Gefaseerd het uiterlijk opknappen....

Auteur Topic: Gefaseerd het uiterlijk opknappen....  (gelezen 555 keer)

Offline Rick vS

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Gefaseerd het uiterlijk opknappen....
« Gepost op: 11 maart 2018, 14:35:45 »
Mijn 156 2.0 JTS sw was al een project op zich, een jaar geleden na een warmloper kon ik geen afscheid van haar nemen, Goos van Pelt voelde mee en we hebben haar serieus weer tot leven gebracht, fris onderblok, koprevisie, nieuwe lagers en zuigerveren, distributie en waterpomp, radiateur, koppeling enz, ook het contact met de weg opgefrist, nieuwe shocks en veren achter, reactiearmen, stabilisatiestangen, draagarmen voor en nog wat kleine dingen.... Dat was toen.

Nu is het tijd voor de buitenkant, en dat ik ga ik stap voor stap doen, ik ben op zoek naar een setje mistlampen, en op een parkeerplaats heeft iemand mijn achterbumper geraakt, een klein scheurtje maar ik denk dat vervangen de beste optie is.
Alle stappen ga ik hier posten dit voorjaar / zomer, en ik gebruik de tips op dit forum om haar er zo voordelig mogelijk uit te laten zien.
De Periodieke ellende komt er weer aan dus had ik al nieuwe schijven en blokken achter geplaatst, en na een jaar lang 1x per week Eindhoven Rotterdam vica versa te hebben gedaan ook nieuwe Castrol 10W60 en filters. ik vroeg me af wat er eventueel nog meer af te keuren viel en keek s naar de koplampen, toevallig had net een dimlicht de geest gegeven maar dat viel niet zo op want het glas was wel erg smoezelig geworden. Eerst maar twee nieuwe H7's geplaatst, de andere volgt meestal snel en ik ben toch bezig, kreeg een tip: bij de action, H7 55w van Phillips voor net geen 4 euro per stuk....

Terug naar de koplampglazen, ik had gelezen over setjes om het weer helder te krijgen, maar omdat ik nogal s met de airbrush modelauto's spuit had ik van 3M schuurpadjes liggen, van 400 tot 2000, dus aan de slag, zo zagen ze eruit:

Eerst goed ontvet met brakecleaner en toen wetsanden, begonnen met 400, toen 600, 1000, 1500 en uiteindelijk 2000, en toen had ik een tennis elleboog  ::) ooit op een beurs had ik potjes polijstpasta gekregen, de fijnste variant ben ik mee aan de gang gegaan, nat sponsje en maar draaien. Perfect is het niet, ik zal ze tzt vervangen en gelijk voor xenon gaan denk ik, er blijven kleine spinnetjes over die op stressfractuurtjes lijken, maar voor de keuring zijn ze weer spic en span:

En nu op zoek naar een setje mistlampen  :ok:

Einde deel 1, tot de volgende keer. Grtz Rick
"I lived with you for twenty years: how many deeds, events and men went by!
Today I remember them, each and everyone.
I still have, for Alfa, the tenderness of a first love.
The pure affection of a child for his mother."

Offline leonm

• Bekijk profiel
Re: Gefaseerd het uiterlijk opknappen....
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2018, 21:26:47 »
Mistlampen gewoon nieuw kopen, kosten geen drol. Dat wil zeggen, origineel wel (iets dikker/steviger glas) maar voor die prijs kun je heel veel imi's kopen  ;D

Hier bijvoorbeeld:
https://www.winparts.nl/verlichting-lampen/mistlamp/alfa-romeo/156-sportwagon-932-bouwjaar-2000-01-2006-05/c35-580-14423.html?order=prijs

En neem gerust de goedkoopste  :ok:
Oh ja, je zal zien dat er bij sommige bij staat vanaf 2003, facelift model dus zoals die van jou. Deze zijn altijd duurder. Maar als ik mij goed herinner passen die van de pre facelift ook, helemaal hetzelfde model, alleen het glas heeft ribbeltjes in plaats van helder glas, als ik mij niet vergis.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2018, 21:30:56 door leonm »

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2018, 23:22:00 »
Mooi! Weer een project om te volgen. Erg leuk!

Dat koplampglas (eigenlijk kunststof) is netjes geworden! Klusje heb ik een tijd geleden ook gedaan omdat ze bij mij dof waren. Eerst met waterproof schuurpapier de dofste stukken aangepakt en daarna in zn geheel met een beetje Commandant 4 en 5. Resultaat prima, maar het is nog niet helemaal top.
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2018, 23:45:17 »
Ha nog zo'n dwaas die om een of andere reden aan een dood paard gaat staan trekken, join de club! Applaus :thumbsup:

Al aardig wat werk aan verzet zeg.. :o

Achterbumper kun je redelijk goed repareren met een soldeerbout trouwens. Mijn verse bumpert had ook een breuk vanuit een kentekenlampunitgat (3x woordwaarde) tot na de onderste vouw in de bumper, helemaal achterlangs de nummerplaat. Langs 2 zijden terug aan mekaar gesmolten en vervolgens vlak geschuurd, toen elastische plamuur dr op en vervolgens lak. :ok:

Anyway goed bezig!

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline Rick vS

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2018, 00:20:13 »
Hahaha, het dooie paard loopt weer als een volbloed, wie kan liefde voor een auto verklaren, het is net als met kinderen, die ene deugniet die alles net anders doet ben je stiekum toch het gekst op :ok: Maar ik ben al heel wat belachelijk gemaakt hoor, vooral door mensen met SUV's uit germania die zonder 20 mille aan elektronica niet eens de hoek om komen  :D

Top Leon, ik heb ze gelijk besteld maar, ik had gedacht 4 a 5 tientjes tweedehands, dat valt weer reuze mee!

Frank, dat is het proberen waard, eentje van de sloop is ook niet zonder gebreken, scheurtje zit precies in de bocht bij de achterklep, waar het horizontale naar het verticale overgaat, nogal in het zicht. Heb effe snel gekeken maar volgens mij is hij makkelijk te demonteren, hoef ik niet op mooi weer te wachten, beetje in de schuur klooien.

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2018, 13:14:37 »
Kofferruimte afdekpanelendingen uitbouwen om bij de torxbouten te kunnen, ook 'de zichtbare bouten bij geopende klep' en 3 stuks onderlangs + vanuit de achterschermen L+R een schroefje.
Verder niks dacht ik. Applaus

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline Rick vS

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2018, 20:38:21 »
Vandaag bij Goos geweest voor de periodieke ellende en ik mag weer voor een jaar, hulde aan die mannen trouwens, fijne gasten daar in Veen.
Een gebruikte lamba sonde erin en ik haalde de norm weer, pak van m'n hart!

De tip van Leon gevolgd en de mistlampen zijn binnen, zodra de temperatuur het toelaat gaan ze eronder, de skirts moeten opnieuw gemonteerd worden en de bodem ga ik doen. Vroeg me af, de kunststof profieltjes waar de leidingen doorlopen zijn die redelijk te demonteren, of zijn het parkertjes die al breken als je ernaar kijkt? Voorlopig bezig in ieder geval....

Offline Alfafa

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2018, 11:57:57 »
Je kan het ook op poetsen met chroom poets die koplampen. Alleen is het van tijd tot tijd wel aan te raden om uv protector op te spuiten. Anders heb je kans dat het weer dof wordt
Turbo lag is just fore play !

Everybody loves Alfa, You gotta Love Alfa......it's the LAW ...

ex Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V Nero Mettalico
Alfa 159 SW Ti TBI Rosso Competizione
------