Auteur Topic: Plannen fiat  (gelezen 28242 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 405T16

  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: Plannen fiat
« Reactie #250 Gepost op: 02 april 2019, 04:34:03 »
Slecht nieuws uit Italië: verkopen Alfa Romeo bijna gehalveerd in het 1ste kwartaal.

Alfa Romeo: sales down almost 50% in the first quarter of 2019 in Italy
In March sales fell by -55%

by Davide Raia
04/01/2019, 18:34

Alfa Romeo sales in Italy
The first quarter of 2019 ends with a new sales crash for Alfa Romeo in Italy. The brand, in fact, is the protagonist of a truly negative month of March that follows the bad results achieved during the months of January and February in our country.

In fact, during the month of March just ended, Alfa Romeo sold just 2,433 units in Italy , registering a percentage decrease of 54.75% compared to the results that the brand had put together in March last year. In 2018, in fact, over 5 thousand Alfa Romeo units had been sold in our country in the month of March alone. Thanks to this sharp decline, Alfa's market share in March went from 2.5% to just 1.26%.

https://translate.google.nl/translate?hl=nl&tab=rT&sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fwww.clubalfa.it%2F59177-alfa-romeo-vendite-in-calo-quasi-del-50-nel-primo-trimestre-del-2019-in-italia
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: Plannen fiat
« Reactie #251 Gepost op: 03 april 2019, 21:34:33 »
FCA opent walhalla genaamd Heritage Hub
2 APRIL 2019 21:22










FCA Hertiage geeft vandaag vorm aan een droomopstelling voor de liefhebber van de Italiaanse auto. FCA Heritage presenteerde vanmorgen de Heritage Hub, een prachtig ingerichte permanente tentoonstelling, waarin tientallen bijzondere creaties staan opgesteld, die voorheen niet of slechts op heel specifieke plaatsen te zien waren. John Elkann opende deze ochtend persoonlijk de Heritage Hub, samen met FCA Heritage baas Roberto Giolito en FCA-baas voor onze regio Pietro Gorlier.









In 2015 mochten we al zien hoe FCA het verleden voortaan meer ging koesteren door de afdeling Heritage op te richten. Onder deze vlag zijn verschillende historische modellen structureel te zien op verschillende evenementen voor historische auto’s. Vooral in Italië uiteraard, maar bijvoorbeeld ook op Goodwood en in Essen.

Vanaf nu komen alle kroonjuwelen die we ons kunnen voorstellen samen in ‘Officina 81’, onderdeel van het grote voormalige industriële complex Mirafiori. Het mag geen toeval zijn dat dit juist in het jaar wordt gedaan dat Fiat 120 jaar bestaat.









Zowel historische modellen als fantastische concepten die ooit uit de keuken van Centro Stile zijn gekomen, zijn te zien in dit prachtige decor en precies dat maakt deze permanente tentoonstelling zo bijzonder. FCA noemt het bewust geen museum, omdat het ook de visie op de toekomst moet symboliseren vanuit een hommage aan het verleden.









FCA eert alle merken (Alfa Romeo, Fiat, Lancia en Abarth) en geeft dus ook Lancia een belangrijke plek in de Hub. Aangezien Heritage Hub ook met de toekomst te maken heeft, is dit een heel positief gegeven. Lancia heeft zelfs haar hele historische collectie, die ooit in het oude opgeheven fabriekscomplex van Borgo San Paolo stonden, in z’n geheel opgesteld. Maar ook alle recente modellen van het oude merk zijn er te zien.








De Heritage Hub is dus bijna een verplichting voor Lancisti. Alfa Romeo daarentegen, dat in Arese een eigen historiserende tempel heeft, is amper aanwezig. Wel is er een mooie 8C Spider te zien. Ook voor Maserati moet je elders zijn, maar de vele unieke racewagens, concept cars en bijna elke denkbare Fiat, maken alles goed en zijn een ‘must see’ voor liefhebbers. Het gaat in totaal om 250 auto’s (de oudste uit 1908) in een ruimte van 15.000 m2. Er is ook het nodige beeldmateriaal te zien.









De vaste thema’s zijn; Archistars (over belangrijke modellen die een bepaalde innovatie brachten), Concepts and “fuoriserie”, Epic journeys (over auto’s die een unieke grensverleggende reis maakten), Eco and sustainable (concepts die als doel hadden om het milieu minder te belasten), Records and races, Small and safe, Style marks (iconen die een merk kenmerken) en The rally era (Lancia, Fiat Abarth)


« Laatst bewerkt op: 03 april 2019, 22:20:04 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: Plannen fiat
« Reactie #252 Gepost op: 03 april 2019, 22:24:03 »
April 02, 2019 02:04 PM UPDATED 2 HOURS AGO
FCA: Sales dip 7%; Ram tops Silverado

VINCE BOND JR.   


 
DETROIT -- U.S. sales for Fiat Chrysler Automobiles dipped 7 percent in March behind a slower month for Jeep.

Jeep sales fell 11 percent in March, with the Wrangler falling 21 percent. At this time last year, the older JK Wrangler was still being produced. Production ended last April.

The Ram brand hit a March record as sales improved 15 percent with 51,822 units.

For the first quarter, Fiat Chrysler's light-duty Ram Trucks improved 15 percent to 120,026 units, while Silverado sales fell 16 percent to 114,313.

Ram has been chasing the Chevrolet Silverado, which has stood at No. 2 in the pickup market.

It wasn't clear how much of the Ram sales were for the older Classic model compared with the redesigned 1500 version. FCA doesn't disclose those figures.

According to J.D. Power, the retail share mix of the redesigned 1500 has slipped in recent months, while the Ram Classic has risen. The Classic's share stood at 29.6 percent in March compared with the new model's 64.8 percent. The redesigned model closed 2018 at 67.8 percent of the mix in December.



FCA says Ram's average transaction prices continue to be strong.

Brands: Jeep, down 11%; Ram, up 15%; Chrysler, down 38%; Dodge, down 6%; Fiat, down 45%; Alfa Romeo, down 31%.

Notable nameplates: Jeep Wrangler, down 21%; Grand Cherokee, up 26%; Cherokee, down 23%; Renegade, down 24%; Chrysler Pacifica, down 35%; Chrysler 300, down 41%; Dodge Grand Caravan, down 3%; Challenger, down 19%; Durango, up 13%; Journey, down 17%.

Q1 2019 U.S. light-vehicle market share: 12.6% vs. 12.6% in Q1 2018.

Incentives: $4,720 per vehicle, up 3.1% from a year earlier, ALG says.

(Omzet blijft bijna gelijk:)
Average transaction price: $36,259, up 6.4% from a year earlier, according to ALG.

Fleet mix: 30%

Quote: "The industry had a tough first quarter but with spring finally starting to show its face and continued strong economic indicators, such as a boost in housing sales, lower lending rates and a strong labor market, we are confident that new-vehicle sales demand will strengthen going forward," FCA's U.S. sales chief Reid Bigland said in a statement.

Did you know? Grand Cherokee had its best March ever as sales rose 26 percent to 24,665 units.

Letter
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: Plannen fiat
« Reactie #253 Gepost op: 07 april 2019, 18:55:15 »
Fiat Chrysler voegt zich bij Tesla emissie-pool om te voorkomen dat zij EU-uitstootboetes betaalt
FCA zal naar verluidt Tesla 'honderden miljoenen euro's betalen'



bron: https://www.autoblog.com/2019/04/07/fiat-chrysler-tesla-open-pool-eu-emissions/

JEREMY KORZENIEWSKI
7 april 2019 om 8:01 uur

Volgens een rapport van de Financial Times heeft Fiat Chrysler ermee ingestemd Tesla "honderden miljoenen euro's" te betalen om hun wagenparken samen te voegen in Europa. Volgens deze beweging kan FCA de verkoop van voertuigen met nulemissie van Tesla gebruiken om boetes te compenseren die het zou moeten betalen omdat het niet voldoet aan de Europese CO2-emissieregels, die volgend jaar dalen tot 95 gram per kilometer.

Volgens het rapport heeft FCA zich op 25 februari aangesloten bij een zogenaamde open pool met Tesla. Het bedrijf van de elektrische auto heeft deze pool gecreëerd en andere autofabrikanten drie dagen eerder "de kans gegeven om mee te doen". De open pool is "voor meerdere jaren" geldig, volgens Julia Poliscanova, een senior directeur van de lobbygroep Transport & Environment. Toyota en Mazda hebben kennelijk dezelfde pool gecreëerd op dezelfde dag, maar die overeenkomst roept niet echt dezelfde wenkbrauwen op, aangezien Toyota een belang van vijf procent heeft in Mazda.

Het is niet precies duidelijk hoeveel geld FCA Tesla via deze regeling zal betalen, maar soortgelijke deals maken al jarenlang deel uit van de financiële strategie van Tesla. Volgens FT-rapporten verdiende Tesla meer dan $ 100 miljoen door het verkopen van elektrische voertuigkredieten in de Verenigde Staten vorig jaar en bijna $ 300 miljoen het voorgaande jaar.
« Laatst bewerkt op: 07 april 2019, 18:55:57 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: Plannen fiat
« Reactie #254 Gepost op: 18 april 2019, 03:26:26 »
EERSTE KWARTAAL 3,3 PROCENT IN DE MIN
MINDER AUTO'S VERKOCHT IN EUROPESE UNIE


In het eerste kwartaal van dit jaar zijn in Europa minder auto's verkocht dan in het eerste kwartaal van vorig jaar. Volgens de ACEA is de daling gedeeltelijk de wijten aan de strengere emissietests die vorig jaar zijn ingevoerd. De daling zette namelijk na augustus vorig jaar al in, de maand voor de invoering van de WLTP-cyclus waarin diverse importeurs snel nog auto's op kenteken zetten die nog op basis van de NEDC-waarden werden geregistreerd.

In de Europese Uie werden in het eerste kwartaal van dit jaar 4.042.881 nieuw personenauto's geregistreerd. Dat is 3,3 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Afgelopen maand liepen de verkopen in de EU met 3,9 procent terug tot 1.722.442 stuks.

In Zweden namen de verkopen in het eerste kwartaal met 15,5 procent af ten opzichte van het eerste kwartaal van 2018. Ook in ons land is een stevige daling waar te nemen en wel van 14,4 procent tot 135.680 auto's. In maart werden in ons land 39.126 auto's verkocht (-6,7 procent). In landen als Roemenië en Litouwen zijn in het eerste kwartaal van dit jaar juist méér personenauto's verkocht, respectievelijk 25,1 procent en 58,2 procent meer. Ook in Denemarken en Hongarije zijn groeicijfers waar te nemen en wel van respectievelijk 16,4 en 8,6 procent.

De Volkswagen Groep zag zijn verkopen in de EU in het eerste kwartaal met 2,7 procent afnemen tot 959.330 stuks. Groupe PSA noteerde een daling van slechts 0,9 procent en wist 681.470 auto's aan de man te brengen. Groupe Renault verkocht 0,8 procent méér auto's dan in het eerste kwartaal van vorig jaar en eindigde op 414.815 exemplaren. Hyundai en Kia daalden gezamenlijk 1,6 procent tot 266.653 stuks. Flinke dalers op de lijst zijn Ford (-10,2 procent, 258.653 stuks),
 Fiat Chrysler Automobiles (-10,8 procent, 286.322 stuks) en Nissan (-26,9 procent, 113.402 stuks).

De grote winnaar van de lijst is Mitsubishi dat een verkoopgroei van meer dan 15 procent (15,1) wist te noteren. Het merk verkocht 39.907 auto's. Volvo doet het met een identieke procentuele verkooptoename ook erg goed.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2019, 03:27:16 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: Plannen fiat
« Reactie #255 Gepost op: 07 mei 2019, 20:03:46 »
Toch superplatform van FCA en PSA ?
7 MEI 2019 17:28



Mike Manley zou het vorige week persoonlijk hebben bevestigd tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers van FCA. Er zal op grote schaal met PSA samengewerkt kunnen worden betreffende kleine elektrische auto’s. Diverse bronnen melden dit nu. De eerste vrucht van deze samenwerking zal bij Fiat tot stand komen in de vorm van een opvolger van de Punto. Een B-segment auto, waarvan de reeds in Genève getoonde veelzijdige Centoventi de blauwdruk vormt.




Dat de CEO de laatste tijd nogal zelfverzekerd overkomt als het om een toekomstige strategische samenwerking gaat, heeft mogelijk hiermee te maken. Manley zegt dat hij zeer zeker een samenwerking met de Fransen aan zou willen gaan. Om de productie van elektrische auto’s in het compacte segment op rendabele wijze mogelijk te maken, is voor beide groepen een dergelijke (gelijkwaardige) samenwerking een groot voordeel. Onlangs is wat betreft de lichte bedrijfswagens, de samenwerking met PSA al verder uitgebreid (Opel Movano).




Meerdere modellen zullen hier uit voortvloeien, met als bijkomend voordeel dat beide fabrikanten op structurele wijze aan steeds strengere emissie-eisen kunnen voldoen. Ook lichte bedrijfswagens zoals de toekomstige Fiat Doblò, zouden van dit modulaire elektrische platform gebruik kunnen gaan maken. De elektrische 500, die volgend jaar al gepresenteerd zal worden, zal op termijn ook van dezelfde modulaire techniek gebruik kunnen gaan maken. Zoals gezegd kan de industrie in en om Turijn, tijdens deze tweede fase als toeleverancier dienen. Nieuwsbron Bloomberg spreekt over een ‘superplatform’, waarmee dus veel meer gedaan kan worden. Zelfs het C-segment ligt dan binnen bereik met deze techniek.
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2019, 20:04:42 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: Plannen fiat
« Reactie #256 Gepost op: 10 mei 2019, 16:22:01 »
Alfa Romeo en Maserati krijgen vaste basis in Modena
15 FEBRUARI 2018 10:10




Modena wordt het hart van FCA’s luxemerken Maserati en Alfa Romeo. Dat was het al in het diepste geheim tijdens de ontwikkeling van het Giorgio platform, diep in de catacomben van een afgelegen industrieterrein niet ver van de oude Maserati-fabriek. Volgens ingewijden gaat FCA er nu een schep bovenop doen en vormde de aanstelling van Tim Kuniskis daarvan een eerste stap. De Amerikaan schijnt een goede reputatie te hebben als het om dergelijke bedrijfskundige taken gaat.




Modena wordt het technische, logistieke en commerciële centrum van de twee merken, van waaruit alle internationale plannen en projecten worden uitgedacht en gestart. Dit kan goed nieuws zijn voor de werkgelegenheid ronde de Viale Ciro Menotti, waar al jarenlang zorgen bestaan over de toekomst. Dat Modena het nieuwe ‘Arese’ wordt zullen we maar zeggen, zal ook te maken hebben met Alfa Romeo’s ambities in de F1 en wellicht geldt dit in een latere fase ook voor Maserati.

Dat de productie intussen grotendeels in Cassino plaatsvindt, is geen belemmering voor dit langgekoesterde plan om een zelfstandige basis te creëren voor de meest hoogwaardige merken van FCA (Ferrari valt daar nu buiten, evenals Lancia dat op een laag pitje staat). Sergio Marchionne zal op Balocco tijdens de presentatie van het vijfjarenplan op 1 juni meer vertellen over deze ontwikkelingen.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: Plannen fiat
« Reactie #257 Gepost op: 10 mei 2019, 16:22:48 »
Nieuw motorblok koppelt Maserati los van Ferrari
10 MEI 2019 11:07




Maserati investeert zoals we weten in nieuwe motoren en elektrische techniek de komende jaren. Harald Wester maakte onlangs al bekend dat er een nieuw motorblok aan zit te komen als basis voor het hele gamma van het Modenese merk. Het debuut van deze krachtbron gaat vermoedelijk gepaard met de introductie van een compleet nieuwe GT die we volgend jaar alvast mogen bewonderen.




We vermoedden al dat dit Maserati tevens los kan maken van moedermerk Ferrari. De drietand verlaat het nest als het ware. Iets dat nu ook officieel is bevestigd door Ferrari-baas Louis Camilleri. Maranello zorgde er vanaf de jaren ’90 voor, dat Maserati weer in ere herstelt zou kunnen worden, dankzij de productie van zeer exclusieve auto’s.




De onafhankelijke rol die Maserati zal gaan spelen de komende jaren, maakt het merk flexibelere en sterker in commercieel opzicht. Tussen 2021 en 2022 zal de levering van Ferrari-motoren geheel stoppen. Hieruit kunnen we ook concluderen dat Maserati’s nieuwe GT Alfieri, geen krachtbron zal delen met bijvoorbeeld een Portofino of toekomstige Dino (mogelijk andersom?). Voor deze vooraanstaande merken wordt dus bewust gekozen voor de nodige differentiatie, wat in het voordeel is van beide bedrijven. De nieuwe motor van Maserati zal tevens dienen als basis voor Alfa Romeo verwachten wij, aangezien beide merken nauw samen blijven werken in technisch opzicht, met Modena als thuisbasis.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2019, 22:03:38 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: Plannen fiat
« Reactie #258 Gepost op: 12 juni 2019, 22:13:31 »
Kleinere Maserati SUV van de baan
12 JUNI 2019 21:40




We riepen al een paar keer dat we het contradictie zouden vinden, als FCA enerzijds roept dat het met Maserati weer verder van Alfa Romeo af wil gaan staan in het kader van exclusiviteit, terwijl men ergens in 2021 doodleuk aan de productie zou beginnen van een SUV formaatje Stelvio.

Dat laatste gaat dus ook niet door. Harald Wester meldde dit aan AutoCar. De compacte Maserati SUV is mogelijk de kop van Jut in het hele emissieverhaal, dat de investering van 5 miljard voor de komende jaren in Italiaanse fabrieken, op de helling heeft gezet. Manley zei dit plan in bepaalde aspecten te zullen moeten herzien.

Goed nieuws voor merkpuristen van het embleem met de drietand. Tegelijkertijd niet zulk goed nieuws voor wie de hele Italiaanse auto-industrie en de daaraan gekoppelde Italiaanse merken een warm hart toedragen (zoals wij), want wat komt ervoor in de plaats?

Cassino dat een paar jaar geleden symbool voor de export van Italiaans vernuft op automobielgebied werd, staat ineens met lege handen. Het snakt namelijk naar dat langverwachte derde model (zonder de verouderde Giulietta mee te rekenen) dat voor gezonde productieaantallen kan zorgen. De Stelvio en helemaal de Giulia, zijn niet toereikend. Vooral als er geen toevoegingen komen in de vorm van extra modelvarianten, zoals een Coupé, Sportwagon of een grotere SUV. Ook één hybride maakt nog geen zomer…
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: Plannen fiat
« Reactie #259 Gepost op: 20 juni 2019, 16:33:30 »
VM Motori levert nu vernieuwde 3.0 V6 Ecodiesel
20 JUNI 2019 11:18



Vanuit Italië worden door FCA nu vernieuwde 3.0 V6 dieselmotoren naar Amerika verscheept voor RAM. De evolutie (derde generatie) van het blok dat we de afgelopen jaren leerden kennen via de eendagsvlieg Lancia Thema, op basis van de Chrysler 300C en de Maserati Ghibli en Quattroporte, krijgt voortaan de toevoeging ‘Eco’ vanwege z’n meer efficiënte en schonere karakter (en de inmiddels slechte reputatie van de diesel).




VM Motori in het Emiliaanse Cento, produceert nu vooral nog voor RAM dat dit blok introduceert op de nieuwe 1500. Ook Jeep zal er op termijn gebruik van gaan maken, onder andere in de nieuwe Grand Cherokee die momenteel in ontwikkeling is. Belangrijke veranderingen zijn de toename van de hoeveelheid koppel (+14%, 650 Nm bij 1600 t/min) en vermogen (+8%, 260 pk bij 3600 t/min). Verder is er een nieuwe watergekoelde turbo (met VGT) toegepast en is de inlaat naar de cilinderkop aangepast. Naast de hoge druk EGR is nu ook een lage druk EGR achter de roetfilter geplaatst. Omdat hierdoor minder energie van de turbo verloren gaat, is het blok zuiniger geworden. Ook zijn diverse onderdelen lichter gemaakt, wat de prestaties en duurzaamheid ten goede komt.

Video:

« Laatst bewerkt op: 20 juni 2019, 16:34:24 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: Plannen fiat
« Reactie #260 Gepost op: 14 juli 2019, 22:12:22 »
Duitse auto gaat vaker stuk dan de Italiaanse
14 JULI 2019 9:31



Middels uitvoerige tests en marktonderzoeken van respectievelijk het Britse Ecu Testing LTD en Search Laboratory, is er na een 6 maanden een behoorlijk betrouwbare conclusie getrokken aangaande auto’s uit Italië. Ze zijn namelijk betrouwbaarder dan de Duitse. Iets wat in de volksmond juist bij voorkeur andersom genoemd wordt. Intussen vertonen Japanse auto’s nóg minder frequent een defect en is de Franse het meest betrouwbaar in Europa.

Duitse auto’s gaan 11% vaker stuk, blijkt uit de 58 defecten per 100.000 auto’s in het landenklassement (Italiaanse 48, Franse 25 en Japanse 17). Volkswagen, Opel, Audi, BMW en Mercedes scoren allen slechter dan Alfa Romeo. Dat zegt dus best veel over Alfa’s huidige kwaliteit (Giulia, Stelvio en Giulietta). Opvallend zijn de goede resultaten van Toyota (5 defecten per 100.000), maar ook Renault (16 defecten per 100.000). De verschillen zijn overigens in de meeste gevallen relatief klein, omdat fabrikanten zich vandaag de dag maar weinig fouten kunnen permitteren. Fiat scoorde bijvoorbeeld laag in de segmenten waar ze actief is, maar had maar 2 defecten meer dan het beste product.

afbeelding : MotorTrend.com
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re: Plannen fiat
« Reactie #261 Gepost op: 27 juli 2019, 15:23:46 »
Kortgezegd: de verkopen van de eerste helft van het jaar voor AR zijn dramatisch slecht.

Alfa Romeo-nieuws: de cijfers van de verkoopcrisis van 2019

door Giuliano Belfiore - 25 juli 2019

bron: https://www.motori.news/novita-alfa-romeo-i-numeri-della-crisi-di-vendite-del-2019-33193.html

De diepe crisis van Alfa Romeo gaat door. In dit artikel proberen we u de oorzaken en vooral de verkoopcijfers van dit jaar te geven voor verschillende markten en voor de modellen van het Huis van Arese. Laten we beginnen met het analyseren van de oorzaken van de Alfa Romeo-crisis. De redenen zijn duidelijk meervoudig, laten we proberen de belangrijkste te bekijken:

Weinig nieuws in de afgelopen jaren: van 2016 tot vandaag, dat wil zeggen over ongeveer drie jaar, heeft Alfa Romeo slechts twee nieuwe modellen gelanceerd. We hebben het over de Giulia en de Stelvio. Te weinig voor een merk dat probeert te passen in de zeer moeilijke markt van premium auto's met het volledige voorrecht van Duitse huizen. De relatie tussen Alfa Romeo en de tegengestelde fabrikanten (Audi, BMW en Mercedes) vanuit het oogpunt van nieuwe modellen die in dezelfde periode op de markt werden geïntroduceerd, is ongeveer één tot drie / vier;
Uitgang uit zeer strategische sectoren: Alfa Romeo vanaf medio 2019 heeft de productie van zijn B-segment auto, namelijk de Mito, gesloten. Als we denken dat zes van de top tien best verkochte auto's in Europa, maar liefst zes tot dit segment behoren (Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Peugeot 208, Toyota Yaris, Renault Clio en Opel Corsa), begrijpen we dat een groot deel van de Alfa Romeo-markt heeft besloten verliezen. Bovendien wordt het C-segment, een andere fundamentele sector, momenteel bezet door de Alfa Romeo Giulietta, een auto met een leeftijd van 9 jaar, in aanwezigheid van de rivalen die om de 6/7 jaar worden vernieuwd. We melden ook het ontbreken van een stationwagen. De voorgangers van de Giulia (156 en 159) waren ook verkrijgbaar met gezinscarrosserie. Waarom dit belangrijke segment verlaten?
Technologieën die niet voorop lopen: de Casa di Arese is niet op de hoogte van zijn tegenstanders op het gebied van technologie. Bewijs hiervan is het ontbreken van volledige LED-koplampen op Giulia en Stelvio. De Matrix LED-technologie ontbreekt ook. De interne instrumentatie is nog steeds analoog, de directe rivalen zijn nu allemaal gedigitaliseerd. De hybride en micro-hybride motoren zijn ook traag aan te komen. Alfa Romeo is het enige premiummerk dat zijn modellen nog niet heeft geëlektrificeerd;
Afwezigheid in de racewereld: als we de deelname aan de Formule 1 uitsluiten waar Alfa Romeo van Raikkonen en Giovinazzo alleen de naam Casa del Biscione draagt, maar de rest is Ferrari-technologie, het Italiaanse merk dat voor racen verborgen is. De TCR-versie is niet officieel, bovendien zal de langverwachte Giulia GT3 of DTM nooit aankomen. Waarom niet zoveel gratis adverteren door te investeren in motorsport?
Kortom, na de oorzaken te hebben geanalyseerd, zien we de gevolgen, dat zijn de numerieke verkoopcijfers van Alfa Romeo in deze eerste zes maanden van 2019. Laten we beginnen met de Italiaanse markt. De Casa di Arese verkocht in Italië in de eerste helft slechts 14.402 auto's tegen 27.279 in dezelfde periode vorig jaar. Vanuit het oogpunt van de procentuele daling was de daling -47,20%. Het marktaandeel van het merk bedraagt ​​1,33%. Hier zijn alle gegevens in het volgende document.


Autoverkoop juni 2019 in Italië





Onder de top 50 meest verkochte modellen in ons land vinden we alleen de 47e Stelvio met 6.342 verkochte eenheden. Alfa Romeo, een merk waarop FCA de meeste van zijn goede bedoelingen had geplaatst, stelt sterk teleur. Dezelfde Lancia, meerdere keren gegeven voor het overlijden, met alleen de Ypsilon, verkocht dit jaar 34.684 auto's, meer dan het dubbele vergeleken met Alfa Romeo.

Overgaand naar Europese verkoopcijfers, verandert de situatie van Alfa Romeo niet veel. De verkochte eenheden in de eerste zes maanden van het jaar zijn slechts 29.336 vergeleken met 50.269 in de eerste helft van 2018. De daling is 41,6%. Het marktaandeel ligt op een zeer lage 0,3%.

Autoverkoop Europa juni 2019




In het buitenland analyseren we de situatie in de VS. Zelfs in wat als een van de belangrijkste markten voor het merk wordt beschouwd, is de crisis duidelijk. Alfa Romeo verkocht in de eerste helft van het jaar slechts 9.037 auto's in de Verenigde Staten. De vergelijking met dezelfde periode vorig jaar is zwaar: in 2018 waren de leveringen 12.265 (-26,32%).


In 2019 keert de situatie van Alfa Romeo terug naar cijfers die tussen 2015 en 2016 liggen. Als de dingen doorgaan met deze trend, zal het merk dit jaar nauwelijks 100-110 duizend eenheden overschrijden.

Op basis van een analyse van de individuele modellen, presenteren we de Europese gegevens van Giulia, Stelvio en Giulietta in de eerste vier maanden van dit jaar, vergeleken met dezelfde periode in 2018. De Stelvio bedroeg 6.955 eenheden tegen 8.205 vorig jaar (- 15 %), Giulia deed het slechter met 2.911 leveringen tegen 5.294 in 2018 (- 45%). De passiva van de Giulietta waren ook zwaar met 4.776 eenheden in 2019 in vergelijking met 8.139 van 2018.

Kortom, bij het analyseren van de gegevens is de situatie van Alfa Romeo vrij ernstig. We hopen dat op de hogere verdiepingen van FCA rekening wordt gehouden met deze cijfers en de hierboven genoemde redenen om het merk te veranderen en deze zware neerwaartse trend te keren.
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2019, 03:06:11 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Alfa 147 Ti

  • ***
  • Berichten: 120
  • Geslacht: Man
  • Alfa Giulia 2.0 T Super
Re: Plannen fiat
« Reactie #262 Gepost op: 27 juli 2019, 18:06:30 »
Mooi stuk, heel triest wat er staat, Maar ik heb het al eens eerder geschreven er komt van het merk Alfa niets meer terecht, ieder die klant was hebben ze wel weg gejaagd en zie die maar terug te krijgen, en wie wil er nog dealer zijn van Alfa, waar geen auto wordt verkocht.
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn vorige auto’s
Alfa 159 1750 TBI S.W 90-RNP-2 Alfa 159 2.2 S.W 59-XF-TZ 2007 Alfa 147 43-PN-KG 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.