare kisten voor spanbanden eronder, airco etc etc.
Hm zo werkt een nowadays oprijer dus...  :o We hebben m voor de gein even naast onze bejaarde MB geplaatst en de oprijbak was zwz een volle meter langer in het schuine oplopende deel ,wat de aanloophoek uiteraard drastisch vergrootte...
Dan is zo'n oud hok erbij nemen geen goed plan.Dus.
Een ambulance neemt daarbij maar marginaal meer plek in dan de auto die erop staat!

Grtz,fRank

Allermooiste zou een F12 oprijwagen zijn he frank  fruyt1

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #36 Gepost op: 30 januari 2012, 22:54:02 »
Allermooiste zou een F12 oprijwagen zijn he frank  fruyt1
Als je m ook wilt gebruiken als oprijer? Nee. Vanwege nog minder power dan genoemde ster. Ligt max een 1300 benzine in geloof ik, voorwielaandrijving en 4bak.. :!nooooo

Wel heel mooi om te hebben, kon er destijds eentje kopen zelfs, een opknapper. Is vorig jaar naar Zwitserland gegaan. Heel leuk voor de heb, klassiek bertoontje oid achterop, klaar. :thumbsup: Maar gebruiken? :!nooooo
Trouwens bij Ron Sanen staat er een, is ie zelf mee over de autostrada vanuit Italie naar huiskomen bollen..Ja dan ben je het beu begreep ik... :-X

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline Kees Durk

« Reactie #37 Gepost op: 31 januari 2012, 08:55:39 »

Grtz,fRank

hmm.. die van mij is een 2.0 benzine blokje (408), loopt als het moet nog 110 en iets harder maar rijdt altijd lekker rustig met de vrachtwagens mee. vloer van de cabine en de motorkap is nog extra (met lood) ge?Æsoleerd wat maakt dat de wagen niet eens heel erg rumoerig meer is. Misschien dat het met de diesels anders is, maar ik rijdt best nog graag in dat ding. Misschien komt dat ook wel een beetje omdat het in ons geval een vakantie mobiel is. Bedoelt om mee op vakantie te gaan en niet zozeer om van A naar B te komen.

oja, zuipen doet die van ons wel, 1:6. Roesten valt voor een dame van 40 jaar oud reuze mee, en als er een kilootje staal weg gerot is, is er gelukkig nog zo'n 2399 kilo over  fruyt1

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #38 Gepost op: 31 januari 2012, 11:05:14 »
Je had voor deze serie 2 verschillende achteras verhoudingen. Of wel een 'berg' achteras of een 'snelweg' achteras. De eerste heb ik hoogstwschnlijk, deze is redelijk vlot (in relatieve begrippen uiteraard  ;D) aan de stoplichten en kan een heuvelachtige weg aan maar schreeuwt t uit op de snelweg. De 2e as is beter om lang op de autobahn te vertoeven (denk haast dat jij er zo'n verhouding onder hebt hangen) maar is weer niet vooruit te schoppen in stadsverkeer met veel optrekken /remmen...

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline Kees Durk

« Reactie #39 Gepost op: 31 januari 2012, 11:25:59 »
Je had voor deze serie 2 verschillende achteras verhoudingen. Of wel een 'berg' achteras of een 'snelweg' achteras. De eerste heb ik hoogstwschnlijk, deze is redelijk vlot (in relatieve begrippen uiteraard  ;D) aan de stoplichten en kan een heuvelachtige weg aan maar schreeuwt t uit op de snelweg. De 2e as is beter om lang op de autobahn te vertoeven (denk haast dat jij er zo'n verhouding onder hebt hangen) maar is weer niet vooruit te schoppen in stadsverkeer met veel optrekken /remmen...

Grtz,fRank

zo, nu even lekker oftopic gaan  ;)

je hebt in de busjes twee soorten eigenlijk, die met personenwagen diesels en die met industriediesels. Die personenwagen diesels draaien max een 4200 toeren, en daar is de achteras dus ook op gemaakt. Over het algemeen uitgevoerd als 60 en 70 pk busjes. Die dingen rijden net 90 en razen bij de 4200 toeren als een malle. Die achteras zit ook op mijn 408, maar zo'n benzine maakt max 5500 toeren, kan dus harder en een  benzine maakt wat minder herrie (en heeft 80 pk) De bussies met industriediesels (om314, 3.8L 80 pk) zijn zogenaamd langzaamlopend. Die diesels doen net als in een tractor een keer 2500 toeren en hebben dus een andere achteras nodig. Die bussen rijden veel beter, maken geloof ik ook wat minder herrie, zijn oerdegelijk (meer dan 5 ton met zo'n oud beesie) en rijden ook weer wat rapper dan die x06 en x07 dingen. Ik had niet voor niks een 508 aangekaart die hebben een om314  ;D 't is alleen dat die bussen nog net iets te populair en dus redelijk prijzig zijn.

trouwens, langzaam ben je met een extra auto toch, tenzij je er bv een flinke range rover voor hangt. Ook dan mag je niet harder dan 90.

en nu weer  Back to topic

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #40 Gepost op: 31 januari 2012, 11:34:19 »
Wij hebben een teruggekeurde duitse oprijer. Die was eigenlijk voor groot rijbewijs maar hebben ze teruggekeurd voor B. Laadvermogen is nu nog zo'n 1350kg meen ik.

Ik denk dat jij zo'n grote cabine hebt> dat ding hier is een T1/TN he. Met de 5 cil 3.0 uit de W123.

Zo, en nu: Back to topic Back to topic :yes!

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline Kees Durk

« Reactie #41 Gepost op: 31 januari 2012, 11:40:25 »
Wij hebben een teruggekeurde duitse oprijer. Die was eigenlijk voor groot rijbewijs maar hebben ze teruggekeurd voor B. Laadvermogen is nu nog zo'n 1350kg meen ik.

Ik denk dat jij zo'n grote cabine hebt> dat ding hier is een T1/TN he. Met de 5 cil 3.0 uit de W123.

Zo, en nu: Back to topic Back to topic :yes!

Grtz,fRank

aah, nog 1 keer of topic???

das ook een personenwagen diesel met een as die ook op die 60 en 70 pk hoestbuien zit. Dat benzine blok van mij komt ook uit een W123, alleen wat ouder dan die 409/410. Bijna al die 3xx, 4xx en 5xx dingen zijn terug gekeurd, die van mij ook, tachograaf zit er nog in. Dat eerste getal staat voor het laadvermogen, dus met 3, 4 of 5 ton laadvermogen ga je al hard over de toegestane 3500 kg heen, maar ledig gewicht zit daar nog niet. Die ander getalletjes staan trouwens voor het vermogen.

nog ff en ik waan me hier op het campertechniek forum  v6tech1 v6tech1

Back to topic Back to topic

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
« Reactie #42 Gepost op: 31 januari 2012, 14:54:01 »
aah, nog 1 keer of topic???

das ook een personenwagen diesel met een as die ook op die 60 en 70 pk hoestbuien zit. Dat benzine blok van mij komt ook uit een W123, alleen wat ouder dan die 409/410. Bijna al die 3xx, 4xx en 5xx dingen zijn terug gekeurd, die van mij ook, tachograaf zit er nog in. Dat eerste getal staat voor het laadvermogen, dus met 3, 4 of 5 ton laadvermogen ga je al hard over de toegestane 3500 kg heen, maar ledig gewicht zit daar nog niet. Die ander getalletjes staan trouwens voor het vermogen.

nog ff en ik waan me hier op het campertechniek forum  v6tech1 v6tech1

Back to topic Back to topic
Campertechniek forum= bekend... ;)

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline Kees Durk

« Reactie #43 Gepost op: 31 januari 2012, 15:12:50 »
Campertechniek forum= bekend... ;)

Grtz,fRank

top forum met veel oude lullen met heel veel diesel kennis. Mocht daar ook altijd graag wat rond neuzen en bijleren.

Offline Kid

• De grammenman
« Reactie #44 Gepost op: 31 januari 2012, 15:36:22 »
top forum met veel oude lullen met heel veel diesel kennis. Mocht daar ook altijd graag wat rond neuzen en bijleren.

In tegenstelling tot dit forum...

Hier zitten veel oude diesels, die er aardig op los lullen, daar zijn het oude lullen die het over diesels hebben  ;D
If it looks fast, it usually is - aka, de kleine aan de epo, hormonen, en op dieet (nu -124,934Kg).

Racing, because soccer, golf, basketball, and tennis, only require one ball...

Offline Kees Durk

« Reactie #45 Gepost op: 31 januari 2012, 16:05:58 »
 v6tech1 v6tech1 ;D ;D ;D ;D ;D

Offline STS-135

« Reactie #46 Gepost op: 10 december 2012, 05:03:33 »
Wie in de regio Amersfoort zit, in Driedorp (Tussen Hoevelaken-Barneveld-Amersfoort-Nijkerk) huur je voor 50 euro per dag een autoambu, en in mijn geval was een belletje of ik hem een extra dag kon houden geen probleem!